Tuorein sisältö

Uusi Mirror's Edge loikkii avoimessa maailmassa

13.06.2013 klo 11.06 | Luettu: 9784 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Edelleen on hieman epäselvää, onko uusi Mirror's Edge jatkoa, reboot, esiosa vai mikä. Gamespot kuitenkin kertoo EA:n Frank Gibeaun kuvailleen peliä sanoin: "Tuomme Faithin takaisin avoimen maailman toimintaseikkailussa."

Uudesta Mirror's Edgestä on todettu myös seuraavia:

- enemmän painotusta toimintaseikkailulle
- peli, jonka DICE halusi ensimmäisestä ME:stä tehdä, eli uusi yritys (minkä voi ymmärtää rebootiksi)
- kertoo (myös) Faithin taustoista


V2.fi | Manu Pärssinen
< Suomessa voi ennakko... Quantum Break ja Ala... >

Keskustelut (11 viestiä)

MrLaardi

13.06.2013 klo 12.43 8 tykkää tästä

Eiköhän DICE tämänki sössi niinku bäfän.
lainaa
asdasdhh

13.06.2013 klo 13.32 4 tykkää tästä

MrLaardi kirjoitti:
Eiköhän DICE tämänki sössi niinku bäfän.

Ja niinku ekan mirror's edgen joka oli sontaa.
lainaa
tikru2

Rekisteröitynyt 04.09.2011

13.06.2013 klo 13.41 6 tykkää tästä

Pieni nerdgasm tulee kun mietin tämän pelaamista Oculus Riftin kanssa. Open World hieman arveluttaa, mutta saa nähdä miten sen toteuttavat.
lainaa
Fdsa

13.06.2013 klo 14.21

tikru2 kirjoitti:
Pieni nerdgasm tulee kun mietin tämän pelaamista Oculus Riftin kanssa. Open World hieman arveluttaa, mutta saa nähdä miten sen toteuttavat.


Onko Oculus Rift -tuesta vielä hiiskuttu mitään?

Kyseinen härveli ei ole ihan plug-and-play mihinkään FPS-peliin, vaan vähintäänkin freelook (kameran ja hahmon pyöritys erikseen) täytyy olla implementoitu.

Edellisessä Mirror's Edgessä freelookkia ei tainnut ainakaan olla, koska ainakaan mitään TrackIR tms. tukea ei mainostettu.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

13.06.2013 klo 16.54 1 tykkää tästä

Fdsa kirjoitti:
tikru2 kirjoitti:
Pieni nerdgasm tulee kun mietin tämän pelaamista Oculus Riftin kanssa. Open World hieman arveluttaa, mutta saa nähdä miten sen toteuttavat.


Onko Oculus Rift -tuesta vielä hiiskuttu mitään?

Kyseinen härveli ei ole ihan plug-and-play mihinkään FPS-peliin, vaan vähintäänkin freelook (kameran ja hahmon pyöritys erikseen) täytyy olla implementoitu.

Edellisessä Mirror's Edgessä freelookkia ei tainnut ainakaan olla, koska ainakaan mitään TrackIR tms. tukea ei mainostettu.

Ekaa Mirror's Edgeä on ainakin demottu Oculuksella.
http://www.joystiq.com/2013/04/18/see-faith-run-in-mirror
lainaa
LopetayrittäminenEA

13.06.2013 klo 17.13 6 tykkää tästä

"Enemmän painotusta toimintaseikkailulle"

Game over. Jälleen kerran se pelin onnistuminen oli vahinko, aivan kuten ensimmäiset Crysis, Dead Space, Dragon Age ja Mass Effect. EA tekee parhaat pelinsä silloin kun on täysi kaaos päällä.
lainaa
Lihatuomari

Rekisteröitynyt 17.01.2012

13.06.2013 klo 17.27 2 tykkää tästä

LopetayrittäminenEA kirjoitti:
"Enemmän painotusta toimintaseikkailulle"

Game over. Jälleen kerran se pelin onnistuminen oli vahinko, aivan kuten ensimmäiset Crysis, Dead Space, Dragon Age ja Mass Effect. EA tekee parhaat pelinsä silloin kun on täysi kaaos päällä.

Dragen Age ja Mass Effect eivät mun mielestä kuulu listalle. DAII oli suorastaan nolo viritelmä, mistä puuttui kaikki, paitsi pakollinen kiintiöhomoromanssi (Pointtina siis "liika yrittäminen".) Massa kahta pidän taas lähes yhtä tiukkana viritelmänä mitä ensimmäistä osaa.

Mirror's Edgen kohdalla uskallan odottaa vähän muuta kuin pakottamalla väännettyä ripulia, koska peliin on kuitenkin haluttu jatko-osaa ja julkaisusta lähtien. Mikäli Dicea on pelannut korttinsa oikein, peli on ollut jo jonkun aikaa kehityksessä.
lainaa
Jepnäinsemenee

13.06.2013 klo 18.03 1 tykkää tästä

POV Assassins Creed. Noh, eipä tämä peli muutenkaan kauaa kantanut, joten ihan minkälainen bootti vain tekee hyvää.
lainaa
Story

13.06.2013 klo 18.37

Odotan tätä peliä suurella mielenkiinnolla. Toivon, että tarinaan panostettaisiin enemmän kuin edelliseen Mirror's Edge-peliin, jossa juoni oli siedettävä mutta loppujen lopuksi varsin lattea.
lainaa
lasdlasd

13.06.2013 klo 18.40 2 tykkää tästä

Eniten ME:ssä iski se minimalistisen tyylikäs arkkitehtuuri ja värimaailma, sekä yleisesti taidesuunnittelu. Tunnelma oli kohdallaan, ja trailerin perusteella niin on tässäkin. Musiikki ei vaikuttanut sekään huonolta. Pelimekaniikka todennäköisesti on myös mukana, tosin viilattuna. Itseäni ei haittaa toiminnallisuuden lisääminen. Parkour homma on hyvä lisä peliin, mutta aika tylsäksi se käy jos peli keskittyy kokonaan siihen. Kunhan meleetappelu on pääosassa aseilla räiskyttelyn sijaan, niin lisätoiminta ei suinkaan haittaa. Reboottauskaan ei haittaa, koska ekan pelin tarina oli aika köykäinen.
lainaa
Fdsa

14.06.2013 klo 10.37

tagman kirjoitti:
Fdsa kirjoitti:
tikru2 kirjoitti:
Pieni nerdgasm tulee kun mietin tämän pelaamista Oculus Riftin kanssa. Open World hieman arveluttaa, mutta saa nähdä miten sen toteuttavat.


Onko Oculus Rift -tuesta vielä hiiskuttu mitään?

Kyseinen härveli ei ole ihan plug-and-play mihinkään FPS-peliin, vaan vähintäänkin freelook (kameran ja hahmon pyöritys erikseen) täytyy olla implementoitu.

Edellisessä Mirror's Edgessä freelookkia ei tainnut ainakaan olla, koska ainakaan mitään TrackIR tms. tukea ei mainostettu.

Ekaa Mirror's Edgeä on ainakin demottu Oculuksella.
http://www.joystiq.com/2013/04/18/see-faith-run-in-mirror


Tästä videosta näyttäisi puuttuvan juurikin se oleellinen Freelook, eli hahmon pään kääntäminen.

Kunnollisessa Oculus Rift (tai ylipäätään head tracking) toteutuksessa voit vaikka juosta suoraan eteenpäin ja katsella ympärillesi vapaasti, joka nostaa immersiota älyttömästi.

Huonot Oculus Rift toteutukset tulevat olemaan juuri näitä, joissa pään liikkeet vain mapataan suoraan hahmon kääntämiseen, mitä voi tehdä yhtä hyvin hiirellä tai gamepadilla ja käyttäjä saa vain niskansa kipeäksi.

Monessa enginessä FPS kameran ja hahmon kääntymisen erottaminen toisistaan ei välttämättä ole kovin triviaalia, mutta ainakin Valve oli tehnyt kunnollisen tuen Source pelimoottoriin ja ARMA on tukenut head trackingiä iät ja ajat.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova