Vastaukset kymmeneen PS4-kysymykseen
Playstation Accessin uusi video kertoo vastaukset kymmeneen kysymykseen, jotka Playstation 4:stä on kysytty.
- PartyChat -keskustelu onnistuu, eikä siihen vaadita PSN-tiliä
- ystävälistalle voi lisätä 2000 henkilöä
- Dualshock 3 -ohjain ei toimi PS4:llä, mutta Move-ohjaimet toimivat
- Free2play-pelien pelaamiseen ei tarvitse PSN-tiliä
- kiintolevyn voi vaihtaa, kuten PS3:ssa
PS4:n käyttöliittymähän (Dynamic Menu System, DMS) näyttää tältä:
- PartyChat -keskustelu onnistuu, eikä siihen vaadita PSN-tiliä
- ystävälistalle voi lisätä 2000 henkilöä
- Dualshock 3 -ohjain ei toimi PS4:llä, mutta Move-ohjaimet toimivat
- Free2play-pelien pelaamiseen ei tarvitse PSN-tiliä
- kiintolevyn voi vaihtaa, kuten PS3:ssa
PS4:n käyttöliittymähän (Dynamic Menu System, DMS) näyttää tältä:
Keskustelut (42 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.01.2012
29.07.2013 klo 20.45 1
29.07.2013 klo 20.54 2
Rekisteröitynyt 21.12.2010
29.07.2013 klo 21.03 4
29.07.2013 klo 21.47 8
29.07.2013 klo 22.23 7
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ps3-syst
29.07.2013 klo 22.38 3
29.07.2013 klo 23.16 6
Rekisteröitynyt 04.09.2011
30.07.2013 klo 01.20 3
"only 4.5GB of the PS4's 8GB GDDR5 memory pool is guaranteed to game developers"
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ps3-syst
Toivottavasti sentään pelit, jotka tulevat sekä PS4:selle/XboxOne:lle että PC:lle pystyvät PC:n puolella käyttämään enemmänkin kuin sen 5 GB muistia. Nimittäin tuli Skyrimin modaamisessa seinä vastaan kun ei pelimoottori jaksa käyttää enempää kuin 3,1 Gb RAM:ia vaikka ylimääräistä RAM:ia löytyisi 10 Gb.
30.07.2013 klo 01.28 11
Oi niitä aikoja kun pleikan käyttis oli vielä lähes omaperäinen. Tuo uusi PS4:n käyttis on niin suora kopio Xboxiin puolelta, että huh huh. Ai niin, sehän skrollaa alaspäin eikä suinkaan sivulle. SEHÄN ON TÄYSIN ERILAINEN! PS3:lla se käyttis vielä oli ja näytti erilaiselta.
Taas on Sony vaan valehdellut suoraan päin kuluttajien naamoja. Mutta Sonyn fanittajat ei näköjään kiinnitä siihen mitään huomiota.
By the way, voidaanko sopia nyt selvät nimet eri laitteiden kannattajille? Tuntuu siltä, että menee nimet ihan ristiinrastiin. Mun ehdotus on, että Xbox 360/One -fanit on niitä Xbotteja ja Sonyn fanittajat niitä fanipoikia, ts. fanboy. Nintendon'tin vankat ja ankarat puolustajat ovat tästä lähtien vaikka Guidoja...? Vai onko parempi, että ne on Fabioita? Tai miten ois Julio?
30.07.2013 klo 04.46 2
"only 4.5GB of the PS4's 8GB GDDR5 memory pool is guaranteed to game developers"
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ps3-syst
Miten tää liittyy uutiseen häh?
30.07.2013 klo 08.52 1
Vasta hiljattain Xbox 360:n hankittuani oli pieni shokki, kun käyttis oli käytännössä kokoelma mainoksia ja stock photoja. 'Discover Xbox Live' tjsp.
Toisaalta verrokkina toimineen PS3:n XMB oli hifistyneen tyylikäs vain jonkin aikaa. Muistaakseni Slim-mallin ilmestyessä XMB-käyttöliittymään rupesi ilmestymään näitä What's New ja vastaavaa paskaa. nykyään kun käynnistää koneen (ilman autoplaytä tai What's New -starttia), niin näet v*tun ärsyttävän SingStar -mainoksen. Jes!
Rekisteröitynyt 17.01.2011
30.07.2013 klo 09.54 4
"Free2play-pelien pelaamiseen ei tarvitse PSN-tiliä"
Luulen kyllä, että vaatii PSN-tilin, mutta ei PSN Plus-tiliä :)
30.07.2013 klo 11.13 3
30.07.2013 klo 11.53 3
Just joo :( en kyllä ala ostamaa PS4 ohjaimia erikseen, kun omistan jo parhailla PS1/PS2 ohjaimia ja samoin DualShock 3 3 kpl varalla.... Tuossa ei ole silti järkeä ostaa, jos ei tue DS3-ohjaimia ollenkaan.... Joten menetin kokonaan makuni...
Uusi konsoli vaatii uuden ohjaimen... järkyttävää
30.07.2013 klo 12.04 2
Rekisteröitynyt 15.02.2013
30.07.2013 klo 15.28 1
Rekisteröitynyt 04.11.2007
30.07.2013 klo 16.36 5
Tuollaista roskaa. Ei ihme, että PS4:n 8 Gt muistista pelien käyttöön jää vain vaivaiset 4,5 Gt...
Tuo juttu perustuu huhuun, eikä pidä paikkansa. Tarkkaa tietoa muistin jaosta ei edelleenkään ole, mutta se on jokatapauksessa enemmän kuin 4.5Gb. Jonathan Blow kertoi jo kesäkuussa hänen PS4 pelinsä käyttävän (sillä hetkellä) 5Gb rammia. Tiettävästi on myös kehitteillä PS4-pelejä, jotka käyttää 6Gb rammia.
http://www.gamesthirst.com/2013/07/28/ps4-saves-6gb-of-ra
30.07.2013 klo 16.36 1
Siinäpä seuraava Jumalkonsoli
Mahtaakohan se sinun jumalasi edes mahtua pleikkarin 4,5 gigan muistiin?
30.07.2013 klo 16.54
Tuollaista roskaa. Ei ihme, että PS4:n 8 Gt muistista pelien käyttöön jää vain vaivaiset 4,5 Gt...
Tuo juttu perustuu huhuun, eikä pidä paikkansa. Tarkkaa tietoa muistin jaosta ei edelleenkään ole, mutta se on jokatapauksessa enemmän kuin 4.5Gb. Jonathan Blow kertoi jo kesäkuussa hänen PS4 pelinsä käyttävän (sillä hetkellä) 5Gb rammia. Tiettävästi on myös kehitteillä PS4-pelejä, jotka käyttää 6Gb rammia.
http://www.gamesthirst.com/2013/07/28/ps4-saves-6gb-of-ra
Jaettua muistia - Nice...
Varaudutaan sitten siihen kun ihmisillä on musiikit tai tv-ohjelmat päällä pelatessa ja tietyt pelit lagittaakin ihan saatanasti kun ne odottaa lupaa käyttää musiikkien varaamaa muistia.
30.07.2013 klo 18.27 1
Tuollaista roskaa. Ei ihme, että PS4:n 8 Gt muistista pelien käyttöön jää vain vaivaiset 4,5 Gt...
Tuo juttu perustuu huhuun, eikä pidä paikkansa. Tarkkaa tietoa muistin jaosta ei edelleenkään ole, mutta se on jokatapauksessa enemmän kuin 4.5Gb. Jonathan Blow kertoi jo kesäkuussa hänen PS4 pelinsä käyttävän (sillä hetkellä) 5Gb rammia. Tiettävästi on myös kehitteillä PS4-pelejä, jotka käyttää 6Gb rammia.
http://www.gamesthirst.com/2013/07/28/ps4-saves-6gb-of-ra
Höpönlöpön. Kyseessä ei ole mikään huhu, vaan peleille varatun muistin määrä on Sonyn taholta SPEKSATTU 4,5 gigatavua ja devkitit peräti rajoittavat sen siihen. Vaikka jokin jaettua muisti olisikin, mitä sillä tekee, jos ei ole mitään takeita siitä että se on vapaana, eikä käyttöjärjestelmän käytössä? Toisin sanoen, pelin on pyörittävä 4,5 Gigatavun muistilla ja sillä sipuli.
Mitä tapahtui pleikkaribottien hehkuttamalla alle gigatavun muistissa pyörivälle ja pelkästään pelikäyttöön optimoidulle käyttöjärjestelmälle?
30.07.2013 klo 18.49 2
Tuollaista roskaa. Ei ihme, että PS4:n 8 Gt muistista pelien käyttöön jää vain vaivaiset 4,5 Gt...
Tuo juttu perustuu huhuun, eikä pidä paikkansa. Tarkkaa tietoa muistin jaosta ei edelleenkään ole, mutta se on jokatapauksessa enemmän kuin 4.5Gb. Jonathan Blow kertoi jo kesäkuussa hänen PS4 pelinsä käyttävän (sillä hetkellä) 5Gb rammia. Tiettävästi on myös kehitteillä PS4-pelejä, jotka käyttää 6Gb rammia.
http://www.gamesthirst.com/2013/07/28/ps4-saves-6gb-of-ra
Jonathan Blow totesi harvinisen selväsanaisesti, ettei hänen 5gt pelinsä mahdu Pleikkarin ahtaaseen muistiin ja siksi hänen on turvauduttava striimaukseen.
"Sadly, we have to deal with streaming. We won't quite fit on PS4, and we definitely won't fit on iOS."
https://twitter.com/Jonathan_Blow/status/34388587643208908
30.07.2013 klo 18.58
"only 4.5GB of the PS4's 8GB GDDR5 memory pool is guaranteed to game developers"
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-ps3-syst
Miten tää liittyy uutiseen häh?
Kai se nyt sen verran liittyy, että voi ottaa puheeksi paljonko noiden uutisessa esiteltyjen turhanpäiväisten käyttöliittymäkikkareiden jälkeen jää muistia peleille, joiden Sonyn mukaan PITI olla se ainoa pääasia.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
30.07.2013 klo 19.38 4
Jonathan Blow totesi harvinisen selväsanaisesti, ettei hänen 5gt pelinsä mahdu Pleikkarin ahtaaseen muistiin ja siksi hänen on turvauduttava striimaukseen.
"Sadly, we have to deal with streaming. We won't quite fit on PS4, and we definitely won't fit on iOS."
https://twitter.com/Jonathan_Blow/status/34388587643208908
Jonathan Blow ei kerro missään kohtaa, mikä on PS4:n maximi. Tuo simppeli indie peli vaan syö helkkaristi muistia, koska Blow yrittää mennä siitä missä aita on matalin.
30.07.2013 klo 19.57
Jonathan Blow totesi harvinisen selväsanaisesti, ettei hänen 5gt pelinsä mahdu Pleikkarin ahtaaseen muistiin ja siksi hänen on turvauduttava striimaukseen.
"Sadly, we have to deal with streaming. We won't quite fit on PS4, and we definitely won't fit on iOS."
https://twitter.com/Jonathan_Blow/status/34388587643208908
Jonathan Blow ei kerro missään kohtaa, mikä on PS4:n maximi. Tuo simppeli indie peli vaan syö helkkaristi muistia, koska Blow yrittää mennä siitä missä aita on matalin.
Kun Jonathan Blown 5 Gt peli ei mahdu PS4:n muistiin, niin tyhmimmänkin pleikkaripojun tajuta, että pelien käytössä olevan muistin on oltava pienempi kuin 5 gigatavua. Jonathan Blowin kommentti siis ainoastaan vahvistaa Sonyn spekseissä mainitun 4.5 gigatavun rajoituksen.
30.07.2013 klo 20.01 1
Jonathan Blow totesi harvinisen selväsanaisesti, ettei hänen 5gt pelinsä mahdu Pleikkarin ahtaaseen muistiin ja siksi hänen on turvauduttava striimaukseen.
"Sadly, we have to deal with streaming. We won't quite fit on PS4, and we definitely won't fit on iOS."
https://twitter.com/Jonathan_Blow/status/34388587643208908
Jonathan Blow ei kerro missään kohtaa, mikä on PS4:n maximi. Tuo simppeli indie peli vaan syö helkkaristi muistia, koska Blow yrittää mennä siitä missä aita on matalin.
"Sadly, we have to deal with streaming. We won't quite fit on PS4"
Mitä kohtaa et tuossa Jonathan Blowin kommentissa ymmärrä?
30.07.2013 klo 20.26 5
http://www.youtube.com/watch?v=E2SfPrvYyBw
30.07.2013 klo 20.30 5
Jonathan Blow totesi harvinisen selväsanaisesti, ettei hänen 5gt pelinsä mahdu Pleikkarin ahtaaseen muistiin ja siksi hänen on turvauduttava striimaukseen.
"Sadly, we have to deal with streaming. We won't quite fit on PS4, and we definitely won't fit on iOS."
https://twitter.com/Jonathan_Blow/status/34388587643208908
Jonathan Blow ei kerro missään kohtaa, mikä on PS4:n maximi. Tuo simppeli indie peli vaan syö helkkaristi muistia, koska Blow yrittää mennä siitä missä aita on matalin.
Kun Jonathan Blown 5 Gt peli ei mahdu PS4:n muistiin, niin tyhmimmänkin pleikkaripojun tajuta, että pelien käytössä olevan muistin on oltava pienempi kuin 5 gigatavua. Jonathan Blowin kommentti siis ainoastaan vahvistaa Sonyn spekseissä mainitun 4.5 gigatavun rajoituksen.
Aika jännä, että jonkun tuntemattoman pikkuscene pellen indiepaska ei mahdu 5GB kun tämän päivän rankimmat PC pelit vievät maksimissaan 3-3.5GB.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
30.07.2013 klo 20.53 5
Kun Jonathan Blown 5 Gt peli ei mahdu PS4:n muistiin, niin tyhmimmänkin pleikkaripojun tajuta, että pelien käytössä olevan muistin on oltava pienempi kuin 5 gigatavua. Jonathan Blowin kommentti siis ainoastaan vahvistaa Sonyn spekseissä mainitun 4.5 gigatavun rajoituksen.
Blow kertoi pelin vievän jo 5Gb, KESKENERÄISENÄ. Eli pelin muistintarve tuli vielä selvästi nousemaan. Lisäksi tuo oli kesäkuussa. Sony on saattanut tuon jälkeen nostaa jo pelintekijöille tarjolla olevaa muistimäärää. Juttujen mukaan Sony olisi varannut ylimääräistä muistia ja sitä tullaan vapauttamaan pelintekijöille kunhan he saavat selvitettyä optimaalisen muistimäärän käyttöjärjestelmän sujuvalle toiminnalle, sekä päivitysvaralle.
Jälkeenpäin muistia ei voi kaapata peleiltä, mutta päinvastoin se onnistuu.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
30.07.2013 klo 22.49 2
Juttujen mukaan Sony olisi varannut ylimääräistä muistia ja sitä tullaan vapauttamaan pelintekijöille kunhan he saavat selvitettyä optimaalisen muistimäärän käyttöjärjestelmän sujuvalle toiminnalle, sekä päivitysvaralle.
Jälkeenpäin muistia ei voi kaapata peleiltä, mutta päinvastoin se onnistuu.
Sen päivän kun näkisi, että Sony lisää ominaisuuksia konsoliin niiden poistamisen sijaan :D
30.07.2013 klo 23.21 1
31.07.2013 klo 01.22
Rekisteröitynyt 22.03.2012
31.07.2013 klo 05.17 1
Kiva, että on lähdetty Microsoft-linjalle: Mainokset ovat kiinteä osa käyttöliittymää.
Vasta hiljattain Xbox 360:n hankittuani oli pieni shokki, kun käyttis oli käytännössä kokoelma mainoksia ja stock photoja. 'Discover Xbox Live' tjsp.
Toisaalta verrokkina toimineen PS3:n XMB oli hifistyneen tyylikäs vain jonkin aikaa. Muistaakseni Slim-mallin ilmestyessä XMB-käyttöliittymään rupesi ilmestymään näitä What's New ja vastaavaa paskaa. nykyään kun käynnistää koneen (ilman autoplaytä tai What's New -starttia), niin näet v*tun ärsyttävän SingStar -mainoksen. Jes!
juu, näyttää tuo kyllä aika paskalta.
ps3lla on tuota vittumaista singstar mainosta lukuunottamatta helvetin siisti & yksinkertainen käyttõliittymä, mutta sekin näköjään 4ssa pilataan tuommoisella tablettimaisella mainoksia täynnä olevalla laatikko näkymällä.
ps3lla kun kuuntelen musiikkia päivittäin, niin on mukava kun voi laittaa itseään miellyttävän taustakuvan jota katsoa musiikkia kuunnellessa.
mitenköhän 4sen kanssa, luultavasti ei voi laittaa edes omaa taustakuvaa, & jos voi, niin se hautautuu mainosten alle.
vittu mitä paskaa.
ei ole kyllä mikään kiire vaihtaa sukupolvea, jos edes ollenkaan, pelaan vain nykykonsoleilla & puuceella.
vituttaa vain ko pitää tehdä asiat niin tõkerõsti, kuten tuo singstar mainos, mitä vittua ne tunki sen minun pelilistaani rumentamaan, suatana PERKELE!
tuskin on edes maapallo animaatiota 4ssa, sen tilalla pyörii mainokset >:(
31.07.2013 klo 13.18 1
Rekisteröitynyt 04.11.2007
31.07.2013 klo 17.12 1
Näihin saa ps jonnet tottua ja näitä silmään pissimisiä tulee jatkossakin tulemaan esiin. Melkosta kusetusta että ensin lupaillaan 1gb käyttiksen muistivaatimuksia jotka sitten YLI NELINKERTAISTUU. No ominaisuuksia tulee häviimään ja omia sanoja tullaan syömään vielä monesti ennen kun konsoli on kauppojen hyllyllä.
Ketä on luvannut? Joku random jamppa netissä?
Rekisteröitynyt 22.06.2008
31.07.2013 klo 18.15
mutta kun €€€€ kiilto silmissä, niin ei enää osata tyydyttää yhtä hienosti asiakkaita. pelit melkein keskeneräisiä, mutta kyllä sattumalta 20€ dlc löytyy pelin julkaisupäivänä storesta. ps2-pelit julkaistiin storessa ja varmaankin nelosen storessa. sitten kun joku hölmö ostaa sen nelosen storesta, ymmärtää hän ostaneensa saman vanhan pelin jo ainakin kolmannen kerran. paskaa kaikki.
31.07.2013 klo 18.34
31.07.2013 klo 18.38
31.07.2013 klo 20.06
Jengi vääntää täällä jo täysillä. Ainoa surullinen asia tässä on ihmisten asenne. Olet ilmeisesti joko xbotti (jos kritisoit PS4:sta) tai sony fanboy (jos kehut PS4:sta). Upeaa! Huhuilun pohjalta varsinkin, sekä mediahypen yms. Annetaanko oikeen aplodit?
Se on yllättävän helppoa odottaa. Tällaiseen vatvomiseen käytetty energia on tuhlausta.
31.07.2013 klo 21.44 3
01.08.2013 klo 13.57
Toivottavasti sentään pelit, jotka tulevat sekä PS4:selle/XboxOne:lle että PC:lle pystyvät PC:n puolella käyttämään enemmänkin kuin sen 5 GB muistia. Nimittäin tuli Skyrimin modaamisessa seinä vastaan kun ei pelimoottori jaksa käyttää enempää kuin 3,1 Gb RAM:ia vaikka ylimääräistä RAM:ia löytyisi 10 Gb.
Gigatavu, gigabitti, gigabitti. Miksei suomalaiset voi käyttää lyhennettä Gt (gigatavu), kun eivät osaa englantilaisia lyhenteitä oikein ja muutenkin kirjoittavat suomeksi.
Rekisteröitynyt 17.01.2012
01.08.2013 klo 14.27
Toivottavasti sentään pelit, jotka tulevat sekä PS4:selle/XboxOne:lle että PC:lle pystyvät PC:n puolella käyttämään enemmänkin kuin sen 5 GB muistia. Nimittäin tuli Skyrimin modaamisessa seinä vastaan kun ei pelimoottori jaksa käyttää enempää kuin 3,1 Gb RAM:ia vaikka ylimääräistä RAM:ia löytyisi 10 Gb.
Sen pystyi käsittääkseni muuttamaan .ini-tiedostosta.
01.08.2013 klo 23.52 1
Toivottavasti sentään pelit, jotka tulevat sekä PS4:selle/XboxOne:lle että PC:lle pystyvät PC:n puolella käyttämään enemmänkin kuin sen 5 GB muistia. Nimittäin tuli Skyrimin modaamisessa seinä vastaan kun ei pelimoottori jaksa käyttää enempää kuin 3,1 Gb RAM:ia vaikka ylimääräistä RAM:ia löytyisi 10 Gb.
Gigatavu, gigabitti, gigabitti. Miksei suomalaiset voi käyttää lyhennettä Gt (gigatavu), kun eivät osaa englantilaisia lyhenteitä oikein ja muutenkin kirjoittavat suomeksi.
Miksei suomalainen osaa pitää turpaansa kiinni sen sijaan, että valittaisi ja parkuisi epäolennaisuuksista?
Kirjoita kommentti