Activision kävi karkkikaupassa: Candy Crushin tekijä ostoskoriin viidellä miljardilla
BusinessWire tiedottaa, että Activision-Blizzard on ostamassa King-mobiilipeliyhtiön 5,9 miljardilla dollarilla, eli reilulla viidellä miljardilla eurolla.
King on tunnettu pääasiallisesti järkyttävän suositusta Candy Crush -pelistään sekä monien tv-kanavien mainoskatkoilta. Firmojen yhteenliittymän hehkutetaan olevan "uusi maailmanlaajuinen johtaja mobiilipelaamisessa" sekä "yksi maailman suurimmista viihdeverkostoista, jolla on yli puoli miljardia kuukausittaista käyttäjää".
Activision-Blizzardin kerrotaan myös säilyttävän paikkansa "tuottavimpana, menestyneimpänä itsenäisenä interaktiivisen viihteen yrityksenä maailmassa". King säilyy edelleen erillisenä yksikkönä myös ollessaan Activisionin omistuksessa.
Ja osakkeenomistajat taputtavat lompakoitaan.
Keskustelut (3 viestiä)
03.11.2015 klo 12.08
03.11.2015 klo 12.27 5
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
03.11.2015 klo 13.12
Kiinnostaisi tietää, miksi käytätte nimeä Activision, ettekä nimeä Activision Blizzard.
Otsikossa tilansäästön vuoksi ja sitten moinen nimi tarttui siitä muuhunkin uutiseen kirjoitettaessa. Kiitos huomautuksesta.
Kirjoita kommentti