Tuorein sisältö

Watch Dogsin PC-version sisuksista löytyivät paremmat grafiikkasäädöt

17.06.2014 klo 10.56 | Luettu: 26816 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Ubisoftin edustajat ovat moneen kertaan todenneet, ettei Watch Dogsin graafista laatua ole huononnettu sen ensimmäisestä E3-julkistuksesta varsinaiseen julkaisuun. Eilen alkoi kuitenkin liikkua tietoja siitä, että innokas modaaja TheWorse sai kaiveltua PC-version sisuksista parempia grafiikka-asetuksia ja silti myös pelin suorituskyky on parantunut.

Kotakun kommentoijan mukaan efektien säätötiedostoissa jopa viitataan suoraan "E3-efekteihin".

RockPaperShotgun on julkaissut tehdystä modista alla olevan videon :






V2.fi | Manu Pärssinen
< Destinyn PC-versio h... Mojangia syytettiin ... >

Keskustelut (31 viestiä)

seppi

17.06.2014 klo 11.14 2 tykkää tästä

Eilen? Kyllä itse luin tästä jo viikko takaperin.
lainaa
Eb1m

17.06.2014 klo 11.29 16 tykkää tästä

http://static.giantbomb.com/uploads/original/18/187968/24
lainaa
Ubicrap

17.06.2014 klo 11.48 37 tykkää tästä

Niinpä niin. Pitikö laskea grafiikkaa että saadaan tasapuolisempaa jälkeä konsoliversioiden kanssa? Kyllä ubisoft on viime aikoina ampunut itseään PC puolella jalkaan viime aikoina vähän turhankin paljon. Vääntäkööt pelinsä sitten pelkille konsoleille jos ei haluta panostaa Puuceeseen.
lainaa
vilke

17.06.2014 klo 12.06 26 tykkää tästä

Ubicrap kirjoitti:
Niinpä niin. Pitikö laskea grafiikkaa että saadaan tasapuolisempaa jälkeä konsoliversioiden kanssa? Kyllä ubisoft on viime aikoina ampunut itseään PC puolella jalkaan viime aikoina vähän turhankin paljon. Vääntäkööt pelinsä sitten pelkille konsoleille jos ei haluta panostaa Puuceeseen.


Epätoivoisen pc homon huutelua.
lainaa
habbohotelkole

17.06.2014 klo 12.30 7 tykkää tästä

Ilmeeni kun 80% tän uutisen lukijoista yrittää asentaa modin ja rikkoo samalla koko koneensa tai Watch Dogs pyörii sen jälkeen huonommin kuin ps3 ja xbox 360.

http://naurunappula.com/349729/oo.gif
lainaa
Huutaja

Rekisteröitynyt 16.06.2014

17.06.2014 klo 12.32 1 tykkää tästä

No joo, kyllähän pc versiossa on vähän pakko olla paremmat grafiikat koska muuten tulee paskaa niskaa
lainaa
ihmettelijä

17.06.2014 klo 12.55 34 tykkää tästä

vilke kirjoitti:
Epätoivoisen pc homon huutelua.


Tiedä hänestä, mutta tottahan se on. Ubi rampautti PC version, ettei PS4 ja X1 olisi vertailussa liian ruman näköisiä... Ei kyllä lupaa hyvää tämä konsolipolvi sitten ollenkaan. Tosin Ubi saattaa kyllä yksikseen näitä rampautuksia harrastaa, joten toivoa varmaankin on muiden julkaisijoiden toimesta.

Ihme pelleilyä silti. Ihan kuin konsolipelaajat olisivat parkumisen aloittaneet, jos PC versio olisi ollut paljonkin näyttävempi, mitä se myös nytkin on ilman modia, mutta vähemmän, kuin yleisesti totuttu. Kyseessähän on vain universaali fakta ja kiveen kirjoitetty käsky, jonka jokainen pelaaja tietää. Miksi siis Ubi ampuu PC:ä jalkaan? Ensin Uplay ja nyt PC-version rampauttamista...
lainaa
hahahahaha

17.06.2014 klo 13.29 17 tykkää tästä

Hahaha eli Ubishit ihan tarkoituksellisesti downgradeidas PC version ettei se olisi liian ylivoimanen "next-gen" konsoleihin nähden. Tais ubishitillä joku munata ja unohtaa poistaa koko koodin pelistä heh heh... tai sitten tää on joku piilovittuilu easter egg. Hakkeroi peli jossa hakkeroidaan...
lainaa
make

17.06.2014 klo 13.47 10 tykkää tästä

Ubisoftin kannattaa jatkossa skipata koko PC-versio, ettei tule jonneilta enää samanlaista ulinaa.
lainaa
uskoakko

17.06.2014 klo 14.52 9 tykkää tästä

make kirjoitti:
Ubisoftin kannattaa jatkossa skipata koko PC-versio, ettei tule jonneilta enää samanlaista ulinaa.


Joo :D Pelien raiskaaminen vanhentuneen raudan mukaan on niin hyväksyttävä asia. Jonnet ulisee, ku pelin grafiikat rampautettiin master race konsolien toimesta, että saa 900p ja 30fps :DD

T: Konsolifanboy
lainaa
Kopsu

Rekisteröitynyt 16.02.2014

17.06.2014 klo 14.55 21 tykkää tästä

vilke kirjoitti:
Ubicrap kirjoitti:
Niinpä niin. Pitikö laskea grafiikkaa että saadaan tasapuolisempaa jälkeä konsoliversioiden kanssa? Kyllä ubisoft on viime aikoina ampunut itseään PC puolella jalkaan viime aikoina vähän turhankin paljon. Vääntäkööt pelinsä sitten pelkille konsoleille jos ei haluta panostaa Puuceeseen.


Epätoivoisen pc homon huutelua.


Haha! PC-version grafiikoita piti pienentää ettei konsolipojuille tulisi pahamieli. Ei ole meidän vika, että teidän mikroissa ei riitä tehot. Oikeeta "next-geniä" :D
Muokannut: Kopsu 17.06.2014 klo 14.56 lainaa
Dreakki

17.06.2014 klo 15.04 9 tykkää tästä

Jees parempi varmaan jatkossa jättää PC-versio julkaisematta. Kukaan ei jaksa kuunnella tätä ainaista itkua. Jos ei kelpaa, niin olkoon ilman.
lainaa
pchikikomero

17.06.2014 klo 15.12 10 tykkää tästä

PC fanboyt on kyllä alinta paskaa mitä pelimaailmassa on nähty. Aivan varmasti pelien pc versioiden julkaisemista aletaan rajoittamaan ennemmin tai myöhemmin. Saavat pelata early-access pelejä.
lainaa
tekniikan_tuho

17.06.2014 klo 15.40 23 tykkää tästä

Dreakki kirjoitti:
Jees parempi varmaan jatkossa jättää PC-versio julkaisematta. Kukaan ei jaksa kuunnella tätä ainaista itkua. Jos ei kelpaa, niin olkoon ilman.


pchikikomero kirjoitti:
PC fanboyt on kyllä alinta paskaa mitä pelimaailmassa on nähty. Aivan varmasti pelien pc versioiden julkaisemista aletaan rajoittamaan ennemmin tai myöhemmin. Saavat pelata early-access pelejä.


Jäikö teiltä nyt ihan oikeasti huomaamatta se, että peliin oltiin tehty paremmat grafiikat, kuin julkiseen versioon ja nämä paremmat grafiikat oltiin jätetty pois, koska konsolit eivät jaksa pyörittää niitä. Samalla myös PC versio olisi ollut aivan liian hyvän näköinen verrattuna konsoleihin, joten ne jätettiin pois. Tai ei edes jätetty pois, sillä sieltähän ne löytyy pelin tiedoista...

Elikkäs konsolipojat ovat ihan tyytyväisiä, että pelejä rampautetaan? Tästä on näemmä tulossa kunnon konsolipolvi... Vuosi on 2014 ja 900p ja 30fps on hyväksyttävä asia... Vielä vuosi sitten konsolien 1080p ja 60fps mahdollisuuksia hypetettiin ja odotettiin ja nyt kun ne on jätetty pois, niin ihan hyvä vain?

Tosin miksei konsolipojat olisi tyytyväisiä... PC versiohan tässä kärsii, vaikka mahdollisuudet olisi kuuhan asti. Tekniikan ja grafiikan rampauttaminen sopii konsolipojille, koska heidän laitteet ei niihin kykene. Miten te konsolipojat pystytte hyväksymään tämmöistä kusetusta? Mitäpä jos seuraava KillZone näyttäisi videoissa loistavaa grafiikkaa, mutta sitten sitä ei olisikkaan tarjolla itse pelissä? Tai hetkonen...
lainaa
Eb1m

17.06.2014 klo 15.56 13 tykkää tästä

pchikikomero kirjoitti:
PC fanboyt on kyllä alinta paskaa mitä pelimaailmassa on nähty. Aivan varmasti pelien pc versioiden julkaisemista aletaan rajoittamaan ennemmin tai myöhemmin. Saavat pelata early-access pelejä.


Lapset pelailee mikroilla( Xone/ Kidstation 4) äitin sylissä, todellista "next-geniä" kun ei etes saada suurinta osaa peleistä pyörimään 1080p/30fps. Ja PC Master race versio pitää downgradeta alas päin että teidän konsoliripuli poikien vehkeet pärjää etes joten kuten. Säälittävää. http://static.giantbomb.com/uploads/original/18/187968/24
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

17.06.2014 klo 15.58 18 tykkää tästä

Joo, "uuden sukupolven" konsolit jää ainakin itseltä hankkimatta. Ellei sitten satu tosi sopivaan hintaan saamaan. Tottunut 60fps ja 1080p laatuun jo vuosia sitten ja konsolit ei kykene VIELÄKÄÄN kunnolla edes 1080p tarkkuuteen. Pc-pelien myynti kiihtyy kokoajan...
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

17.06.2014 klo 16.03 20 tykkää tästä

Muropaketin uutisessa oli tällainen kuva:
http://otavafiles.fi/plaza/s/f/editor/images/20140617watc
Eli siis koodiin on kommentoitu "This is PC only, who cares."

Aivan uskomatonta perseilyä. Alkaa mietityttämään ovatko Sony ja/tai MS tehneet Ubisoftin kanssa jonkin yhteistyösopimuksen, jossa tehdään PC-versiosta tahallaan heikompi/samantasoinen ja yritetään sillä saada enemmän markkinaosuutta konsoleille.
Muokannut: Bladekill 17.06.2014 klo 16.08 lainaa
gshsjsbdndk

17.06.2014 klo 18.02 10 tykkää tästä

No ihan hyvältä se PC:llä näyttää @ 2160p 60fps ilman modejakin. Mutta kyllähän modit avaavat peleihin aina kivoja mahdollisuuksia. Vai mitä konsoli jonnet?
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

17.06.2014 klo 18.24 6 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Muropaketin uutisessa oli tällainen kuva:
http://otavafiles.fi/plaza/s/f/editor/images/20140617watc
Eli siis koodiin on kommentoitu "This is PC only, who cares."

Aivan uskomatonta perseilyä. Alkaa mietityttämään ovatko Sony ja/tai MS tehneet Ubisoftin kanssa jonkin yhteistyösopimuksen, jossa tehdään PC-versiosta tahallaan heikompi/samantasoinen ja yritetään sillä saada enemmän markkinaosuutta konsoleille.


En yhtään ihmettelisi vaikka näin olisikin. nVidian käyrien mukaan PC-pelien myynti kasvaa jatkuvasti, enkä yhtään ihmettele että kasvaa. Mutta onhan tällainen aika surkeaa. Konsolit jarruttaa kehitystä nykyään ihan älyttömästi, kaipaan aikoja jolloin PC-pelit tehtiin vielä PC:n ehdoilla (esim. Crysis 1) joka on vielä tänä päivänäkin todella upean näköinen peli ja mahtaakohan nykykonsolit edes pystyä sitä pyörittämään 1080p resolla @ 60fps?
lainaa
vilke

17.06.2014 klo 18.24 10 tykkää tästä

Protec kirjoitti:
Joo, "uuden sukupolven" konsolit jää ainakin itseltä hankkimatta. Ellei sitten satu tosi sopivaan hintaan saamaan. Tottunut 60fps ja 1080p laatuun jo vuosia sitten ja konsolit ei kykene VIELÄKÄÄN kunnolla edes 1080p tarkkuuteen. Pc-pelien myynti kiihtyy kokoajan...


PC maksaa enemmän kuin konsolit joten tottakai sillä saa parempaa grafiikkaa. Korkeintaan early access paska ja f2p kiihtyy. Uskaltaisinpa jopa väittää että AAA pelien myynti laskee pcllä.
lainaa
ekliv

17.06.2014 klo 19.29 2 tykkää tästä

vilke kirjoitti:

PC maksaa enemmän kuin konsolit joten tottakai sillä saa parempaa grafiikkaa. Korkeintaan early access paska ja f2p kiihtyy. Uskaltaisinpa jopa väittää että AAA pelien myynti laskee pcllä.


Väitä paskaa jos niin uskallat, mutta mikään ei kyllä väitettäsi tue. PC:llä pyyhkii hyvin ja pyhkii jatkossakin. PC:llä AAA:t myy ja f2p myöskin. Ja kyllähän tämä uusi gen tuo f2p konsoleille suurella kiihtyvyydellä...
lainaa
kiitosjahei

17.06.2014 klo 19.37 11 tykkää tästä

Protec kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Muropaketin uutisessa oli tällainen kuva:
http://otavafiles.fi/plaza/s/f/editor/images/20140617watc
Eli siis koodiin on kommentoitu "This is PC only, who cares."

Aivan uskomatonta perseilyä. Alkaa mietityttämään ovatko Sony ja/tai MS tehneet Ubisoftin kanssa jonkin yhteistyösopimuksen, jossa tehdään PC-versiosta tahallaan heikompi/samantasoinen ja yritetään sillä saada enemmän markkinaosuutta konsoleille.


En yhtään ihmettelisi vaikka näin olisikin. nVidian käyrien mukaan PC-pelien myynti kasvaa jatkuvasti, enkä yhtään ihmettele että kasvaa. Mutta onhan tällainen aika surkeaa. Konsolit jarruttaa kehitystä nykyään ihan älyttömästi, kaipaan aikoja jolloin PC-pelit tehtiin vielä PC:n ehdoilla (esim. Crysis 1) joka on vielä tänä päivänäkin todella upean näköinen peli ja mahtaakohan nykykonsolit edes pystyä sitä pyörittämään 1080p resolla @ 60fps?


Arvaa mitä aikoja itse kaipaan? Kun kyse oli hyvistä peleistä ja kokemuksista. Sitten tuli puuceet konsolien ohelle ja pelissä tärkeintä olikin äkkiä grafiikka. Ja missä nyt ollaan? Päivittäiset uutiset koostuvat grafiikkavertailuista, Digitalfoundryn fps-laskuista ja downgrade-itkuista.

PC se jarruttaa peliteollisuutta. Peleissä ei keskitytä muuhun kuin grafiikan kehittymiseen ja muut elementit kärsivät. Eihän se loppu viimeksi alustan vika ole, vaan pelaajien. Tuomitsevasti en nyt kaikkia PC-pelaajia syytä.

Että jos Protec nostaisit pään perseestäsi ja jättäisit konsolit ja niillä pelaavat rauhaan. Ehkä sinäkin jonakin päivänä opit arvostamaan peleissä muutakin. No eipä se koskaan ollut epäselvää miksi Project Cars on mieleisesi autopeli.
lainaa
Jusa

17.06.2014 klo 19.48 8 tykkää tästä

Tässä se nähdään paljonko teitä herrarodun edustajia arvostetaan maailman suurimpien pelijulkaisijoiden leirissä. Olette herrojen asemassa, todellakin. :D
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

17.06.2014 klo 20.01 2 tykkää tästä

kiitosjahei kirjoitti:
PC se jarruttaa peliteollisuutta. Peleissä ei keskitytä muuhun kuin grafiikan kehittymiseen ja muut elementit kärsivät. Eihän se loppu viimeksi alustan vika ole, vaan pelaajien. Tuomitsevasti en nyt kaikkia PC-pelaajia syytä.
"Heh."

jokutuolylempänä kirjoitti:

Uskaltaisinpa jopa väittää että AAA pelien myynti laskee pcllä.

Onko se väärin tai huono asia? Olettaen, että täällä juuri kitistään siitä, että grafiikat syö kaiken pelattavuudelta ja sisällöltä, niin eikö AAAAAAA pelitalojen tuotokset ole pitkälti juuri näitä.

Ps. Mun pelaamiseen ei vaikuta varsinaisesti mitenkään mitä muilla aluistoilla pelataan, mihin aikaan ja minkälaisilla grafiikoilla yms. Ja toivoisin sen myös pysyvän sellaisena. Tämän takia otan huolella vastaan uutiset, joissa pelien toimivuuteen vaikutetaan keinotekoisesti ja tarkoituksella. Paska käännös vielä menee, mut ei tällänen, että nähdään oikeasti vaivaa rampauttamiseen.
lainaa
Näkemiin

17.06.2014 klo 20.15 2 tykkää tästä

kiitosjahei kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Muropaketin uutisessa oli tällainen kuva:
http://otavafiles.fi/plaza/s/f/editor/images/20140617watc
Eli siis koodiin on kommentoitu "This is PC only, who cares."

Aivan uskomatonta perseilyä. Alkaa mietityttämään ovatko Sony ja/tai MS tehneet Ubisoftin kanssa jonkin yhteistyösopimuksen, jossa tehdään PC-versiosta tahallaan heikompi/samantasoinen ja yritetään sillä saada enemmän markkinaosuutta konsoleille.


En yhtään ihmettelisi vaikka näin olisikin. nVidian käyrien mukaan PC-pelien myynti kasvaa jatkuvasti, enkä yhtään ihmettele että kasvaa. Mutta onhan tällainen aika surkeaa. Konsolit jarruttaa kehitystä nykyään ihan älyttömästi, kaipaan aikoja jolloin PC-pelit tehtiin vielä PC:n ehdoilla (esim. Crysis 1) joka on vielä tänä päivänäkin todella upean näköinen peli ja mahtaakohan nykykonsolit edes pystyä sitä pyörittämään 1080p resolla @ 60fps?


Arvaa mitä aikoja itse kaipaan? Kun kyse oli hyvistä peleistä ja kokemuksista. Sitten tuli puuceet konsolien ohelle ja pelissä tärkeintä olikin äkkiä grafiikka. Ja missä nyt ollaan? Päivittäiset uutiset koostuvat grafiikkavertailuista, Digitalfoundryn fps-laskuista ja downgrade-itkuista.

PC se jarruttaa peliteollisuutta. Peleissä ei keskitytä muuhun kuin grafiikan kehittymiseen ja muut elementit kärsivät. Eihän se loppu viimeksi alustan vika ole, vaan pelaajien. Tuomitsevasti en nyt kaikkia PC-pelaajia syytä.

Että jos Protec nostaisit pään perseestäsi ja jättäisit konsolit ja niillä pelaavat rauhaan. Ehkä sinäkin jonakin päivänä opit arvostamaan peleissä muutakin. No eipä se koskaan ollut epäselvää miksi Project Cars on mieleisesi autopeli.


Täysin samaa mieltä kanssasi, kiitosjahei. Hauskaa, että Protec valitsi esimerkiksi juuri tuon Crysiksen. Siinä harvinaisen selvä esimerkki mestarillisesta paskapelistä. On se hieno, joo. Pakko myöntää että itsekin aikanaan olin ulkoasun suhteen pähkinöinä. Oli aivan saatanan upea. Kaikki muut osa-alueet siinä sitten kusikin, kuten kaikissa muissakin Crytekin peleissä ja hammasta purren joutui pelaamaan läpi kun oli niin korkealentoista ripulia juonta ja toteutusta myöden. Paskasta ei saa kultaa vaikka sitä kuinka kiillotaisi kauniimmaksi.
lainaa
totuus

17.06.2014 klo 20.32 8 tykkää tästä

kiitosjahei kirjoitti:

Arvaa mitä aikoja itse kaipaan? Kun kyse oli hyvistä peleistä ja kokemuksista. Sitten tuli puuceet konsolien ohelle ja pelissä tärkeintä olikin äkkiä grafiikka. Ja missä nyt ollaan? Päivittäiset uutiset koostuvat grafiikkavertailuista, Digitalfoundryn fps-laskuista ja downgrade-itkuista.

PC se jarruttaa peliteollisuutta. Peleissä ei keskitytä muuhun kuin grafiikan kehittymiseen ja muut elementit kärsivät. Eihän se loppu viimeksi alustan vika ole, vaan pelaajien. Tuomitsevasti en nyt kaikkia PC-pelaajia syytä.

Että jos Protec nostaisit pään perseestäsi ja jättäisit konsolit ja niillä pelaavat rauhaan. Ehkä sinäkin jonakin päivänä opit arvostamaan peleissä muutakin. No eipä se koskaan ollut epäselvää miksi Project Cars on mieleisesi autopeli.


Eipä tarvitse mennä kovin pitkälle aikaa taaksepäin, kun konsolipojat ulvoivat kilpaa 1080p 60fps ja konsolien spekseistä, kun uusia konsoleita julkistettiin. Eli ihan näitä grafiikan perään kuolaavia löytyy sieltä konsolienkin puolelta.

Ja PC:kö syy se sitten on vai? Konsoleillahan pelit myy eniten, joten kehittäjät tekee sitä mistä sitä rahaa saa. Eli grafiikkaan panostetaan jatkossakin, koska enemmistö sitä vaatii. Luulenpa, että jos PS4:n uusi Uncharted näyttää samalta, kuin aiemmat, niin kyllä ulvonta alkaisi, että missä on grafiikat? Ja kyllähän peliä pelaa mielellään jos grafiikatkin on hienot. Kauniita maisemia katselee peleissä mielellään. The Witcher 2:ssa juoni, pelattavuus ja grafiikka kaikki kolme oleellista asiaa kunnossa. BioShock Infinite, Tomb Raider jne, menee samaan luokkaan TW2:n kanssa.

Vai onko sinulla nyt jotain esimerkkejä, kuinka grafiikat tappaneet pelien luovuuden? Ja vielä siitä, että PC on kaiken takana? Pääkehitysalustoina toimii konsolit lähes kaikkien AAA pelien kohdalla, joten syytät kyllä ihan väärää alustaa. Tai ylipäätänsä mikään alusta ei ole syy tähän, vaan enemmistö pelaajista, jotka tahtovat parempaa grafiikkaa, niin konsoleilla, kuin PC:llä. Ja kun PC alustana vähiten myyvä ja vähiten kehittäjien kiinnostuksen kohteena, niin sen syyttäminen on kyllä erittäin... Tietämätöntä.

Ja mihin aikoihin viittaat? PS1? PS2? Nintendon kulta-aikoihin? Grafiikoistahan silloinkin puhuttiin ja kilpailtiin. Eikä ne pelit silloin sen parempia olleet, kuin nytkään. Aika kullannut muistot...
lainaa
haters_club

17.06.2014 klo 20.46

Protec kirjoitti:
Konsolit jarruttaa kehitystä nykyään ihan älyttömästi

Se on kyllä tosi ikävää että pelejä tehdään etupäässä maksavalle yleisölle...
Lainaus:

PC-pelit tehtiin vielä PC:n ehdoilla

Mitähän vittua minä taas luen? Kyllä ne tehdään edelleen ja niitä osataan myös ryssiä ihan ilman konsoleita.
lainaa
kiitosjahei

18.06.2014 klo 00.29 2 tykkää tästä

@Näkemiin
Mukavaa, että joku muukin on samaa mieltä.

@totuus
Mistäs ottaisin ensiksi kiinni. Tehtäköön selväksi vaikka se, että pelaan tosiaan itse pääsääntöisesti PC:llä.

Jos olisit lukenut edellisen kommenttini kunnolla tietäisit, että alustan sijasta syytän pelaajia. Koska PC ei nykyaikana tarjoa oikein muuta yli konsoleiden kuin parempaa graafista suorituskykyä ovat nämä pelaajat tavallaan alustansa luomia. Pelaajat jotka nauttivat vaikka modaamisesta, ovat niitä harvoja, jotka vielä nauttivat muustakin kuin silmäkarkista.

Seuraava väärin ymmärryksesi: en mitenkään vähättele grafiikan tärkeyttä, ja se onkin tärkeä osa-alue, joskin raikkailla ideoilla sitä ei tarvita; vrt. Minecraft. Toisin ajateltuna taas kuluneella tarinalla varustettua peliä eivät jumal-grafiikat korvaa - paitsi edellä kuvaamillani henkilöillä, joita syytänkin videopeliteollisuuden nykytilasta.

Ongelmani on videopelien kehitys. Jos mietitään suuria kehityslinjoja kuten lineaarisuudesta avoimeen maailmaan siirtyminen, ovat nykyiset avoimen maailman pelit melko vaatimattomia. Suurin juttu tuntuu olevan kuinka suurella ruudunpäivityksellä mahdollisimmam dynaamista maailmaa saadaan pyöritettyä.

Eli pääpointtina haluaisin, että uusiin kokemuksiin panostettaisiin enemmän pelkän uuden graafisen ulkoasun sijasta. Kirsikkana kakun päälle olisi sitten se, että nämä grafiikkaperseilijät tukkisivat suunsa.
lainaa
PCMASTER

18.06.2014 klo 01.18 1 tykkää tästä

Kannattaa muistaa että pclle on tulossa paljon hyviä pelejä joista ei karsita detaileja pois konsoli peasanttien takia. Ubisoft nyt haluaa valmistaa pelejä peasanttien ehdoilla mutta suurin osa valmistajista ei halua.

Suurin osa multiplattereistä jotka on tehty konsolit ensin tyylillä ovat muutenkin kasa paskaa ellei oteta muutamia pelejä huomioon. Jokainen joka ostaa tai pelaa konsolilla raiskaa pelien ja tekniikan kehitystä.
lainaa
Pelaaja_81

18.06.2014 klo 07.49 8 tykkää tästä

"Peasanttien" :D - aaahahaha. Tämä jotenkin niin korostaa sitä stereotypiaa, että pc-pelaajat leikkivät jotain warlockkia kellareissaan. Te pc-pelaajat ette näy muulle maailmalle enää muuten kuin keskustelupalstoilla itkemässä. Kysymys vain kuuluu: who cares?
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

18.06.2014 klo 12.33 4 tykkää tästä

kiitosjahei kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Muropaketin uutisessa oli tällainen kuva:
http://otavafiles.fi/plaza/s/f/editor/images/20140617watc
Eli siis koodiin on kommentoitu "This is PC only, who cares."

Aivan uskomatonta perseilyä. Alkaa mietityttämään ovatko Sony ja/tai MS tehneet Ubisoftin kanssa jonkin yhteistyösopimuksen, jossa tehdään PC-versiosta tahallaan heikompi/samantasoinen ja yritetään sillä saada enemmän markkinaosuutta konsoleille.


En yhtään ihmettelisi vaikka näin olisikin. nVidian käyrien mukaan PC-pelien myynti kasvaa jatkuvasti, enkä yhtään ihmettele että kasvaa. Mutta onhan tällainen aika surkeaa. Konsolit jarruttaa kehitystä nykyään ihan älyttömästi, kaipaan aikoja jolloin PC-pelit tehtiin vielä PC:n ehdoilla (esim. Crysis 1) joka on vielä tänä päivänäkin todella upean näköinen peli ja mahtaakohan nykykonsolit edes pystyä sitä pyörittämään 1080p resolla @ 60fps?


Arvaa mitä aikoja itse kaipaan? Kun kyse oli hyvistä peleistä ja kokemuksista. Sitten tuli puuceet konsolien ohelle ja pelissä tärkeintä olikin äkkiä grafiikka. Ja missä nyt ollaan? Päivittäiset uutiset koostuvat grafiikkavertailuista, Digitalfoundryn fps-laskuista ja downgrade-itkuista.

PC se jarruttaa peliteollisuutta. Peleissä ei keskitytä muuhun kuin grafiikan kehittymiseen ja muut elementit kärsivät. Eihän se loppu viimeksi alustan vika ole, vaan pelaajien. Tuomitsevasti en nyt kaikkia PC-pelaajia syytä.

Että jos Protec nostaisit pään perseestäsi ja jättäisit konsolit ja niillä pelaavat rauhaan. Ehkä sinäkin jonakin päivänä opit arvostamaan peleissä muutakin. No eipä se koskaan ollut epäselvää miksi Project Cars on mieleisesi autopeli.


Olen pelannut konsoleilla vuodesta -88 asti. Aloittaen NES:illä ja omistanut SNES, Megadrive, PS1, PS2, PS3, Gamecube,Xbox 360, DS, PSP - konsolit. Ja osan omistan vieläkin. Aloitin itse pc:llä pelaamisen kunnolla vasta 2000-luvun alussa kun sain ensimmäisen pelikelpoisen pc:ni ja ensimmäinen ostamani kunnon pc-peli oli Max Payne 1. Siitä lähtien on tullut pelattua konsoleilla sekä pc:llä, mutta nyt viimeaikoina olen siirtynyt lähes kokonaan pc-puolelle.

Kyllä minä arvostan peleissä paljon muuta kuin kiiltäviä grafiikoita. Mutta jos voin valita pelin X joka pyörii "uuden sukupolven" konsolilla 720p @ 30fps tai sitten saman pelin pc:llä 1080p @ 60fps, ei valinta ole vaikea. Itselläni on reilusti yli 300 peliä pc:llä , pelaan pelejä kaikista genreistä ja kaikenlaisia pelejä Super Hexagonista Ramboon (ja rambokaan ei todellakaan ole mikään kaunein peli, mutta hauska, mikä on tärkeää) ja siitä uusimpiin hittipeleihin jotka jaksaa vaan kiinnostaa. Eikä ylimääräinen silmänkarkki koskaan pahasta ole. Grafiikoista on tapeltu niin kauan kuin olen pelaamista "harrastanut". NES vs Mastersystem, SNES vs Megadrive (PC:lle ei ollut vielä vertailukelpoisia pelejä oikein näihin aikoihin), PS1 vs Saturn vs PC, PS2 vs Dreamcast vs Gamecube vs PC...tiedät varmaan miten lista jatkuu.

Ja kuten joku jo mainitsikin, varmasti konsolimiehet parkuisivat jos esim. uusi GTA V näyttäisi samalta uusilla konsoleilla kuin vanhoilla. Mutta onpahan tulossa graafisesti paranneltu versio uusille konsoleille. Eli taitaa ne grafiikat konsolihepuillekin olla tärkeitä.

Minulle on ihan sama miten joku pelaa ja millä pelaa kunhan nauttii peleistään. Ja tätä sääntöä olen itsekin noudattanut. Ei ole väliä millä pelaan kunhan vaan nautin pelaamisesta.
Muokannut: Protec 18.06.2014 klo 12.49 lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova