Sporella on eväät epäonnistumiseen
Gameplayer analysoi Will Wrightin tulevaa Sporea markkinoinnin näkökulmasta. Analyysi ei ole massiiviselle maailmanrakennuspelille erityisen lupaava.
Gameplayerin Chris Stead näkee Sporen ongelmaksi valmiin brändin puutteen. Supersuositusta The Sims -sarjasta poiketen Spore on valtavirralle melko tuntematon peli. Steadin mukaan myös The Sims 3:n julkistaminen itsessään syö potentiaalisia ostajia Sporelta.
Sporen suuri ongelma on myös siinä, että peli yrittää asettua satunnaispelaajien ja hardcore-pelaajien välimaastoon. Seitsemään eri tyyliin perustuva pelimekaniikka ei niin ikään helpota pelin markkinointia. Jatkuva myöhästely on laskenut myös fanien innokkuutta ja pelin ympärille rakennettu verkkoyhteisö on jo osoittanut hiipumisen merkkejä.
Stead ruoskii myös kohdeyleisöä, sillä PC-veteraanit ovat herkkiä hankkimaan pelinsä piraattiversioina. Piratisointi vaikuttaa Sporen myyntiin kenties kevyempiä pelejä enemmän. Steadin mukaan Spore tulee epäilemättä olemaan loistava peli, mutta ainekset pelialan Titanic-tragediaan ovat koossa.
Lähde: Gameplayer
Keskustelut (6 viestiä)
Rekisteröitynyt 25.07.2007
19.03.2008 klo 14.20
Moderaattori
Rekisteröitynyt 11.10.2007
19.03.2008 klo 14.41
19.03.2008 klo 14.45
Rekisteröitynyt 20.08.2007
19.03.2008 klo 18.03
Jos peli on hyvä niin pc-pelaajat sitä kyllä ostavat. Vielä varmemmin jos peli saadaan digitaaliseen jakeluun kuten steamiin. Harmi vain että nykypeliteollisuus menee adhd-konsolisukupolven perässä ja pelien pitää olla helppoja, lyhyitä ja yksinkertaisia jotta ne menestyisivät.
Amen.
20.03.2008 klo 00.20
Harmi vain että nykypeliteollisuus menee adhd-konsolisukupolven perässä ja pelien pitää olla helppoja, lyhyitä ja yksinkertaisia jotta ne menestyisivät.
Totta.
Noilla sanoilla voi kuvata suurinta osaa konsolipeleistä. Ja ikävä kyllä, suurinta osaa nykyisistä pc-peleistä.
Rekisteröitynyt 17.03.2008
20.03.2008 klo 08.41
Haluan nauttia pelistä ja että se etenee kuin se tunnettu sanonta "junan vessa".
Kirjoita kommentti