Sony paljastaa syyt PS3-demojen vähäisyyteen
Sonyn tuotekehityksestä vastaava John Hight on paljastanut MTV Multiplayer -blogille syitä PlayStation Networkissa olevien pelidemojen vähäiseen määrään.
Hight vetoaa Blast Factor -pelin demoon, joka ladattiin kaikkiaan 600000 kotikonsoliin, mutta joka ei kuitenkaan käynyt kaupaksi demolatausten lupaamalla tavalla. Hightin mukaan ihmiset kyllästyivät demoon, eivätkä enää viitsineet ostaa pelin täysversiota.
Toisena syynä Hight tarjoaa Sonyn korkeaa kynnystä PSN-julkaisujen suhteen. Palveluun ei haluta liikaa pelejä, joista vain pieni prosentti on kiinnostavia. Jokaisen tarjotun pelin tulisi Hightin mukaan tarjota omaleimainen kokemus pelaajalle.
PlayStation Networkiin ei myöskään haluta jatko-osien tulvaa, vaan uusia pelejä on työn alla jatkuvasti. Ilman Xbox Live -tyylisiä kokorajoituksia toimivaan verkkopalveluun on Hightin mukaan pian tulossa jotakin suurta, josta kielii ainakin ladattavaksi tulevan pelin kahden gigatavun koko.
Lähde: Destructoid
Keskustelut (16 viestiä)
19.02.2008 klo 11.18
Ettei vain ollut susipeli ?
Rekisteröitynyt 26.01.2008
19.02.2008 klo 11.22
19.02.2008 klo 11.37
Moderaattori
Rekisteröitynyt 25.01.2008
19.02.2008 klo 12.11
Rekisteröitynyt 07.08.2007
19.02.2008 klo 12.44
Rekisteröitynyt 11.10.2007
19.02.2008 klo 13.13
PS3:n demotarjonta on varsinkin Euroopassa erittäinkin hirveätä kuraa.
laadukkaista peleistä ei tule demoja, vain roskaa (yleensä) tarjotaan.
Sekö on herra Hightin mielestä sitten fiksua?
Moderaattori
Rekisteröitynyt 02.04.2007
19.02.2008 klo 13.40
Hyvin nuo muiden demottelut vaan menee kaupaksi.
Rekisteröitynyt 12.07.2007
19.02.2008 klo 13.43
Rekisteröitynyt 23.07.2007
19.02.2008 klo 14.02
Rekisteröitynyt 03.01.2008
19.02.2008 klo 14.10
Itse ainakin haluasin jokaisesta pelistä demoversion, jos vain suinkin mahdollista. Kyllä itse ainakin haluan saada pelistä jonkinlaista kuvaa millainen peli on kyseessä ennen kuin sen ostan. Fall of Liberty on erinomainen esimerkki pelistä, jossa oli hyvä, että pääsi demoa kokeilemaan. Todella surkea peli vielä surkeammilla kontrolleilla. Surkeita pelejä ei huvita ostaa.
Myyntiä sillä vain yritetään parantaa kun ei julkaista demoja, että pakotetaan pelaajat ostamaan pelinsä eikä jaella mitään ilmaisia maistiaisia. Toki, eihän se demojen tekeminenkään ilmaista ole ja onhan siinäkin pieni riski ettei osata sisällyttää demoon oikeaa kohtaa pelistä ja sen perusteella pelistä saa väärän kuvan.
No, oli miten oli. Pelattava demo on silti aina parempi kuin ei demoa ollenkaan.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
19.02.2008 klo 14.40
Rekisteröitynyt 07.08.2007
19.02.2008 klo 15.10
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
19.02.2008 klo 15.49
Rekisteröitynyt 23.01.2008
19.02.2008 klo 16.24
Onko Sonyn edun mukaista että asiakkaat ostavat pelejä jotka on roskaa ja pettyvät konsoliin...
Rekisteröitynyt 10.04.2007
20.02.2008 klo 06.25
Kyseessähän ei ole Sonyn tai PSN:n huonous, vaan julkaisijoiden ja pelintekijöiden huonous.
Tekevät huonoja pelejä, niin eivät tietenkään anna demoa, sehän vain alentaisi myyntiä. Kyllähän toi tuossa vähän lipsauttaa, käytännössä myöntää että Blast Factor oli Huono.
En usko että Sony painostaa julkaisijoita kyhäämään demoja PSN:lle tai toisinpäin.
Ja mitä "laatuun" ja "määrään" tulee, niin mieluummin minä selaan listaa jossa kaikki ovat omalla tavalla mielenkiintoisia pelejä, eikä täytetä kauppaa kymmenellä eri versiolla pokerista tjsp.
Rekisteröitynyt 13.08.2007
22.02.2008 klo 11.28
Kirjoita kommentti