Ocmo-peli valmistui suomalaisella sisulla
Suomalainen Team Ocmo aloitti Ocmo -pelin kehityksen tavoitteenaan tuoda konsoli- ja PC-pelien kaltaista monipuolista ja hienostunutta pelimekaniikkaa mobiilipeleihin kosketusnäytöllä ohjattavaksi. Kokemusta pelialalta ei kuitenkaan ollut, joten uurastuksesta muodostui viisivuotinen taival.
”Alkutaival oli kivinen”, myöntää Team Ocmon pelisuunnittelija Jouni Ipatti. ”Ocmo-pelin kehityksen kaksi ensimmäistä vuotta vierähtivät kokeillessa useita eri tyylilajeja. Monien yritysten jälkeen löytyi Ocmo-hahmo lonkeroineen ja pelimekaniikka muovautui nykyiseen muotoonsa. Pelin suunnaksi valittiin taitovetoinen tasohyppely, koska lonkerofysiikat sopivat siihen. Jos peliä on pakko verrata johonkin, niin Super Meat Boy lienee lähimpänä Ocmon pelikokemusta.”
Ocmo voitti Nordic Game Discovery -pelinkehittäjäkilpailun vuonna 2017 ja sisältää 80 kenttää pelattavaksi sekä speedrun-kisattavaksi. Peli on nyt saatavana iOS-laitteille rajatun ajan vain Suomessa 3,49 euron tarjoushintaan (myöhemmin 5,49 eur).
Vuosi sitten julkaistu traileri näytti tältä:
Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti