Tuorein sisältö

Uusimmat huhut: Nintendo NX:stä : TV:hen liitettävä käsikonsoli, Xbox One -tehot

01.03.2016 klo 13.00 | Luettu: 9786 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


GamesRadar uutisoi "Gemo"-nimisen huhuilijan tiedoista, jotka koskevat Nintendon NX-konsolia. Miekkonen on osunut ennenkin oikeaan tiedoissaan, joten jonkinlaista totuuden jyvästä voi mukana olla.

Gemon mukaan NX on Xbox Onen tasoisilla tehoilla varustettu käsikonsoli, jonka saa liitettyä televisioon. Sitä ei laiteta sisään mihinkään laatikkoon tv-pelaamista varten, vaan touhuun riittää HDMI-palikka. NX:n kerrotaan käyttävän "kehittyneempää versiota" Nintendo Wii U:n striimausteknologiasta.

Käsikonsoli/tv-konsoli-hybridistä on huhuttu laitteen ensimmäisistä vihjeistä alkaen. On toki mahdollista, että huhu pitää tällä hetkellä paikkansa, mutta paljon voi vielä muuttua, ennenkuin Nintendo virallisesti laitteestaa turinoi.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Retropelaajien unelm... 10tons julkisti vert... >

Keskustelut (9 viestiä)

vjposvspij

01.03.2016 klo 13.45 2 tykkää tästä

Ja tämä on se mullistava laite? Todellakin täytyy toivoa että on vitsi

Odotin edes että olisi kuin joku WiiU/DS-combo jossa on se konsolilaite sohvamoninpeliä jne silmälläpitäen ja sitten yksinpeliä voi jatkaa vaikka bussissa. Mutta olis nyt edes jotain mullistavaa. TehoDS jonka saa kiinni telkkariin?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

01.03.2016 klo 14.28 5 tykkää tästä

Eikös tämä tyrmätty jo BS:nä?
Tuo huhu ei ole muutenkaan hirveän uskottava. Jos kädessä pidettävään laitteeseen tungetaan X1-tason rautaa, ohjain+tärinämoottorit, näyttö ja tarpeeksi tehokas akku, niin tuohan tulee olemaan helvetillinen laitos jos vertaa esim. Wiipadiin jota sitäkin on jotkut hakkuneet liian isoksi.

Toiseksi nuo BD-toiminnot, joissa esim. puhelin liittyy osaksi pelikonsolia ei kuulosta kovinkaan Nintendomaiselta.
lainaa
gkhk

01.03.2016 klo 15.07


tagman kirjoitti:

Eikös tämä tyrmätty jo BS:nä?
Tuo huhu ei ole muutenkaan hirveän uskottava. Jos kädessä pidettävään laitteeseen tungetaan X1-tason rautaa, ohjain+tärinämoottorit, näyttö ja tarpeeksi tehokas akku, niin tuohan tulee olemaan helvetillinen laitos jos vertaa esim. Wiipadiin jota sitäkin on jotkut hakkuneet liian isoksi.

Toiseksi nuo BD-toiminnot, joissa esim. puhelin liittyy osaksi pelikonsolia ei kuulosta kovinkaan Nintendomaiselta.


En itsekkään usko että tuo tulee toteutumaan.Käsi konsoleiden ja koti konsoleiden yhdistäminen on muutenkin turhaa.Koska kyseessä on kaksi aivan eri alustaa ja markkinaa.Mikäli Nintendo yrittäisi yhdistää nuo kaksi yhdeksi laitteeksi niin heillä olisi äkkiä käsissä laite joka ei kelpaisi kenellekkään.Niinkuin sanoit tuosta laitteesta tulisi liian iso käsi konsoliksi mutta samaan aikaan se häviäisi aina perinteisille kotikonsoleille.
Nintendo yritti jo yhdistää näitä kahta markkinaa Wii U:lla ja se ei toiminut kovin hyvin.Monet pitivät gamepadia täysin turhana gimmikkinä joka olisi toiminut paremmin vapaaehtoisena lisä varusteena.
lainaa
Buho

01.03.2016 klo 15.37 9 tykkää tästä

Mitä te narisette. Siis tuohan olisi loistava laite, jos huhu pitää paikkansa. Vois pelata laadukkaita pelejä, tienpäällä, tai sitten 65" töllöstä kotisohvalla.
lainaa
Qukko

Rekisteröitynyt 21.01.2014

02.03.2016 klo 09.34 3 tykkää tästä

Joo, samaa mieltä Buhon kanssa. Edellisillä kommentoijilla ehkä jäänyt ajatus jumiin nyt tässä.

En tiedä oletteko huomanneet, mutta hardis on viime vuosina kehittynyt koko ajan kompaktimpaan kokoon samalla, kun tehot ovat kasvaneet. Ei ole nykyään temppu eikä mikään tehdä käsissä pidettävä tehovehje. Oletteko hiffanneet millaista grafiikkaa esim. uudet tabletit pyörittävät?

Vertaus Wii U:n gamepadiin ei ole relevantti, koska se on konsolin ohjain, joka tulee sen varsinaisen pelikonsolin mukana, eikä toimi itsenäisenä laitteena. Jos kaikki paukut laitetaan sen sijaan yhteen vermeeseen, niin lähtökohdat ovat aivan toiset. Wii U:n gamepad on epäilemättä tehty halvalla.

Ja miten niin käsi- ja kotikonsolit ovat eri markkinoita? Nyt ei olla enää ajassa Gameboy. Kyllä nykyään peleistä hyvin herkästi tehdään iOS- ja Android-versiot mikäli vain rauta ja ohjausmekanismit (konversio kosketusnäytölle) sallivat.

Jos huhu pitäisi paikkansa, olisi Nintendolla yhdistetty konsolialusta verrattuna nykyiseen kahteen eri alustaan = voidaan panostaa pelikehitys yhdelle alustalle. Ja mitä tehoihin tulee, niin Nintendolla on ollut Wiistä alkaen viimeiset 10 vuotta konsoli, joka on kilapilevia konsoleita about yhden sukupolven jäljessä. Eipä haitannut ainakaan Wiin kohdalla.

Ja muutenkin Nintendon leipäpuu on nimenomaan käsikonsoleissa, jotka ovat Japanissa ihan hullun suosittuja. Tämä = uusi tykki käsikonsoli, jolla länkkärit voi pelata myös olohuoneen telkkarin kautta.

Ei tuo nyt niin outo asetelma olisi.
lainaa
vsjpoidjsip

02.03.2016 klo 23.01 1 tykkää tästä

Nintendon tuntien tuo ei olisikaan mikään yllätys. Käsikonsolit ovat varsinkin viimeaikaikoina olleet se ainoa tulonlähde, Nintendo on sanonut mobiilin olevan tärkeää ja ne ovat ennenkin toteuttaneet ratkaisuja menetelmällä "yksinkertainen on paras"

Vinkumisen syy omalla kohdalla on mieltymykset. En ole pelannut käsikonsoleilla tai puhelimella vuosikymmeneen ja NX:ää ehdittiin jo hehkuttaa mullistavana ainutlaatuisena laitteena. Mutta tämähän on lähinnä Razer/älykännykkä hdmi-plugilla. Looginen askel mutta ei sitä mitä odotin tai haen.

No odotellaan kommenttia tuosta paikallisesta moninpelistä, akkukestosta, ohjaimen ergonomiasta ja ennen kaikkea siitä pitääkö tämä ollenkaan paikkansa
lainaa
kheetor

03.03.2016 klo 12.17

Xbox Onen rauta / verrattavissa oleva rauta ei mahdu käsikonsoliin ainakaan ilman todella kalliita spesiaaliratkaisuja vrt ultraportablet kannettavat ja bleeding edge älypuhelimet. Jos näin todella on niin hinta tulee huimaamaan päätä.
lainaa
Vaihtoauto

03.03.2016 klo 23.43


Qukko kirjoitti:

Joo, samaa mieltä Buhon kanssa. Edellisillä kommentoijilla ehkä jäänyt ajatus jumiin nyt tässä.

En tiedä oletteko huomanneet, mutta hardis on viime vuosina kehittynyt koko ajan kompaktimpaan kokoon samalla, kun tehot ovat kasvaneet. Ei ole nykyään temppu eikä mikään tehdä käsissä pidettävä tehovehje. Oletteko hiffanneet millaista grafiikkaa esim. uudet tabletit pyörittävät?

Vertaus Wii U:n gamepadiin ei ole relevantti, koska se on konsolin ohjain, joka tulee sen varsinaisen pelikonsolin mukana, eikä toimi itsenäisenä laitteena. Jos kaikki paukut laitetaan sen sijaan yhteen vermeeseen, niin lähtökohdat ovat aivan toiset. Wii U:n gamepad on epäilemättä tehty halvalla.

Ja miten niin käsi- ja kotikonsolit ovat eri markkinoita? Nyt ei olla enää ajassa Gameboy. Kyllä nykyään peleistä hyvin herkästi tehdään iOS- ja Android-versiot mikäli vain rauta ja ohjausmekanismit (konversio kosketusnäytölle) sallivat.

Jos huhu pitäisi paikkansa, olisi Nintendolla yhdistetty konsolialusta verrattuna nykyiseen kahteen eri alustaan = voidaan panostaa pelikehitys yhdelle alustalle. Ja mitä tehoihin tulee, niin Nintendolla on ollut Wiistä alkaen viimeiset 10 vuotta konsoli, joka on kilapilevia konsoleita about yhden sukupolven jäljessä. Eipä haitannut ainakaan Wiin kohdalla.

Ja muutenkin Nintendon leipäpuu on nimenomaan käsikonsoleissa, jotka ovat Japanissa ihan hullun suosittuja. Tämä = uusi tykki käsikonsoli, jolla länkkärit voi pelata myös olohuoneen telkkarin kautta.

Ei tuo nyt niin outo asetelma olisi.


Oikeastaan Gameboyn aikaan käsi- ja kotikonsolit olivat lähempänä toisiaan kuin nykyään, NX näyttäisi kääntävän trendin ja vaihteeksi lähentäisi näitä laitteita.
Ios- ja Android-laitteita kannattaisi verrata PC:n kanssa, ei niinkään yrittää tunkea niitä konsolimarkkinoille. Itsellänikin puhelin on toimittanut tietokoneen virkaa noin 90 prosenttisesti viimeisen kymmenen vuoden ajan, ja nyt viimeisen aikana tabletti enenevissä määrin huonojen luurien takia.

Paitsi Japanissa, myös Euroopassa käsikonsolit ovat olleet hullun suosittuja; tietoa kannattaa katsoa muustakin kuin jenkkikeskeisestä vinkkelistä.
lainaa
Qukko

Rekisteröitynyt 21.01.2014

04.03.2016 klo 10.40

Vaihtoauto kirjoitti:
Oikeastaan Gameboyn aikaan käsi- ja kotikonsolit olivat lähempänä toisiaan kuin nykyään, NX näyttäisi kääntävän trendin ja vaihteeksi lähentäisi näitä laitteita.

Riippuu kai näkökulmasta. Jos nyt tarkastellaan Nintendoa, niin alkuperäinen mustavalko-Gameboy oli se kannettava vaihtoehto läpi SNES-aikakauden, ja suurimman osan N64:n aikakaudestakin. Gameboy Advance tuli samana vuonna kuin Gamecube. Itse ajattelin siltä kantilta, että kuinka pitkälti pelikirjasto oli sama koti- ja käsikonsoleiden välillä. Ei SNESin tai N64:n pelejä portattu Gameboylle, tai Cuben pelejä GBA:lle, ei ainakaan sellaisenaan. Eri alustoilla oli omat pelit toisin kuin nykyään. Ei tietenkään läheskään kaikki, mutta kyllä monet pelit ilmestyvät mobiileina versioina käytännössä samoina peleinä kuin konsoleilla.

Vaihtoauto kirjoitti:
Paitsi Japanissa, myös Euroopassa käsikonsolit ovat olleet hullun suosittuja; tietoa kannattaa katsoa muustakin kuin jenkkikeskeisestä vinkkelistä.

Antaisitko jonkun esimerkin Euroopan maista, joissa käsikonsolit dominoivat pelimyyntiä kuten Japanissa?
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova