Roviolta vähennetään yli 200 työpaikkaa
Juuri postilaatikkoon tipahtaneen lehdistötiedotteen mukaan Rovio aloittaa yt-neuvottelut, jotka koskevat koko yhtiötä, lukuun ottamatta tulevan elokuvan tuotantoa.
Vähennystarve on enintään 260 työpaikkaa maailmanlaajuisesti, joista Suomesta enintään 230. Yhtiö harkitsee toimintojen karsimista, yhdistämistä ja ulkoistamista voidakseen keskittyä tulevaisuudessa entistä enemmän ydintoimintoihin.
Roviolla arvioidaan, että vuoden 2015 liikevaihto jää viime vuoden tasolle ja tulos heikkenee.
”Rovion kasvu ja sen nopeus ovat olleet poikkeukselliset. Maailmassa ei ole toista yritystä, joka olisi laajentanut pelialalta elokuvabisnekseen. Olemme myös pelottomasti kokeilleet monia eri asioita, mutta valitettavasti nykyinen kilpailutilanne vaatii fokusointia. Siksi keskitymme nyt siihen, missä olemme parhaimmillamme: luomaan mahtavia pelikokemuksia, tuottamaan uskomattoman hienon animaatioelokuvan ja ilahduttamaan fanejamme laadukkailla kuluttajatuotteilla”, Rovion toimitusjohtaja Pekka Rantala sanoo.
Rantalan mukaan henkilöstöä koskevat muutokset eivät ole koskaan helppoja tehdä ja yhteistoimintaneuvotteluihin päätyminen on aina vaikea päätös.
Keskustelut (10 viestiä)
26.08.2015 klo 13.27 17
Rekisteröitynyt 04.04.2008
26.08.2015 klo 13.41 4
Rekisteröitynyt 04.11.2007
26.08.2015 klo 15.48
Tässä myös mainoa esimerkki siitä, miten markkinat kyllästytetään yhdellä idealla, eikä vaalita brändiä.
Kyllähän Roviolla on ollut vähän yritystä tehdä muutakin, mutta ne eivät vaan ole ottaneet tuulta purjeisiin. Vähän sama kuin Mojangilla, jolla on se yksi megahitti Minecraft ja muut projektit ei herätä minkäänlaista kiinnostusta kenessäkään.
26.08.2015 klo 15.58 4
Tääki on somalien ja homojen vika!
Onko!?!
26.08.2015 klo 17.15 4
Tässä myös mainoa esimerkki siitä, miten markkinat kyllästytetään yhdellä idealla, eikä vaalita brändiä.
Kyllähän Roviolla on ollut vähän yritystä tehdä muutakin, mutta ne eivät vaan ole ottaneet tuulta purjeisiin. Vähän sama kuin Mojangilla, jolla on se yksi megahitti Minecraft ja muut projektit ei herätä minkäänlaista kiinnostusta kenessäkään.
Eihän sitä samanlaista megasuosiota kaikilla peleillä voi tulla, mitä Angry Birdsillä oli. Tärkeä olisi kuitenkin pitää "valikoima" tuoreena ja julkaista erilaisia pelejä ja sen jälkeen julkaista odotettu peli. Nyt kävi niin, että kultasuihku nousi päähän ja Angry Bridsillä lypsettiin mitä lypsettävissä oli. Todennäköisesti firman pomojen ei tarvitse enää ikinä käydä töissä. Sinänsä fiksua liiketoimintaa, mutta ei yrityksen jatkuvuuden kannalta.
Rekisteröitynyt 04.04.2008
26.08.2015 klo 17.52 5
Tässä myös mainoa esimerkki siitä, miten markkinat kyllästytetään yhdellä idealla, eikä vaalita brändiä.
Kyllähän Roviolla on ollut vähän yritystä tehdä muutakin, mutta ne eivät vaan ole ottaneet tuulta purjeisiin. Vähän sama kuin Mojangilla, jolla on se yksi megahitti Minecraft ja muut projektit ei herätä minkäänlaista kiinnostusta kenessäkään.
Lähinnä mietein tässä sitä, että miten Angry Birds on brändinä tuhottu. Joka jumalantähden tuotteessa on jossain kohtaa ollut vihaisia lintuja kyljessä ja myyty ties mitä sontaa oheistuotetta. Samaan aikaan on tungettu tuutista varmaan kolme tusinaa peliä samasta fucking aiheesta, jokainen on kuin kumilenkki, jota on kiskottu kireämmälle ja kireämmälle.
26.08.2015 klo 19.10 3
Semmonen kun Squaresoft taisi äijältä unohtua kokonaan (selvä merkki siitä ettei koko lafkalla ole mitään käryä peliteollisuudesta). Mutta sekin firma muuttui Square-Enixiksi, tajuttuaan ettei se laajeneminen ollut kovin kannattavaa.
26.08.2015 klo 20.22 6
Kärsi Rovio, KÄRSI!
26.08.2015 klo 21.10 7
Tämän on oikein ilon ja onnen päivä! :)
Kärsi Rovio, KÄRSI!
Ai, onko se noin mukavaa kun tulee noin 230 suomalaista työtöntä lisää? Kummallista kansaa on tämä..
Rekisteröitynyt 07.08.2007
28.08.2015 klo 09.36 1
Tässä myös mainoa esimerkki siitä, miten markkinat kyllästytetään yhdellä idealla, eikä vaalita brändiä.
Kyllähän Roviolla on ollut vähän yritystä tehdä muutakin, mutta ne eivät vaan ole ottaneet tuulta purjeisiin. Vähän sama kuin Mojangilla, jolla on se yksi megahitti Minecraft ja muut projektit ei herätä minkäänlaista kiinnostusta kenessäkään.
Lähinnä mietein tässä sitä, että miten Angry Birds on brändinä tuhottu. Joka jumalantähden tuotteessa on jossain kohtaa ollut vihaisia lintuja kyljessä ja myyty ties mitä sontaa oheistuotetta. Samaan aikaan on tungettu tuutista varmaan kolme tusinaa peliä samasta fucking aiheesta, jokainen on kuin kumilenkki, jota on kiskottu kireämmälle ja kireämmälle.
En nyt oikein ymmärrä miten Angry Birds olisi tuolla tuhottu. Silloinhan sitä nimenomaan kannattaa takoa kun rauta on kuumaa. Voin kertoa, että Aasiassa (Kiina, Filippiinit, Singapore, Hong Kong jne.) Angry Birds oheistuotteet ovat olleet ainakin miljoona kertaa kovempi juttu kuin tällä Suomessa. Kuten sanoit niin lähestulkoon ihan jokaikinen olemassa oleva asia on brändätty sillä ja myynti on ollut massiivista.
Ongelmiin harvoin on yhtä syytä, mutta ainakin itse epäilen että Rovio on tehnyt ns. Nokiat:
http://www.glassdoor.com/Reviews/Rovio-Entertainment-Revi
Tuolla entiset ja nykyiset työntekijät kertovat kuinka firmaan palkataan juonior tason osaajia seniorien sijaan sen takia, etteivät he kyseenalaista mitään ja kuinka firmaan on TEKIJÖIDEN sijaan palkattu tonnikaupalla täysin hyödyttömiä mid-managereita heiluttelemaan käsiä ja estämään päätöksentekoa joka on nyt johtanut siihen, että projektit työnnetään Ruotsiin tai ulkoistetaan esim. Reaktorille.
Kirjoita kommentti