Microsoft testaa kuinka halvemmat digipelit maistuvat
Eurogamer kertoo, että Microsoft aikoo testata, kuinka hinnan alentaminen vaikuttaa Xbox One -pelien digitaalisten versioiden myyntiin. Ensimmäisenä on vuorossa Ryse: Son of Rome, joka ainakin Pohjois-Amerikassa alennetaan 40 dollarin tienoille. Ensi viikolla taas sen lisäosia tarjotaan tavallista edukkaammin.
"Monet ovat pyytäneet parempia hintoja digitaaliselle kauppapaikallemme, joten testaamme joitakin", kertoi Microsoftin studiojohtaja Mike Ybarra.
Ybarran mukaan on todennäköistä, että hinta alenee myös Euroopan puolella.
Lot of people asked for better deals on our digital marketplace, so we’re testing some…
— Mike Ybarra (@XboxQwik) 17. helmikuuta 2014
Keskustelut (7 viestiä)
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
17.02.2014 klo 19.10 2
17.02.2014 klo 19.41 4
Luulisi esim. Steamin ja GOGin PC-pelien normaalihintojen ja varsinkin alennusmyyntien antavan jonkinlaista valmista testidataa.
Jaa kun ihmiset on tottuneet siihen että suht uusiakin pelejä saa 2-5 eurolla. Ei taida sopia Mikrosoftin malliin
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
17.02.2014 klo 20.06
Luulisi esim. Steamin ja GOGin PC-pelien normaalihintojen ja varsinkin alennusmyyntien antavan jonkinlaista valmista testidataa.
Toisaalta sit nyt taas jouluna alko mietityttää et paljos noita nyt oikeesti sit myydään ku Rust ja DayZ oli melkeen koko joulualennusten ajan siinä ykkösenä ja kakkosena.
17.02.2014 klo 21.18 1
Luulisi esim. Steamin ja GOGin PC-pelien normaalihintojen ja varsinkin alennusmyyntien antavan jonkinlaista valmista testidataa.
Toisaalta sit nyt taas jouluna alko mietityttää et paljos noita nyt oikeesti sit myydään ku Rust ja DayZ oli melkeen koko joulualennusten ajan siinä ykkösenä ja kakkosena.
Kyllä rustin ohi oli aika monesti niitä parhaimpia alennuksia, dayz:n ohi näin vain kerran menevän skyrimin legendary editionin. Mutta onhan dayz:n myyntiluvut kerrottu, joten siitä päätellen aika hyvin ovat myös alennuspelit voineet myydä.
17.02.2014 klo 21.49
18.02.2014 klo 10.52 1
Jaa kun ihmiset on tottuneet siihen että suht uusiakin pelejä saa 2-5 eurolla. Ei taida sopia Mikrosoftin malliin
Kysehän uutisessa ei nyt ole mistään alennuskampanjoista. Saihan Livestäkin jouluna aivan pilkkahintaan pelejä, vitosella läks parikin suht uutta AAA-peliä omalle kovolle. Mutta tässä on kysymys siitä, että digiversiot olisivat AINA fyysisiä kopioita halvempia, oli kampanja tai ei. Itse pidän tätä uutista helvetin hyvänä uutisena. Menisi enemmän yhteen PC-versioiden hintojen kanssa. Vielä kun Sonykin lähtisi koittamaan moista.
Toi nyt ei pitkällä tähtäimellä sovi kenenkään isomman devaajan malliin. MS:llä tuskin olisi sitä vastaan yhtään mitään, jos vaan kauppa käy. Mutta ei vain voi pistää mitään 35 miljoonaa peliin ja sitten myydä sitä 2-5 eurolla. Siinä vaiheessa, kun Steamissa isompien pelien hinnat alennuksissa putoo tohon, niin ne on jo myyneet normihinnoilla ittensä takasin, usein juuri siellä konsolipuolella. Sairailla alennuksilla hoidetaan ns. longtail ja DLC-myyntien maksimointi.
Rekisteröitynyt 18.01.2010
18.02.2014 klo 11.13
Kirjoita kommentti