Tekijät myönsivät loppuviikosta ilmestyvän luomuksensa nykivän ja paukkuvan Switchillä
Switch saa tällä viikolla pulmaisan lisävahvistuksen, kun muilla alustoilla jo aiemmin ylistetty Rime saapuu Nintendon laitteelle. Julkaisun alla on kuitenkin ilmennyt huolia ja murheita koskien pelin pyörimistä. Kritiikki ja tosiasiat ovat ilmeisesti sen verran rajuja, että tekijätiimi saapui myöntämään realiteetteja.
Käännöksen ennakkoversiossa ilmenneet ongelmat eivät mitä ilmeisimmin ole kadonneet mihinkään. Närää on aiheuttanut kökkö ruudunpäivitys, joka on saanut seurakseen pitkät latausajat.
Tekijätiimi Tequila Worksin edustaja kommentoi asiaa Redditissä.
”Rime pyörii 30 ruudun sekuntitahdilla ja 720p-resoluutiolla suurimman osan pelistä konsolin ollessa telakoituna. Tämä on merkittävä parannus julkistushetken tilanteeseen.”
”Rime on hyvin avoin monilla alueilla, joten on todella vaikeaa saada nämä kohdat riittävän pieniksi, jotta ne pyörisivät ilman ongelmia. Jouduimme valitsemaan ylimääräisten lataustaukojen, koko pelin uudelleenrakentamisen sekä pienien tekniikkaköhimisten välillä. Valitsimme näistä viimeisen.”
”Kannettavassa tilassa pyörivän pelin suhteen joutuimme valitsemaan resoluution laskeminen, alueen geometrian valtaisan muuttamisen sekä entistä isomman tekniikkaköhimisen välillä. Valitsimme tässä ensimmäisen, koska sen ansiosta saatoimme säilyttää pelin mahdollisimman uskollisena. Kaikki yksityiskohdat ovat selvästi näkyvillä, eikä meillä ole ollut mitään ongelmia pelata peliä kannettavassa muodossa.”
Ehkä merkittävin murhe on kuitenkin siinä, että Switch-versio on murheista huolimatta kaikissa kallein Rime-painos. Tämä siitäkin huolimatta, että pelin hintaa laskettiin viivästysten jälkeen alkuperäisestä täyden pelin hinnasta alaspäin. Ilmeisesti rahalla ei saa onnea.
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti