Eurogamer tutki: Dead Rising 3 yskii ja köhii
Eurogamerin Digital Foundry on perehtynyt Xbox Onen julkaisupelin Dead Rising 3:n tekniseen suorituskykyyn ja tulokset eivät vallan tutkijoita vakuuttaneen. Pelintekijät ovat jo aiemmin vahvistaneet, että peli pyörii 720p (1280x720) resoluutiolla ja ilmoittaneet, että sen ruudunpäivitys halutaan saada lukittua 30 FPS:n nopeuteen, mutta Digital Foundryn mukaan tämä ei tunnu onnistuneen. Ainakaan siinä versiossa, jota testattiin.
Pelissä ei ole lataustaukoja ja zombilaumojen päämäärä on kolminkertaistunut edellisestä osasta, mutta artikkelin mukaan pelistä uupuu lopullinen hionta ja sekä ruudunpäivitysnopeus että resoluutio ovat nykykonsolien tasolla. Satoja zombeja vastaan taisteltaessa päivitysnopeus vaihteli 20-30 välillä, lähempänä 20:a. Digital Foundry kertoo myös, että sahalaitaisuutta esiintyy ja kun peli skaalataan näytölle 1080p-tilaan, niin ohuet esineet, kuten puiden oksat tai aidat kärsivät.
Pelintekijät ovat siis keskittyneet isoihin zombijoukkoihin, isoon vapaasti kierreltävään kaupunkiin ja Havok-fysiikkamoottoriin ruudunpäivityksen kustannuksella. Toki kyseessä on julkaisupeli, jolle on saattanut tulla kiirekin, mutta Eurogamerin juttu ei siitä teknologian osalta mairittelevaa kuvaa jätä. Lopulta kuitenkin todetaan, ettei tällainen zombimäiske olisi nykykonsoleilla mahdollinen.
Pelissä ei ole lataustaukoja ja zombilaumojen päämäärä on kolminkertaistunut edellisestä osasta, mutta artikkelin mukaan pelistä uupuu lopullinen hionta ja sekä ruudunpäivitysnopeus että resoluutio ovat nykykonsolien tasolla. Satoja zombeja vastaan taisteltaessa päivitysnopeus vaihteli 20-30 välillä, lähempänä 20:a. Digital Foundry kertoo myös, että sahalaitaisuutta esiintyy ja kun peli skaalataan näytölle 1080p-tilaan, niin ohuet esineet, kuten puiden oksat tai aidat kärsivät.
Pelintekijät ovat siis keskittyneet isoihin zombijoukkoihin, isoon vapaasti kierreltävään kaupunkiin ja Havok-fysiikkamoottoriin ruudunpäivityksen kustannuksella. Toki kyseessä on julkaisupeli, jolle on saattanut tulla kiirekin, mutta Eurogamerin juttu ei siitä teknologian osalta mairittelevaa kuvaa jätä. Lopulta kuitenkin todetaan, ettei tällainen zombimäiske olisi nykykonsoleilla mahdollinen.
Keskustelut (24 viestiä)
Rekisteröitynyt 21.12.2010
13.11.2013 klo 16.05 44
13.11.2013 klo 16.35 13
13.11.2013 klo 16.39 48
13.11.2013 klo 16.53 20
13.11.2013 klo 17.21 38
13.11.2013 klo 17.23 1
13.11.2013 klo 17.50 7
Mitä väliä kun ei ole lataustaukoja. Se on se ekan kahden pelin vika, kun yritetään luoda uskottavaa ostoskeskusta mutta vähän väliä näet tyhjiä oviaukkoja josta menemällä kaikki resetoituu
13.11.2013 klo 18.19 12
Jännityksellä odotan pelejä jotka ottavat konsoleista 100% irti.
Tai vielä tarkemmin PS4:stä koska Xbone näyttää yskivän jo aika pienestä.
13.11.2013 klo 18.50 27
Xbox 720 olisi ollut paljon osuvampi nimi.
One on siis koko ajan tarkoittanutkin ruudunpäivitysnopeutta.
13.11.2013 klo 19.44 3
13.11.2013 klo 20.18 14
Ihme tilitystä X1:lle, sillä onhan tuo PS4:kin paska. 720p ja 30fps on vakio ja sitä suuremmat resot ja fps:t on harvassa molemmilla konsoleilla. Eli kummatkin konsolit on perseestä tehoiltaan. PS4 tosin vähemmän perseestä.
Annatko lähteen tälle möläytykselle? PS4:lla ei ole yksikään peli 720p resolla. BF4 (900p) on ainoa peli joka ei yllä 1080p resoon muuten kaikki muut ilmoitetut pelit pyörii natiivisti 1080p resolla.
13.11.2013 klo 20.34 3
13.11.2013 klo 20.46 21
ole koneen vika jos peli on devattu päin persesttä
Ei se ole devien vika jos kone on suunniteltu päin persettä.
13.11.2013 klo 21.07 5
Annatko lähteen tälle möläytykselle? PS4:lla ei ole yksikään peli 720p resolla. BF4 (900p) on ainoa peli joka ei yllä 1080p resoon muuten kaikki muut ilmoitetut pelit pyörii natiivisti 1080p resolla.
KillZone ainakin on sen 1080p, mutta muut on sen alle. Skaalauksia ei lasketa, koska ei ole oikea.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
13.11.2013 klo 22.25 17
Kyseessä on kuitenkin julkaisupeli ja kaikki nämä DR3:t, KillZonet jne. tulevat olemaan perseestä tavalla tai toisella mitä todennäköisimmin, sillä konsolivalmistajien on SAATAVA ainakin se 1-2 yksinoikeutta julkaisuun ja silloin saattaa tulla "hiukan" pressurea studioille saada peli äkkiä ulos hinnalla millä hyvänsä. Joissain tapauksissa se hinta on pelisuunnittelu (juoni jne.) joskus grafiikka, joskus FPS, joskus ehkä kaikki edellä mainitut jne.
13.11.2013 klo 22.32 5
Kyllä taisi tämä uusi xboks lopettaa mikkisoftan konsolibisnekset kokonaan. Onneksi on jonkun verran vielä tyhmiä ihmisiä joille se menee kaupaksi, niin niiltähän kannattaa ottaa ensin rahat pois.
Kiitos että kerroit totuuden konsolista, yhden pelin perusteella !
Tai kumminkin itket, että useampi peli on perseestä, niinjoo, käsittäähän se ehkä sen huimat kymmenisen julkkarin peliä.
Ota kauniiseen käteen xbox360/ps3 julkaisupelejä ja tunge ne konsoliisi.
On sellaista laatua ai että. Ihmettelet että konsolit elivät tähänkin vuoteen asti !
Rekisteröitynyt 21.11.2008
13.11.2013 klo 23.20
Eipä nyt tuosta ihan hirveää lagia omaan silmään osunut, mutta hirveää animaatiota kylläkin, etenkin kohta missä "kiivetään" auton päälle. Eiköhän tämäkin joskus jostain alelaarista tule aikanaan hommattua, jahka jotain koneen ostamisen arvoista pelattavaa tulee.
Rekisteröitynyt 18.01.2010
13.11.2013 klo 23.46 3
Huomaa taas kuinka fiksua porukkaa V2:ssa on. Ei ehkä kannata vetää älyttömän radikaaleja johtopäätöksiä vaikkakin 20-30FPS@720p on todella huono tulos ja eteenkin pelille joka ei muutenkaan ole missään määrin näyttävä.
Kyseessä on kuitenkin julkaisupeli ja kaikki nämä DR3:t, KillZonet jne. tulevat olemaan perseestä tavalla tai toisella mitä todennäköisimmin, sillä konsolivalmistajien on SAATAVA ainakin se 1-2 yksinoikeutta julkaisuun ja silloin saattaa tulla "hiukan" pressurea studioille saada peli äkkiä ulos hinnalla millä hyvänsä. Joissain tapauksissa se hinta on pelisuunnittelu (juoni jne.) joskus grafiikka, joskus FPS, joskus ehkä kaikki edellä mainitut jne.
Niin ja menee hetki kun pelien tekijät tottuu tähän uuteen ekosysteemiin ja hiljalleen kun Ps3 ja Xbox 360 versioden tekeminen jätetään pois niin he kykenee keskittyy kunnolla uusiin koneisiin
14.11.2013 klo 09.12 4
Huomaa taas kuinka fiksua porukkaa V2:ssa on. Ei ehkä kannata vetää älyttömän radikaaleja johtopäätöksiä vaikkakin 20-30FPS@720p on todella huono tulos ja eteenkin pelille joka ei muutenkaan ole missään määrin näyttävä.
Kyseessä on kuitenkin julkaisupeli ja kaikki nämä DR3:t, KillZonet jne. tulevat olemaan perseestä tavalla tai toisella mitä todennäköisimmin, sillä konsolivalmistajien on SAATAVA ainakin se 1-2 yksinoikeutta julkaisuun ja silloin saattaa tulla "hiukan" pressurea studioille saada peli äkkiä ulos hinnalla millä hyvänsä. Joissain tapauksissa se hinta on pelisuunnittelu (juoni jne.) joskus grafiikka, joskus FPS, joskus ehkä kaikki edellä mainitut jne.
Herramunjee, kerrankin fiksua tekstiä
14.11.2013 klo 13.15 3
Huomaa taas kuinka fiksua porukkaa V2:ssa on. Ei ehkä kannata vetää älyttömän radikaaleja johtopäätöksiä vaikkakin 20-30FPS@720p on todella huono tulos ja eteenkin pelille joka ei muutenkaan ole missään määrin näyttävä.
Kyseessä on kuitenkin julkaisupeli ja kaikki nämä DR3:t, KillZonet jne. tulevat olemaan perseestä tavalla tai toisella mitä todennäköisimmin, sillä konsolivalmistajien on SAATAVA ainakin se 1-2 yksinoikeutta julkaisuun ja silloin saattaa tulla "hiukan" pressurea studioille saada peli äkkiä ulos hinnalla millä hyvänsä. Joissain tapauksissa se hinta on pelisuunnittelu (juoni jne.) joskus grafiikka, joskus FPS, joskus ehkä kaikki edellä mainitut jne.
Turhaa yrittää uskotella että kehittäjät vaan taikovat puolen vuoden päästä peleihin 60fps ja 1080p resoluution. Uusien konsolien rauta ei ole mitään ihme rautaa vaan nykypäivänä jo vanhahkoa ja tehotonta. Sellaisella raudalla ei mitään ihmeitä tehdä vaikka kuinka optimoidaan.
14.11.2013 klo 15.57 10
15.11.2013 klo 22.32
Huomaa taas kuinka fiksua porukkaa V2:ssa on. Ei ehkä kannata vetää älyttömän radikaaleja johtopäätöksiä vaikkakin 20-30FPS@720p on todella huono tulos ja eteenkin pelille joka ei muutenkaan ole missään määrin näyttävä.
Kyseessä on kuitenkin julkaisupeli ja kaikki nämä DR3:t, KillZonet jne. tulevat olemaan perseestä tavalla tai toisella mitä todennäköisimmin, sillä konsolivalmistajien on SAATAVA ainakin se 1-2 yksinoikeutta julkaisuun ja silloin saattaa tulla "hiukan" pressurea studioille saada peli äkkiä ulos hinnalla millä hyvänsä. Joissain tapauksissa se hinta on pelisuunnittelu (juoni jne.) joskus grafiikka, joskus FPS, joskus ehkä kaikki edellä mainitut jne.
Turhaa yrittää uskotella että kehittäjät vaan taikovat puolen vuoden päästä peleihin 60fps ja 1080p resoluution. Uusien konsolien rauta ei ole mitään ihme rautaa vaan nykypäivänä jo vanhahkoa ja tehotonta. Sellaisella raudalla ei mitään ihmeitä tehdä vaikka kuinka optimoidaan.
Koska foorumin kaikkitietävät opitte, että konsolien rautaspeksit eivät todellakaan ole suoraan verrannollisia pc puoleen?
Katso huvikseen paperilta mitä ps3/xbox360 pitävät sisällään, ja hommaa vanha pc samoilla osilla.
Annan vinkin, konsolit vievät aivan pystyyn, samalla kun pceesi pyöritää 8bittisen tasoista graffaa.
15.11.2013 klo 22.47 1
Ryse 30fps, Dead Rising 20-30fps...go Xbox One exclusives!
pistääkö pleikkarin säälittävä pelitarjonta itkemään jatkuvasti?
17.11.2013 klo 12.46
Huomaa taas kuinka fiksua porukkaa V2:ssa on. Ei ehkä kannata vetää älyttömän radikaaleja johtopäätöksiä vaikkakin 20-30FPS@720p on todella huono tulos ja eteenkin pelille joka ei muutenkaan ole missään määrin näyttävä.
Kyseessä on kuitenkin julkaisupeli ja kaikki nämä DR3:t, KillZonet jne. tulevat olemaan perseestä tavalla tai toisella mitä todennäköisimmin, sillä konsolivalmistajien on SAATAVA ainakin se 1-2 yksinoikeutta julkaisuun ja silloin saattaa tulla "hiukan" pressurea studioille saada peli äkkiä ulos hinnalla millä hyvänsä. Joissain tapauksissa se hinta on pelisuunnittelu (juoni jne.) joskus grafiikka, joskus FPS, joskus ehkä kaikki edellä mainitut jne.
Turhaa yrittää uskotella että kehittäjät vaan taikovat puolen vuoden päästä peleihin 60fps ja 1080p resoluution. Uusien konsolien rauta ei ole mitään ihme rautaa vaan nykypäivänä jo vanhahkoa ja tehotonta. Sellaisella raudalla ei mitään ihmeitä tehdä vaikka kuinka optimoidaan.
Koska foorumin kaikkitietävät opitte, että konsolien rautaspeksit eivät todellakaan ole suoraan verrannollisia pc puoleen?
Katso huvikseen paperilta mitä ps3/xbox360 pitävät sisällään, ja hommaa vanha pc samoilla osilla.
Annan vinkin, konsolit vievät aivan pystyyn, samalla kun pceesi pyöritää 8bittisen tasoista graffaa.
Edellisessä sukupolvessa sony ja soft käytti kummatkin custom rautaa toisin kuin nyt ps4 ja xbox one käyttävät perus x86 pc rautaa. Ja edelleen sanon että mikään optimointi ei vaan pysty taikomaan varsinkin xbox one tehoilla 1080p 60fps ilman että grafiikka puolesta otetaan pois.
Kirjoita kommentti