Nintendo Switchistä uusi mainos ja sen myötä lipsahdus
Nintendo Switchistä on julkaistu uusi mainos nimeltä "Play anytime, anywhere, with anyone". Milloin vain, kaikkialla, kenen kanssa vain. Sitä ajatusta lähes viisiminuuttinen mainos esitteleekin kattavasti.
Portugalin Nintendon versio mainoksesta oli jäänyt hiomatta loppuun asti, kertoo Eurogamer. Pelipätkien sijalla näkyikin nimittäin pelinkehittäjille tarkoitettuja valikoita, joista paljastui mm. että pelinkehitysversiossa on tuplasti tallennustilaa. Moinen ruutu näkyy mm. kolmen minuutin kohdilla. Virallisilta Nintendo Portugalin sivuilta video hävisi vikkelään (Päivitys: ja näköjään muualtakin).
Fanivoimin on unelmoitu myös erikoisväritetyistä JoyCon-ohjaimista. Mahtaako Nintendo ottaa tästä vinkkiä?
Portugalin Nintendon versio mainoksesta oli jäänyt hiomatta loppuun asti, kertoo Eurogamer. Pelipätkien sijalla näkyikin nimittäin pelinkehittäjille tarkoitettuja valikoita, joista paljastui mm. että pelinkehitysversiossa on tuplasti tallennustilaa. Moinen ruutu näkyy mm. kolmen minuutin kohdilla. Virallisilta Nintendo Portugalin sivuilta video hävisi vikkelään (Päivitys: ja näköjään muualtakin).
Fanivoimin on unelmoitu myös erikoisväritetyistä JoyCon-ohjaimista. Mahtaako Nintendo ottaa tästä vinkkiä?
Keskustelut (22 viestiä)
Rekisteröitynyt 07.08.2007
01.02.2017 klo 18.07 8
01.02.2017 klo 18.41 9
Mutta puhut kyllä asiaa. Itteeni ottaa päähän kun mm. kuukautissuojien mainoksissa näytetään vain iloisia käyttäjiä, eikä sitä realistista kuva tuotteesta käytön aikana.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
01.02.2017 klo 19.07 4
Onneksi Playstationin mainoksissa ei sorruta näyttämään mitään muuta, kuin oikeaa pelikuvaa. https://www.youtube.com/watch?v=AJNayAQG-r4
En tiedä millä ihmeellä vedit Playstationin tähän kun se ei mitenkään liity asiaan, mutta jos nyt väkisillä haluat tähän peliin lähtä niin mitä jos etsisimme oikean PS4 julkaisun yhteydessä esitetyn launch videon tuon sinun hakemalla haetun confirmation bias-videon sijaan?
Esim: https://www.youtube.com/watch?v=Jw8HCFZkBds
100% kuvaa vain ja ainoastaan konsolista ja sen peleistä. Toki onhan se ihan eri asia näyttää kuvaa peleistä kun semmosia ylipäätään on tarjolla.
Ei siinä toki ole mitään pahaa, että joku tekee noita näyttelijöiden avulla tehtyjä "pelivideoita" tai kuvaa ihmisten reaktioita, mutta kun uusi ja suht tuntematon konsoli lanseerataan ja ihmisille syötetään 90% bullshittiä tai 10% konkretiaa niin muistutimpa vain että Wiin kohdalla oli sama homma.
Mutta puhut kyllä asiaa. Itteeni ottaa päähän kun mm. kuukautissuojien mainoksissa näytetään vain iloisia käyttäjiä, eikä sitä realistista kuva tuotteesta käytön aikana.
Koska kuukautissiteen ja konsolin käyttö on sama asia? *derpderp*
01.02.2017 klo 19.33 6
01.02.2017 klo 20.40 1
En tiedä millä ihmeellä vedit Playstationin tähän kun se ei mitenkään liity asiaan, mutta jos nyt väkisillä haluat tähän peliin lähtä niin mitä jos etsisimme oikean PS4 julkaisun yhteydessä esitetyn launch videon tuon sinun hakemalla haetun confirmation bias-videon sijaan?
Esim: https://www.youtube.com/watch?v=Jw8HCFZkBds
100% kuvaa vain ja ainoastaan konsolista ja sen peleistä. Toki onhan se ihan eri asia näyttää kuvaa peleistä kun semmosia ylipäätään on tarjolla.
Ei siinä toki ole mitään pahaa, että joku tekee noita näyttelijöiden avulla tehtyjä "pelivideoita" tai kuvaa ihmisten reaktioita, mutta kun uusi ja suht tuntematon konsoli lanseerataan ja ihmisille syötetään 90% bullshittiä tai 10% konkretiaa niin muistutimpa vain että Wiin kohdalla oli sama homma.
Pleikkarin vetäsin mukaan ihan sattumalta, kun sen vastaava mielikuvamainonta tuli ekana mieleen. En itsekkään koe sitä mitenkään pahana, kun kaikki mainonta sitä kuitenkin on.
Mutta mikäs tässä videossa nyt on bullshittiä? Itse en löydä mitään harhaanjohtavaa. Switchin käyttötavat vain esitellään? Videon ylipirteästä tyylistä saa tietysti olla mitä mieltä tahansa, mutta itse sisältö on 100 % linjassa sen suhteen mitä Switchistä tiedetään.
Videossa näkyy myös nainen, joka kokee myötähäpeää kavereiden julkisesta miekkailupelistä, ja mies joka pelaa Switchiä pöntöllä istuessaan... Just sitä mitä Switchiltä odottaisi.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
01.02.2017 klo 21.15 2
Mutta mikäs tässä videossa nyt on bullshittiä?
Kaikki tuo yliampuva "immersion tuominen ulos ruudulta" että jengi hyppii oikeassa maailmassa ihan kuin VR:stä olisi kyse kun todellisuudessa pelataan jotain flash-tasoista minipeliä tai paremminkin vieressä olevalla pikkurudulla pyörii jokin mikropeli viritelmä.
Tuo miekkailu"peli" oli kaiken huippu. :D
01.02.2017 klo 21.19 2
Mutta mikäs tässä videossa nyt on bullshittiä? Itse en löydä mitään harhaanjohtavaa. Switchin käyttötavat vain esitellään? Videon ylipirteästä tyylistä saa tietysti olla mitä mieltä tahansa, mutta itse sisältö on 100 % linjassa sen suhteen mitä Switchistä tiedetään.
Videossa näkyy myös nainen, joka kokee myötähäpeää kavereiden julkisesta miekkailupelistä, ja mies joka pelaa Switchiä pöntöllä istuessaan... Just sitä mitä Switchiltä odottaisi.
- Video alkaa. Dude pelaa Zeldaa sohvalla. OK
- Sama dude lähtee johonkin, ottaa laitteen mukaan ja pelaa bussissa. Saa hymyä kauniilta naiselta, NOPE!
- Sama dude pelaa lentokoneessa. OK
- Nainen pelaa kotonaan. OK
- Ottaa switchin mukaan skeittiparkkiin ja järkkää ylläripelisession. NÖYYY!
- Pariskunta pelaa kotonaan. OK
- Mies pelaa sängyssä, nainen pyörähtää, että nyt ois tarjolla. Sekä EI että KYLLÄ
- Avotoimistossa järkätään ylläripelisessio. EI!
- Kaveriporukka pelaa kotona. KYLLÄ
- Multiplayerparty lentokentällä? hah, EI
- Taas kotona pelaamista. KYLLÄ
- Taas yksi multiplayerparty luentosalissa, juu EI
- Grillijuhlissa pelikonsoli esiin ja pelataan julkisesti? Naisväki ei suostuisi millään, joten EI
- Miekkailuottelu julkisessa ruokalassa. EI
- Koko tuo seuraava leirikohtaus on EI EI EI ja EI
- Switch (tai konsoli yleensä) jossain millenial kattobileissä? NOES
Loppu onkin saman kertausta. 16 kohdasta 9 on ei, joten vähän yli puolet mainoksesta on täyttä bullshittiä. Ja kuten sanottua, on nämä teoriassa mahdollisia, mutta käytännössä ei. Juu, ja ymmärrän kyllä, että tarkoitus on painottaa Switchin kannettavuutta, mutta ei se mainoksen kamaluutta silti poista. Mainosmiesten mainos, joka on suunnattu... ei hajuakaan, mutta ei ainakaan pelaajille.
01.02.2017 klo 21.47
Rekisteröitynyt 27.05.2007
01.02.2017 klo 21.50 5
01.02.2017 klo 21.51 5
01.02.2017 klo 22.06 3
01.02.2017 klo 22.42 6
Ei pysty ymmärtämään miten jonkun elämän tehtävä on tuollainen. Täällä on ihan turha yrittää saada asiallista keskustelua aikaiseksi kun muutama sabotööri aloittaa tuon kommentoinnin tuolla samalla paskalla vähän eri muodoissa. Useimmiten muoto on tosi löysää.
01.02.2017 klo 23.42 1
Rekisteröitynyt 07.08.2007
02.02.2017 klo 00.29 1
Pitkän tauon jälkeen piti tulla vilkaisemaan ja mitäs löytyikään Nintendo uutisen alta.Bladekill ja v2 kommentointi Nintendon uutiseen ja arvata saattaa minkälainen! Miten ei yllätä ollenkaan tämä henkilökohtainen ristiretki. Olet kyllä oikeasti ihan urpo! Loistava ja varmasti myyvä mainos.
Juurihan nimenomaan sanoin että Nintendolle annettava kredittiä tuosta videosta ja silti jokin on vialla? Voisin jopa upgradeta edellisiä sanomisiani ja sanoa että Nintendo ottaa askelia oikeaan suuntaan.
Kun tuote kuitenkin tulee näillä näkymin olemaan pettymys niin parempi iskeä rahaa markkinointikoneeseen. Hypettämällä noita typeriä minuutin viihdyke gimmickpelejä ja tuota naurettavaa "pelaa oikeassa maailmassa"-roskaa voidaan hyvin saada rakennettua hiukan extra markkinaa. Uutta "case Wii:tä" ei varmasti tule tapahtumaan, mutta silti parempi idea kuin vain julkaista konsoli muutamalla Nintendon pelillä ja olla hiljaa asiasta.
Ei pysty ymmärtämään miten jonkun elämän tehtävä on tuollainen. Täällä on ihan turha yrittää saada asiallista keskustelua aikaiseksi kun muutama sabotööri aloittaa tuon kommentoinnin tuolla samalla paskalla vähän eri muodoissa. Useimmiten muoto on tosi löysää.
Ei minulla ole näiden keskustelujen suhteen mitään elämän tehtävää. Itse taas en pysty ymmärtämään miten joillakin uppoaa tunteisiin niin vahvasti nämä asiat ja sitten keksitään päästä kaikkea naurettavaa roskaa kuten Nintendo-viha ja ties mitä muuta. :D
Mikään videossa ei sinänsä ole mahdotonta, mutta aivan äärimäisen epätodennäköistä. Eikä pelaaminen näytä tuolta, mutta mainokset ovat yleensä aina shittiä joten sivuutetaan se. Alla listaa.
- Video alkaa. Dude pelaa Zeldaa sohvalla. OK
- Sama dude lähtee johonkin, ottaa laitteen mukaan ja pelaa bussissa. Saa hymyä kauniilta naiselta, NOPE!
- Sama dude pelaa lentokoneessa. OK
- Nainen pelaa kotonaan. OK
- Ottaa switchin mukaan skeittiparkkiin ja järkkää ylläripelisession. NÖYYY!
- Pariskunta pelaa kotonaan. OK
- Mies pelaa sängyssä, nainen pyörähtää, että nyt ois tarjolla. Sekä EI että KYLLÄ
- Avotoimistossa järkätään ylläripelisessio. EI!
- Kaveriporukka pelaa kotona. KYLLÄ
- Multiplayerparty lentokentällä? hah, EI
- Taas kotona pelaamista. KYLLÄ
- Taas yksi multiplayerparty luentosalissa, juu EI
- Grillijuhlissa pelikonsoli esiin ja pelataan julkisesti? Naisväki ei suostuisi millään, joten EI
- Miekkailuottelu julkisessa ruokalassa. EI
- Koko tuo seuraava leirikohtaus on EI EI EI ja EI
- Switch (tai konsoli yleensä) jossain millenial kattobileissä? NOES
Loppu onkin saman kertausta. 16 kohdasta 9 on ei, joten vähän yli puolet mainoksesta on täyttä bullshittiä. Ja kuten sanottua, on nämä teoriassa mahdollisia, mutta käytännössä ei. Juu, ja ymmärrän kyllä, että tarkoitus on painottaa Switchin kannettavuutta, mutta ei se mainoksen kamaluutta silti poista. Mainosmiesten mainos, joka on suunnattu... ei hajuakaan, mutta ei ainakaan pelaajille.
Hyvä analyysi.
Viimeiseen lauseeseen vastatakseni: Suunnattu todennäköisesti massamarkkinoille ja niille geneerisille mattimeikäläisille joille myydään mitä tahansa pienen fiiliksennostatus videon turvin. Kuulostaa hullulta, mutta vilkaiskaapa joskus vaikka TV:tä päiväaikaan. Siellä edelleen pyörii klassikko OstosTV jossa kaupataan mitä järjettömintä paskaa ja ihmiset vain ostavat puhelinlangat laulaen. Onko Switchillä tai pelikoneilla sitten taas markkinaa näiden ihmisten keskuudessa? Wiin kohdalla oli, mutta se on jo mennyttä aikaa.
02.02.2017 klo 01.17 1
Mikään videossa ei sinänsä ole mahdotonta, mutta aivan äärimäisen epätodennäköistä. Eikä pelaaminen näytä tuolta, mutta mainokset ovat yleensä aina shittiä joten sivuutetaan se. Alla listaa.
- Video alkaa. Dude pelaa Zeldaa sohvalla. OK
- Sama dude lähtee johonkin, ottaa laitteen mukaan ja pelaa bussissa. Saa hymyä kauniilta naiselta, NOPE!
- Sama dude pelaa lentokoneessa. OK
- Nainen pelaa kotonaan. OK
- Ottaa switchin mukaan skeittiparkkiin ja järkkää ylläripelisession. NÖYYY!
- Pariskunta pelaa kotonaan. OK
- Mies pelaa sängyssä, nainen pyörähtää, että nyt ois tarjolla. Sekä EI että KYLLÄ
- Avotoimistossa järkätään ylläripelisessio. EI!
- Kaveriporukka pelaa kotona. KYLLÄ
- Multiplayerparty lentokentällä? hah, EI
- Taas kotona pelaamista. KYLLÄ
- Taas yksi multiplayerparty luentosalissa, juu EI
- Grillijuhlissa pelikonsoli esiin ja pelataan julkisesti? Naisväki ei suostuisi millään, joten EI
- Miekkailuottelu julkisessa ruokalassa. EI
- Koko tuo seuraava leirikohtaus on EI EI EI ja EI
- Switch (tai konsoli yleensä) jossain millenial kattobileissä? NOES
Loppu onkin saman kertausta. 16 kohdasta 9 on ei, joten vähän yli puolet mainoksesta on täyttä bullshittiä. Ja kuten sanottua, on nämä teoriassa mahdollisia, mutta käytännössä ei. Juu, ja ymmärrän kyllä, että tarkoitus on painottaa Switchin kannettavuutta, mutta ei se mainoksen kamaluutta silti poista. Mainosmiesten mainos, joka on suunnattu... ei hajuakaan, mutta ei ainakaan pelaajille.
Hyvä analyysi.
Okei... meillä taitaa olla suhtautuminen vähän eri tasolla tähän asiaan.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
02.02.2017 klo 10.18 3
Itse taas en pysty ymmärtämään miten joillakin uppoaa tunteisiin niin vahvasti nämä asiat
Ja silti saamme kerta toisensa jälkeen sivutolkulla syväluotaavaa analyysia siitä miksi Sony hoitaa homman paremmin.
02.02.2017 klo 11.35 3
02.02.2017 klo 11.37 1
Rekisteröitynyt 07.08.2007
02.02.2017 klo 13.18 1
Itse taas en pysty ymmärtämään miten joillakin uppoaa tunteisiin niin vahvasti nämä asiat
Ja silti saamme kerta toisensa jälkeen sivutolkulla syväluotaavaa analyysia siitä miksi Sony hoitaa homman paremmin.
?
02.02.2017 klo 13.36 5
02.02.2017 klo 18.15
03.02.2017 klo 10.08 1
Ainakin päätellen V2:n kommentoinnin määrästä Nintendo on ylivoimaisesti suosituin konsolivalmistaja Suomessa.
Nintendo vie ja muiden konsolien fanipojilla menee heti tunteisiin :D
Kirjoita kommentti