Uuden Alien-pelin ennakkotilaajat saavat aidon Ripleyn miehistöineen
Lehdistötiedote kertoo Alien: Isolation -pelin ennakkotilaajan eduista ja ne ovatkin Alien-leffojen faneille oikeaa superherkkua. Ennakoijille nimittäin tarjoillaan DLC, jonka pääosassa ovat alkuperäisen elokuvan hahmot, enimmäkseen alkuperäisine näyttelijöineen: Sigourney Weaver (Ellen Ripley), Tom Skerritt (Dallas), Veronica Cartwright (Lambert), Harry Dean Stanton (Brett), Yaphet Kotto (Parker) ja Ian Holm (Ash).
"Crew Expendable" -tehtävässä pelataan joko Ripleynä, Dallasina tai Parkerina, ja tietyiltä jälleenmyyjiltä saatavassa "Last Survivor" -tehtävässä vaihtoehtona on luonnollisesti vain Ripley.
Peli saapuu lokakuussa.
Keskustelut (25 viestiä)
Rekisteröitynyt 16.06.2014
09.07.2014 klo 20.29 7
09.07.2014 klo 20.34
Rekisteröitynyt 21.12.2010
09.07.2014 klo 20.49 28
Rekisteröitynyt 17.03.2009
09.07.2014 klo 20.56
http://memedepot.com/uploads/2000/2267_1277782222498.jpg
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
09.07.2014 klo 20.57 1
Rekisteröitynyt 17.03.2009
09.07.2014 klo 20.58 8
Kysymys kuuluukin vain, onko se tietty kohtaus mukana.
Lambertin raiskaaminen?
09.07.2014 klo 21.10 17
09.07.2014 klo 21.48 6
Kysymys kuuluukin vain, onko se tietty kohtaus mukana.
Mahdollisuudet ovat pienet. Ehkä jopa pienemmät kuin Ripleyn pikkarit.
09.07.2014 klo 22.25 21
Noh, warettajana saan nämä kaikki luonnollisesti.
Tossa on syy, minkä takia pc pelaaminen ei ole kohta kuin pelkkää free2playta ja kivisimulaattoreita.
09.07.2014 klo 23.12 6
Noh, warettajana saan nämä kaikki luonnollisesti.
Tossa on syy, minkä takia pc pelaaminen ei ole kohta kuin pelkkää free2playta ja kivisimulaattoreita.
Koska yrittävät kehittää maksavan asiakkaan lypsämiseksi mm. DLC ja exclusive -rahastusmalleja?
10.07.2014 klo 00.54 10
Pistävät vituttamaan tämmöiset preorder ja dealer exclusivet...
Joo se on kumma juttu miten tekijät yrittää saada pelaajan ostamaan pelin julkaisussa eikä vitosella ensimmäisestä aleesta...
Rekisteröitynyt 14.12.2009
10.07.2014 klo 09.40 1
Pistävät vituttamaan tämmöiset preorder ja dealer exclusivet...
Joo se on kumma juttu miten tekijät yrittää saada pelaajan ostamaan pelin julkaisussa eikä vitosella ensimmäisestä aleesta...
Niinpä. Jos ostaisin pelin (mitä en kyllä tässä tapauksessa tee kuitenkaan), jaksaisin odottaa siihen, kun peli myydään puoleen hintaan ja kokonaisena. Jo periaatteellisista syistä jäävät hyllyyn ne pelit, joissa on lisäsisältöä jo julkaisun aikaan valmiina, mutta niistä nyhdetään ylimääräistä.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
10.07.2014 klo 11.37 5
Pistävät vituttamaan tämmöiset preorder ja dealer exclusivet...
Joo se on kumma juttu miten tekijät yrittää saada pelaajan ostamaan pelin julkaisussa eikä vitosella ensimmäisestä aleesta...
10.07.2014 klo 12.23 4
Pistävät vituttamaan tämmöiset preorder ja dealer exclusivet...
Joo se on kumma juttu miten tekijät yrittää saada pelaajan ostamaan pelin julkaisussa eikä vitosella ensimmäisestä aleesta...
Kyllä olisi mukava nähdä pyörittämäsi yritys, joka tekisi rahaa pelkän hyvän tahdon avulla. Kaikki ei vain tunnu tajuavan, että ei tälläisten pelien kehitystä makseta niillä alekori ostoksilla. Ja edes tämä, että pelit ostetaan julkaisussa ei riitä. Tarvitsee olla DLC:t ja muut römppeet.
Logiikkasi: työn tekijälle ei saa jäädä mitään käteen vaan kuluttajan pitää olla se joka saa rahaa (säästämällä hinnassa). Ihan oikeasti hei..
10.07.2014 klo 12.27 3
Jessus sentään! Kysehän on ENNAKKOTILAAJAN EDUSTA! Ko. DLC ei maksa sinulle yhtään ylimääräistä pennosta.
Rekisteröitynyt 14.12.2009
10.07.2014 klo 13.57
Pistävät vituttamaan tämmöiset preorder ja dealer exclusivet...
Joo se on kumma juttu miten tekijät yrittää saada pelaajan ostamaan pelin julkaisussa eikä vitosella ensimmäisestä aleesta...
Kyllä olisi mukava nähdä pyörittämäsi yritys, joka tekisi rahaa pelkän hyvän tahdon avulla. Kaikki ei vain tunnu tajuavan, että ei tälläisten pelien kehitystä makseta niillä alekori ostoksilla. Ja edes tämä, että pelit ostetaan julkaisussa ei riitä. Tarvitsee olla DLC:t ja muut römppeet.
Logiikkasi: työn tekijälle ei saa jäädä mitään käteen vaan kuluttajan pitää olla se joka saa rahaa (säästämällä hinnassa). Ihan oikeasti hei..
Työn tekijälle ei jää rahaa, jos kauppoja ei synny, eli kuluttaja ei halua maksaa tuotteesta pyydettyä hintaa. Hyväntekeväisyyttä ei tapahdu tuottajan tahi kuluttajan puolesta, vaan homma toimii kysynnän ja tarjonnan lain mukaisesti.
Pelaaja-kuluttajan ostopäätökseen vaikuttaa niin pelin laatu kuin sen riittoisuus. Pelaajilla on eri mieltymyksiä ja erilaiset vaatimukset lompakon avautumiseksi. Eihän nyt kukaan maksa peleistä, jollaisia ei tahdo pelata tai jollaisten tekemistä ei tahdo vähintään tukea.
Rekisteröitynyt 07.10.2009
10.07.2014 klo 15.34 1
10.07.2014 klo 16.29
Pistävät vituttamaan tämmöiset preorder ja dealer exclusivet...
Joo se on kumma juttu miten tekijät yrittää saada pelaajan ostamaan pelin julkaisussa eikä vitosella ensimmäisestä aleesta...
Kyllä olisi mukava nähdä pyörittämäsi yritys, joka tekisi rahaa pelkän hyvän tahdon avulla. Kaikki ei vain tunnu tajuavan, että ei tälläisten pelien kehitystä makseta niillä alekori ostoksilla. Ja edes tämä, että pelit ostetaan julkaisussa ei riitä. Tarvitsee olla DLC:t ja muut römppeet.
Logiikkasi: työn tekijälle ei saa jäädä mitään käteen vaan kuluttajan pitää olla se joka saa rahaa (säästämällä hinnassa). Ihan oikeasti hei..
Työn tekijälle ei jää rahaa, jos kauppoja ei synny, eli kuluttaja ei halua maksaa tuotteesta pyydettyä hintaa. Hyväntekeväisyyttä ei tapahdu tuottajan tahi kuluttajan puolesta, vaan homma toimii kysynnän ja tarjonnan lain mukaisesti.
Pelaaja-kuluttajan ostopäätökseen vaikuttaa niin pelin laatu kuin sen riittoisuus. Pelaajilla on eri mieltymyksiä ja erilaiset vaatimukset lompakon avautumiseksi. Eihän nyt kukaan maksa peleistä, jollaisia ei tahdo pelata tai jollaisten tekemistä ei tahdo vähintään tukea.
Meni vähän ohi tuo pointti taas. Toki kuluttajankaan ei tarvitse mitään hyväntekeväisyyttä harjoittaa, mutta otinkin tuon esille vain kärjistääkseni sen, kuinka absurdia on, että kehittäjien tarvitsisi harjoittaa tätä hyväntekeväisyyttä pelaajaa kohtaan.
Taas päästään siihen, että mitä rikollista on siinä, että pelinkehittäjä tarjoaa lisää sille joka maksaa täyden hinnan ja vielä etukäteen?
Vielä kerran oikein rautalangasta: kenenkään ei tarvitse maksaa yhtään enempää mistään kuin itse haluaa mutta jos "kaupanpäällisillä" yritetään kosiskella ostamaan täysihintainen peli niin siinä ei ole mitään pahaa, ei ole ahneaa rahastusta tai mitään muutakaan.
Rekisteröitynyt 21.11.2008
10.07.2014 klo 16.46
Rekisteröitynyt 14.12.2009
10.07.2014 klo 19.43
Meni vähän ohi tuo pointti taas. Toki kuluttajankaan ei tarvitse mitään hyväntekeväisyyttä harjoittaa, mutta otinkin tuon esille vain kärjistääkseni sen, kuinka absurdia on, että kehittäjien tarvitsisi harjoittaa tätä hyväntekeväisyyttä pelaajaa kohtaan.
Taas päästään siihen, että mitä rikollista on siinä, että pelinkehittäjä tarjoaa lisää sille joka maksaa täyden hinnan ja vielä etukäteen?
Vielä kerran oikein rautalangasta: kenenkään ei tarvitse maksaa yhtään enempää mistään kuin itse haluaa mutta jos "kaupanpäällisillä" yritetään kosiskella ostamaan täysihintainen peli niin siinä ei ole mitään pahaa, ei ole ahneaa rahastusta tai mitään muutakaan.
Olemme samaa mieltä. Kukin saa markkinoida tuotettaan miten tahtoo ja pyytää siitä sellaista hintaa, kuin sopivaksi näkee.
Kuitenkaan se, että julkaisija myy pelinsä lisäosineen (joissakin tapauksissa voidaan sanoa: "kokonaisena") vitosella, ei ole hyväntekeväisyyttä. Se on ratkaisu, joka julkaisijan on ollut tehtävä tuotteensa houkuttelevuuden laskeuduttua markkinoilla. Jos tämä ratkaisu pitää tehdä kovin nopeasti, on todennäköistä, ettei peli alun alkaenkaan ollut kovin laadukas.
Myöskään hyväntekeväisyyttä ei ole se, että julkaisija päättää sisällyttää kaiken luomansa pelivalmiin materiaalin yhteen myytävään pakettiin ilman lisäsisällön käyttämistä markkinoinnissa tai lisämyyntitarkoituksessa.
Itse asiassa en edes näe, missä tilanteessa julkaisija voisi edes harjoittaa hyväntekeväisyyttä. Ehkä laskemalla hintaa jäädäkseen tarkoituksella maksimivoitoista, ikään kuin markkinointimielessä? Itse en kannata ajatusta siitä, että maksimivoiton hakemattomuus edes olisi hyväntekeväisyyttä, ennemminkin se on useimmissa tapauksissa silkkaa reiluutta, mikä taas toimii osana markkinointia.
Näissä Alienin kaltaisissa tapauksissa näen itse asiassa epäilyttävänä sen, että peliä halutaan aktiivisesti markkinoida ennen kuluttajan mahdollisuutta tutustua peliin esimerkiksi kuluttaja-arvioiden avulla. Toki, kuten sanoit, tässä ei ole mitään rikollista, eikä mitään sen moraalittomampaa kuin muussakaan markkinoinnissa, itsessäni tämä vain saa aikaan ennemminkin epäilyksiä tuoteen laatua kohtaan.
Lopuksi esimerkki: Jos Half-Life 3:a markkinoitaisiin ennakkotilaajan erikoissisällöllä, olisin valmis lyömään vetoa, ettei se tule olemaan edeltäjiensä veroinen.
Rekisteröitynyt 03.09.2007
10.07.2014 klo 23.12 4
Kyllä olisi mukava nähdä pyörittämäsi yritys, joka tekisi rahaa pelkän hyvän tahdon avulla. Kaikki ei vain tunnu tajuavan, että ei tälläisten pelien kehitystä makseta niillä alekori ostoksilla. Ja edes tämä, että pelit ostetaan julkaisussa ei riitä. Tarvitsee olla DLC:t ja muut römppeet.
Logiikkasi: työn tekijälle ei saa jäädä mitään käteen vaan kuluttajan pitää olla se joka saa rahaa (säästämällä hinnassa). Ihan oikeasti hei..
Minua ei hirveästi kiinnosta jonkun megajulkaisijan talous - eikä sen puoleen pienemmänkään tämän pointin kannalta. Jos pitää ihan väkisin ängetä ylikilpaillulle alalle, on turha valittaa, jos kuluttaja ei haluakaan maksaa ihan mitä tahansa. Lisäksi jos rahaa ei tulekaan toivottuun malliin, kannattaisi _ehkäpä_ miettiä uudestaan sitä budjettia. Loputon kasvu ei vain satu olemaan kovin kestävä periaate, koska rahaa ja ihmisiä on vain rajallinen määrä tällä planeettalla.
10.07.2014 klo 23.47 1
Ylempään kommenttiin: yksi kaveri taas ihan ulkona keskustelusta. Harvemmin ne kehittäjät valittelevat niitä kalliita hintoja joita lyövät peleilleen. Kyllä ne pelaajat valittavat näistä eduista ja vaikkapa DLC-paketeista (hyvästä syystäkin kyllä). Tässä voisi sanoa, että ei se itke joka pyytää vaan se joka maksaa.
11.07.2014 klo 09.00
Toisaalta ehkä on hyvä, että niitä vapaaehtoisia beta-testaajia löytyy, jotka haluavat maksaa rahaa pelin testaamisesta. Voi sitten itse foorumeilta ja arvosteluista lukea kannattaako peliä ostaa, vai onko se ihan hirveä bugikasa. X-rebirth hyvänä esimerkkinä.
11.07.2014 klo 21.52
Itse ostaessani peliä en millään jaksaisi alkaa kirjoittelemaan koodeja ja latailemaan jotain tökerösti pelin päälle liimattuja lisäreitä. Joku "journalisti" puhui joskus pelaamisen esteistä ja niitä tosiaan on jo aivan liikaa. SNESin retrokäynnistäessä tajuaa miltä tuntuu kun peli on pelivalmis noin kolmessa sekunnissa eikä taukoja ole sen jälkeenkään
Rekisteröitynyt 03.09.2007
11.07.2014 klo 22.31
Ylempään kommenttiin: yksi kaveri taas ihan ulkona keskustelusta. Harvemmin ne kehittäjät valittelevat niitä kalliita hintoja joita lyövät peleilleen. Kyllä ne pelaajat valittavat näistä eduista ja vaikkapa DLC-paketeista (hyvästä syystäkin kyllä). Tässä voisi sanoa, että ei se itke joka pyytää vaan se joka maksaa.
En nyt kyllä ihan pointtiasi ymmärrä. Toteat, että kuluttajat valittavat hinnoittelusta sun muusta, mutta miten se nyt keskusteluun liittyy...? OK, aihepiiri on sama, mutta siinäpä se. Kuluttajien oma vikahan tämä nykytilanne kyllä on, kun maksavat moisesta, mutta sittenpä ärsyttää kovasti kuluttajien tyhmyys. Joka tapauksessa valittaminen ei koskaan ole näissä tapauksissa tyhmää, koska tarpeeksi valitusta saa aikaan muutoksia.
Kirjoita kommentti