Uusi Mirror's Edge loikkii avoimessa maailmassa
Edelleen on hieman epäselvää, onko uusi Mirror's Edge jatkoa, reboot, esiosa vai mikä. Gamespot kuitenkin kertoo EA:n Frank Gibeaun kuvailleen peliä sanoin: "Tuomme Faithin takaisin avoimen maailman toimintaseikkailussa."
Uudesta Mirror's Edgestä on todettu myös seuraavia:
- enemmän painotusta toimintaseikkailulle
- peli, jonka DICE halusi ensimmäisestä ME:stä tehdä, eli uusi yritys (minkä voi ymmärtää rebootiksi)
- kertoo (myös) Faithin taustoista
Keskustelut (11 viestiä)
13.06.2013 klo 12.43 8
13.06.2013 klo 13.32 4
Eiköhän DICE tämänki sössi niinku bäfän.
Ja niinku ekan mirror's edgen joka oli sontaa.
Rekisteröitynyt 04.09.2011
13.06.2013 klo 13.41 6
13.06.2013 klo 14.21
Pieni nerdgasm tulee kun mietin tämän pelaamista Oculus Riftin kanssa. Open World hieman arveluttaa, mutta saa nähdä miten sen toteuttavat.
Onko Oculus Rift -tuesta vielä hiiskuttu mitään?
Kyseinen härveli ei ole ihan plug-and-play mihinkään FPS-peliin, vaan vähintäänkin freelook (kameran ja hahmon pyöritys erikseen) täytyy olla implementoitu.
Edellisessä Mirror's Edgessä freelookkia ei tainnut ainakaan olla, koska ainakaan mitään TrackIR tms. tukea ei mainostettu.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
13.06.2013 klo 16.54 1
Pieni nerdgasm tulee kun mietin tämän pelaamista Oculus Riftin kanssa. Open World hieman arveluttaa, mutta saa nähdä miten sen toteuttavat.
Onko Oculus Rift -tuesta vielä hiiskuttu mitään?
Kyseinen härveli ei ole ihan plug-and-play mihinkään FPS-peliin, vaan vähintäänkin freelook (kameran ja hahmon pyöritys erikseen) täytyy olla implementoitu.
Edellisessä Mirror's Edgessä freelookkia ei tainnut ainakaan olla, koska ainakaan mitään TrackIR tms. tukea ei mainostettu.
Ekaa Mirror's Edgeä on ainakin demottu Oculuksella.
http://www.joystiq.com/2013/04/18/see-faith-run-in-mirror
13.06.2013 klo 17.13 6
Game over. Jälleen kerran se pelin onnistuminen oli vahinko, aivan kuten ensimmäiset Crysis, Dead Space, Dragon Age ja Mass Effect. EA tekee parhaat pelinsä silloin kun on täysi kaaos päällä.
Rekisteröitynyt 17.01.2012
13.06.2013 klo 17.27 2
"Enemmän painotusta toimintaseikkailulle"
Game over. Jälleen kerran se pelin onnistuminen oli vahinko, aivan kuten ensimmäiset Crysis, Dead Space, Dragon Age ja Mass Effect. EA tekee parhaat pelinsä silloin kun on täysi kaaos päällä.
Dragen Age ja Mass Effect eivät mun mielestä kuulu listalle. DAII oli suorastaan nolo viritelmä, mistä puuttui kaikki, paitsi pakollinen kiintiöhomoromanssi (Pointtina siis "liika yrittäminen".) Massa kahta pidän taas lähes yhtä tiukkana viritelmänä mitä ensimmäistä osaa.
Mirror's Edgen kohdalla uskallan odottaa vähän muuta kuin pakottamalla väännettyä ripulia, koska peliin on kuitenkin haluttu jatko-osaa ja julkaisusta lähtien. Mikäli Dicea on pelannut korttinsa oikein, peli on ollut jo jonkun aikaa kehityksessä.
13.06.2013 klo 18.03 1
13.06.2013 klo 18.37
13.06.2013 klo 18.40 2
14.06.2013 klo 10.37
Pieni nerdgasm tulee kun mietin tämän pelaamista Oculus Riftin kanssa. Open World hieman arveluttaa, mutta saa nähdä miten sen toteuttavat.
Onko Oculus Rift -tuesta vielä hiiskuttu mitään?
Kyseinen härveli ei ole ihan plug-and-play mihinkään FPS-peliin, vaan vähintäänkin freelook (kameran ja hahmon pyöritys erikseen) täytyy olla implementoitu.
Edellisessä Mirror's Edgessä freelookkia ei tainnut ainakaan olla, koska ainakaan mitään TrackIR tms. tukea ei mainostettu.
Ekaa Mirror's Edgeä on ainakin demottu Oculuksella.
http://www.joystiq.com/2013/04/18/see-faith-run-in-mirror
Tästä videosta näyttäisi puuttuvan juurikin se oleellinen Freelook, eli hahmon pään kääntäminen.
Kunnollisessa Oculus Rift (tai ylipäätään head tracking) toteutuksessa voit vaikka juosta suoraan eteenpäin ja katsella ympärillesi vapaasti, joka nostaa immersiota älyttömästi.
Huonot Oculus Rift toteutukset tulevat olemaan juuri näitä, joissa pään liikkeet vain mapataan suoraan hahmon kääntämiseen, mitä voi tehdä yhtä hyvin hiirellä tai gamepadilla ja käyttäjä saa vain niskansa kipeäksi.
Monessa enginessä FPS kameran ja hahmon kääntymisen erottaminen toisistaan ei välttämättä ole kovin triviaalia, mutta ainakin Valve oli tehnyt kunnollisen tuen Source pelimoottoriin ja ARMA on tukenut head trackingiä iät ja ajat.
Kirjoita kommentti