Tuorein sisältö

MGS4 hylkää SixAxis-ohjaimet

04.03.2008 klo 09.42 | Luettu: 13309 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Kojima Productionsin tuleva Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots ei tule hyödyntämään SixAxis-ohjaimen liikkeentunnistusta kuin pienissä määrin.
Studiolla ei uskota, että pelaajat haluaisivat heilutella ohjaintaan jatkuvasti pelin tiimellyksessä.

Alkuperäisessä suunnitelmassa pelin päähenkilöä seuraavaa pientä robottia käskytettiin ohjainta kallistelemalla. Ominaisuus on nyt poistettu pelistä. Jäljelle saattaa silti jäädä jotakin käyttöä myös SixAxis-ohjaimen ominaisuuksille, mutta tarkempaa tietoa näistä käyttötavoista ei ole kerrottu.

Linkki: MyGEN

V2.fi | Matti Lintula
< Uusi Final Fantasy i... Pelijulkaisijat pist... >

Keskustelut (12 viestiä)

crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

04.03.2008 klo 09.49

Ihan hyvä noin, kannattaa jättää ne wii pelit wii:lle. Mitään turhia heilutteluita tarvita kunnon peleihin.
lainaa
pip

04.03.2008 klo 10.55

"Ihan hyvä noin, kannattaa jättää ne wii pelit wii:lle. Mitään turhia heilutteluita tarvita kunnon peleihin."

Tarkoitit varmaan sanoa, että heilutteluja ei kannata käyttää, jos niihin ei ole mitään järkevää syytä. "Kunnon peleihin" hokema saattaa kommenttisi kastiin, "pelaan miehisiä pelejä ja arvostan tiessejä, koska oletan sen olevan coolia, vaikka olen 13-19v.". Iän kertyessä myös vapaus pelata mitä haluaa kasvaa ja arvostus eri pelgenrejä kohtaa laajenee. Tervetuloa sitten joskus kerhoon.
lainaa
Waari

Rekisteröitynyt 12.04.2007

04.03.2008 klo 11.38

Aika varmasti noihin liittyy joku jännä pulma, jonka ratkaisuun voi mennä taas pari tovia...

Hyvä etteivät mene väkisin laittamaan liiketunnistuksia pelin pääfeatureksi, eikä edes isohkoksi osaksi.
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

04.03.2008 klo 11.54

Kauheasti anteeksi pip, että loukkasin herkkää mieltäsi kommentilla jossa mainitsin Wii:n. Yritä nyt kuitenkin vain uskoa ettei kaikki, jopa sinuakin vanhemmat, ole oikein innoissaan liiketunnistuksesta jokaisessa pelissä.

Eikä kaikki peligenret kiinnosta sen enempää vaikka ikää tulee lisää. Voit itse tietenkin pelata Mariota tai mitä tahansa, jos se on viihdyttävää mielestäsi, siitähän pelaamisessa on kyse. En kyllä halua liittyä kerhoosi, kiitos vain, mutta etköhän löydä sinne lisääkin vakavia Nintendo-faneja. Voitte sitten yhdessä pelata vaikka Mario kartingia ja haukkua toisia suvaitsemattomiksi teineiksi, josseivät suostu tulemaan mukaan.
lainaa
Villapuuro

Rekisteröitynyt 02.06.2007

04.03.2008 klo 11.59

No PS3:sella se liiketunnistin toimiikin ihan nätisti, mutta sitä hyödynnetään väärin. Tylsissä minipeleissä pallon ohjaaminen ohjainta kallistelemalla (jee) tuntuu vähän väkisin väänetyltä.

Resistancessa oli ihan jees se, että ne örrit sai pois silmiltä ravistamalla ohjainta, mutta se ei toiminut oikein kunnolla..
lainaa
Tillu

Rekisteröitynyt 30.03.2007

04.03.2008 klo 12.10

Unchartedissa toi kallistus oli käytössä ainoastaan kun piti tasapainoilla tukien päällä. En oo pahemmin muuten nähnyt tuota järkevässä käytössä.
lainaa
Konsolimies

04.03.2008 klo 12.29

Olen ollut ainakin itse sitä mieltä että PS3:sen liikeohjattavuus on mitä turhimpia ominaisuuksia, joten mukava että jättävät suosiolla pois.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

04.03.2008 klo 13.00

Robotin ohjaaminen axiksella vaikutti liian teennäiseltä, että olisi pakko hyödyntää. Mutta ihan hyvä näin... Sentään pitävät snaken kurkistus/tähtäys kallistuksen, sekä octocamon resetoimisen.
lainaa
seki

Rekisteröitynyt 04.07.2007

04.03.2008 klo 15.31

Eikö mahtunu bluraylle enään pari komentolinjaa ohjaimelle?
lainaa
kakkerlak

Rekisteröitynyt 11.04.2007

04.03.2008 klo 15.50

Enpä kannata SIXAXIS:ksen käyttöä kovin suuressa roolissa, GRAW2:ssa oli mahdollisuus pitää suuressa roolissa mikä oli todella huono, ainankin demossa. Pienissä määrin kuten Uncharted: Drakes Fortunessa SIXAXIS on kuitenkin kaunista, kun pitää esimerkiksi tasapainoitella tai ravistaa örkki irti, myös kranaatin heittäminen oli nopeaa ja tehokasta liikkeentunnistimella. Jos pitäisi tyyppiä liikutella esim. tehdä kuperkeikkoja yms. liikkeentunnistuksella niin ei se ainankaan PS3:n sovi.

Toivoisin kuitenkin että tähtäyyksessä on säilytetty SIXAXIS mahdollisuus kurkkia esim. tavaroiden yli, saattaisi ehkä sopia. Olihan se aika ankean näköistä muutenkin kun gameplay -videossa ohjainta heiluttamalla Snake ei heiluttanut ohjainta.:(
lainaa
Deux

Rekisteröitynyt 12.07.2007

04.03.2008 klo 23.27

Burnoutissa ajan jatkuvasti tunnistuksella koska siihen kun tottui on se paljon tattia parempi ohjaus. Tähtäys/peekkauksessa voisi olla enemmän käytössä toi tunnistus.
lainaa
Stank

06.06.2008 klo 15.09

Silti PS3+MGS4 eurobundle sisältää Sixaxis -ohjaimen. Muu maailma saakin paketin 80GB-kovolla ja tärinäohjaimella. Syrjintää.
lainaa

Kirjoita kommentti




Ephemeris - 4X avaruustrategiaa, aitoa 3D-taistelua -  joukkorahoita nyt!
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova