XBLA-Fez päivittyy, kakkonen ei tule Xboxille
Joystiq kertoo, että kädenvääntö ja odotus Fez-pelin Xbox Live Arcade -version päivityksestä on päättymässä. Päivitystä on kaivattu jo vuoden verran, mutta pelin tekijä Phil Fish kieltäytyi maksamasta maksua (kymmeniä tuhansia dollareita, kertoi hän), jonka Microsoft vaati päivityksen tarkistamisesta.
Nyt Microsoft on luopunut kyseisistä maksuista ja päivitys on tulossa, tosin sen saapuminen kestää vielä 'muutamia kuukausia'.
Hampaankoloja ei ole kuitenkaan täysin puhdistettu, vaan Fish on ilmoittanut, että tekeillä oleva Fez 2 ei ole tulossa Xbox 360:lle eikä Xbox Onelle.
Keskustelut (9 viestiä)
Rekisteröitynyt 13.02.2011
05.07.2013 klo 11.35
05.07.2013 klo 11.36 8
Mies teki hyvän ratkaisun että Fez 2 ei tule Xbox 360:lle ja Xbox onelle. En ole yhden laitteen fani, mutta takuu varmaa on että Xboxia ja Microsoftin tuotteita en osta seuraavassa sukupolvessa. On meinaan niin törkeetä sontaa tullu Microsoftilta nyt pienen ajan sisään niin pelimarkinoilta, liike-ideoilta sekä miten he asiakkaita kohtelevat...
05.07.2013 klo 11.55
Ihan oikein. Maksua siitä että peli päivitetään? Eikö se maksu minkä Microsoft saa joka kappaleesta joka myydään ole ihan tarpeeksi, tarttee vielä näitä indie pelikehittäjiä ahdistella lisää lisämaksuilla?
No ei se 20% riittänyt kun dataa liikkutettiin aivan simosti (200mb pätsi x 5 000 000 lataajaa vaikka). No mutku Steam? Steam ottaa 30-35% pelin hinnasta, melkein tuplasti enemmä.
05.07.2013 klo 13.00 3
No ei se 20% riittänyt kun dataa liikkutettiin aivan simosti (200mb pätsi x 5 000 000 lataajaa vaikka). No mutku Steam? Steam ottaa 30-35% pelin hinnasta, melkein tuplasti enemmä.
Isoja nuo sinun patchit. Yleensä Xbox peleissä ne ovat muutaman megan. Ei luulisi Microsoftia hirveesti heilauttavan parin kymmenen teratavun ylimääräinen liikenne viikon aikana.
05.07.2013 klo 13.59 1
Rekisteröitynyt 04.11.2007
05.07.2013 klo 14.47 7
Ongelmahan noissa ei ole se päivitysten koko tai sen jakelu, vaan se että jokainen peliin tuleva päivitys pitää tarkistaa Microsoftin puolelta, ettei niissä ole mitään konsolia rikkovaa tai muuten vahingoittavaa koodia. Siksi päivitysten maksullisuus on mielestäni ollut perusteltua.
Ei siltikään kymmenien tuhansien dollareiden summa ole oikeutettu.
05.07.2013 klo 16.11 1
Ongelmahan noissa ei ole se päivitysten koko tai sen jakelu, vaan se että jokainen peliin tuleva päivitys pitää tarkistaa Microsoftin puolelta, ettei niissä ole mitään konsolia rikkovaa tai muuten vahingoittavaa koodia. Siksi päivitysten maksullisuus on mielestäni ollut perusteltua.
Ei siltikään kymmenien tuhansien dollareiden summa ole oikeutettu.
"Julkaiskaa ne pelit kunnollisina ettei tarvitse vaivata meidän asiakkaita kymmenillä päivityksillä"
Rekisteröitynyt 04.11.2007
05.07.2013 klo 17.35 3
Ongelmahan noissa ei ole se päivitysten koko tai sen jakelu, vaan se että jokainen peliin tuleva päivitys pitää tarkistaa Microsoftin puolelta, ettei niissä ole mitään konsolia rikkovaa tai muuten vahingoittavaa koodia. Siksi päivitysten maksullisuus on mielestäni ollut perusteltua.
Ei siltikään kymmenien tuhansien dollareiden summa ole oikeutettu.
"Julkaiskaa ne pelit kunnollisina ettei tarvitse vaivata meidän asiakkaita kymmenillä päivityksillä"
Nykypelit on sen verta kompleksisia, että bugeja pääsee ajoittain väkisinkin testien läpi, mutta on totta että erityisesti suurten pelitalojen tuotoksissa on välillä luvattoman paljon bugeja.
Rekisteröitynyt 19.02.2008
07.07.2013 klo 03.42
"Julkaiskaa ne pelit kunnollisina ettei tarvitse vaivata meidän asiakkaita kymmenillä päivityksillä"
Niinpä. Viikon ku olin lomalla Steamista, ni taas oli parikyt "pikku" päivitystä ja muutamat sadat megat tukkimassa kaistaa.
Kirjoita kommentti