Alien Isolation ei ole ollenkaan niin pelottava kauempaa
Ensimmäisen persoonan näkövinkkelistä kuvattu Alien Isolation on aiheuttanut sydämentykytystä jo tuhansille pelaajille, mutta näin ei olisi välttämättä tapahtunut lainkaan.
Yhdessä pelin kehityksen vaiheessa kuvakulma oli vielä kolmannessa persoonassa, eikä säikyttely siinä onnistu luonnollisesti niin tehokkaasti. Destructoid on julkaissut videopätkän siitä, kun Creative Assembly esitteli tätä aikaista versiota GDC-tapahtumassa.
Yhdessä pelin kehityksen vaiheessa kuvakulma oli vielä kolmannessa persoonassa, eikä säikyttely siinä onnistu luonnollisesti niin tehokkaasti. Destructoid on julkaissut videopätkän siitä, kun Creative Assembly esitteli tätä aikaista versiota GDC-tapahtumassa.
Keskustelut (6 viestiä)
05.03.2015 klo 21.13 3
Rekisteröitynyt 17.03.2009
05.03.2015 klo 22.18 1
Eli laskettaisko Dead Space ja Resident Evilkin kauhuksi jos olis eka persoona? Entä jos Amnesia olis kolmannessa?
Vaikuttaa se, minkälaista kauhua haetaan ja minkälainen tarina muuten on.
Äkkiseltään mietittynä kolmannen persoonan kauhu toimii yleensä melankolisena tarinankerronnan pohjana (Silent Hillit, Dead Space, Spec Ops The Line), eka persoona toimii paremmin vähätarinaisen paniikinsävyisen selviytymiskauhun kanssa.
Btw, huvittavaa, että lähtivät edes kokeilemaan kolmatta persoonaa. Muistan aikoja sitten lukeneeni Alien Resurrection PS1-pelin kehityksestä, kuinka pelin kolmas persoona romutettiin juuri sen takia, ettei se ollut ollenkaan niin ahdistava, kuin Alien-peliltä odottaa. Luulisi, että näin ison sarjan kanssa pidettäisiin jonkinnäköistä yleishallintaa, eikä toistettaisi samoja virheitä jatkuvasti.
http://www.unseen64.net/wp-content/uploads/2008/04/alienr
06.03.2015 klo 00.34 2
06.03.2015 klo 03.00 9
monesko persoona se on, jos sekä katsoja että katsottava sairastavat skitsofreniaa?
You keep using that word. I do not think it means what you think it means.
06.03.2015 klo 12.03 1
Luulisi, että näin ison sarjan kanssa pidettäisiin jonkinnäköistä yleishallintaa, eikä toistettaisi samoja virheitä jatkuvasti.
http://www.unseen64.net/wp-content/uploads/2008/04/alienr
Ai 20 vuoden välein ei saa arvioida asioita uudestaan?
Rekisteröitynyt 17.03.2009
06.03.2015 klo 13.54 1
Luulisi, että näin ison sarjan kanssa pidettäisiin jonkinnäköistä yleishallintaa, eikä toistettaisi samoja virheitä jatkuvasti.
http://www.unseen64.net/wp-content/uploads/2008/04/alienr
Ai 20 vuoden välein ei saa arvioida asioita uudestaan?
Uliuliuli. Pelattavaksi asti toteutettu prototyyppi on hieman enemmän, kuin pelkkä uudelleenarviointi.
Mm. elokuvien teossa on muutamia hyvin vanhoja perussääntöjä ja itsestäänselvyytenä pidettyjä tyylistandardeja. Jos et halua tarkoituksenmukaisesti silittää yleisöä vastakarvaan (hyvin harva ohjaaja pystyy tekemään tämän hyvin), niin et varmasti esmes lähde rikkomaan 180n asteen sääntöä tai pistämään konservatiivisen kauhun päälle syntikkapoppia.
Ihan yhtalailla pitäisi mielessä osata simuloida kolmannen ja ekan persoonan erot. Toki kolmas persoona antaa hienon cinemaattisen fiiliksen ja hahmolle paljon vahvemman läsnäolon maailmassa, mutta kauhun suhteen se ei kauheasti auta. Ruudulta omalle naamalle huohottava kita, joka leikkaa pimeyteen nyt vain antaa paljon ahdistavamman fiiliksen, kuin se että katselee ruudulla hirviön riepottelevan pelaajan ohjaamaa hahmoa.
Kirjoita kommentti