Entinen Epic Gamesin johtaja kertoo yrittäneensä peruttaa Fortniten
Miltäköhän nykyinen peliteollisuus näyttäisi jos Epic Gamesin entinen johtaja Rod Fergusson ei olisi lähtenyt firmasta?
Game Informerin podcastissa Rod nimittäin kertoo, että ollessaan Epicin pelinkehityksestä vastaavana johtajana hän yritti peruuttaa Fortnite-pelin tuotannon. Fergussonin mukaan pelin tuotanto oli ongelmallista, eikä peli hänen mukaansa täyttänyt siinä vaiheessa hänen laatuvaatimuksiaan.
Rod Fergusson kuitenkin lopulta lähti Epic Gamesilta ennen Fortniten lopullista julkaisua, ensin Irrational Gamesille tekemään Bioshock Infiniteä ja sitten vetämään Microsoftin Gears of War -pelisarjaa tekemään perustettua The Coalition -pelistudiota.
Rod Fergussonin puolustukseksi täytynee kuitenkin muistaa, että alun perin Fortnite julkaistiin vain maksullisen Save the World -pelitilan kanssa ja sen huippusuosittu ilmainen Fortnite Battle Royale pistettiin kasaan parissa kuukaudessa vasta pelin alkuperäisen early access -julkaisun jälkeen.
Kuitenkin ilman alkuperäisen Forniten olemassa oloa Epic Games tuskin olisi voinut niin nopeasti hypätä mukaan PlayerUnknown's Battlegrounds -pelin suosituksi tekemään battle roayle -peligenreen omalla ilmaispelillään.
Lähde: Eurogamer
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti