Bugbearin Next Car Game tienasi viikossa miljoonan
Hitaasti alkaneet ennakkotilaukset ja peruttu Kickstarter eivät povanneet kovin hyvää Bugbearin Next Car Gamelle, vaikka tekijät ovat koko ajan vakuuttaneetkin, että peli tehdään joka tapauksessa. Nyt kuitenkin näyttää valoisammalta.
Virallisen Steam Early Access -julkaisun jälkeisenä viikkona Next Car Game tienasi miljoona dollaria, kun laskettiin yhteen Steamin ja Bugbearin oman sivun kautta tehdyt ostokset.
Lehdistötiedotteessaan Bugbear muistelee lukemattomien pelijulkaisijoiden kieltäytyneen projektista, koska 'tällaiselle pelille ei ole kysyntää'. Enää ei taida näyttää siltä.
Keskustelut (11 viestiä)
31.01.2014 klo 11.14 4
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
31.01.2014 klo 11.17 18
http://gifwall.net/gif/mm95.gif
31.01.2014 klo 12.00 4
Rekisteröitynyt 21.10.2013
31.01.2014 klo 12.55 8
Pitääkö early access version jälkeen ostaa vielä erikseen kokoversio pelistä kun valmistuu ja tulee myyntiin?
Ei tarvii. Toimii käytännössä pre-orderin tapaan, mutta siitä vaan saa Early Access Alpha-version ja voi kehitysvaiheessa jo antaa palautetta tekijöille. Periaatteessa ihan hyvä systeemi, mutta mahdollistaa myös sen, että peli ei valmistu ikinä, kun rahat on jo kassassa.
31.01.2014 klo 12.56
Pitääkö early access version jälkeen ostaa vielä erikseen kokoversio pelistä kun valmistuu ja tulee myyntiin?
31.01.2014 klo 13.01 1
Pitääkö early access version jälkeen ostaa vielä erikseen kokoversio pelistä kun valmistuu ja tulee myyntiin?
Ei
Rekisteröitynyt 29.05.2007
31.01.2014 klo 17.02
Toki Kickstarterissakin olisi ollut mahdollista menestyä, jos olisivat julkaisseet pelistä sen pre alpha version kaikille testattavaksi.
31.01.2014 klo 20.43
Flatoutillekaan ei ollut kysyntää.
Jospa Bugibear nimeäisi pelin Flatoutiksi niin olisin taas kiinnostunut. Näitä "seuraavia" autopelejä kun riittää...
31.01.2014 klo 21.28 1
Flatoutillekaan ei ollut kysyntää.
Jospa Bugibear nimeäisi pelin Flatoutiksi niin olisin taas kiinnostunut. Näitä "seuraavia" autopelejä kun riittää...
Flatout 3 tuhri nimen ikuisiksi ajoiksi.
Asiaan. Kyllähän se on nähty että studiot valittavat Tomb Raiderin, Resident Evilin, Hitmanin, Deus Exin, Max Paynen, Splinter Cellin ja monen muun myyneen liian vähän. Kysymys on vain siitä että jokainen firma tavoittelee CODin myyntejä. Kaikki sen alle on pettymys.
Nintendollakaan ei oikeasti ole Wii Un suhteen mitään hätää jos yritys tarkoituksella pyrkii olemaan marginaalituote tietyille asiakasryhmille ja budjetti on sen mukainen. Mutta lähinnä sijoittajien asenne on että Be Best or Go Home. Ihan sama homma Wärtsilöiden ja lukemattomien muiden firmojen suhteen. Voittoa tulee mutta se ei riitä.
Rekisteröitynyt 21.10.2013
01.02.2014 klo 00.14
Flatoutillekaan ei ollut kysyntää.
Jospa Bugibear nimeäisi pelin Flatoutiksi niin olisin taas kiinnostunut. Näitä "seuraavia" autopelejä kun riittää...
Miten pelin nimi vaikuttaa yhtään mihinkään? Vaikka pelin nimi olisi Kikkeli-Petterin Vapaaviikonloppu Sedulassa, ja se olis kuitenkin tämä sama peli, niin olisiko se huonompi. Ei.
Rekisteröitynyt 28.02.2011
01.02.2014 klo 01.34
Flatoutillekaan ei ollut kysyntää.
Jospa Bugibear nimeäisi pelin Flatoutiksi niin olisin taas kiinnostunut. Näitä "seuraavia" autopelejä kun riittää...
Miten pelin nimi vaikuttaa yhtään mihinkään? Vaikka pelin nimi olisi Kikkeli-Petterin Vapaaviikonloppu Sedulassa, ja se olis kuitenkin tämä sama peli, niin olisiko se huonompi. Ei.
Kyllä muuten olisi.
NCG oli muuten aikasta hienosti esillä Steamissa mikä varmasti lisäsi myyntiä (esim. itse ostin k.o. tuotteen kun sen esittelystä bongasin) ja samalla todisti sen kuinka suuri voima kyseisellä julkaisupalvelulla onkaan.
Peli vaikutti muuten pirun kivalta mutta ohjaustuntuma oli vähintäänkin hutera, toivon ettei tästä ole tulossa uutta Rally Trophyä vaan sitä tuntumaa ohjattaisiin enemmän arcaden kuin realismin suuntaan. Muussa tapauksessa priimaa lähdettiin tekemään mutta sutta tuppaa tulemaan on enemmänkin kuin mahdollista.
Kirjoita kommentti