Yllärijulkistus: Alko jatkaa pelijulkaisijana - Lydia-peli muokataan mobiiliin ensi kevääksi
Alkon julkaisemat pelit 90-luvulta (HupPeli ja Promille) ovat pyörineet V2.fi:nkin otsikoissa useampaan kertaan. Nyt Alko tiedottaa, että se julkaisee mobiiliversion Platonic Parnershipin Lydia-pelistä ensi keväänä.
"Alko haluaa suomenkielisen mobiiliversion avulla tarjota laajemmalle yleisölle konkreettisen tilaisuuden asettua lasisen lapsuuden eläneen asemaan. Lydia-pelin kohderyhmänä ovat alkoholin varjossa kasvaneet ja alkoholinkäyttäjät, mutta myös ne, joilla ei ole omakohtaista kokemusta aiheesta. Pelaamisen kautta tarina pääsee koskettamaan syvemmältä, ja saa miettimään omaa tai läheisen alkoholinkäyttöä lapsen näkökulmasta", kertoo lehdistötiedote.
"Pelit ovat erinomainen tapa tuoda arkaa aihetta esiin, ja antaa ihmisten kokea turvallisesti vuorovaikutteisen tarinan kautta niitä ahdistaviakin tunteita, joita alkoholin väärinkäyttö alkoholistin lähipiirissä, ja erityisesti lapsissa, aiheuttaa", kertoo Jussi Loukiainen Platonicilta.
V2.fi:n arviossa Lydia sai täydet viisi tähteä.
Promillesta lisää muun muassa tässä uutisessa - peli löytyi metsästä.
Keskustelut (2 viestiä)
01.12.2017 klo 16.06
02.12.2017 klo 18.21
Alaa seuraavien eli ns. alan miesten mukaan seuraava Alkon peli on Gin&Tonic Partnershipin kehittämä, alkoholista ja erektio-ongelmista kertova Aventures of PipPeli in HupPeli The Videogame, johon tulee tietenkin ikärajaksi K18. Mielenkiinnolla odottelemme.
Se on jo Steamissä Early Access-vaiheessa, nimellä House Party.
Kirjoita kommentti