Analyytikon mukaan Wii Fit -mainonta vie Nintendolta tosipelaajat
Wedbush Morganin analyytikko Michael Pachter on huolissaan Nintendon Wii Fit -kuntoilupelin mainonnasta ja vaikutuksista konsolin pelaajakuntaan. Pachterin mukaan Nintendo ei huomioi riittävästi tosipelaajia vaan iskee Wii Fit -mainonnallaan lähinnä television keskusteluohjelma Oprahin katsojakantaan. Nintendo on luvannut olla ikuisesti uskollinen konsoliensa ydinpelaajia kohtaan, mutta lupaus saattaa jäädä pitämättä mikäli Wiin uusi kohderyhmä vie yhtiön kaiken huomion.
Pachterin mukaan Wiin pelit kuitenkin myyvät edelleen hyvin. Analyytikon mukaan pelejä myydään jatkuvasti suuria määriä niin kauan kuin Oprah jaksaa mainostaa Nintendon avulla viikoittain pudottamaansa painomäärää.
Lähde: Wii Fit Chat
Keskustelut (7 viestiä)
Rekisteröitynyt 12.04.2007
22.04.2008 klo 16.59
Se on kauheaa, kun pari peliä vie median kaiken huomion.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
22.04.2008 klo 17.23
En näe miksi nämä uudet kohderyhmät vähentäisi tosipelaajia, päinvastoin, sehän nähtiin Playstationissakin, että tosipelaajat ottivat sen omakseen, kun se tuli myös satunnaispelaajien olohuoneisiin.
Rekisteröitynyt 04.04.2008
22.04.2008 klo 17.49
Toisaalta, tosipelaaja tunnistaa hyvän pelin, markkinoitiin sitä sitten tekemällä punnerruksia kakkosnelosen päällä tai maalaamalla kerrostalojen kylkeen mainoksia. Kyllä tässä mielestäni aliarvioidana pelaajien (ja miksi ei muidenkin) kykyä ottaa selvää pelistä muutenkin kuin TV mainoksia toljottamalla. Suomessa pelimainoksia ei muutenkaan juuri näy...
22.04.2008 klo 18.22
Rekisteröitynyt 13.08.2007
22.04.2008 klo 18.33
22.04.2008 klo 19.14
Rekisteröitynyt 10.04.2007
22.04.2008 klo 19.20
Kirjoita kommentti