Tuorein sisältö

Lisää vettä pelit ja feministit -myllyyn: konservatiivit ja pommiuhka

18.09.2014 klo 19.00 | Luettu: 25212 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Naisten kohtelu, feminismi ja seksismi pelialalla sekä kaikki näiden asioiden ympärillä pyörivät aiheet ovat olleet kuuma peruna jo muutaman vuoden ajan. Uusimmat uutiset eivät varmasti ainakaan tyynnytä aaltoja.

Polygon kertoo konservatiivisen ryhmittymän julkaisseen videon, joka arvostelee pelialaa kritisoivia feministejä. Sen pääosassa on Christina Hoff Sommers, joka on kirjoittanut muun muassa kirjan "Who Stole Feminism? How Women Have Betrayed Women". American Enterprise Instituten mielipiteet ovat olleet usein oikeistohenkisiä.



Sommers toki myöntää, että törkeät tappo- ja raiskausuhkailut, joita aiheeseen liittyen on tapahtunut, ovat vakavia asioita. Yhdestä sellaisesta kertoo taas Kotaku, joka paljastaa, että Anita Sarkeesiania uhattiin pommilla Game Developers Choice Awards -tapahtumassa maaliskuussa.

Uhkaus kuului seuraavasti: "GDC:n palkintoseremoniassa räjäytetään pommi tänä iltana, ellei Anita Sarkeesianin Ambassador Awardia peruta. Arvioimme, että pommi tappaa kymmeniä ja haavoittaa kymmeniä muita. Olisi teidän etunne mukaista suostua tähän pyyntöömme. Tämä ei ole vitsi. Teitä on varoitettu."

Poliisit kävivät paikalla pomminetsintäkoirien kanssa ja lisää turvamiehiä hankittiin tekemään satunnaisia laukkutarkastuksia. Yleisölle ei kerrottu pommiuhast. Kotakun mukaan Sarkeesianiin ja hänen perheeseensä kohdistuneet tappouhkaukset ovat nyt FBI:n tutkittavina.



V2.fi | Manu Pärssinen
< Swättäyspila johtiki... Tokiossa testataan u... >

Keskustelut (26 viestiä)

zxcv

18.09.2014 klo 20.05 3 tykkää tästä

"Uhkataan pommilla, koska muh sananvapaus ja feministien salaliitto ynynyny"
Foliolla vuorattu propellihattu on kai syöpynyt niin syvälle päähän, ettei tajua ampuvan itseään jalkaan.
lainaa
ArttuW

18.09.2014 klo 20.38 10 tykkää tästä

Tämä on se mistä teidän pitäisi uutisoida:

http://www.breitbart.com/Breitbart-London/2014/09/17/ Exposed-the-secret-mailing-list-of-the-gaming-journalism-elite

Pelaajat olivat taas oikeassa. Ars Technica on jo julkaissut anteeksipyynnön.
lainaa
ArttuW

18.09.2014 klo 20.40 8 tykkää tästä

^ tl;dr: kotakun, polygonin ym. "toimittajat" ovat päättäneet omalla keskustelukanavalla yhteisesti millä linjalla mihinkäkin asiaan reagoidaan. siksi esimerkiksi 14 x "Gameras are dead" -artikkelia yhtäaikaa viime viikolla.
lainaa
vcxz

18.09.2014 klo 21.10

zxcv kirjoitti:
"Uhkataan pommilla, koska muh sananvapaus ja feministien salaliitto ynynyny"
Foliolla vuorattu propellihattu on kai syöpynyt niin syvälle päähän, ettei tajua ampuvan itseään jalkaan.
saatko sä noi kommentointikäskyt samalta ryhmältä https://www.youtube.com/watch?v=oOEDXEqA6rw
lainaa
nythei

18.09.2014 klo 21.23 2 tykkää tästä

Kiinnostaa kyllä nämä nipinnapin peleihin liittyvät feministiuutiset kuin vanha juusto.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

18.09.2014 klo 21.24

ArttuW kirjoitti:
^ tl;dr: kotakun, polygonin ym. "toimittajat" ovat päättäneet omalla keskustelukanavalla yhteisesti millä linjalla mihinkäkin asiaan reagoidaan. siksi esimerkiksi 14 x "Gameras are dead" -artikkelia yhtäaikaa viime viikolla.


Melko tarkoitushakuinen tl;dr.
lainaa
Tahvo

Rekisteröitynyt 18.01.2010

18.09.2014 klo 21.45 3 tykkää tästä

Pelaat minipelejä olet pelaaja -.-"
lainaa
askd

18.09.2014 klo 21.50 1 tykkää tästä

Mikko kirjoitti:
ArttuW kirjoitti:
^ tl;dr: kotakun, polygonin ym. "toimittajat" ovat päättäneet omalla keskustelukanavalla yhteisesti millä linjalla mihinkäkin asiaan reagoidaan. siksi esimerkiksi 14 x "Gameras are dead" -artikkelia yhtäaikaa viime viikolla.


Melko tarkoitushakuinen tl;dr.

Melko tarkoituksenhakuinen keskustelukanava.
lainaa
askd

18.09.2014 klo 22.08 7 tykkää tästä

Mikko kirjoitti:
ArttuW kirjoitti:
^ tl;dr: kotakun, polygonin ym. "toimittajat" ovat päättäneet omalla keskustelukanavalla yhteisesti millä linjalla mihinkäkin asiaan reagoidaan. siksi esimerkiksi 14 x "Gameras are dead" -artikkelia yhtäaikaa viime viikolla.


Melko tarkoitushakuinen tl;dr.

Oliko v2:lla pääsy kyseiselle postituslistalle?
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

18.09.2014 klo 22.49 2 tykkää tästä

askd kirjoitti:
Mikko kirjoitti:
Melko tarkoitushakuinen tl;dr.

Oliko v2:lla pääsy kyseiselle postituslistalle?


Eiköhän sinne olisi päässyt melkein kuka haluaa, mikä osaltaan tekee siitä huomattavasti vähemmän SALASEURAN kuin nämä mouhottajat haluavat ajatella.

Suomessakin medioiden edustajat tuntevat toisiaan ja keskustelevat jutuista, big huge deal. Ei tarkoita, että kirjoitettaisiin tarkoituksella samoista asioista ja samasta kulmasta. Esim. siinä, onko OK että uhataan tappaa ja raiskata, on aika helppo valita puoli ihan ilman ulkopuolista ohjastusta.
Muokannut: Mikko 18.09.2014 klo 22.49 lainaa
askd

18.09.2014 klo 22.57 8 tykkää tästä

Mikko kirjoitti:
askd kirjoitti:
Mikko kirjoitti:
Melko tarkoitushakuinen tl;dr.

Oliko v2:lla pääsy kyseiselle postituslistalle?


Eiköhän sinne olisi päässyt melkein kuka haluaa, mikä osaltaan tekee siitä huomattavasti vähemmän SALASEURAN kuin nämä mouhottajat haluavat ajatella.

Suomessakin medioiden edustajat tuntevat toisiaan ja keskustelevat jutuista, big huge deal. Ei tarkoita, että kirjoitettaisiin tarkoituksella samoista asioista ja samasta kulmasta. Esim. siinä, onko OK että uhataan tappaa ja raiskata, on aika helppo valita puoli ihan ilman ulkopuolista ohjastusta.


Mutta kun tuolla keskustelulistalla nimenomaan keskusteltiin saman näkökulman luomisesta. Miksi tuot nuo uhkaukset mukaan tähän, kun on ihan oikeita argumentteja ja todisteita journalisteja vastaan. Syytätkö minua uhkailusta? Syytätkö 99% pelaajista uhkailusta?

http://www.youtube.com/watch?v=TM8L7bdwVaA
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

18.09.2014 klo 23.22 4 tykkää tästä

askd kirjoitti:

Mutta kun tuolla keskustelulistalla nimenomaan keskusteltiin saman näkökulman luomisesta. Miksi tuot nuo uhkaukset mukaan tähän, kun on ihan oikeita argumentteja ja todisteita journalisteja vastaan. Syytätkö minua uhkailusta? Syytätkö 99% pelaajista uhkailusta?

http://www.youtube.com/watch?v=TM8L7bdwVaA


Luin tuon Ars Technican "anteeksipyynnön", jota myös vastineeksi kutsutaan. Siinä ei pyydetty anteeksi kuin sitä yhtä viestiä, jota tuossa Breitbartin blogauksessa pyöriteltiin, ja sen perusteella voi tehdä muitakin johtopäätöksiä kuin sen, minkä sinä tässä teit. Samoin se asettaa nämä "oikeat argumentit" hieman eri valoon. Sama pätee kaikkiin aiempiin artikkeleihin, joita tästä aiheesta on asianosaisissa medioissa julkaistu. Se vaan, että kiistan osapuolet tai sellaisina itseään pitävät tulkitsevat nämä aina haluamillaan tavoilla.

Noin muutenkin voi miettiä myös sitä, mikä on Breitbartin motiivi tässä asiassa, kun tietää sen olevan jonkin verran oikealle kallellaan ja julkaisseen ennenkin juttuja hieman kevyehkösti tutkittuina (ja jopa suoranaisia valheita).

http://en.wikipedia.org/wiki/Breitbart_%28website%29

Siinä tapauksessa että joskus uutisoisimme tämän sivuston tuotoksia, se olisi aika tavalla suolan kera.

Mitä taas tulee Conan-videoon, Suomessakin mm. useampi sanomalehti tekee sisältöyhteistyötä ja julkaisee täsmälleen samoja artikkeleita, koska ei ole rahaa tehdä joka paikkaan erilaisia. Samoin pressitiedotteita menee useaan lehteen ja websaittiin läpi liki 1:1. En ihmettelisi, jos Amerikan TV:n paikallisuutisissa tehdään samoin. Se ei liity esim. sionistien salaliittoon, johon se Youtube-kommenteissa yhdistetään. Siellä näyttikin olevan mukava massahysteria asiasta käynnissä.

Viestisi loppu on jotenkin häiritsevä. Tässä uutisessa oli puhe tappo- ja raiskausuhkailuista ja vielä pommiuhkauksestakin. Niitä on oikeasti tapahtunut, eikä se ole millään tasolla eikä mistään syystä OK. Tämä on se tärkein ratkaistava asia koko episodissa. Jos koet niiden ottamisen esiin syytöksenä itseäsi tai "99 % pelaajista" kohtaan, voisi tulla mieleen että pyörittelet asiaa päässäsi vähän turhankin paljon. 99 % pelaajista ei ole millään tavalla kiinnostunut koko asiasta. Sen sijaan pienellä porukalla tämä homma tuntuu lähteneen nyt hiukan lapasesta.
lainaa
askd

18.09.2014 klo 23.31 5 tykkää tästä

Milo (@Nero) on Twitterissä kertonut, että hänellä on 42 sivun verran keskustelua tuolta samaiselta listalta, ja että hän on säästänyt parhaat palat myöhemmäksi nimen omaan siksi, että "journalistit" ehtisivät tässä välissä esittää viatonta ja kiistää, että kysymyksessä olisi minkäänlainen yhdessä tuumailtu mielipiteenmuokkauspalsta.

Onko Mikko valmis syömään hattunsa ja kirjoittamaan Pelaajat tuli meidän majaan -artikkelin, jos selviää, että muustakin uutisoinnista on harrastettu konsensuspolitiikkaa?
lainaa
hmm

19.09.2014 klo 00.06

Ei voi ymmärtää miksi uhkailuihin aletaan nais pelaajien takia. Pitää varmaan olla paikallisen maan asukas jotta ymmärtää mistä johtuu.
lainaa
eiherrajestas

19.09.2014 klo 00.36 5 tykkää tästä

Sarkeesian kultisti kätyreineen taas pönkittää uutta maailmanjärjestystä. Hetikun tulee vähänkin todisteita että tässä pelleilyssä on jotain muutakin kuin vain epärehellisiä journoja niin heitetään P-p-p-POMMI UHKA 6vitun kuukautta sitten kuin tilauksesta jotta Anitaa nyt varmasti pitäisi sääliä vielä lisää ja ehkä vähän lahjoittaa rahaakin sille niin se voi ostaa uudet kengät.

Ironisintahan tässä on että siinä tulevaisuudessa minkä he haluavat missä kaikki sensuroidaan ei näille pellehermanneille anitaa propagandaspesialistina lukuun ottamatta ole muuta paikkaa kuin pakkotyöleiri.

Taidankin tästä hilpaista takaisin kellariini pelaamaan kääpiölinnoitusta ja kiristän samalla foliohattuani.
lainaa
ÄLYKÄSNAINEN

19.09.2014 klo 02.08 1 tykkää tästä

My Fucking God I LOVE THIS WOMAN!!!

Bonuksena pätkä Maddoxin mielipidettä sai minun ejakulaationi vain lentämään sen verran pidemmälle että en tiedä (näin suomalaisen aseenteella) menenkö pesemään seinää vai jaanko tätä ilosanomaa eteenpäin... (kunhan jaksan nousta sohvaltani) .
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

19.09.2014 klo 02.13 3 tykkää tästä

ArttuW kirjoitti:
Tämä on se mistä teidän pitäisi uutisoida:

http://www.breitbart.com/Breitbart-London/2014/09/17/ Exposed-the-secret-mailing-list-of-the-gaming-journalism-elite

Pelaajat olivat taas oikeassa. Ars Technica on jo julkaissut anteeksipyynnön.

Aina se vain jaksaa raivostuttaa näiden ihmisten yhteiskunnalisen vastuuntunnon puute. Tässä se taas nähdään mihin oikeisto-liberaalinen maailmankatsomus johtaa. Totuudella ja vapauksilla ei ole mitään sijaa egosentristen kusipäiden paratiisissa.
lainaa
TheÄijä

19.09.2014 klo 08.58 2 tykkää tästä

Mikä mahtaa olla Mikon syy uutisoida näitä juttuja, kun tietää etteivät ne kuitenkaan uppoa hedelmälliseen maaperään?

- (Tuhoon tuomittu) yritys valistaa pelaajakuntaa?
- Puhdashenkinen valkoritarointi?
- Vaiko pelkästään yritys kalastaa klikkauksia?
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

19.09.2014 klo 11.05 4 tykkää tästä

TheÄijä kirjoitti:
Mikä mahtaa olla Mikon syy uutisoida näitä juttuja, kun tietää etteivät ne kuitenkaan uppoa hedelmälliseen maaperään?

- (Tuhoon tuomittu) yritys valistaa pelaajakuntaa?
- Puhdashenkinen valkoritarointi?
- Vaiko pelkästään yritys kalastaa klikkauksia?


Enhän minä tätä uutista edes kirjoittanut. Ja kyllähän tämä keskustelu kuitenkin käy vilkkaana pelaajakunnassa, joten ei sitä kokonaan voi sivuuttaa. Siitä huolimatta, että etukäteen on tiedossa, millaista kommentointia näihin uutisiin saadaan.

askd kirjoitti:

Onko Mikko valmis syömään hattunsa ja kirjoittamaan Pelaajat tuli meidän majaan -artikkelin, jos selviää, että muustakin uutisoinnista on harrastettu konsensuspolitiikkaa?


Minun ei tarvitse syödä mitään hattuja, koska kirjoitan kolumneissani vain omia ajatuksiani. Pystyn myös erottamaan tässä käytävät eri keskustelut toisistaan, toisin kuin ilmeisesti moni muu. Se, että pelijournalistit ovat nuoria ja kokemattomia ja arvostelukyvyltään heikkoja, yllättää minua tasan nolla prosenttia, koska olen itse ollut nuori ja kokematon pelijournalisti, jolla on heikko arvostelukyky. Samalla omatuntoni on täysin puhdas sen suhteen, olenko koskaan kirjoittanut mistään asiasta "yhteisestä sopimuksesta" tai osallistunut "mielipiteen muokkaukseen". Vaikka muiden medioiden toimittajat ovat ystäviä, he ovat myös kilpailijoita. Tämä tasoittaa kummasti halua kirjoittaa samoja juttuja samasta kulmasta, ellei siihen ole erityistä syytä.

Kaiken kaikkiaan tämä keskustelun retoriikka on aika masentavaa. Heitellään ilmaan sekalaisia syytöksiä ja vihjauksia, ja kun sitten esittää vastatodisteita ja perusteluita, ne sivuutetaan. Samalla se, mistä oikeastaan alunperin keskusteltiin, on unohtunut jo aikapäiviä sitten. Nähdään vain salaliittoja siellä täällä ja todisteeksi/lähteeksi kelpaa jo mikä tahansa.
lainaa
fjordman

19.09.2014 klo 11.07 4 tykkää tästä

Asia video ja tässä uutisessahan tuotiin asiaa ilmi molemmilta puolilta, en näe mitään valitettavaa.
lainaa
TheÄijä

19.09.2014 klo 11.25

Mikko kirjoitti:
Enhän minä tätä uutista edes kirjoittanut. Ja kyllähän tämä keskustelu kuitenkin käy vilkkaana pelaajakunnassa, joten ei sitä kokonaan voi sivuuttaa. Siitä huolimatta, että etukäteen on tiedossa, millaista kommentointia näihin uutisiin saadaan.

No etpä niin, my bad. Kohdistanpa sitten kysymykseni Manulle.

Joka tapauksessa, miten niin ei voi sivuuttaa? Mikä pakko näitä juttuja on julkaista, varsinkin kun on etukäteen tiedossa mitä siitä seuraa? Mihin muuhun tällaisella uutisoinnilla voi vaikuttaa kun osapuolten kaivautumisen entistä syvemmille poteroihinsa?
lainaa
askd

19.09.2014 klo 14.07 5 tykkää tästä

Mikko kirjoitti:

Kaiken kaikkiaan tämä keskustelun retoriikka on aika masentavaa. Heitellään ilmaan sekalaisia syytöksiä ja vihjauksia, ja kun sitten esittää vastatodisteita ja perusteluita, ne sivuutetaan. Samalla se, mistä oikeastaan alunperin keskusteltiin, on unohtunut jo aikapäiviä sitten. Nähdään vain salaliittoja siellä täällä ja todisteeksi/lähteeksi kelpaa jo mikä tahansa.

Ehkä jos ei eräs nainen ensi töikseen olisi maininnut, että Miyamoto vihaa naisia, Nintendo vihaa naisia, pelaajat vihaavat naisia ja videopelit ovat täynnä naisvihaa, olisi voinut saada toisenlaisen reaktion aikaan.

Ehkä jos pelimedia ei kirjoittaisi, "pelaajat ovat kuolleet"-kirjoituksiaan ja jos Sarkeesianin videoita-anlysoitaisiin kunnolla, sen sijaan, että kirjoitettaisiin "Sarkeesian's videos, which are extremely well-researched and insightful" (http://arstechnica.com/gaming/2014/08/the-death-of-the-ga), niin ei lentelisi syytökset mielipiteen muokkauksesta. Sarkeesianin videoiden väittäminen hyvin tutkituiksi ja hyvän näkökulman omaaviksi on sama, kuin väittäisi Jack Thompsonin syytöksien pelien aiheuttamasta väkivallasta olevan hyvin tutkittuja ja hyvää näkökulmaa omaavia.

Minusta ainakin kaikki medioiden päättämät yhteistenlinjojen valinnat ja samat uutiset ovat erittäin pelottavia ja kyllä tätä mielipiteenmuokkaustarkoituksessa(kin) tapahtuu. http://www.youtube.com/watch?v=3fUKbzROwKs Minusta se on väärin riippumatta siitä, mikä on tarkoitusperä.

Mitä tulee Breitbart-sivuun, niin se on varmasti osiltaan epäluotettava, mutta lähde on otettava sieltä, mistä se on peräisin ja tässä se on tuo sivu. Sillä ei kuitenkaan ole merkitystä, sillä postituslistahan on jo varmistettu siihen osallistujien toimiesta. Breitbart voi olla oikeistolainen ja konservatiivinen. Ainakin Kotaku ja Polygon ovat ääri liberaaleja mitä tulee ihmisoikeuskysymyksiin. Yhdysvalloissahan tuntuu lähes kaikki olevan jakautunut konservatiivi - liberaali akselilla, mikä on ehkä typerin jakautuminen koskaan, kun voitaisiin puhua muistakin asioista.
Breitbartilla on varmasti kiinnostusta saada klikkejä sivulleen, ja sitä myötä kannatusta politiikalleen. Sama koskee tämän uutisen videon feministiä. Oikein kosiskellaan pelaajia konservatiivisen feminismin pariin. Toisaalta tavallisemmat feministit haluavat varmasti näyttää, etteivät kaikki ole Sarkeesianin kaltaisia. Pelimedioilla puolestaan on halu saada mainosrahaa ja (minun uskoakseni) muokata ihmisten asenteita ääri-feministien tossujen alle.

ps. Miksi kaikki tuntemani aktiivisesti pelaavat naiset pitävät Sarkeesiania "ärsyttävänä lehmänä", jos hän on oikeassa?

pps. 23:31 kirjoittanut henkilö en ole minä, sitä aiemmin kirjoittaneet ovat, mutta samapa tuo.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

19.09.2014 klo 16.14 5 tykkää tästä

"Yhdestä sellaisesta kertoo taas Kotaku, joka paljastaa, että Anita Sarkeesiania uhattiin pommilla Game Developers Choice Awards -tapahtumassa maaliskuussa."

Eipä käy yhtään sääliksi. Anita Sarkeesian on 99-100% valheellisella ja vääristelevällä paskallansa tekemässä samaa pelialalle mitä ISIS ja Venäjä on tekemässä maailmanrauhalle ja ihmisoikeuksille.
lainaa
Veteraani

19.09.2014 klo 17.10 4 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
"Eipä käy yhtään sääliksi. Anita Sarkeesian on 99-100% valheellisella ja vääristelevällä paskallansa tekemässä samaa pelialalle mitä ISIS ja Venäjä on tekemässä maailmanrauhalle ja ihmisoikeuksille.

Ja nämä kaksi asiaa ovat ihan verrannollisia toisiinsa?
lainaa
Veteraanimpi

19.09.2014 klo 17.16 3 tykkää tästä

Veteraani kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
"Eipä käy yhtään sääliksi. Anita Sarkeesian on 99-100% valheellisella ja vääristelevällä paskallansa tekemässä samaa pelialalle mitä ISIS ja Venäjä on tekemässä maailmanrauhalle ja ihmisoikeuksille.

Ja nämä kaksi asiaa ovat ihan verrannollisia toisiinsa?

Kannattaisikohan opetella lukemaan?
lainaa
dksa

19.09.2014 klo 21.03 1 tykkää tästä

askd kirjoitti:

Ehkä jos ei eräs nainen ensi töikseen olisi maininnut, että Miyamoto vihaa naisia, Nintendo vihaa naisia, pelaajat vihaavat naisia ja videopelit ovat täynnä naisvihaa, olisi voinut saada toisenlaisen reaktion aikaan.


Jonkun sanoman tulkitseminen äärimmäiseksi voi johtua myös tulkitsijan omasta äärimmäisestä ajatusmaailmasta.

askd kirjoitti:

Ehkä jos pelimedia ei kirjoittaisi, "pelaajat ovat kuolleet"-kirjoituksiaan ja jos Sarkeesianin videoita-anlysoitaisiin kunnolla, sen sijaan, että kirjoitettaisiin "Sarkeesian's videos, which are extremely well-researched and insightful" (http://arstechnica.com/gaming/2014/08/the-death-of-the-ga), niin ei lentelisi syytökset mielipiteen muokkauksesta. Sarkeesianin videoiden väittäminen hyvin tutkituiksi ja hyvän näkökulman omaaviksi on sama, kuin väittäisi Jack Thompsonin syytöksien pelien aiheuttamasta väkivallasta olevan hyvin tutkittuja ja hyvää näkökulmaa omaavia.


Voihan se olla, että monet pelimediasivustot voisivat harjoittaa tasapuolisempaa uutisointia, mutta siihenkin voi vaikuttaa vaikka sillä, että antaa palautetta kyseisiin paikkoihin (muutenkin kuin kommenttiosiossa) tai sitten niin, että pysyttelee niiden tietolähteiden äärellä jotka kokee tasokkaammiksi. En tiedä millä tavalla se olisi parempi että vaikka ArsTechnica, Kotaku tai juuri V2 toimituksineen pakotettaisiin olemaan eri mieltä kuin mitä ovat. Luulisi että se sotisi omaakin oikeustajuasi vastaan.

Sarkeesiania on kritisoitu aika moneltakin eri taholta eikä niitä ole erityisen vaikea löytää.

askd kirjoitti:
ps. Miksi kaikki tuntemani aktiivisesti pelaavat naiset pitävät Sarkeesiania "ärsyttävänä lehmänä", jos hän on oikeassa?


En tiedä, miten se liittyy... mihinkään. Ihmiset ei ole parviälyisiä, joten anekdoottiperustelut ei tässäkään tapauksessa tarkoita juuri mitään.

Minä en ole esimerkiksi Totalbiscuitin kanssa samaa mieltä kaikesta vain siksi, että olen mies ja PC-pelaaja, mutta ei hänkään ole väärässä jonkun asian suhteen vain siksi jos samaan ihmisryhmään kuuluvat ovat siinä eri mieltä.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova