Kuka pelisuunnittelija on kuuminta hottia?
Next-Gen.biz on listannut mielestään tämän hetken kuumimmat pelisuunnittelijat. Näitä nimiä kannattanee siis seurata tänä vuonna ja jatkossakin, jos laatupelien tekijät jatkavat linjaansa. Listalla on kaiken kaikkiaan 100 nimeä, mutta tässä top-10. Koko artikkeli kannattaa lukea yleiskatsauksena siihen, kuka on kuka pelintekijöiden maailmassa.
1. Ken Levine (2K/BioShock)
2. Harold Ryan (Bungie/Halo)
3. Jason West (Infinity Ward/Call of Duty 4)
4. Rob Pardo (Blizzard/WoW)
5. Greg LoPiccolo (Harmonix/Rock Band)
6. Will Wright (Maxis/Spore)
7. Hideo Kojima (Kojima Productions/Metal Gear Solid)
8. Yoshiaki Koizumi (Nintendo/Mario Galaxy)
9. Dan Houser (Rockstar/GTA)
10. Casey Hudson (BioWare/Mass Effect)
Keskustelut (8 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.04.2007
20.02.2008 klo 15.08
Mutta linkin takaa paljastuikin..
..komeita miehiä.
Itse uutisesta sitten. Huomaan, etten tiedä noista kuin Will Wrightin. Eiku Hideo Kojimakin on tuttu.
Tuleekohan pelisuunnittelijoistakin joskus julkkiksia, eli vähän kuin joku Spielberg elokuvatuottajana?
20.02.2008 klo 15.59
20.02.2008 klo 16.03
Rekisteröitynyt 04.07.2007
20.02.2008 klo 16.10
Rekisteröitynyt 03.09.2007
20.02.2008 klo 17.40
Lista taidettu laittaa suosikki pelien mukaan.
Sitäpä minäkin valitettavan pahasti katsoin. Ilmeisesti ovat vain selvittäneet, kuka mitäkin tiimiä johtaa ja valinneet pelisuunnittelijat hyviä pelejä tehneiden tiimien mukaan. Ei näin. Suurin osa noista peleistä kun on varsin perinteisiä ilman oikeita pelisuunnittelun helmiä.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
20.02.2008 klo 20.14
Eiköhän tuo lempipelien mukaan ole tehty, kun Haloa ja Bioshockia löytyy kärjestä, mutta todellista kauneutta top 10-listan huonoimmasta päästä.:/ Muutenkin lista kusee aikalailla.
Rekisteröitynyt 04.04.2007
20.02.2008 klo 20.21
Moderaattori
Rekisteröitynyt 03.04.2007
20.02.2008 klo 21.40
En yleensä käytä hymiöitä mutta :D
Ensin mies romutti Tribes-sarjan, nosti sitten toiveita Bio Luvililla ja pullautti ulos lantun. Tässäkin pätee Molyneux-sääntö: kivoja puheita ei lasketa pelisuunnittelun saavutuksiksi.
Kirjoita kommentti