Fracture venyttää konsolien suorituskyvyn äärimmilleen
LucasArts kehuu venyttävänsä nykyisen konsolisukupolven tehoreservit äärimmilleen tulevassa Fracture-räiskinnällään. Yhtiön edustajan CVG:lle antaman haastattelun mukaan muut pelinkehittäjät vievät ainoastaan pelien ulkoasun aiempia konsolisukupolvia pidemmälle, mutta Fracture venyttää tämän lisäksi myös pelattavuuden tasolle, jolle aiemmalla sukupolvella ei olisi ylletty.
Fracture hyödyntää muokkautuvaa maastoa pelillisesti ja pelaajan käsiin annetaankin liuta työkaluja tantereen uudistamiseksi. Tämän toteuttamien vaatii LucasArtsin mukaan PlayStation 3:n ja Xbox 360:n koko kapasiteetin hyödyntämistä. Fracture ilmestyy tehokonsoleille syyskuussa.
Lähde: CVG
Keskustelut (10 viestiä)
Rekisteröitynyt 09.01.2008
19.03.2008 klo 15.05
Rekisteröitynyt 26.09.2007
19.03.2008 klo 15.16
Rekisteröitynyt 25.07.2007
19.03.2008 klo 15.44
"Tämän toteuttamien vaatii LucasArtsin mukaan PlayStation 3:n ja Xbox 360:n koko kapasiteetin hyödyntämistä." not
Rekisteröitynyt 11.04.2007
19.03.2008 klo 17.03
FAKTA: ps3:lla ja x-boxilla on eri kapasiteetit
"Tämän toteuttamien vaatii LucasArtsin mukaan PlayStation 3:n ja Xbox 360:n koko kapasiteetin hyödyntämistä." not
Totta, tuossa vaiheessa alkoi kusemaan. Lisäksi jos kokonaan Pleikkari 3:n teoreettiset suorittimen kyvytkin vedettäisiin äärimmilleen, niin ei voitaisi puhua XBox 360:n ja Playstation 3:n tehojen äärimmilleen vetäisemisestä samassa lauseessa etenkin jos peleistä tulisi identtiset. Jotenkin taas epäilen. Ontuu...
Dingo: Halo on voitettu pelattavuudeltaan imo monta kertaa, omissa silmissäni Halon osakkeet eivät kovinkaan suuressa arvossa ole.:/
Rekisteröitynyt 07.08.2007
19.03.2008 klo 19.01
FAKTA: ps3:lla ja x-boxilla on eri kapasiteetit
"Tämän toteuttamien vaatii LucasArtsin mukaan PlayStation 3:n ja Xbox 360:n koko kapasiteetin hyödyntämistä." not
Totta, tuossa vaiheessa alkoi kusemaan. Lisäksi jos kokonaan Pleikkari 3:n teoreettiset suorittimen kyvytkin vedettäisiin äärimmilleen, niin ei voitaisi puhua XBox 360:n ja Playstation 3:n tehojen äärimmilleen vetäisemisestä samassa lauseessa etenkin jos peleistä tulisi identtiset. Jotenkin taas epäilen. Ontuu...
Kyllä voitaisiin kun pullonkaulat astuisivat lavalle. :D
Rekisteröitynyt 11.04.2007
19.03.2008 klo 19.38
FAKTA: ps3:lla ja x-boxilla on eri kapasiteetit
"Tämän toteuttamien vaatii LucasArtsin mukaan PlayStation 3:n ja Xbox 360:n koko kapasiteetin hyödyntämistä." not
Totta, tuossa vaiheessa alkoi kusemaan. Lisäksi jos kokonaan Pleikkari 3:n teoreettiset suorittimen kyvytkin vedettäisiin äärimmilleen, niin ei voitaisi puhua XBox 360:n ja Playstation 3:n tehojen äärimmilleen vetäisemisestä samassa lauseessa etenkin jos peleistä tulisi identtiset. Jotenkin taas epäilen. Ontuu...
Kyllä voitaisiin kun pullonkaulat astuisivat lavalle. :D
Tarkoitin lähinnä samantasoisia. Ei hyvällä laskentateholla paikkailla muistin ja näytönohjainten puutteita tai näytönohjaimella ja muisteilla prosessoinnin ja kovalevyn puutteita. Täten siis peleistä ei voisi tulla identtisiä jos kerta pitäisi tehot vetää äärimmilleen.
Huom. sana "identtisiä". Vaikka tekstissä ei mainittukkaan että ne olisivat identtisiä, ainankin minun ne antoivat ymmärtää niin.
Muutenkin Playstationin prosessointi on uskomatonta teoreettisesti, ja jos se vedettäisiin teoreettiseen huippuunsa, jäisi X0 pahasti jälkeen pullonkauloista huolimatta. Sama juttu olisi Pleikkarin ja X0:n muistilla, Pleikkarilla tätä on vähemmän joten ongelmia tulisi pakostakin. Vaikka kiintolevy olisikin Pleikkarin hyödyksi, ei se kuitenkaan kykenisi toimimaan muistina koska tiedonsiirto on tietääkseni hyvin hidasta, kyllä sitä silti pystytään hyödyntämään.
Kuitenkin tuntuu että tehoissa tullaan tekemään kompromisseja, mikäli versioiden identtisyys olisi tavoitteena.
Tällaisiakin juttuja kuulee aika usein, kun pelinkehittäjät tuollaisia laukovat.:[
Rekisteröitynyt 07.08.2007
19.03.2008 klo 22.28
Tarkoitin lähinnä samantasoisia. Ei hyvällä laskentateholla paikkailla muistin ja näytönohjainten puutteita tai näytönohjaimella ja muisteilla prosessoinnin ja kovalevyn puutteita. Täten siis peleistä ei voisi tulla identtisiä jos kerta pitäisi tehot vetää äärimmilleen.
Tehojen vetäminen ns. äärimmilleen on mahdotonta. Jos molemmista konsoleista otetaan se irti mitä niistä saa aikalailla samanlainen lopputulos olisi, sillä XO ja PS3 eivät eroa tarpeeksi tehoiltaan.
Huom. sana "identtisiä". Vaikka tekstissä ei mainittukkaan että ne olisivat identtisiä, ainankin minun ne antoivat ymmärtää niin.
En kyllä ymmärrä miten tuon identtisyyden vedit tähän. Tuossa puhutaan vain XO:n ja PS3:n koko kapasiteetin hyödyntämisestä.
Muutenkin Playstationin prosessointi on uskomatonta teoreettisesti, ja jos se vedettäisiin teoreettiseen huippuunsa, jäisi X0 pahasti jälkeen pullonkauloista huolimatta. Sama juttu olisi Pleikkarin ja X0:n muistilla, Pleikkarilla tätä on vähemmän joten ongelmia tulisi pakostakin. Vaikka kiintolevy olisikin Pleikkarin hyödyksi, ei se kuitenkaan kykenisi toimimaan muistina koska tiedonsiirto on tietääkseni hyvin hidasta, kyllä sitä silti pystytään hyödyntämään.
Ei ja ei. Vaikka PS3:n prosessori saisi talon leijumaan tai XO:n muistiratkaisu (huom! Ei määrä, sillä PS3:ssa sitä on samanverran) ja näyttis saisi jeesuksen palaamaan niin mittavia eroja ei tulla saamaan koska
1. Jos näyttis ja muisti ovat hiukan paremmat toisessa koneessa niin ei prosessori pysty buustimaan tuosta edelle. Eikä asiaa paranna se, että ko. prossu aiheuttaa kehittäjille muutenkin harmaita hiuksia.
2. Jos muistia on saman verran, mutta vain hiukan paremmalla asetelmalla ja näyttis on vain hiukan parempi ja toisessa koneessa on tehokkaampi prossu niin ei siitä oikein tungeta edelle vaikka kuinka sitä muistia ja näyttistä tuunailisi.
Hiukan sekavaa kyllä, mutta pointtini on se, että pääosin PS3 ja XO ovat kuitenkin aika samalla linjalla tehoissa ja vaikka jotkut komponentit menevätkin osittain toisen vastaavien edelle niin samalla linjalla uskoisin tämän sukupolven menevän loppuun asti.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
19.03.2008 klo 22.49
Rekisteröitynyt 07.08.2007
20.03.2008 klo 00.12
Kyllä joo olet oikeissa noista pullonkauloista. Mutta identtisyyden käsitin sen takia, koska samassa lauseessa puhuttiin koko PS3:n ja XBox 360 koko kapasiteetin hyödyntämisestä. Tämän voi käsittää monella tapaa, että tehot vedetään teoreettisiin maximeihin, tämän hetken maximeihin (tämän hetken eniten hyödyntänyt peli esim.) tai mahdollisiin maximeihin (ei aivan teoreettisiin, mutta suurin kylläkin). Ja koska kyseisistä hommista puhuttiin samassa lauseessa, oletin että jos pelit olisivat identtisiä eivät teoreettiset maximit sekä mahdolliset maximit olisi niinkään mahdollisia. Tämä on täysin tulkinnanvaraista miten tuon lauseen käsitti. Kuten Ex_Digital sanoikin että eri kapasiteetit, mutta ei maininnut mitään identtisyydestä.
Asia selvä. :P
Moderaattori
Rekisteröitynyt 18.05.2007
20.03.2008 klo 10.41
Kirjoita kommentti