Tuorein sisältö

Xboxin Doom 3:n ohjelmointivirhe oli tekijöiden tiedossa - peitettiin ovelalla tavalla

22.11.2019 klo 13.18 | Luettu: 2673 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Grafiikkaohjelmointiin erikoistunut Brian Osman on tehnyt paljastuksen Xboxin DOOM 3 -peliä joillakin pelaajilla riivanneesta levyvirheestä: kyseessä ei ollut levyvirhe lainkaan!

Osman tunnustaa, että pelin tekstuuristriimaus-koodissa oli bugi, joka fragmentoi konsolin muistia vähitellen pelin edetessä. Parin tunnin pelaaminen ei ollut ongelma, mutta mikäli kiskaisi kertasessiossa vähän yli puolet pelistä läpi, saikin virheilmoituksen likaisesta tai lukukelvottomasta levystä. Tekijätiimi ei halunnut ottaa vastuuta koodimokastaan, vaan tällä tavoin syy vieritettiin levymonistuksen tai pelaajan rasvaisten sormien niskaan, vaikka levyssä ei vikaa ollutkaan.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Kojima ja kotimainen... Half-Life: Alyx vaat... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova