Fallout 3 on kuin Oblivion
Fallout 3:n tuottaja Todd Howard paljastaa GamePron haastattelussa pelin olevan perusteiltaan pitkälti Elder Scrolls IV: Oblivionin kaltainen. Molemmissa peleissä luodaan pelihahmo, jolla voidaan vapaasti seikkailla avoimessa maailmassa. Tekemistä peleissä on suurin piirtein yhtä paljon. Falloutin pelimekaniikka pohjautuu Oblivioniin.
Howard kertoo olevansa erityisen tyytyväinen pelin synkkään ja tuhoutuneeseen maailmaan, jonka tutkimisesta riittää huvia pitkäksi aikaa. Fallout 3:ssa luvataan olevan lukuisia aseita pistooleista liekinheittimiin. Pelin taistelujärjestelmän Howard kertoo vaikuttavan Oblivionin vastaavaa monimutkaisemmalta, mutta vastapainoksi pelaajan ei tarvitse huolehtia loitsujen lukemisesta. Taikuutta kun ydintuhon jälkeisessä maailmassa ei ole.
Bethesda Softworksin julkaisema peli ilmestyy tämän vuoden marraskuussa PC:lle, PlayStation 3:lle ja Xbox 360:lle.
Lähde: GamePro
Keskustelut (15 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
11.03.2008 klo 11.29
Kun FO3 julkistettiin, todella toivoin, että vanhaan kunnon isometriseen näkymään olisi "tyydytty". Sittemmin on tullut vain huonoja uutisia jos muutamaa makeahkoa screenshottia ei lasketa.
Tahtoo FO3:sen, ei Oblivionia FO -maailmassa. :(
11.03.2008 klo 11.44
*menee luomaan uuden hahmon FO2:een*
11.03.2008 klo 11.45
Rekisteröitynyt 11.10.2007
11.03.2008 klo 11.51
Rekisteröitynyt 11.04.2007
11.03.2008 klo 12.50
11.03.2008 klo 13.33
Ei huvita katsella kun rosvojengit käyvät päälle Advanced Power Armoreissa, Repeating Laserit kourassa.
Rekisteröitynyt 27.05.2007
11.03.2008 klo 14.50
11.03.2008 klo 16.32
The Witcher pelin 3rd persoonan kuvakulma näytti, että sen saa myös toimimaan roolipeleissä. Vaikka olenkin vanhojen Falloutien fani, niin en jaksa minkään isometrisen kuvakulman perään haikailla. Onhan se jo vanhentunutta tekniikkaa.
11.03.2008 klo 18.02
onneksi tämäkin tulee varmasti olemaan helposti modattavissa
Juu hienoahan se... mutta pistää mietityttämään miksi on ilmaisien modaaja porukoiden harteilla tehdä pelistä pelattava... morrowindissä käytiin vielä niin että modit vain pidensivät pelin elinikää ja loivat sisältöä, mutta oblivionissa puhtaasti jo korjattiin bethesdan omia virheitä modeilla, kun herra Howard halusi nuolla konsolipoikia ja pelaaja "massoja" isojen rahojen perässä.
En nyt todellakaan valita jostain pikkuriikkisestä asiasta kuin kuvakulma, vaan pelimekaniikata yleensä joka TES 4: oblivion:ssa oli lievästisanottuna raiskattu palavalla metallikaktuksella. Ja nyt jo joku ihmettelee että nyt on ihan eri pelistä kyse, oblivionilla ja falloutilla ei ole muuta yhteistä kuin kehittyvä hahmo (tosin sekin vesitettiin oblivionissa), mutta toivotaan että myös bethesdan pojat tajuavat tämän eron.
Vaikka väitän yhä sitä mitä olen väittänyt siitä asti kuin bethesda osti falloutin oikeudet...
perse edellä puuhun :D
eli popcornit esiin ja nautitaan kun rakastamamme pelin nimeä kantava matopelin syvyyttä hipova "roolipeli" kuvottavasti valahtaa kultavaiheeseen ja siitä kauppojenhyllyille kaikkien erkki 7 vee CS peelojen hampaisiin.
ugh olen puhunut
11.03.2008 klo 18.09
onneksi tämäkin tulee varmasti olemaan helposti modattavissa
Juu hienoahan se... mutta pistää mietityttämään miksi on ilmaisien modaaja porukoiden harteilla tehdä pelistä pelattava... morrowindissä käytiin vielä niin että modit vain pidensivät pelin elinikää ja loivat sisältöä, mutta oblivionissa puhtaasti jo korjattiin bethesdan omia virheitä modeilla, kun herra Howard halusi nuolla konsolipoikia ja pelaaja "massoja" isojen rahojen perässä.
En nyt todellakaan valita jostain pikkuriikkisestä asiasta kuin kuvakulma, vaan pelimekaniikata yleensä joka TES 4: oblivion:ssa oli lievästisanottuna raiskattu palavalla metallikaktuksella. Ja nyt jo joku ihmettelee että nyt on ihan eri pelistä kyse, oblivionilla ja falloutilla ei ole muuta yhteistä kuin kehittyvä hahmo (tosin sekin vesitettiin oblivionissa), mutta toivotaan että myös bethesdan pojat tajuavat tämän eron.
Vaikka väitän yhä sitä mitä olen väittänyt siitä asti kuin bethesda osti falloutin oikeudet...
perse edellä puuhun :D
eli popcornit esiin ja nautitaan kun rakastamamme pelin nimeä kantava matopelin syvyyttä hipova "roolipeli" kuvottavasti valahtaa kultavaiheeseen ja siitä kauppojenhyllyille kaikkien erkki 7 vee CS peelojen hampaisiin.
ugh olen puhunut
11.03.2008 klo 21.20
Hirvittää jo valmiiks jos dialogeissa ei oo vaihtoehtoja ja vielä enemmän, jos maailma skaalautuu pelaajan tasojen mukana oblivionin tapaan.
Muistaakseni jossain haastattelussa sanottiin juurikin päinvastaista, tyyliin: "Vihollisten luokka ei määräydy pelaajan kykyjen mukaan, eli pelin alkupuolella ei kannata mennä senjasen keskustaan, sillä mutantit siellä ovat järjettömän vahvoja blaablaa" .
11.03.2008 klo 22.59
Rekisteröitynyt 10.08.2007
11.03.2008 klo 23.06
Rekisteröitynyt 10.04.2007
12.03.2008 klo 04.11
16.03.2008 klo 12.24
miksei ne voi tehdä pelejä niinku sillo "vanhaan hyvään aikaan" :)
Kirjoita kommentti