Pixyul aikoo laittaa koko maapallon peliinsä
Joystiq kertoo varsin kunnianhimoisesta projektista, jonka takana on uusi pelistudio nimeltä Pixyul ja kaksi entistä Ubisoftin työntekijää.
ReRoll-pelin maailmaa varten kerätään pienten miehittämättömien siviililentoalusten (esimerkkinä mainitaan senseFly eBee minidrone) ottamia valokuvia maailman joka kolkalta ja niistä koostetaan sitten pelin maailma neliökilometri kerrallaan - eli tämä planeetta, jolla elämme.
Lisäksi käytössä on 'Reality Sync System', joka kerää ympäristödataa ja syöttää sen peliin. Esimerkiksi jos Chicagossa sataa lunta, niin tekee myös pelin Chicagossa. Vuorokaudenajat vaihtelevat myös reaaliajassa riippuen siitä, missä päin maailmaa pelaaja on.
Pelin genreksi tekijät kertovat 'selviytymis-toiminta-roolipeli', jossa hengissä pysyäkseen pitää syödä, levätä, treenata, oppia ja löytää tapoja selviytyä. Peliin on käynnissä rahankeräys osoittessa ReRollgame.com.
ReRoll-pelin maailmaa varten kerätään pienten miehittämättömien siviililentoalusten (esimerkkinä mainitaan senseFly eBee minidrone) ottamia valokuvia maailman joka kolkalta ja niistä koostetaan sitten pelin maailma neliökilometri kerrallaan - eli tämä planeetta, jolla elämme.
Lisäksi käytössä on 'Reality Sync System', joka kerää ympäristödataa ja syöttää sen peliin. Esimerkiksi jos Chicagossa sataa lunta, niin tekee myös pelin Chicagossa. Vuorokaudenajat vaihtelevat myös reaaliajassa riippuen siitä, missä päin maailmaa pelaaja on.
Pelin genreksi tekijät kertovat 'selviytymis-toiminta-roolipeli', jossa hengissä pysyäkseen pitää syödä, levätä, treenata, oppia ja löytää tapoja selviytyä. Peliin on käynnissä rahankeräys osoittessa ReRollgame.com.
Keskustelut (9 viestiä)
Rekisteröitynyt 23.04.2007
04.02.2014 klo 16.03 1
04.02.2014 klo 16.21 7
Ja miten pohjois-koreat ja muut rajatut alueet? Entä meret? Ja jos meriä ei skannata, entäs pienet saaret?
Haluaisin kiinnostua, mutta todella epäilyttävää monin puolin.
04.02.2014 klo 17.07 5
Ideana kyllä todella hyvä ja varmasti leijunut haaveena pelinkehittäjien ja pelaajien mielessä vuosikymmeniä, mutta väittääkö nämä tosissaan käyvänsä maan jokaisen neliökilometrin yksi kerrallaan lennokkiensa kanssa? Kuulostaa vitsiltä.
Ja miten pohjois-koreat ja muut rajatut alueet? Entä meret? Ja jos meriä ei skannata, entäs pienet saaret?
Haluaisin kiinnostua, mutta todella epäilyttävää monin puolin.
Tottakai jokainen realisti tajuaa, että tulee olemaan alueita minne nuo heput ei lennokeillaan pääse. En näe amazonin sademetsän kuvaamista pintatasoa myöden kovinkaan mahdollisena, kun lehvästö on paikoittain niin paksua, ettei maan pinnalle näy edes päivänvalo. Jos saavat kartoitettua edes murto-osan maapallosta, niin voi sitä pitää jo todella suurena saavutuksena.
Joku rillirousku voi huvikseen laskea, kauanko kestää maapallon mannerten pinta-alan yli lentely tollaisella härvelillä, jonka kuvaussäde on 1-10 neliökilometriä yhdellä ylilennolla. Käytännössä kaikki suomen kaupungit (paria suurinta lukuunottamatta) pystyy kuvaamaan parilla (tai jopa yhdellä) ylilennolla. Mallintaminen 3D-maailmaksi onkin sitten enemmän aikaa vievä homma.
04.02.2014 klo 17.44
Tämäkin "peli" taitaa toimia enemmän virtualiturismin välineenä kuin videopelinä
04.02.2014 klo 21.25
05.02.2014 klo 02.35
Ideana kyllä todella hyvä ja varmasti leijunut haaveena pelinkehittäjien ja pelaajien mielessä vuosikymmeniä, mutta väittääkö nämä tosissaan käyvänsä maan jokaisen neliökilometrin yksi kerrallaan lennokkiensa kanssa? Kuulostaa vitsiltä.
Ja miten pohjois-koreat ja muut rajatut alueet? Entä meret? Ja jos meriä ei skannata, entäs pienet saaret?
Haluaisin kiinnostua, mutta todella epäilyttävää monin puolin.
Joku rillirousku voi huvikseen laskea, kauanko kestää maapallon mannerten pinta-alan yli lentely tollaisella härvelillä, jonka kuvaussäde on 1-10 neliökilometriä yhdellä ylilennolla. Käytännössä kaikki suomen kaupungit (paria suurinta lukuunottamatta) pystyy kuvaamaan parilla (tai jopa yhdellä) ylilennolla. Mallintaminen 3D-maailmaksi onkin sitten enemmän aikaa vievä homma.
Sinä et ainakaan ole rillirousku, tai edes matematiikantaitoinen.
Rekisteröitynyt 04.09.2011
05.02.2014 klo 14.31
05.02.2014 klo 20.54
Ideana kyllä todella hyvä ja varmasti leijunut haaveena pelinkehittäjien ja pelaajien mielessä vuosikymmeniä, mutta väittääkö nämä tosissaan käyvänsä maan jokaisen neliökilometrin yksi kerrallaan lennokkiensa kanssa? Kuulostaa vitsiltä.
Ja miten pohjois-koreat ja muut rajatut alueet? Entä meret? Ja jos meriä ei skannata, entäs pienet saaret?
Haluaisin kiinnostua, mutta todella epäilyttävää monin puolin.
Joku rillirousku voi huvikseen laskea, kauanko kestää maapallon mannerten pinta-alan yli lentely tollaisella härvelillä, jonka kuvaussäde on 1-10 neliökilometriä yhdellä ylilennolla. Käytännössä kaikki suomen kaupungit (paria suurinta lukuunottamatta) pystyy kuvaamaan parilla (tai jopa yhdellä) ylilennolla. Mallintaminen 3D-maailmaksi onkin sitten enemmän aikaa vievä homma.
Sinä et ainakaan ole rillirousku, tai edes matematiikantaitoinen.
Ja laskut, joilla totesit rillirouskun olevan väärässä ovat missä?
05.02.2014 klo 22.43
Kuulostaa tosi hyvältä. Menee kyllä hankintaan kun ilmestyy. Onhan googlekin kartoittanut "koko maailman" street viewiin.
Kaksi Ubisoftin entistä tyyppiä vs. Google. Ihan reilu vertaus Jonne. Googlellakaan ei ole "ihan" valmista vielä, ja montako vuotta sitten kuvaaminen aloitettiin...
Naurettavaa huuhaata edes väittää pyrkivänsä moiseen urakkaan. Saa muuten hetken aikaa niitä lennokkeja lennättää, että olisi edes jokin kauttaaltaan asuttu pikkuvaltio katettu. Tieverkot tukikohta-autolle lennokin rajallisen kantaman vuoksi, you know.
Kirjoita kommentti