Tuorein sisältö

Välirikkoja, alustaongelmia ja suuruudenhulluutta - Uncharted 4:n, Destinyn ja muiden jättiprojektien riitaisat kehitystyöt päätyivät kirjaksi

06.09.2017 klo 13.00 | Luettu: 2941 kertaa | Teksti: Markus Mesiä


Jättimäisten peliprojektien vetäminen ei aina ole herkkua ja auringonpaistetta. Kotakuun kirjoittava Jason Schreier on ottanut asiakseen tutkia tuoreita kehitysvaiheessa turbulenssia läpikäyneitä teoksia.

Schreierin kirjoittama Blood, Sweat and Pixels -kirja käy läpi muun muassa Destinyn, The Witcher 3:n, Uncharted 4:n seä Dragon Age: Inquisitionin kaltaisia julkaisuja. Näistä etenkin Bungien megaprojekti Destiny on käyty jo aiemmin läpi melkoisen tarkasti Kotakun jutussa.

Esimerkiksi Uncharted 4:n kehitystyön ongelmat johtuivat projektin vetäjien ristiriidoista. Luova johtaja Amy Hennig joutuikin lähtemään Naughty Dogilta ongelmien kärjistyttyä.

”Useat Naughty Dogin työntekijät kertovat Neil Druckmannin ja Bruce Straleyn lopettaneen Hennigin tapaamisen kokonaan. Heillä oli perustavanlaatuisia erimielisyyksiä siitä, mihin Uncharted-sarjaa pitäisi viedä.”

”Kun Hennig lähti, hän allekirjoitti sopimuksen studion kanssa siitä, että kumpikaan ei tuota negatiivista julkisuutta asioiden tiimoilta.”

Dragon Age: Inquisitionin osalta puolestaan närästi vaatimus tuoda peli myös vanhalle sukupolvelle.

"Kun vuosi 2014 meni eteenpäin ja tekijätiimi eteni projektissa merkittävästi, merkittävä osa tekijöistä toivoi ettei peliä tarvitsisi tehdä niille vanhoille, kömpelöille konsoleille."

Mikäli kirja kiinnostaa, sen Kindle-versio on jo ilmestynyt. Paperiversion on määrä ilmestyä lokakuussa. Ensimmäisiä sivuja voi kurkata Amazonin sivuilta.

V2.fi | Markus Mesiä
< Loikkaa 10 minuutiks... Resident Evil 7 saa ... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova