Juhannusluettavaa: Halon kertomaton historia - suoraan tekijöiden suusta
Ellei kokolle lähtö kiinnosta (tai sellaista ei ole), voi uppoutua Halon taustatarinaan. VICE on julkaissut jättiartikkelin, jossa Halo-pelin kehittäjät kertovat yllättäviäkin asioita Master Chiefin matkasta peli-ikoniksi. Mikä ihme olikaan "Monkey Nuts"?
"Aluksi ei edes ajateltu, että siinä olisi juonta. Se oli vain yksinkertainen moninpeli."
Lue artikkeli täältä.
Keskustelut (2 viestiä)
24.06.2017 klo 01.08
Noin muuten kuvaa kai aika hyvin Xboxin tarinaa yleisestikin. Alussa panostivat tosissaan hankkimalla Halon, Project Gotham Racingin, Rallisport Challengen, Oddworldin, Ampedin, Blinxin ja kasan muita pelejä. Hyvin menestyneille Mikkisoftalla haluttiin jatkoa ja lisää jatkoa, vaikka se tarkoitti kyseisten pelistudioiden täydellistä väsymistä ja luovuuden tappamista. Siitä sitten päästiinkin X360:iin ja XBoneen joille ei paljoa yksinoikeuspanostusta ole herunut, kaikki muu paitsi Halo ja Forza ovat tippuneet pois. Gears saatiin välissä mukaan mutta muuten on aika heikkoa ollut. Nyt on pientä lupausta että Spencerin myötä saavat taas homman kulkemaan niin että pelifirmoille halutaan antaa tehot ja työkalut haluamiensa pelien tekemiseen ilman sanelupolitiikkaa. Jos kaverien konsolien tehot tai helppokäyttöisyys ei yllä samalle tasolle niin voi hyvinkin tulla jatkossa yksinoikeuksia.
PC:seen nyt ei toki kannata verrata, kun Spencerkin on todennut että olisi ihan typerää kilpailuttaa PC:ä ja Xboxia
24.06.2017 klo 07.14 1
Kirjoita kommentti