The Outer Worlds -pelissä tapahtui mystisiä kuolemia, joka pisti pelinkehittäjänkin raapimaan päätänsä - näin vika kuitenkin korjaantui
Avaruusseikkailu The Outer Worldsissa oli mystinen ongelma, joka kulki nimellä "the game thinks my companions are dead". Tämä tarkoitti vikaa, jossa pelissä tapahtui mystinen kuolema. Nyt Obsidian Entertainmentin laadunvarmistuspäällikkö (QA Lead) Taylor Swope on kertonut, missä koko prosessissa oli kyse.
Swope kertoo Twitterissä, että vikaa yritettiin etsiä niin sanotusti kissojen ja koirien kanssa. Etsimistä ei helpottanut se, että viasta ilmoittaneetkaan eivät oikeastaan tienneet missä ja milloin ongelma alkoi. Swope pääsi kuitenkin asiassa jäljille, kun eräs pelaaja oli ilmoittanut, että hahmo oli alkanut kiipeämään ilmassa ylöspäin. Tämän jälkeen ongelmakohta oli selvitetty ja korjaus tuli eilen julkaistussa 1.2-päivityksessä.
Ensimmäisestä upotuksesta voit lähteä lukemaan 18 twiittiä sisältävän kertomuksen, kun taas toisesta näet pelkästään ongelman.
We released patch 1.2 of #TheOuterWorlds today, and it includes a fix for the dreaded "the game thinks my companions are dead" bug, which I believe I spent more time investigating than I have for any other individual bug in my career (1/18)
— Taylor Swope (@_taylorswope) December 12, 2019
So, if someone started climbing a ladder and the player entered a conversation before they stopped, they wouldn't be able to exit the ladder, and, well…. (18/18) pic.twitter.com/xcduTy4d12
— Taylor Swope (@_taylorswope) December 12, 2019
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti