Nvidia esittelee tulevaa fysiikanmallinnusta PhysX FleX -ominaisuuksien myötä
Teknologiavalmistaja Nvidia esittelee tuoreella videolla PhysX-fysiikanmallinnuksensa tulevia ominaisuuksia. Tällä hetkellä kehittäjille beta-versiona saatavilla oleva PhysX FleX mahdollistaa entistä paremman savun, nesteen ja pienten partikkelien reaaliaikaisen fysiikanmallinnuksen.
PhysX on aiheuttanut harmaita hiuksia AMD:n näytönohjaimilla varustetuille PC-pelaajille. Ensimmäiset PhysX-efektejä käyttäneet pelit eivät hyötyneet paljoakaan kehittyneestä fysiikanmallinnuksesta. Vaikka AMD:n raudalla pelattaessa pelit yleensä poistivat PhysX-efektit käytöstä, ne toimivat silti usein huonommin kuin Nvidian näytönohjaimella pelattaessa.
Nvidia tulee työskentelemään tulevaisuudessa entistä lähemmin suosittua Unreal Engineä kehittävän Epicin kanssa, mutta kaikki yhteistyön yksityiskohdat eivät ole vielä selvillä. Jos PhysX tulisi tulevaisuudessa olemaan entistä houkuttelevampi vaihtoehto pelinkehittäjille, saattaisi PC:n pelikenttä kokea sen myötä jonkinlaista sirpaloitumista. Toisaalta olisi kehittäjien kannalta lyhytnäköistä vieraannuttaa iso osa markkinasta vain siksi, että heillä on käytössään eri laitteistoa.
Ohessa video, joka esittelee nykyisten PhysX-efektien vaikutusta Batman: Arkham Cityssä:
Keskustelut (18 viestiä)
14.12.2014 klo 13.13 20
Rekisteröitynyt 17.03.2009
14.12.2014 klo 14.06 4
Rekisteröitynyt 27.07.2014
14.12.2014 klo 14.42 5
14.12.2014 klo 15.06 5
Hmm... pitäisiköhän oma Radeon R9 280x vaihtaa Nvidiaan joku päivä...?
Älä ny saatana.
14.12.2014 klo 16.17 9
Rekisteröitynyt 27.05.2007
14.12.2014 klo 16.41 1
Rekisteröitynyt 27.07.2014
14.12.2014 klo 17.57
Hmm... pitäisiköhän oma Radeon R9 280x vaihtaa Nvidiaan joku päivä...?
Älä ny saatana.
Tuo oli vissiin 'ei'?
14.12.2014 klo 18.38 3
14.12.2014 klo 20.16 1
14.12.2014 klo 21.20 1
14.12.2014 klo 22.22 1
Ihan mitättömiä muutoksia ainakin tuon Arkhamin suhteen. Tää on varmaan tehty niille jotka eivät oikeasti pelaa pelejä vaan vain demottavat laitteistoaan ja katselevat maisemia muutaman minuutin. Se on myös ainoa selitys sille miksi PC-pelaajien suurin valituksen aihe tuntuu nykyään olevan että pelikirjastossa on 200 pelaamatonta peliä. Kaikki ostetaan hifistelyn ja keräilyn vuoksi mutta mitään niillä ei kuitenkaan tehdä
14.12.2014 klo 23.10 4
Ihan mitättömiä muutoksia ainakin tuon Arkhamin suhteen. Tää on varmaan tehty niille jotka eivät oikeasti pelaa pelejä vaan vain demottavat laitteistoaan ja katselevat maisemia muutaman minuutin. Se on myös ainoa selitys sille miksi PC-pelaajien suurin valituksen aihe tuntuu nykyään olevan että pelikirjastossa on 200 pelaamatonta peliä. Kaikki ostetaan hifistelyn ja keräilyn vuoksi mutta mitään niillä ei kuitenkaan tehdä
Jos 3:20 eteenpäin on sun mielestä mitätön ero niin suosittelen ehkä jotain silmien tarkastusta.
15.12.2014 klo 02.38 1
15.12.2014 klo 04.20
Onhan se hienoa, että fysiikat kehittyvät, mutta niin kauan kuin ne toimivat vain highend laitteilla eivätkä tuo pelaamiseen oikesti mitään uutta niin ainakin itselleni on se ja sama onko pelissä niitä vai ei.
Esim. vaikka bf3ja bf4 eivät ole peleinä kaksisia niin niiden tuhoutuvat ympäristöt tuovat mukavaa vaihtelua perus multiplayer pelaamiseen.
15.12.2014 klo 07.45 4
Ei kyllä vakuuta. "Tekstiiliefektit" ovat kyllä lasten kengissä eikä muutenkaan ole mitään ennen näkemätöntä graafisesti. Matot esim. näyttivät nesteeltä liikkuessaan.
Rekisteröitynyt 26.09.2007
15.12.2014 klo 12.52
15.12.2014 klo 13.36
Mutta niin pitkään kun kyse on tavallaan jonninjoutavasta silmäkarkista, joka ei lopulta kuitenkaan vaikuta pelattavuuteen millään tavalla, niin annetaans olla. Siihen saakka konsoleilla vaikka PC-master-race asuukin geeneissä piilevänä.
15.12.2014 klo 20.29