Xbox Onen tuore kehittäjäpäivitys antaa pääsyn konsolin seitsemänteen ytimeen
This is the best explained video about what we done: Xbox One SDK Leaked (ITT): http://t.co/p9GLWUAVr8 via @YouTube
— areWeH4LT (@notHALT) 1. tammikuuta 2015
Eurogamer uutisoi, että Xbox Onen tuoreimmat kehittäjätyökalut vuosivat verkkoon joulun alla, mikä on mahdollistanut suurelle yleisölle kurkkaamisen laitteen pellin alle. Mielenkiintoista uusissa kehitystyökaluissa on mahdollisuus hyödyntää peleissä Xbox Onen suorittimen seitsemättä ydintä, joka on aiemmin ollut varattu yksin laitteen äänikomennoillle.
Päivitys antaa pelinkehittäjien käyttöön lisää laskentatehoa, mutta muutamin rajoituksin. Pelit jotka hyödyntävät seitsemättä ydintä johonkin muuhun kuin äänikomentoihin eivät voi luonnollisesti hyödyntää äänikomentoja osana peliä. Lisäksi järjestelmän äänikomennot ovat edelleen sidottuna seitsemänteen ytimeen, eikä niitä voi kytkeä pois käytöstä.
Tämä tarkoittaa, että Xboxille annettu äänikomento voi milloin vain nostaa seitsemännen ytimen kuormitusta (testeissä yksittäinen komento nosti kuormituksen nollasta 50 prosenttiin), mikä tekee siitä varsin epäluotettavan pelinkehittäjän näkökulmasta. Toisaalta pelin aikana annettavat äänikomennot ovat varsin harvinaisia useimpien pelaajien käytössä.
Keskustelut (14 viestiä)
04.01.2015 klo 12.24 9
X1 prosessori on siis varmasti tehokkaampi tämän jälkeen. Ottaa huomioon myöskin korkeamman kellotaajuuden ja prosessoriystävällisempi muistiratkaisu, elikkäs pienemmät latenssit muisteissa. Muistin megahertzien hyödyt katoaa jossain pisteessä prosessorin kannalta pelikäytössä, mutta tietenkin näyttis osaa hyödyntää.
Sitten olisi vielä se pilvilaskentakin, mikä muuttaa fysiikat valmiiksi scripteiksi, mikä keventäis aika paljon. Aika harvinainen ominaisuus silti.
04.01.2015 klo 12.46 8
Luulisi kaikkien olevan jo huomannut, että kehitys on mennyt siihen, että ihmiset eivät halua ääntä käyttää vaan sille vierustoverillekin kommunikoidaan lähinnä puhelimen avustuksella, näppäimiä näppäilemällä.
04.01.2015 klo 12.54 9
04.01.2015 klo 13.01 3
Esimerkkinä tästä Assassin's Creed Unity ja huonot porttaukset PC:lle.
04.01.2015 klo 13.19 2
Päivityksen jälkeen Xboxin CPU +15% tehokkaampi pelikäytössä kuin PS4:n, ilman äänikomentoja.
Shakki ja matti, ateistit.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
04.01.2015 klo 13.37 8
Jos ei oikein ymmärrä, miten tämä vertautuu PS4:n prosessoriratkaisuun:
X1 prosessori on siis varmasti tehokkaampi tämän jälkeen. Ottaa huomioon myöskin korkeamman kellotaajuuden ja prosessoriystävällisempi muistiratkaisu, elikkäs pienemmät latenssit muisteissa. Muistin megahertzien hyödyt katoaa jossain pisteessä prosessorin kannalta pelikäytössä, mutta tietenkin näyttis osaa hyödyntää.
Sitten olisi vielä se pilvilaskentakin, mikä muuttaa fysiikat valmiiksi scripteiksi, mikä keventäis aika paljon. Aika harvinainen ominaisuus silti.
Muistin pienemmät latenssit ei juurikaan tuo hyötyä PS4:ään verrattuna ja yleisesti tuota X1:n muistiratkaisua on parjattu hyvin paljon pelintekijöiden osalta.
04.01.2015 klo 14.35 1
Muistin pienemmät latenssit ei juurikaan tuo hyötyä PS4:ään verrattuna ja yleisesti tuota X1:n muistiratkaisua on parjattu hyvin paljon pelintekijöiden osalta.[/quote]
Ratkaisua ovat eräät parjanneet puutteellisten työkalujen vuoksi, ja siksi juuri saapuneita uusia työkaluja joilla pelintekijä pääsee ESRAM:iin käsiksi aivan eri tasolla onkin kiitelty. Tänä vuonna tuleva DX10 nähdään myös tien tasoittajana.
04.01.2015 klo 15.08 9
Päivityksen jälkeen Xboxin CPU +15% tehokkaampi pelikäytössä kuin PS4:n, ilman äänikomentoja.
Silti 720p :(
04.01.2015 klo 15.11 8
Päivityksen jälkeen Xboxin CPU +15% tehokkaampi pelikäytössä kuin PS4:n, ilman äänikomentoja.
DDR3 :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Rekisteröitynyt 04.11.2007
04.01.2015 klo 16.34 10
Ratkaisua ovat eräät parjanneet puutteellisten työkalujen vuoksi, ja siksi juuri saapuneita uusia työkaluja joilla pelintekijä pääsee ESRAM:iin käsiksi aivan eri tasolla onkin kiitelty. Tänä vuonna tuleva DX10 nähdään myös tien tasoittajana.
Uudet työkalut helpottaa eSRAM:in käyttöä, muttei ne poista teknisiä rajoituksia. Osa pelintekijöistä on mm. valittanut, että eSRAM on liian pieni 1080p -resoluutiolle. Tätä ongelmaa ei voi korjata jälkikäteen.
05.01.2015 klo 02.27 6
05.01.2015 klo 09.29 2
Uskokaa jo, että paskan ostitte.
Jätetään uskon asiat suosiolla Sonya ostaville, kuten tapana on.
05.01.2015 klo 10.27
05.01.2015 klo 16.41 4
Kirjoita kommentti