Lisätiedot vahvistavat huhuja Crytekin vaikeuksista
Kotakussa on kirjoiteltu pitkä artikkeli joka, vaikka vahvistamatonta tietoa sekin on, luo lisävarmuutta alkuviikosta liikkuneille Crytek-huhuille.
Konkurssikypsyyttä ei Crytekiltä myönnetä, mutta Kotakun jutun mukaan Rysen jatko-osa on peruttu ja ihmisiä on lähtenyt roppakaupalla lätkimään maaliskuusta asti. Kotakun lähteiden mukaan myös useita muita projekteja on peruttu.
Crytekin työntekijät kertovat epävakaista työoloista, huonosta kommunikoinnista ja tympeästä tunnelmasta. Saksan ja Iso-Britannian studioilta on lähtenyt pomoja muita töitä etsimään ja erään lähteen mukaan firmasta olisi lähtenyt 100 työläistä viimeisen kolmen kuukauden aikana.
Kotakun saamien tietojen mukaan myös palkkoja on maksettu myöhässä selittelyjen kera.
Crytekin PR-osasto ei ole vastannut Kotakun viimeisimpiin kyselyihin aiheesta, mutta vahvasti näyttää siltä, että pinnan alla kuhisee.
Keskustelut (18 viestiä)
26.06.2014 klo 14.11 23
26.06.2014 klo 14.13 14
26.06.2014 klo 14.16 12
Tässä hyvä esimerkki siitä, että pelkkä teknologia ja kaunis ulkokuori ei myy eikä tuota rahaa. Pitää olla myös hyvät pelit.
Kyllä pelkkä grafiikka myy, mutta Ryse julkaistiin väärällä alustalla. Kohderyhmänä olisi pitänyt olla herrarotu niin johan olisi paska kauniilla kerma kuorrutteella myynyt.
26.06.2014 klo 14.23 7
http://www.v2.fi/uutiset/pelit/17465/
Rekisteröitynyt 13.02.2011
26.06.2014 klo 14.29 11
Sen siitä saa, kun tekee pelejä pelkästään rätinäpöksille. Saa nähdä miten Remedyn käy. Alan Wake oli aikamoinen floppi. :|
Tasan yhden Xbox One yksinoikeuden tekivät. Eli ei pitäisi olla siitä pelkästään kiinni.
Alan Wake toki floppasi, mutta oli perkeleen kova peli. PC-version käsittäisin menneen hyvin kaupaksi. Quantum Break tulee ainakin itselleni olemaan se "system seller".
26.06.2014 klo 14.45 8
Crytek olisi kannattanut pitäyty siinä ensimmäisen Crysiksen kaltaisessa menossa. Isot vapaat alueet kauniissa viidakossa. Betoniviidakko putkessa konsolien ehdoilla ei ollut kovin järkevä ratkaisu. Crysis 2:lla oli mahdollisuudet vaikka mihin, mutta alienit ja suurkaupunki putki... Ei se nyt vain toimi.
Ryse taaseen olisi kannattanut julkaista kaikille alustoille. Hyvä moottori meni hukkaan ja peliäkin olisi kannattanut mietti hieman pidemmälle, eikä julkaista heti X1:n julkaisun kylkeen. Nätti ja erittäin kapea putki ei vain peleissä toimi.
Toivottavasti Crytekin pelimoottori päätyy osaaviin käsiin.
Rekisteröitynyt 29.07.2008
26.06.2014 klo 15.12 2
Rekisteröitynyt 16.01.2012
26.06.2014 klo 16.12 3
Jättäisivät ne pelien tekemiset niille, jotka sen osaavat ja keskittyisivät vain lisensoimaan pelimoottoriaan.
26.06.2014 klo 17.43 5
Crytek olisi kannattanut pitäyty siinä ensimmäisen Crysiksen kaltaisessa menossa. Isot vapaat alueet kauniissa viidakossa. Betoniviidakko putkessa konsolien ehdoilla ei ollut kovin järkevä ratkaisu. Crysis 2:lla oli mahdollisuudet vaikka mihin, mutta alienit ja suurkaupunki putki... Ei se nyt vain toimi.
Tämä. Ensimmäinen Crysis oli paitsi hyvän näköinen, myös ihan ok peli. Crysis 2 otti ensimmäisen pelin suurimman kompastuskiven, alienit, ja laittoi ne tylsään ympäristöön. Joku kolmas pelikin taisi samalla teemalla tulla? En ole varma, kiinnostus lopahti heti kun näki kakkosen trailerit.
Avoin ympäristö, vapaat etenemismahdollisuudet ja erinomaiset grafiikat olivat ensimmäisen Crysiksen valtit, mutta Crytek ei tätä tajunnut. Pelien tekeminen konsoleille ei auttanut asiaa, kun siinä meni se suurin kiinnostuksenherättäjä, eli grafiikat. Olisivat vain pumpanneet sitä grafiikkapornoa, jossa lahdattiin korealaisia puoliavoimessa ympäristössä.
26.06.2014 klo 18.09 1
Minkäläinen jumalpeli teille herrarotulaisille oikeen kelpaa?
26.06.2014 klo 18.38 2
Crysis 2 ja 3 tehty kobsolien ehdoilla ja grafiikat pettäneet selittäjän ja lasdlasd:n mukaan.
Minkäläinen jumalpeli teille herrarotulaisille oikeen kelpaa?
Grafiikat? Ei oikeastaan. Kakkonen ja varsinkin Kolmonen näyttävät upeilta PC:llä. Valitettavasti isot vapaat alueet jätettiin pois. Niitä jäin kaipaamaan. Muutenkin kaupunki miljöö erittäin tylsä verrattuna avoimiin viidakko alueisiin. Jatko-osien olisi pitänyt jatkaa saarella olemista isoilla vapailla alueilla ja ainakin tälle herrarotulaiselle olisi kelvannut oikein hyvin.
26.06.2014 klo 18.53 1
Crysis 2 ja 3 tehty kobsolien ehdoilla ja grafiikat pettäneet selittäjän ja lasdlasd:n mukaan.
Minkäläinen jumalpeli teille herrarotulaisille oikeen kelpaa?
No jos puhutaan räiskintä peleistä niin eiköhän kaikki avoimen maailmaan perustuvat esim GTA, Farcry1,3... Mut se että pelit tehdään eka konsoleille ja sit nopeasti käännetään pc:lle, loppu tulos että grafiikka laahaa tai on huono ohjattavuus tietokoneella. Yleensä käyttöliittymäkin on köykkänen.
Eihän kukaan oikeasti tykkää putkijuoksuista ja maksa siitä 60e joka vuosi?
26.06.2014 klo 19.34 5
26.06.2014 klo 19.46 3
Eri asia on sitten olisivatko onnistuneet tekemään kunnon peliä edes pelkästään PClle kun ei edes GTAssa pääse kuin muutamiin taloihin
26.06.2014 klo 20.18 11
"Herrarotu" = haisevia kaulapartaisia kellarissa dataavia mammanpoikia
Itkettääkö? Itkettäis muakin jos ei olisi varaa ostaa kunnollista PC:ä ja täytyisi tyytyä vain yhteen konsoliin.
27.06.2014 klo 10.22 1
Crytek olisi kannattanut pitäyty siinä ensimmäisen Crysiksen kaltaisessa menossa. Isot vapaat alueet kauniissa viidakossa. Betoniviidakko putkessa konsolien ehdoilla ei ollut kovin järkevä ratkaisu. Crysis 2:lla oli mahdollisuudet vaikka mihin, mutta alienit ja suurkaupunki putki... Ei se nyt vain toimi.
Tämä. Ensimmäinen Crysis oli paitsi hyvän näköinen, myös ihan ok peli. Crysis 2 otti ensimmäisen pelin suurimman kompastuskiven, alienit, ja laittoi ne tylsään ympäristöön. Joku kolmas pelikin taisi samalla teemalla tulla? En ole varma, kiinnostus lopahti heti kun näki kakkosen trailerit.
Avoin ympäristö, vapaat etenemismahdollisuudet ja erinomaiset grafiikat olivat ensimmäisen Crysiksen valtit, mutta Crytek ei tätä tajunnut. Pelien tekeminen konsoleille ei auttanut asiaa, kun siinä meni se suurin kiinnostuksenherättäjä, eli grafiikat. Olisivat vain pumpanneet sitä grafiikkapornoa, jossa lahdattiin korealaisia puoliavoimessa ympäristössä.
Crytek siirtyi PC only peleistä konsoleille piratismin takia. Ekaa Crysistä waretettiin kuulemma myynteihin verrattuna ihan sikana ja Cevat Yerli ei tykännyt tästä. Siihen aikaan peliä myös syytettiin pelkäksi teknologiademoksi eikä warettajien mielestä Crytek ansainnut saada siitä rahaa. Pelaajilla ilmeisesti oli kuitenkin oikeus pelata em. "teknologiademoa" ilmaiseksi.
Crysis 2:n otti turhan läskin pois ja teki pelistä rajallisemman. Silti lähestymistapoja oli useita ja kentät putkiräiskinnäksi kohtuu avoimia. Siitä miten paljon alieneista diggaa, on täysin subjektiivista. Kun ekassa Crysiksessä ne alienit vihdoin hyökkäävät, oli se omasta mielestäni pelin parasta antia. Alieneista diggasin myös Crysis 2:ssa. Ja kumpaakin Crysistä pelattu nimenomaan PC:llä.
Putkiräiskinnöissä ei itsessään ole mitään vikaa. Putken pitää vain olla tarpeeksi kiinnostava, tyyliin Half Life tai Metro 2033 ja Last Light.
27.06.2014 klo 10.50 2
27.06.2014 klo 19.29 1
"Herrarotu" = haisevia kaulapartaisia kellarissa dataavia mammanpoikia
Itkettääkö? Itkettäis muakin jos ei olisi varaa ostaa kunnollista PC:ä ja täytyisi tyytyä vain yhteen konsoliin.
Itkettääkö? Itkettäis muakin jos ei olis varaa ostaa konsoleita ja täytyis tyytyä vain PC:hen.
Kirjoita kommentti