Telltale tunnusti: tuotimme pelaajille pettymyksiä
Episodimaisia seikkailutarinapelejä liukuhihnalta työstäneen Telltale Gamesin tuottaja Brodie Andersen kertoo Eurogamerin haastattelussa, ettei kaikki ole mennyt pelien kanssa aina putkeen. Viimeisen vuoden aikana on vaihdettu toimitusjohtajaa, karsittu pelien ja työntekijöiden määrää sekä lyöty lukkoon se, että tulevat pelit tehdään oman pelimoottorin sijasta Unityllä.
"Myönnän, että ehdottomasti mielestäni tuotimme pelaajille pettymyksen pelimoottorimme teknologian kannalta", kertoo Andersen. The Walking Deadin viimeinen kausi on kuitenkin tehty vielä firman omalla Tool-pelimoottorilla, mutta sitä on muokattu paljon ulkoasun ja taisteluiden osalta.
"Tiedän että olemme käyneet ylikierroksilla edellisinä vuosina, emmekä ole saaneet julkaistua ihan sellaisia elämyksiä kuin halusimme, joten (TWD:n kanssa) keskityimme hiottuun laatuun", myöntää Andersen.
Keskustelut (3 viestiä)
25.08.2018 klo 07.56
Rekisteröitynyt 28.12.2007
25.08.2018 klo 14.30
Harvoin näkee tällasia ulostuloja. Mahtaakohan zombien, interaktiivisen tarinan ja legopelien myyntiluvut olla kovassa laskussa? Itselläni on vieläkin walking deadin 2. kausi alussa. Jotenkin vaan meni maku kun lueskeli siitä ettei omilla valinnoilla loppupeleissä ole kaiketi mitään suurempaa väliä :\
No eipä niillä ole juuri missään Telltalen peleissä. Myyntipuheet toki saattaa sanoa valintojen vaikuttavan johonkin, mutta taisivat jo ensimmäisessä osassa oppia, että sekin vaatimaton määrä muuttujia oli liikaa työtä ja vaivaa. Ehkä kyseisiä pelejä on vain parempi pelailla tarinan ja elämyksen kannalta.
Rekisteröitynyt 08.01.2017
26.08.2018 klo 01.49 1
Itselläni on vieläkin walking deadin 2. kausi alussa. Jotenkin vaan meni maku kun lueskeli siitä ettei omilla valinnoilla loppupeleissä ole kaiketi mitään suurempaa väliä :\
Walking Dead Season 2 on siitä erikoinen Telltalen peli, että siinä ON useampia erilaisia loppuja. Kannattaa pelata. Sun valinnat mitätöidään vasta kolmoskaudella.
Kirjoita kommentti