Tuorein sisältö

Saksassa kiellettiin kymmeniä Steam-pelejä lapsille haitallisina?

02.06.2016 klo 11.28 | Luettu: 15868 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Neowin raportoi erinäisiin lähteisiin perustuen, että Saksan viranomaiset olisivat poistattaneet Steam-palvelusta hieman alle 30 peliä, koska ne ovat haitaksi nuorisolle.

Valikoima on osittain aika hatusta heitetyn oloista: Alien versus Predator Classic? Rune Classic? The Chaos Engine? Timeshift? Kyseiset pelit ovat huhun mukaan nyt niin sanotulla "Index-listalla", jonka päätökset säilyvät voimassa 25 vuotta. Virallista syytä pelien poistoon ei ole ilmoitettu, mutta ei olisi ensimmäinen kerta, kun Saksassa pelien sensurointia harrastetaan.

Koko lista näyttää tältä:

Aliens versus Predator Classic
Blake Stone: Aliens of Gold
Blood: One Unit Whole Blood
Blood II: The Chosen + Expansion
BloodRayne
BloodRayne 2
Carmageddon Max Pack
Carmageddon 2: Carpocalypse Now
Harvester
Kingpin — Life of Crime
NAM
Painkiller: Black Edition
Painkiller Hell & Damnation
Painkiller Overdose
Postal
Postal 2
Postal 3
POSTAL Redux
Rise of the Triad
Rise of the Triad: Dark War
Rune Classic
Shadow Warrior Classic Redux
SiN Episodes: Emergence
Star Wars Dark Forces
The Chaos Engine
TimeShift
UberSoldier II
Carmageddon Complete Pack
Classic War Pack
Lucasarts Jedi Knight Bundle
Nordic Games Classic Mix
Painkiller Complete Pack
Painkiller Hell and Damnation Standard 4-pack
Painkiller Hell and Damnation Collectors
POSTAL 2 4-Pack
POSTAL 2 + Paradise Lost
Rise of the Triad - 4 Pack
Star Wars Collection - 2015 -RP
The Apogee Throwback Pack
The Chaos Engine 2-Pack


V2.fi | Manu Pärssinen
< Humble Bundlessa tar... GOG Connect siirtää ... >

Keskustelut (17 viestiä)

Liimaletti

02.06.2016 klo 11.50 2 tykkää tästä

Ymmärtäisin jossain Kiinassa tai jossain Islamistivaltioissa, mutta Saksassa? Miksi Saksassa on niin kova sensuuri tälläisen suhteen? Mistä se juontaa juurensa? Kenellä on valtaa päättää näin radikaalilla tavalla asioista ilman mitään valitusoikeutta?
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

02.06.2016 klo 12.17 4 tykkää tästä

Liimaletti kirjoitti:
Miksi Saksassa on niin kova sensuuri tälläisen suhteen? Mistä se juontaa juurensa?


Viiden pisteen vihje:

http://ciyapie.weebly.com/uploads/2/5/2/0/25208207/512441
lainaa
hide

Moderaattori

Rekisteröitynyt 16.04.2007

02.06.2016 klo 12.22

En oikeasti ymmärrä, miksi Star Warsit ovat tällä listalla. Postalit ymmärrän ja Carmageddonit ja Bloodraynet vielä jotenkuten, mutta Jedi Knightit? Dafuq? Vai onko Jedi Knight -bundlet juurikin Dark Forcesin takia bannilistalla, mutta eihän siinä ole sen enempää natsi-hommia ku leffoissa, vai onko aika hämärtänyt muistikuvani pelistä?
lainaa
PekkaKana

02.06.2016 klo 12.56 5 tykkää tästä

Miksi saksalaiset eivät piereskele olohuoneessa? - Koska nyt tykkäävät kaasutella suihkussa.
lainaa
Moab

02.06.2016 klo 13.23 6 tykkää tästä

Mikko kirjoitti:
Liimaletti kirjoitti:
Miksi Saksassa on niin kova sensuuri tälläisen suhteen? Mistä se juontaa juurensa?


Viiden pisteen vihje:

http://ciyapie.weebly.com/uploads/2/5/2/0/25208207/512441


Tämä aivan irrationaalinen natseista anteeksipyyntely ei ole mikään kunnon peruste harjoittaa typerää sensuuria.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

02.06.2016 klo 13.33 3 tykkää tästä

Moab kirjoitti:
Tämä aivan irrationaalinen natseista anteeksipyyntely ei ole mikään kunnon peruste harjoittaa typerää sensuuria.


Kysyttiin, mistä se juontaa juurensa. Vastasin. Ei ollut kannanotto. Olen pääosin samaa mieltä, paitsi että kyllä natseista kannattaa vähän pyytää anteeksi.
lainaa
Peliveteraani

02.06.2016 klo 14.21 4 tykkää tästä

Mikko kirjoitti:
Kysyttiin, mistä se juontaa juurensa. Vastasin. Ei ollut kannanotto. Olen pääosin samaa mieltä, paitsi että kyllä natseista kannattaa vähän pyytää anteeksi.


"Koska natsit" on kyllä aika kulahtanut perustelu jo. Varsinkin tässä yhteydessä tuntuu kaukaa haetulta. Suurin syy lienee kuitenkin perussaksalainen holhousmentaliteetti. Vrt. USA:n holhousmentaliteetti jossa väkivalta on OK, mutta seksi ei. Ja amerikkalaisilla ei ole edes natsien aiheuttamaa historiallista painolastia.
lainaa
moab

02.06.2016 klo 16.47 1 tykkää tästä

Mikko kirjoitti:
Moab kirjoitti:
Tämä aivan irrationaalinen natseista anteeksipyyntely ei ole mikään kunnon peruste harjoittaa typerää sensuuria.


Kysyttiin, mistä se juontaa juurensa. Vastasin. Ei ollut kannanotto. Olen pääosin samaa mieltä, paitsi että kyllä natseista kannattaa vähän pyytää anteeksi.


Kukaan nykyinen Saksan hallituksessa oleva henkilö ei ole mitenkään anteeksipyyntö velvollinen natseista. Muutkin maat kuin Saksa tekivät järkyttäviä sotarikoksia, mutta näistä ei edes puhuta. Natsit tekivät hirveitä asioita, tämän kaikki tietävät, mutta jatkuva kyykistely ja asiasta puhumisen pelko ovat naurettavia asioita.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

02.06.2016 klo 16.58 3 tykkää tästä

moab kirjoitti:
Muutkin maat kuin Saksa tekivät järkyttäviä sotarikoksia, mutta näistä ei edes puhuta.


No niin no, kyllä niistäkin minusta nykyisin aika paljon puhutaan, jos nyt viittaat esim. Neuvostoliittoon, Japaniin ja USA:han, joiden kaikkien tekemisiä on aika kovastikin ruodittu. Ja siis, onhan tämä valtava kansallinen trauma heille, ja aivan suhteetonta itseruoskintaa sen suhteen harrastetaan yhä yli 70 vuotta myöhemmin. Mutta on vähän vaikea kenenkään ulkopuolisen asettua itse samaan asemaan. Se puuha siellä hakee kuitenkin edelleen vertailukohtaa järjestelmällisyydessään.

Siitä olen täysin samaa mieltä, että uuden Hitlerin valtaannousua ei ehkäise väkivaltapelien sensurointi.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

02.06.2016 klo 17.05 2 tykkää tästä

Mikko kirjoitti:
Moab kirjoitti:
Tämä aivan irrationaalinen natseista anteeksipyyntely ei ole mikään kunnon peruste harjoittaa typerää sensuuria.


Kysyttiin, mistä se juontaa juurensa. Vastasin. Ei ollut kannanotto. Olen pääosin samaa mieltä, paitsi että kyllä natseista kannattaa vähän pyytää anteeksi.

Nykysaksalaiset eivät ole minkäänlaisessa vastuussa edellisten sukupolvien teoista eivätkä edellisistäkään sukupolvista ne jotka eivät ko. aatetta olleet tukemassa.

Koko toisen maailmansodan jälkeen seurannut loppumaton natsihehkutus ja muistuttelu on täydellinen osoitus siitä kuin retardeja niin keskiverto ihmiset kuin päättäjätkin ovat. Samalla on myös tainnut unohtua se, että yksi merkittävimmistä tekijöistä Hitlerin ja natsipuolueen kasvuun oli se kuinka ympärysvallat (Ranska etunenässä) ottivat kaiken irti kaataessaan Saksan päälle enemmän paskaa mitä se ansaitsi ja kuinka sotakorvaukset ammuttiin reilusti yli eli juuri tämä sama loputon syyllistämis ja kyykistelypaska mikä edelleen tuntuu jatkuvan jopa valitettavasti joidenkin Saksalaisten itsensä ajamana.

Hitlerin, Stalinin ja Mao Zedongin erottaa ainoastaan se, ettei Hitlerin naamaa tulosteta olkalaukkuihin ja t-paitoihin.
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

02.06.2016 klo 17.20

hyvä että saksalaisetkaan eivät luota itseensä
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

02.06.2016 klo 17.20 2 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Hitlerin, Stalinin ja Mao Zedongin erottaa ainoastaan se, ettei Hitlerin naamaa tulosteta olkalaukkuihin ja t-paitoihin.


Aika vähän tulee onneksi Staliniakaan katukuvassa vastaan. Ché-paidan olen joskus nähnyt. Ei ollut symppis kaveri sekään.

Ja todettakoon, että en ole pääosin tästäkään eri mieltä (tuo sivulause oli alkujaan semmoinen kuivan sarkastinen heitto, mutta kun porukka nyt halusi ottaa sen tosissaan niin en käy sitä selittämään). Mutta samalla korostan, ettei nyt vallassa oleva sukupolvi Saksassa ole vielä mitenkään kovin kaukana tästä Aatun aikakaudesta. Angela Merkel on syntynyt 1954, hänen vanhempansa elivät Hitlerin ajan. Ei oikein voi olla vaikuttamatta fiiliksiin.

Voidaan myös väittää, että Hitler on näistä mainitsemistasi ainoa hahmo, jota ei enää aktiivisesti käytetä valtiovetoisen propagandan välineenä. Joe-setä on aika kovassa huudossa tuossa itärajan takana yhä, nimittäin, ja Kiinassakin nimellisesti sama systeemi jyllää. Se hyvä puoli tässä Saksan itseinhossa on ollut, että kiveäkään ei ole jätetty kääntämättä. Muut maat tekivät kyllä mainitsemiasi virheitä ennen toista maailmansotaa, mutta eivät Saksa tai saksalaiset tuolloin olleet osattomia siihen mitä tapahtui. Ja edelleen, Saksa oli nykyaikainen sivistysvaltio ja tiedevaltio, joka ajautui aivan käsittämättömään tilaan varsin lyhyessä ajassa. Kyllä se on hyvä muistaa aika pitkäänkin.
lainaa
Sencuri

02.06.2016 klo 21.24

Saksasa pelaminen kieletän, joskus tulevaisudesa, se on mun veikkaus.Onko niilä todisteita että pelaminen on lapsele haitalista.Eivät ole ilmeisesti tukinut asia sen tarkemin.Hail Hitler saksa
lainaa
Kuruwin

Rekisteröitynyt 24.05.2014

03.06.2016 klo 06.58

Annettiinko jollekkin vanhalle papalle video ysärin peli väkivalta kohusta vai miksi isoin osa näistä peleistä on vuodelta kivi ja keppi.
lainaa
iNdo

Rekisteröitynyt 30.01.2012

03.06.2016 klo 15.24

Sencuri kirjoitti:
Saksasa pelaminen kieletän, joskus tulevaisudesa, se on mun veikkaus.Onko niilä todisteita että pelaminen on lapsele haitalista.Eivät ole ilmeisesti tukinut asia sen tarkemin.Hail Hitler saksa


Sä et ole ilmeisesti "tukinut" kirjoitustaitoa?
lainaa
Bob

03.06.2016 klo 20.27

Aikoinani kun Chaos Engineä pelasin niin halusin heti alkaa kaasuttamaan juutalaisia. Onneksi tälläiset tuotokset kielletään.
lainaa
hfibpsfibps

04.06.2016 klo 08.37

Ei tuolla listalla nyt niin suuria yllätyksiä ole. On Timeshiftissäkin aika vahvat vibat

Ja joo tosiaan otan kyllä mielummin Saksan kaltaisen "no shh no" asenteen kuin Venäjältä, Kiinasta ja Koreasta löytyvän "Suuren johtajan nimessä valloittakaamme maailma" meiningin. Loppupeleissä parin pelin laittaminen sensuurilistalle on aikalailla pienempi vahinko kuin suuruudenhullujen ristiretkeläisten toiminta. Toki en myöskään usko että tuo nykyään Saksassa pyörivä uusnatsisukupolvi hirveästi inspiraatiota on saanut näistä peleistä
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova