Square Enixin pilvipelit haihtuivat ilmaan
Polygon uutisoi, että usko pilven pelastavaan voimaan on horjumassa ja Square Enix sulkee Shinra Technologies -pilvipelausbisneksensä.
Tiedotteen mukaan palvelun sulkeminen tietää firmalle noin 2 miljardin jenin tappiota (vajaa 16 miljoonaa euroa). Lisärahoitusta pilvialustan käynnissä pitämiseen haettiin rahoittajilta, mutta niitä ei löytynyt.
Shinra perustetiin vuonna 2014, kun pilvipelaamista (pelien striimaamista pilvipalveluista) pidettiin peliteollisuuden seuraavana isona juttuna. Moni vastaava viritys on matkan varrella jo kaatunutkin, mutta myös toimivia ratkaisuja (Playstation Now) sekä vielä tulossa olevia käyttötapoja (Crackdown 3) löytyy.
Keskustelut (4 viestiä)
06.01.2016 klo 16.04 4
Firmalta tulossa varsin iso mälli laadukkaita roolipelejä tänä vuonna. Jatkavat vain samaan malliin tekemällä sitä mitä osaavat eivätkä lähde mokailemaan Capcomin ja Konamin lailla niin hyvä tulee.
06.01.2016 klo 16.50 5
Ainakaan Final Fantasy- sarjan kohdalla ei voi puhua laadusta.
06.01.2016 klo 17.02 4
Ei tässä silti uskalla vielä mitään sanoa. Tomb Raiderin Nousu on melko kova hitti mutta siinäkin vanha porras on vielä ollut osallisena
06.01.2016 klo 17.58 1
Mitäs nämä Squaren laatupelit sitten nykyään ovatkaan ?
Ainakaan Final Fantasy- sarjan kohdalla ei voi puhua laadusta.
Mrgrgr!
Kirjoita kommentti