Tuorein sisältö

Microsoft julkisti Xbox One -faktat: verkkoyhteys, käytetyt pelit...

07.06.2013 klo 08.50 | Luettu: 78077 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Kahden viikon epätietoisuus on ainakin osittain nyt päättynyt, vaikka toki uusiakin kysymyksiä herää, sillä Microsoft on julkistanut News.xbox.comissa tiedot uuden konsolinsa verkkoyhteysvaatimuksista, käytettyjen pelien maksuista ja muustakin. Tässä tärkeimmät uudet/vahvistetut tiedot :

Verkkoyhteysvaatimus


- Xbox One ei tarvitse verkkoyhteyttä kaiken aikaa, mutta se tarvitsee sen kerran vuorokaudessa - tai jos pelaat pelejäsi jonkun muun konsolilla, kerran tunnissa. Mikäli tämä ehto ei täyty, pelejä ei pysty pelaamaan, mutta viihdeominaisuuksia pystyy edelleen käyttämään

"Xbox One on suunniteltu tarkistamaan tarvitaanko järjestelmä-, ohjelmisto- tai peli-päivityksiä, sekä oletko hankkinut uusia pelejä, myynyt niitä eteenpäin, antanut vaihdossa tai antanut kaverillesi. Pilvipalveluja käyttävät pelit saattavat vaatia jatkuvan yhteyden."

- Kaikki Xbox One -pelit asennetaan ja ne tallentuvat pelaajatilille pilveen, joten niitä voi pelata omilla tunnuksilla miltä tahansa Xbox One -konsolilta

Hyvää: No, ainakaan ei vaadita aina yhteyttä
Huonoa: Entä jos Xbox Live ei toimi päivään - sitten ei kukaan pelaa?

Pelien myyminen ja lainaaminen


- Pelit voi ostaa levyllä kaupasta tai lataamalla Xbox Livestä
- Oikeudet peleihin voi antaa maksimissaan kymmenelle perheenjäsenelle ja he voivat pelata kyseisiä pelejä myös kavereidensa konsoleilla
- Microsoft ei ota maksua käytetyistä peleistä, mutta valinta siitä, voiko pelin myydä tai antaa vaihdossa tiettyihin pelikauppoihin ("at participating retailers") vai ei, on pelijulkaisijoiden
- Pelin voi antaa kaverilleen, eikä siitäkään peritä maksua, mutta pelit voi antaa vain kavereille, jotka ovat olleet pelaajan kaverilistalla yli 30 päivää ja yhden pelin voi lahjoittaa vain kerran
- Microsoft Studiosin peleissä molemmat yllämainituista on sallittu, sivun mukaan muut pelifirmat 'saattavat vaatia maksuja tai kieltää pelien jälleenmyynnin'

Hyvää: Microsoft ei ota maksuja
Huonoa: Entä eBayllä, Huuto.netissä, kirpputoreilla yms. myynti? Muut firmat saattavat ottaa maksuja.

Yksityisyys ja äänikomennot


- käyttäjä päättää, kuinka paljon Kinect voi nähdä ja kuulla konsolin yksityisyysasetuksissa

"Kun Xbox One on päällä ja juttelet olohuoneessasi, keskusteluasi ei tallenneta eikä lähetetä verkkoon."

- Kinect-tunnistuksen voi laittaa päälle, pois, tai tauolle (pause). Jos et halua Kinectin olevan käytössä pelatessasi tai käyttäessäsi viihdepalveluita, voit laittaa sen tauolle. Kun konsoli on pois päältä, se tarkkailee vain yhtä komentoa "Xbox On", ja senkin ominaisuuden voi kytkeä pois
- Kinectin joissain peleissä mahdollisesti mittaaamat tiedot (sydämen syke, kasvonilmeet) eivät lähde pelaajan konsolilta eteenpäin ilman pelaajan lupaa
- ääni- ja liikekomentojen sijaan voi käyttää ohjainta, kaukosäädintä tai mobiililaitteita

Hyvää: Tottakai siinä tämä mahdollisuus piti olla
Huonoa: Isoveli valvoo -fiilis säilynee silti

Microsoft lupaa jatkaa palautteen kuuntelemista ja kertoo lisää yksityiskohtia myöhemmin. Se myös mainitaan, että Microsoft voi muuttaa ehtojaan, tuotteitaan tai palveluitaan koska vain.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Natseja kuussa? Kyll... PS4:n DriveClubin te... >

Keskustelut (113 viestiä)

xCryonic

Rekisteröitynyt 13.10.2009

07.06.2013 klo 09.34 85 tykkää tästä

Pitää taas tehdä kaikesta niin helvetin vaikeaa.
lainaa
Kilipukin_Kaljasilmä

07.06.2013 klo 09.41 4 tykkää tästä

Vaikeetaa jonneille lähinnä..
lainaa
xbot

07.06.2013 klo 09.49 30 tykkää tästä

"Share access to your games with everyone inside your home: Your friends and family, your guests and acquaintances get unlimited access to all of your games. Anyone can play your games on your console--regardless of whether you are logged in or their relationship to you."

AHAHAHAHAHAHAHh Oikeen featureksi laitettu. Ei hyvin mene. Oikeesti :D. Äijät itekki tajunneet kuinka älytöntä tää tulee olemaan niin toi on sitten oikee xboxone feature!
lainaa
TaasMennään

07.06.2013 klo 09.54 12 tykkää tästä

Konsolisota in 3, 2, 1...
lainaa
Qukko

07.06.2013 klo 10.02 1 tykkää tästä

MS kirjoitti:
Microsoft ei ota maksua käytetyistä peleistä, mutta valinta siitä, voiko pelin myydä tai antaa vaihdossa tiettyihin pelikauppoihin ("at participating retailers") vai ei, on pelijulkaisijoiden

Microsoft Studiosin peleissä molemmat yllämainituista (myyminen, lahjoittaminen) on sallittu, sivun mukaan muut pelifirmat 'saattavat vaatia maksuja tai kieltää pelien jälleenmyynnin'


Ihme säätämiseltä vaikuttaa. Ja arvaahan sen mikä monien julkaisijoiden linja tulee olemaan.

Muutenkin tämä fyysisten pelimedioiden kanssa sählääminen vaikuttaa vähintäänkin ongelmalliselta, koska pelien myynti on siirtynyt lisenssimalliin. Sä maksat käytännöstä oikeudesta pelata peliä X - peliä ei omisteta. Ihan niinkuin mobiilipuolella - sovelluksiin käytetyt rahat on vaihdettu palveluun, ei mihinkään konkreettiseen jonka omistaisit, ja siten voisit myös myydä tai kierrättää eteenpäin.

Peleillä nyt sattuu olemaan pitkät perinteet mediaan sidottuun jakeluun, ja ajatusmaailma on monilta osin tässä ajassa. Tietysti kuluttajien käyttäytymiseen ja mallin hyväksymiseen liittyy aika vahvasti hinnoittelu. On aika paljon helpopaa maksaa jostain iPelistä 60 senttiä kuin EAn kausipäivityksestä 60 euroa.

Manu kirjoitti:
Huonoa: Entä eBayllä, Huuto.netissä, kirpputoreilla yms. myynti?


Kuolevaa kulttuuria, ainakin tulevan sukupolven osalta?

Samoin kuin pelikokoelmien keräily? Yleensä kokoelmilla mielletään olevan rahallinen arvo, mutta lisenssiajattelussa tämäkään ei päde, jos kerran suurta osaa "sijoituksesta" ei voi myydä. Ts. ketä kiinnostaa kerätä (fyysisellä medialla julkaistuja) pelejä, joiden reaalimaailman arvo on halpa pelikotelo ja ohjeläpyskä. Pelilevyjä voi sentään käyttää lasinalusina.

Maailma muuttuu ja näinhän se on. Aina ne muutokset ei ole sellaisia, joista edes tarvitsisi pitää.

Eipä sillä, onhan tuossa jotain hyvääkin. Aivan hyvältähän tuo kuulostaa, että omat pelit on käytettävissä kavereidenkin luona.
lainaa
lolled

Rekisteröitynyt 13.02.2011

07.06.2013 klo 10.02 4 tykkää tästä

Ihan siedettäviä ominaisuuksia. Vaikka onhan se käytännössä typerää, jos haluat pelata jotain yksinpeliä ja tarvitset siihen internet-yhteyden.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

07.06.2013 klo 10.02 41 tykkää tästä

Aivan uskomatonta sontaa.

Microsoft on käyttänyt helvetinmoisen määrän resursseja, ohjelmointiaikaa jne. joka näkyy konsolin hinnassa, jotta voi tehdä ihmisten elämästä helvetin vaikeaa. Konsoli vaatii jatkuvan nettiyhteyden, käytetyt pelit saavat heti rajoitukset kun pelituottajat pääsevät siihen käsiksi, kaverilla ei voi pelata pelejä ilman naurettavia rajoituksia ja tunnin nettitarkastusta, kinect vakoilu jatkuu etc.

Huvittavinta on kuinka MS vakuuttelee, että Kinectin voi ottaa pois käytöstä tai laittaa "pauselle" jolloin se muka ei valvo mitään ja kaikki nämä featuret on pitänyt kehittää ja koodata sen sijaan, että Kinect olisi mahdollista vain vetää irti konsolista ja sillä selvä.
Vakoilu siis jatkuu edelleen.

Jäi kyllä tämä riistopaskalaatikko ostamatta 100% varmasti. Pelit eivät tätä Titanicia enää pelasta.

Edit: Ainiin...mitkä pelit?
Muokannut: Bladekill 07.06.2013 klo 10.05 lainaa
foliohattu

07.06.2013 klo 10.13 9 tykkää tästä

"Huonoa: Isoveli valvoo -fiilis säilynee silti"
Juu.. vainoharhaisten elämä on raskasta. Psyykkisistä ongelmista kuitenkaan Microsoftia lähtis syyttää.

lainaa
mik

07.06.2013 klo 10.15

Eiks EU periaatteessa salli lisenssien myymisen eteenpäin, eli miten tämä mahtaa pelien myymisen kanssa käydä.

tietenkin jos pelien tasot pysyy samoina, mutta hinnat vastaavat videovuokrausten hintoja tai alle 20e niin en tiedä onko siinä välissä enään väliä että voiko myydä ja vai ei.

lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

07.06.2013 klo 10.17 21 tykkää tästä

mik kirjoitti:
Eiks EU periaatteessa salli lisenssien myymisen eteenpäin, eli miten tämä mahtaa pelien myymisen kanssa käydä.

tietenkin jos pelien tasot pysyy samoina, mutta hinnat vastaavat videovuokrausten hintoja tai alle 20e niin en tiedä onko siinä välissä enään väliä että voiko myydä ja vai ei.


EU ei hyväksy lisenssi-periaatetta ohjelmistoissa vaan säätää, että tuoteen ostanut kuluttaja omistaa myös oikeudet ko. kappaleeseen tuotteesta, jota voi myydä eteenpäin ilman rajoituksia.
Sekä digitaalisissa, että fyysisissä tuotteissa.

xbot kirjoitti:
"Share access to your games with everyone inside your home: Your friends and family, your guests and acquaintances get unlimited access to all of your games. Anyone can play your games on your console--regardless of whether you are logged in or their relationship to you."

AHAHAHAHAHAHAHh Oikeen featureksi laitettu. Ei hyvin mene. Oikeesti :D. Äijät itekki tajunneet kuinka älytöntä tää tulee olemaan niin toi on sitten oikee xboxone feature!

Nyt repesin. :D Se mikä on ollut normaalia ja minimivaatimus koko pelaamisen historian ajan on nyt feature.

"Anyone can play your games on YOUR console"

Kiitos Microsoft...kiitos. Kiitos että ette laittaneet Kinectiä valvomaan kuka istuu sohvallani ja pakottaneet jokaista kaveriani ostamaan erillistä lisenssiä, jotta he voivat pelata minun peliäni, minun konsolillani, minun talossa.

Tuossahan itseasiassa olisi hyvä idea seuraavaksi vedoksi Xbox Onen suhteen.
Kaverit jotka pelaavat sinun pelejäsi maksavat 30€/lisenssi ja kaverit jotka katsovat kun sinä pelaat maksavat ainostaan 15€/lisenssi. PUOLEEN HINTAAN! Kyllähän pelaamisen katsominenkin kuitenkin jokinlaista mielihyvää tuo joten pitää laskuttaa.
Muokannut: Bladekill 07.06.2013 klo 10.23 lainaa
Qukko

07.06.2013 klo 10.22 2 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
EU ei hyväksy lisenssi-periaatetta ohjelmistoissa vaan säätää, että tuoteen ostanut kuluttaja omistaa myös oikeudet ko. kappaleeseen tuotteesta, jota voi myydä eteenpäin ilman rajoituksia.
Sekä digitaalisissa, että fyysisissä tuotteissa.

Ihan kiva, ja kaunis ajatus, mutta eihän tuo käytännössä toteudu mitenkään.

Xbone, iParit, Android ja WP8 pannaan EU:ssa!!!1 :D
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

07.06.2013 klo 10.24 11 tykkää tästä

Qukko kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
EU ei hyväksy lisenssi-periaatetta ohjelmistoissa vaan säätää, että tuoteen ostanut kuluttaja omistaa myös oikeudet ko. kappaleeseen tuotteesta, jota voi myydä eteenpäin ilman rajoituksia.
Sekä digitaalisissa, että fyysisissä tuotteissa.

Ihan kiva, ja kaunis ajatus, mutta eihän tuo käytännössä toteudu mitenkään.

Xbone, iParit, Android ja WP8 pannaan EU:ssa!!!1 :D

Valve on jo oikeudessa ja Oracle on jo keissinsä hävinnyt. Yritykset joutuvat muuttamaan toimintatapojaan. Laki on laki.

Edit: Niin ja tämän Xbox:n suhteen ovat jotkut Saksan kuluttajaviranomaiset jo ärähtäneet. Sama porukka on vastuussa tuosta Valven ja Oraclen keissistä.
Muokannut: Bladekill 07.06.2013 klo 10.26 lainaa
7vuottaonline

07.06.2013 klo 10.45

"Huonoa: Entä jos Xbox Live ei toimi päivään - sitten ei kukaan pelaa?"

Luulisi olevan mahdollista tehdä automatiikka, että jos yhteys on poikki Liven päässä, yhteyttä ei tarvitse.
lainaa
Tony

07.06.2013 klo 10.55 6 tykkää tästä

Paljastuihan just äskettäin laaja puhelinten salakuuntelukampanja Amerikassa. Onhan se aika naiivia elää uskossa, etteivät ne uutta xboxia ja sen video-ominaisuuksia käyttäisi. Ainakin jossain vaiheessa. Eli enää nakupelailua.
Onkohantässä boksissa jo "oikeasti" 1080p vai edelleen 720p?
Joka tapaukseea niin paljon epäselvyyksiä, etten etunenässä ryntää boksia itselleni hakemaan. Vuosi tai kaksi, niin pelivalikoimakin on laajempi ja laitteen saa halvemmalla.
lainaa
batman

07.06.2013 klo 11.01 1 tykkää tästä

tää olis vähän sama asia jos microsoft hakkais lapsen, kusis sen päälle ja tappais sen mukulan vanhemmat sen nenän edessä, ja sitten sanois:
-hei älä välitä tommosista pikkuasioista. se oli vaan sun perhe. ostathan sinäkin uuden xboxin?
lainaa
Teukku

Rekisteröitynyt 04.04.2008

07.06.2013 klo 11.09 23 tykkää tästä

Jeps... meitsi skippaa tämän laitteen.
lainaa
Solight

Rekisteröitynyt 14.04.2012

07.06.2013 klo 11.09 1 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Qukko kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
EU ei hyväksy lisenssi-periaatetta ohjelmistoissa vaan säätää, että tuoteen ostanut kuluttaja omistaa myös oikeudet ko. kappaleeseen tuotteesta, jota voi myydä eteenpäin ilman rajoituksia.
Sekä digitaalisissa, että fyysisissä tuotteissa.

Ihan kiva, ja kaunis ajatus, mutta eihän tuo käytännössä toteudu mitenkään.

Xbone, iParit, Android ja WP8 pannaan EU:ssa!!!1 :D

Valve on jo oikeudessa ja Oracle on jo keissinsä hävinnyt. Yritykset joutuvat muuttamaan toimintatapojaan. Laki on laki.

Edit: Niin ja tämän Xbox:n suhteen ovat jotkut Saksan kuluttajaviranomaiset jo ärähtäneet. Sama porukka on vastuussa tuosta Valven ja Oraclen keissistä.


Kertomasi lisenssin myynti oikeus on mahdollista kiertää. Esimerkiksi lisenssiä ei enään myydä asiakkaalle vaan se vuokrataan, jolloin asiakkaalla ei ole oikeutta myydä lisenssiä eikä kyseinen laki tällöin vaikuta siihen. Esimerkkejä oli muutama muukin joita yritykset voisivat käyttää halutessaan, valitettavasti en muista linkkiä lähteeseen mutta pitäisi löytyä googlettamalla.

Henkilökohtaisesti boxin "ominaisuudet" ei vaikuta suuntaan eikä toiseen, boksi ja PS tulee hommattua kuten ennenkin. On kuitenkin sellainen fiilis että PS leirissä on kaavailtu samanlaisia ratkaisuja mutta asiasta ei ole vielä kerrottu, toisaalta miksi kertoa kun MS ottaa paskaa niskaansa urakalla :)
lainaa
Heke32

Rekisteröitynyt 24.06.2008

07.06.2013 klo 11.11 15 tykkää tästä

Juup, kyllä tämä roskaläjä jää kaupan hyllylle, kuten tuttavapiirissänikin aika monella. X360:n omistin edellisestä generaatiosta, mutta nyt näköjään koittanut paluu pleikkarin pariin.
lainaa
Zachrym

07.06.2013 klo 11.17 16 tykkää tästä

Kukaan täysijärkinen kuluttaja ei kyllä osta XBonea.
...Se tulee myymään ja paljon.
lainaa
Foliohattu

07.06.2013 klo 11.17

Tony kirjoitti:
Paljastuihan just äskettäin laaja puhelinten salakuuntelukampanja Amerikassa. Onhan se aika naiivia elää uskossa, etteivät ne uutta xboxia ja sen video-ominaisuuksia käyttäisi. Ainakin jossain vaiheessa. Eli enää nakupelailua.

No se ei ole kovin vaikea analysoida, mitä dataa Xbox lähettää verkkoa pitkin eteen päin. Jos Kinetic alkais lähettää keräämänsä datan eteen päin MS:n palvelimille, niin se kyllä jäis kiinni siitä todella nopeasti. Jos kärsii vainoharhasta, niin ei faktat kyllä siinä vaihein auta. Tosin silloin kannattaa olla koskematta Sonyn touchpadiin, koska se voi siirtää sormenjälkesi suoraan Sonyn tietokantaan.

Tony kirjoitti:

Onkohantässä boksissa jo "oikeasti" 1080p vai edelleen 720p?
Joka tapaukseea niin paljon epäselvyyksiä, etten etunenässä ryntää boksia itselleni hakemaan. Vuosi tai kaksi, niin pelivalikoimakin on laajempi ja laitteen saa halvemmalla.

Tässä boksissa on "oikeasti" 2160p eli 4k. Se on pelinkehittäjän itse päätettävissä, mitä resoluutiota käyttää. 720p, 1080p, 2160p tai jotain siltä väliltä. Sama se on Sonylla. Pelinkehittäjät päättää, mitä resoa ja fps:a käyttää, paitsi Sonylla ei ole tukea peleille 2160p resolla tällä hetkellä. Muutos tähän todennäköisesti tulee kyllä myöhemmin.
lainaa
Morde

07.06.2013 klo 11.17 4 tykkää tästä

Tony kirjoitti:
Paljastuihan just äskettäin laaja puhelinten salakuuntelukampanja Amerikassa. Onhan se aika naiivia elää uskossa, etteivät ne uutta xboxia ja sen video-ominaisuuksia käyttäisi. Ainakin jossain vaiheessa. Eli enää nakupelailua.


En kyllä usko että kukaan haluaa sua nakuna kuvata, saati tallennella niitä pätkiä ympäri intewebsiä. Senku pelailet kaikessa rauhassa munasillas jatkossakin.
lainaa
Snake

07.06.2013 klo 11.18 1 tykkää tästä

Joo että näillä
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.06.2013 klo 11.18 5 tykkää tästä

7vuottaonline kirjoitti:
"Huonoa: Entä jos Xbox Live ei toimi päivään - sitten ei kukaan pelaa?"

Luulisi olevan mahdollista tehdä automatiikka, että jos yhteys on poikki Liven päässä, yhteyttä ei tarvitse.

Jos "automatiikka" on itse konsolissa niin koko tarkistuksen kierto olisi lapsellisen helppoa.
lainaa
asdasdasd

07.06.2013 klo 11.28

notbad.jpg
lainaa
Petelius86

Rekisteröitynyt 07.10.2009

07.06.2013 klo 11.32 1 tykkää tästä

Mitä tässä suremaan. odotetaan että minkälainen se nyt on ja sitten jos vielä tahtoo sen niin ei luulisi kestävän kauaa että se on murrettu ja ei kun piraattipelejä hankkimaan :D paljonko se muuten tuo tuottoa firmalle. niinpä. menee vain sen verran sikamaiseks tämä konsolien yritykset hallita kuluttajaa ja vielä sitä rehellistä kuluttajaa
lainaa
SpyVsSpy

07.06.2013 klo 11.40 8 tykkää tästä

Foliohattua saa kohta sovittaa päähän, nimittäin NSA:lle ja muille jenkkivirastoille on täysin triviaalia kytkeä joka kodin valvontakamera eli "Kinect 2.0" etänä päälle. Tiedustelupalveluille Xbone on lähes kultakimpale, jos se saadaan "joka" kotiin.

Kinect 2.0 pakollisuuden takia xbone jää itseltä kauppaan, tai puran sen ja katkon sisältä kameran/mikin johdon.
lainaa
7vuottaonline

07.06.2013 klo 11.46

tagman kirjoitti:
7vuottaonline kirjoitti:
"Huonoa: Entä jos Xbox Live ei toimi päivään - sitten ei kukaan pelaa?"

Luulisi olevan mahdollista tehdä automatiikka, että jos yhteys on poikki Liven päässä, yhteyttä ei tarvitse.

Jos "automatiikka" on itse konsolissa niin koko tarkistuksen kierto olisi lapsellisen helppoa.


Entä jos se on myös pelissä itsessään?
lainaa
tagmaninPalvelija

07.06.2013 klo 11.47 3 tykkää tästä

http://i.minus.com/iONmv2CQl8qp4.gif
lainaa
OneForMe

07.06.2013 klo 11.49

yhy yhy nyt ei sit saakkaan ostettua hirveetä läjää pelejä halvalla. Mulle ainakin riittää pari isoa peliä jota sitten tahkotaan kunnolla loppuun asti ja sen jälkeen vasta ostetaan uusia pelejä että toi käytetyt pelit ei niin paljoa harmita.

Itse asiassa hyvä vaan näin että pelien tekijät ja julkaisijat saa enemmän rahaa peleistään!
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

07.06.2013 klo 11.55 3 tykkää tästä

Se ei ole vika, se on ominaisuus
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

07.06.2013 klo 11.56 3 tykkää tästä

Solight kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Qukko kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
EU ei hyväksy lisenssi-periaatetta ohjelmistoissa vaan säätää, että tuoteen ostanut kuluttaja omistaa myös oikeudet ko. kappaleeseen tuotteesta, jota voi myydä eteenpäin ilman rajoituksia.
Sekä digitaalisissa, että fyysisissä tuotteissa.

Ihan kiva, ja kaunis ajatus, mutta eihän tuo käytännössä toteudu mitenkään.

Xbone, iParit, Android ja WP8 pannaan EU:ssa!!!1 :D

Valve on jo oikeudessa ja Oracle on jo keissinsä hävinnyt. Yritykset joutuvat muuttamaan toimintatapojaan. Laki on laki.

Edit: Niin ja tämän Xbox:n suhteen ovat jotkut Saksan kuluttajaviranomaiset jo ärähtäneet. Sama porukka on vastuussa tuosta Valven ja Oraclen keissistä.


Kertomasi lisenssin myynti oikeus on mahdollista kiertää. Esimerkiksi lisenssiä ei enään myydä asiakkaalle vaan se vuokrataan, jolloin asiakkaalla ei ole oikeutta myydä lisenssiä eikä kyseinen laki tällöin vaikuta siihen. Esimerkkejä oli muutama muukin joita yritykset voisivat käyttää halutessaan, valitettavasti en muista linkkiä lähteeseen mutta pitäisi löytyä googlettamalla.

Henkilökohtaisesti boxin "ominaisuudet" ei vaikuta suuntaan eikä toiseen, boksi ja PS tulee hommattua kuten ennenkin. On kuitenkin sellainen fiilis että PS leirissä on kaavailtu samanlaisia ratkaisuja mutta asiasta ei ole vielä kerrottu, toisaalta miksi kertoa kun MS ottaa paskaa niskaansa urakalla :)


Eipä kyllä löydy eli vähemmän paskanjauhantaa, enemmän linkkiä. Sitä paitsi on aivan naurettavan naivia kuvitella, että EU katsoo kauaa kun miljardiyritykset kiertää/rikkoo lakia.

Foliohattu kirjoitti:
Tony kirjoitti:
Paljastuihan just äskettäin laaja puhelinten salakuuntelukampanja Amerikassa. Onhan se aika naiivia elää uskossa, etteivät ne uutta xboxia ja sen video-ominaisuuksia käyttäisi. Ainakin jossain vaiheessa. Eli enää nakupelailua.

No se ei ole kovin vaikea analysoida, mitä dataa Xbox lähettää verkkoa pitkin eteen päin. Jos Kinetic alkais lähettää keräämänsä datan eteen päin MS:n palvelimille, niin se kyllä jäis kiinni siitä todella nopeasti. Jos kärsii vainoharhasta, niin ei faktat kyllä siinä vaihein auta. Tosin silloin kannattaa olla koskematta Sonyn touchpadiin, koska se voi siirtää sormenjälkesi suoraan Sonyn tietokantaan.


X1 siirtää jokatapauksessa kokoajan dataa MS palvelimille. Aina vähän väliä siellä lentää purske kryptattua dataa niin alappa siinä sitä purkamaan ihan kaikessa rauhassa. Varsinkin jos siellä lentää jotain 256-AES.
lainaa
Mazena

Rekisteröitynyt 29.10.2007

07.06.2013 klo 12.07 7 tykkää tästä

OneForMe kirjoitti:
yhy yhy nyt ei sit saakkaan ostettua hirveetä läjää pelejä halvalla. Mulle ainakin riittää pari isoa peliä jota sitten tahkotaan kunnolla loppuun asti ja sen jälkeen vasta ostetaan uusia pelejä että toi käytetyt pelit ei niin paljoa harmita.

Itse asiassa hyvä vaan näin että pelien tekijät ja julkaisijat saa enemmän rahaa peleistään!


Et ihan tainnut ymmärtää koko juttua. XBone vaatii myös internetyhteyden joka päivä, muuten et pelaa. Varmasti harmittavaista kun netti menee poikki itsestä riippumattomista syistä, mutta hyväksyit Microsoftin ehdot konsolia ostaessasi, joten ota rusina. Ihmiset epäilevät myös Kinectin "valvovaa silmää", joka voi periaatteessa kuvata sinua koko ajan.

Käytettyjen pelien osto ei voisi minuakaan juuri kiinnostaa, mutta tiedostan silti miten vaikeaksi Microsoft on tehnyt esim. pelien kavereille lainaamisen. Sekä jos kyseessä on pelilisenssien vuokraus, eikä varsinainen osto, niin silloin soisi hintojenkin olevan alempana kuin se 50-70 euroa muutaman tunnin mittaisesta pelistä. Miksi julkaisijoiden btw pitäisi saada rahaa enemmän? Ne saavat muutenkin karhunosan. Ennemmin mieti kehittäjiä.
lainaa
SimaaLiittimessä

07.06.2013 klo 12.13 6 tykkää tästä

Eikä siinä ylipäätään ole Microsoftilla mitään sanomista kun FBI, NSA jne. tulevat sen määräyksen kanssa ja sanovat, että näitä kuunnellaan ja katsellaan nyt.
Pelkästään yksi operaattori luovuttaa joka päivä miljoonien amerikkalaisten tiedot, koska terrorismi.

http://yle.fi/uutiset/6677581
lainaa
sss

07.06.2013 klo 12.29 11 tykkää tästä

näiden tietojen perusteella wii u vaikuttaa parhaimmalta konsolilta.
lainaa
RROD-fan

07.06.2013 klo 12.48 10 tykkää tästä

Tämä eräs nuori alfa-trolli on niin sekaisin uuden boxin aiheuttamasta pettymyksestä, ettei muista edes tykätä omista kommenteistaan. Ymmärrettävää on, että koulukiusattu nörtti tarvitsee jonkun paikan missä esittää kovaa jätkää, mutta on noitten lukeminen silti aika raskasta.

Alkaisi olla muuten modeille hommia tässä(kin) ketjussa, ja muutaman käyttäjän/IP:n kohdalla voisi vähän miettiä, josko tuolta tulee mitään rakentavaa ylipäänsä.
lainaa
RRR

07.06.2013 klo 12.56 2 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Solight kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Qukko kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
EU ei hyväksy lisenssi-periaatetta ohjelmistoissa vaan säätää, että tuoteen ostanut kuluttaja omistaa myös oikeudet ko. kappaleeseen tuotteesta, jota voi myydä eteenpäin ilman rajoituksia.
Sekä digitaalisissa, että fyysisissä tuotteissa.

Ihan kiva, ja kaunis ajatus, mutta eihän tuo käytännössä toteudu mitenkään.

Xbone, iParit, Android ja WP8 pannaan EU:ssa!!!1 :D

Valve on jo oikeudessa ja Oracle on jo keissinsä hävinnyt. Yritykset joutuvat muuttamaan toimintatapojaan. Laki on laki.

Edit: Niin ja tämän Xbox:n suhteen ovat jotkut Saksan kuluttajaviranomaiset jo ärähtäneet. Sama porukka on vastuussa tuosta Valven ja Oraclen keissistä.


Kertomasi lisenssin myynti oikeus on mahdollista kiertää. Esimerkiksi lisenssiä ei enään myydä asiakkaalle vaan se vuokrataan, jolloin asiakkaalla ei ole oikeutta myydä lisenssiä eikä kyseinen laki tällöin vaikuta siihen. Esimerkkejä oli muutama muukin joita yritykset voisivat käyttää halutessaan, valitettavasti en muista linkkiä lähteeseen mutta pitäisi löytyä googlettamalla.

Henkilökohtaisesti boxin "ominaisuudet" ei vaikuta suuntaan eikä toiseen, boksi ja PS tulee hommattua kuten ennenkin. On kuitenkin sellainen fiilis että PS leirissä on kaavailtu samanlaisia ratkaisuja mutta asiasta ei ole vielä kerrottu, toisaalta miksi kertoa kun MS ottaa paskaa niskaansa urakalla :)


Eipä kyllä löydy eli vähemmän paskanjauhantaa, enemmän linkkiä. Sitä paitsi on aivan naurettavan naivia kuvitella, että EU katsoo kauaa kun miljardiyritykset kiertää/rikkoo lakia.

Foliohattu kirjoitti:
Tony kirjoitti:
Paljastuihan just äskettäin laaja puhelinten salakuuntelukampanja Amerikassa. Onhan se aika naiivia elää uskossa, etteivät ne uutta xboxia ja sen video-ominaisuuksia käyttäisi. Ainakin jossain vaiheessa. Eli enää nakupelailua.

No se ei ole kovin vaikea analysoida, mitä dataa Xbox lähettää verkkoa pitkin eteen päin. Jos Kinetic alkais lähettää keräämänsä datan eteen päin MS:n palvelimille, niin se kyllä jäis kiinni siitä todella nopeasti. Jos kärsii vainoharhasta, niin ei faktat kyllä siinä vaihein auta. Tosin silloin kannattaa olla koskematta Sonyn touchpadiin, koska se voi siirtää sormenjälkesi suoraan Sonyn tietokantaan.


X1 siirtää jokatapauksessa kokoajan dataa MS palvelimille. Aina vähän väliä siellä lentää purske kryptattua dataa niin alappa siinä sitä purkamaan ihan kaikessa rauhassa. Varsinkin jos siellä lentää jotain 256-AES.


Sä olet varmaan tosi haluttu asiakas Sonylla. Tervemenoa.
lainaa
Huolestunut

07.06.2013 klo 13.17 2 tykkää tästä

Kuluttajan kannattaa olla entistä tarkempi, ettei osta ns. hutipelejä. Tarjouksista kannattaa pelit ostaa levymediana, koska MS yrittää nylkeä käsittämättömiä hintoja ikivanhoista peleistä, flopeista puhumattakaan. Gigantista pelilevy 50€, vai MS kaupasta tiedosto 70€? Ei taida tulla enää heräteostoksia kirpparilta, kun pelilevyn lisenssit on käytetty. Vitosen käytetty peli ei enää toimikaan kun se on jo kahdesti asennettu, huono tsägä. Sitten on arvoitus kuinka suuri lisenssimaksu on? Käytetyn median hintaan lisätään vaikka kymppi, niin uusi pelilevy voi olla jo halvempi. Peliala on laittamassa itseään löysään hirteen, ja se köysi on juuri niin kireä kuin sen itse laittaa. Pelimyynti ja laitemyynti ei näillä rajoituksilla kasva, pelaajille ei hyvä uutinen.
lainaa
-_-

07.06.2013 klo 13.20 2 tykkää tästä


Et ihan tainnut ymmärtää koko juttua. XBone vaatii myös internetyhteyden joka päivä, muuten et pelaa. Varmasti harmittavaista kun netti menee poikki itsestä riippumattomista syistä, mutta hyväksyit Microsoftin ehdot konsolia ostaessasi, joten ota rusina. Ihmiset epäilevät myös Kinectin "valvovaa silmää", joka voi periaatteessa kuvata sinua koko ajan.


Jos sun netti yhteys katkeaa, niin sä voit pelata 24h ilman mitään ongelmia. Luulisi että saat edes jonkillaisen yhteyden nettiin tuossa 24 tunnin sisällä.
lainaa
kehityseinäin

07.06.2013 klo 13.21 6 tykkää tästä

Miks se on niin vaikeaa tehtä konsoli jolla voidaan vaan pelata... Perus mene kauppaan osta peli mene kotiin pelaa. Sitten ku on tarpeeks nakutettu nii vaihtoon. Saatana ku eivät älyä että yksinkertaisuus on vaan toimivaa..
lainaa
Solight

Rekisteröitynyt 14.04.2012

07.06.2013 klo 13.27 1 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Solight kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
Qukko kirjoitti:
[quote nick="Bladekill"]EU ei hyväksy lisenssi-periaatetta ohjelmistoissa vaan säätää, että tuoteen ostanut kuluttaja omistaa myös oikeudet ko. kappaleeseen tuotteesta, jota voi myydä eteenpäin ilman rajoituksia.
Sekä digitaalisissa, että fyysisissä tuotteissa.

Ihan kiva, ja kaunis ajatus, mutta eihän tuo käytännössä toteudu mitenkään.

Xbone, iParit, Android ja WP8 pannaan EU:ssa!!!1 :D

Valve on jo oikeudessa ja Oracle on jo keissinsä hävinnyt. Yritykset joutuvat muuttamaan toimintatapojaan. Laki on laki.

Edit: Niin ja tämän Xbox:n suhteen ovat jotkut Saksan kuluttajaviranomaiset jo ärähtäneet. Sama porukka on vastuussa tuosta Valven ja Oraclen keissistä.


Kertomasi lisenssin myynti oikeus on mahdollista kiertää. Esimerkiksi lisenssiä ei enään myydä asiakkaalle vaan se vuokrataan, jolloin asiakkaalla ei ole oikeutta myydä lisenssiä eikä kyseinen laki tällöin vaikuta siihen. Esimerkkejä oli muutama muukin joita yritykset voisivat käyttää halutessaan, valitettavasti en muista linkkiä lähteeseen mutta pitäisi löytyä googlettamalla.

Henkilökohtaisesti boxin "ominaisuudet" ei vaikuta suuntaan eikä toiseen, boksi ja PS tulee hommattua kuten ennenkin. On kuitenkin sellainen fiilis että PS leirissä on kaavailtu samanlaisia ratkaisuja mutta asiasta ei ole vielä kerrottu, toisaalta miksi kertoa kun MS ottaa paskaa niskaansa urakalla :)


Eipä kyllä löydy eli vähemmän paskanjauhantaa, enemmän linkkiä. Sitä paitsi on aivan naurettavan naivia kuvitella, että EU katsoo kauaa kun miljardiyritykset kiertää/rikkoo lakia.


--
keissi (Oracle) josta tuli päätös saksassa koskee pelkästään ostettuja lisenssejä, ei vuokraamista. Kyseessä ei siis ole lain rikkominen vaan vaihtoehtoinen tapa tarjota tuote asiakkaalle. Tämä on todennäköinen suunta ainakin joissakin palveluissa/tuotteissa.

Jos vuokraa käyttöoikeuden johonkin tuotteeseen, kuinka voi myydä sen eteenpäin? :)
Muokannut: Solight 07.06.2013 klo 13.28 lainaa
Bullshit

07.06.2013 klo 13.31 2 tykkää tästä

Tätä paskaa ei voi edes pelata mökillä, kun mokkulan paskat ovat liian hitaita siellä.
lainaa
Orbon

07.06.2013 klo 13.41 7 tykkää tästä

Itseäni lähinnä huolestuttaa esimerkkitilanteet missä muutat tai vaihdat internet-palveluntarjoajaa. Usein se uuden liittymän kytkeminen, ainakin uuteen asuntoon, vie sen 2-4 viikkoa. Tänä aikana tuleekin käytettyä puhelimen nettiä mokkulan tavoin, mutta ei se konsolissa auta. Ei sitten tuona aikana tarvitse pelata mitään.

Myös väkisin tulee mieleen ihmiset jotka ei oikeasti omista laajakaistayhteyttä. Niitä löytyy vielä. Erään tuttavani perhe ei esimerkiksi omista laajakaistaa laisinkaan, vaan perheessä on ainoastaan kolme mokkulaa. Perheen skidit ei pysty käymään netissä nykykonsolilla ollenkaan ja on tyytyneet vain pelaamaan yksinpelejä kavereiden kanssa. Tulevalla Xboxilla sekään ei ole mahdollista (ellei Santalahden mokkulaa saa kytkettyä konsoliin) mitä epäilen.

Itse penskana tuli myös raahattua vanhaa konsolia aina mukana kesämökille, kun ei siellä meinnanut jaksaa muuten kahta viikkoa viettää. Nämä vain esimerkkitilanteita omien kokemuksien perusteella. Varmasti harvinaisia tapauksia, mutta vittumaisia silti.
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

07.06.2013 klo 13.42 1 tykkää tästä

Niin, näin se maailma muuttuu.
Tästä eteenpäin on turha enään odottaa pelejä jotka eivät vinku päivitystä kun peli on tullut markkinoille.

Itteäni ei haittaa toi "jatkuva" internet yhteys koska ostan uuden pelin ja pelaan melkein sen läpi samantien tai kun aika antaa myöden. Sitten on kun pelattu, peli möllöttää vuoden tai pari kaapissa jolloin sen uudestaan voisi pelata läpi.

Mutta mikä itteäni henkilökohtaisesti harmittaa vain niin on toi että kavereille tai kaverilta ei voi lainata pelejä enään... Monesti tehty niin että joku ostaa yhden ja toinen toisen pelin ja se kiertää sitten kaveri porukassa(menettäähän toki pelijulkasijat rahaa!!)

Mutta kun käytetyt pelit halutaan varmasti eliminoida ja mikkisofta "kosiskelee" tällä omaa leiriin pelinjulkasijoita(EA ja Activision) ja se Heavy rain tekijä kun itki paljon rahaa meni ohisuun niin voi vain katsoa että ostaako konsolin jolla on pelejä mutta vittumaiset asetukset pelata niitä vaiko konsolin joka on helppo pelata mutta ei löydy kun omia yhtiön pelejä, tältä osin haluaisin ehdottomasti nähdä miten sony vastaa tähän koska ei sekään voi kusta pelijulkasioiden päälle mutta ei taaskaan asiakkaiden. Varmasti siellä mietittään sitä kultaista keskitietä tämän osalta.

No mutta niin tai näin, X1 konsoli raiskataan heti alkuunsa isojen nörttien toimesta ja piraatit tekevät mitä tahtovat.

P.S: En ole kummankaan konsolin kannattaja vain nautin pelaamisesta ja hyvistä peleistä ja tällä hetkellä näyttää että tulisin molemmat konsolit hankkimaan jossain välissä.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

07.06.2013 klo 13.45 3 tykkää tästä

Solight, eiköhän EU aika tarkkaan katso että lakia noudatetaan ja pidä huolta että porsaanreikiä ei ole. Vai väitätkö että mm. Pelien ja ohjelmistojen myyminen tulee kokonaan loppumaan ja kaikki menee vuokrattavaksi?
Ei tod. Tule tapahtumaan.

Eikä ole Oracle tai Valvekaan paljoa alkanut asiasta puhumaan eli tuskin onnistuu.
lainaa
Solight

Rekisteröitynyt 14.04.2012

07.06.2013 klo 14.01 1 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Solight, eiköhän EU aika tarkkaan katso että lakia noudatetaan ja pidä huolta että porsaanreikiä ei ole. Vai väitätkö että mm. Pelien ja ohjelmistojen myyminen tulee kokonaan loppumaan ja kaikki menee vuokrattavaksi?
Ei tod. Tule tapahtumaan.

Eikä ole Oracle tai Valvekaan paljoa alkanut asiasta puhumaan eli tuskin onnistuu.


En epäile että että lakia ei noudatettaisi tai että EU ei tutkisi tarkoin lain toimintaa, se mistä keskustelinkin oli yritysten vaihtoehdot kyseistä lakia väistääkseen jolloin tämä vuokrausmalli nousi esimerkiksi.

Pelien ja ohjelmistojen myyminen ei varmastikaan lopu koska näille löytyy kysyntää, mutta suuntaus digitaaliseen vuokrauspalveluun on todennäköistä. Streeming tyyppiset palvelut on syöneet esimerkiksi musiikkin ja elokuvien (DVD/BR) myyntiä. Näissäkin palveluissa asiakas ei omista vaan vuokraa tuotteen/palvelun.

No eiköhän tästä ole jauhettu tarpeeksi ja palataan boksiin ja ps:n takaisin :)
lainaa
jamalai

07.06.2013 klo 14.07 1 tykkää tästä

Orbon kirjoitti:
Itseäni lähinnä huolestuttaa esimerkkitilanteet missä muutat tai vaihdat internet-palveluntarjoajaa. Usein se uuden liittymän kytkeminen, ainakin uuteen asuntoon, vie sen 2-4 viikkoa. Tänä aikana tuleekin käytettyä puhelimen nettiä mokkulan tavoin, mutta ei se konsolissa auta. Ei sitten tuona aikana tarvitse pelata mitään.


Näin lukee tuolla xbox.com sivulla "In areas where an Ethernet connection is not available, you can connect using mobile broadband." Eli tuon check-inin voi suorittaa puhelimella.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.06.2013 klo 14.47 8 tykkää tästä

V2.fi kirjoitti:
- Kinectin joissain peleissä mahdollisesti mittaaamat tiedot (sydämen syke, kasvonilmeet) eivät lähde pelaajan konsolilta eteenpäin ilman pelaajan lupaa

Ei, mutta luultavasti pelaaja antaa tähän luvan kun hyväksyy käyttöehdot ottaessaan X1:n käyttöön. Uskon että MS tulee keräämään dataa suunnattua markkinointia varten Kinectillä, kuten MS:n edustaja oli kuulemma sijoittajille mainostanut. Tätähän tuskin käyttäjille myönnetään, eikä kuluttaja voi tietää mitä dataa laite lähettää Microsoftille.

Jo Xbox360:n käyttöehdoista löytyy hyvin kyseenalaisia kohtia, joista moni tuskin on edes tietoinen, koska harva jaksaa kahlata sitä tekstivallia läpi.
http://www.lazygamer.net/xbox-360/kinect-is-spying-on-you
lainaa
MonkeyKnowsNoOne

07.06.2013 klo 15.27

Jos ei pidä konsolista niin ei pidä...
Täytyykö muiden mielipiteistä ruveta vääntämään kättä?
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

07.06.2013 klo 16.09 5 tykkää tästä

Noh sehän jo tiedetään, että ps4:jää myydään ominaisuuksilla, jotka poistetaan vuoden päästä julkaisusta. Ihan kun ps3:akin.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.06.2013 klo 16.18 6 tykkää tästä

Lichi kirjoitti:
Noh sehän jo tiedetään, että ps4:jää myydään ominaisuuksilla, jotka poistetaan vuoden päästä julkaisusta. Ihan kun ps3:akin.

PS3:sta poistettin yksi ominaisuus ja se oli huonosti ja rajoitetusti toimiva Linux-tuki jolla muutama nörtti jaksoi näpertää. PS2-tuki ja muistikortinlukija poistettiin tulevista malleista, jotenka niitä ei lasketa.
lainaa
Lihatuomari

Rekisteröitynyt 17.01.2012

07.06.2013 klo 16.23 7 tykkää tästä

Lichi kirjoitti:
Noh sehän jo tiedetään, että ps4:jää myydään ominaisuuksilla, jotka poistetaan vuoden päästä julkaisusta. Ihan kun ps3:akin.

Tässä asiassa Microsoftin tulisi ottaa Sonysta mallia.
lainaa
Obadiah

07.06.2013 klo 18.03 1 tykkää tästä

Pitäkööt tunkkinsa.
lainaa
asdasdasd

07.06.2013 klo 18.19 4 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Jo Xbox360:n käyttöehdoista löytyy hyvin kyseenalaisia kohtia, joista moni tuskin on edes tietoinen, koska harva jaksaa kahlata sitä tekstivallia läpi.
http://www.lazygamer.net/xbox-360/kinect-is-spying-on-you

Kyllähän sinä kyseenalaiset käyttöehdot tiedät...
*köhotheroskröh*
lainaa
Hohhoijaa

07.06.2013 klo 18.23 4 tykkää tästä

Siinäs kitisette. Suurin osa ei konsolia ostaisi muutenkaan vaikka mukana tulisi karkkia ja kissanpentuja. Itse en osta käytettyjä, en lainaa pelejäni, enkä pelaa kavereillani joten yks paskan hailee. Verkkoyhteysvaatimuskin on omalla kohdalla todella naurettavan vähäinen. Huomattavasti paremmalta tämä kuulostaa kuin mitä alunperin huhuiltiin.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

07.06.2013 klo 18.30 7 tykkää tästä

Kylläpä Microsoft teki tän konsolisukupolven helpoksi Sonylle.
lainaa
xboxfanboy

07.06.2013 klo 18.46 3 tykkää tästä

mitä helvettiä microsoft????? siis...voi vi... miksi??? miksen peliä josta olen maksannut 60-70€ saa omista? minulla on 10/2M netti joka on pätkivä! mitä mä sitten teen? minulla ei ole varaa ostaa joka peliä vi... 70€!! hyllyyn jää microsoft ja hyvästi! mulla on 500 euro säästetty voiko joku hyvä ihminen kertoa mistä sais hyvän PC!! toivottavasti sony ei mene tähän mukaan! konsolin päivät ovat luetut!
lainaa
tagmaninPalvelija

07.06.2013 klo 18.50 7 tykkää tästä

xboxfanboy kirjoitti:
mitä helvettiä microsoft????? siis...voi vi... miksi??? miksi peliä josta olen maksannut 60-70€ saa omista? minulla on 10/2M netti joka on pätkivä! mitä mä sitten teen? minulla ei ole varaa ostaa joka peliä vi... 70€!! hyllyyn jää microsoft ja hyvästi! mulla on 500 euro säästetty voiko joku hyvä ihminen kertoa mistä sais hyvän PC!! toivottavasti sony ei mene tähän mukaan! konsolin oäivät ovat luetut!


Osta PS4
lainaa
Huonoenne

07.06.2013 klo 19.18 2 tykkää tästä

Execta kirjoitti:
Kylläpä Microsoft teki tän konsolisukupolven helpoksi Sonylle.


Tai sitten ei, kukaan ei vain puhu PS4:stä. :D
lainaa
Tael

07.06.2013 klo 19.32

Ensimmäinen Xbox, joka jää hankkimatta.

(Ja ei, en hanki pleikkaria.)
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

07.06.2013 klo 20.13 4 tykkää tästä

No nyt se sitten ratkesi. Sonyn leiri kutsuu. Paitsi tietenkin jos päättävät tehdä jotain samantyylistä, niin jää koko konsolipolvi välistä.
lainaa
Foliooooo

07.06.2013 klo 20.21 6 tykkää tästä

SpyVsSpy kirjoitti:
Foliohattua saa kohta sovittaa päähän, nimittäin NSA:lle ja muille jenkkivirastoille on täysin triviaalia kytkeä joka kodin valvontakamera eli "Kinect 2.0" etänä päälle. Tiedustelupalveluille Xbone on lähes kultakimpale, jos se saadaan "joka" kotiin.


Eikö NSA:lle ja muille "jenkkivirastoille" ole aivan yhtä triviaalia kytkeä etänä päälle myös matkapuhelimien, tablettien ja tietokoneiden mikrofoneja ja kameroita?

SpyVsSpy kirjoitti:

Kinect 2.0 pakollisuuden takia xbone jää itseltä kauppaan, tai puran sen ja katkon sisältä kameran/mikin johdon.


Ooh! Jopa olet näppärä! Eikö olisi helpompaa peittää kaikki kodin kamerat ja mikrofonit maalariteipillä, sinitarralla, väriliiduilla, muovailuvahalla tai vaikkapa aamupuuron jämillä?
lainaa
NoProblem

07.06.2013 klo 20.28 9 tykkää tästä

Mikään noista ei tuota minulle ongelmaa.
- minulla on kaikki laitteet netissä silloin kun käytän niitä, pelikonsolit mukaan lukien
- hankin pelini laillisesti, en wareta, eikä huomaamatta tapahtuva aitoustarkastus rassaa minua millään tavalla
- En usko että ketään oikeasti kiinnostaa katsella minua pelaamassa tai katsomassa telkkaria, eikä minulla ole muutenkaan mitään salattavaa olohuoneessani.

Xbox One menee hankintaan ilman muuta.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

07.06.2013 klo 20.32

xCryonic kirjoitti:
Pitää taas tehdä kaikesta niin helvetin vaikeaa.
Tottakai, että olisi helpompaa vain ostaa uusi
lainaa
Petey

07.06.2013 klo 21.06 6 tykkää tästä

NoProblem kirjoitti:
Mikään noista ei tuota minulle ongelmaa.
- minulla on kaikki laitteet netissä silloin kun käytän niitä, pelikonsolit mukaan lukien
- hankin pelini laillisesti, en wareta, eikä huomaamatta tapahtuva aitoustarkastus rassaa minua millään tavalla
- En usko että ketään oikeasti kiinnostaa katsella minua pelaamassa tai katsomassa telkkaria, eikä minulla ole muutenkaan mitään salattavaa olohuoneessani.

Xbox One menee hankintaan ilman muuta.

Täsmälleen samaa mieltä, hankintaan menee :)
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

07.06.2013 klo 21.24 4 tykkää tästä

NoProblem kirjoitti:
Mikään noista ei tuota minulle ongelmaa.
- minulla on kaikki laitteet netissä silloin kun käytän niitä, pelikonsolit mukaan lukien
- hankin pelini laillisesti, en wareta, eikä huomaamatta tapahtuva aitoustarkastus rassaa minua millään tavalla
- En usko että ketään oikeasti kiinnostaa katsella minua pelaamassa tai katsomassa telkkaria, eikä minulla ole muutenkaan mitään salattavaa olohuoneessani.

Xbox One menee hankintaan ilman muuta.


Minä en ymmärrä teitä merkki uskollisia mitä ihmettä xbox tarjoaa teille mitä plege ei?

Ainoa syy itselle ostaa xbox on ollut forza mutta nyt en aio ostaa edes sen takia...
lainaa
Hohhoijaa

07.06.2013 klo 21.36 5 tykkää tästä

Pioneeri kirjoitti:

Minä en ymmärrä teitä merkki uskollisia mitä ihmettä xbox tarjoaa teille mitä plege ei?

Eli pitää ruikuttaa jostain helkkarin säälittävistä pikkuasioista tai olet merkkiuskollinen? Ja kysymykseesi vastasit jo itse; pelit. Minä ostan ne laitteet joille on parhaat pelit.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

07.06.2013 klo 21.56 3 tykkää tästä

Hohhoijaa kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:

Minä en ymmärrä teitä merkki uskollisia mitä ihmettä xbox tarjoaa teille mitä plege ei?

Eli pitää ruikuttaa jostain helkkarin säälittävistä pikkuasioista tai olet merkkiuskollinen? Ja kysymykseesi vastasit jo itse; pelit. Minä ostan ne laitteet joille on parhaat pelit.


Se että ei hyväksy niitä "pikkuasioita" tekee kuluttajasta kriittisen kuluttajan joka ajattelee omilla aivoillaan ja se on pelkästään positiivistä.

Ja Xboxin peli valikoima on suurimmaksi osaksi sama kuin plegellä
Joten en edelleenkään ymmärrä miksi xbox?

Xboxilla ei ole minusta muuta hyvää yksin oikeutta kuin forza ja sen tähden en viitsisi sitä ostaa ja kärsiä xboxin "ominaisuuksista" jotka sinä hyväksyt koska must own microsoft products!

Ja HUOM! Jos plegelle tulisi tuommoset "ominaisuudet" en ostaisi silloin sitäkään...

Merkkiuskollisuus on pelkkää kuluttajan tyhmyyttä.
lainaa
Petelius86

Rekisteröitynyt 07.10.2009

07.06.2013 klo 21.58 3 tykkää tästä

Hohhoijaa kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:

Minä en ymmärrä teitä merkki uskollisia mitä ihmettä xbox tarjoaa teille mitä plege ei?

Eli pitää ruikuttaa jostain helkkarin säälittävistä pikkuasioista tai olet merkkiuskollinen? Ja kysymykseesi vastasit jo itse; pelit. Minä ostan ne laitteet joille on parhaat pelit.


uskon että kaveri kuitenkin tarkoitti sitä että miksi tukea merkkiä noin jumalattomasti.siis merkkiä joka ei tunnu tekvän mitään muuta nyt kuin kusettavan ja vievän oikeuksia asiakkailtaan. eli tuntuu siltä että nyt nuollaan sen verran mikkisoftan persereikää puhtaaks että oksat pois ja kinutaan vielä lisää
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

07.06.2013 klo 22.06 1 tykkää tästä

Pioneeri kirjoitti:

Minä en ymmärrä teitä merkki uskollisia mitä ihmettä xbox tarjoaa teille mitä plege ei?

Xbox 360 oli nyt vain konsolina parempi kuin PS3. Itseäni vähän kieltämättä harmittanut, että valitsin PS3:n. Tosin valintaan vaikutti se punainen rinkula ja maksullinen nettipelaaminen, joten sinänsä en ole tavattoman pahoillani.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

07.06.2013 klo 22.13 11 tykkää tästä

Hohhoijaa kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:

Minä en ymmärrä teitä merkki uskollisia mitä ihmettä xbox tarjoaa teille mitä plege ei?

Eli pitää ruikuttaa jostain helkkarin säälittävistä pikkuasioista tai olet merkkiuskollinen? Ja kysymykseesi vastasit jo itse; pelit. Minä ostan ne laitteet joille on parhaat pelit.

X1:lle on julkistettu ruhtinalliset muutama exclusivea nimeltä ja olet jo tehnyt valinnan että hankit X1:n, koska sillä on parhaat pelit? Maksullinen verkkopalvelu, tehojen tuhlaaminen turhiin taustaprosesseihin ja pelien käyttöoikeuksien rajoitus ei paina tippaakaan vaakakupissa?
lainaa
Nakke79

Rekisteröitynyt 23.02.2010

08.06.2013 klo 00.59 1 tykkää tästä

Tää on kyllä sellane trolli palsta ettei paremmasta väliä!!! Moderoinnista ei ilmeisesti tietookaan.
lainaa
mursumaki

Rekisteröitynyt 07.06.2013

08.06.2013 klo 01.38

[/quote]

Minä en ymmärrä teitä merkki uskollisia mitä ihmettä xbox tarjoaa teille mitä plege ei?

Ainoa syy itselle ostaa xbox on ollut forza mutta nyt en aio ostaa edes sen takia...[/quote]

Minulle ainakin boxin ohjanin istuu paremmin käteen kuin pleikkarin.
Pleikkarilla ei ole Forzaa, Haloa, Fablea, Gear of Warsia, ja Quantum Break tulee vain Xbox Onelle. Ja ennen kuin joku tulee itkemään että pleikalla on Kilzone ja Uncharted, niin kumpaakin olen pelannut useastikkin kaverin kanssa, mutta minuun ne eivät ole tehnyt mitään suurta vaikutusta.
Muokannut: mursumaki 08.06.2013 klo 01.39 lainaa
SpyVSs

08.06.2013 klo 01.57 1 tykkää tästä

SpyVsSpy kirjoitti:

Kinect 2.0 pakollisuuden takia xbone jää itseltä kauppaan, tai puran sen ja katkon sisältä kameran/mikin johdon.

Foliooooo kirjoitti:

Ooh! Jopa olet näppärä! Eikö olisi helpompaa peittää kaikki kodin kamerat ja mikrofonit maalariteipillä, sinitarralla, väriliiduilla, muovailuvahalla tai vaikkapa aamupuuron jämillä?


Xbonen Kinect 2.0 on koko ajan "kuuntelu" tilassa vaikka laittaisi sen "pois päältä", ja "teipattu" viritys on vitun ruma hyllyssä :)

Jos totta puhutaan niin Kinect on "hyvä" peliohjain, kun on ympäripäissään, muuten sillä voi heittää vesilintua. Todennäköisesti kauppoihin (dealextreme tms.) ilmestynee pikavauhtia joku palikka, jolla Kinectin voi jättää laatikkoonsa.
..
Joku sanoi tuosta Xboxin peliohjaimesta ja se on todellakin hakkaa 10-0 tällä hetkellä PS3 peliohjaimen, itsellä 6-7 vuoden Xbox pelailun jälkeen PS3 ohjain lähinnä aiheuttaa kramppeja, ergonomia ei PS3 ohjaimessa ole tältä vuosituhannelta.

Jos Xbonen ominaisuudet pysyvät nykysenlaisina niin pakko kai se on hankkia ensin PS4 ja antaa vuoden pari pölyn laskeutua ennenkuin edes harkitsee uuden Xboxin ostamista.

lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

08.06.2013 klo 06.33 2 tykkää tästä

Foliooooo kirjoitti:
SpyVsSpy kirjoitti:
Foliohattua saa kohta sovittaa päähän, nimittäin NSA:lle ja muille jenkkivirastoille on täysin triviaalia kytkeä joka kodin valvontakamera eli "Kinect 2.0" etänä päälle. Tiedustelupalveluille Xbone on lähes kultakimpale, jos se saadaan "joka" kotiin.


Eikö NSA:lle ja muille "jenkkivirastoille" ole aivan yhtä triviaalia kytkeä etänä päälle myös matkapuhelimien, tablettien ja tietokoneiden mikrofoneja ja kameroita?

mm...ei.
Mitä läppäreihin ja avoimiin alustoihin tulee kuten esim. Androidiin niin jokainen voi ihan itse pitää huolta ettei heidän kameroita tai mikrofoneja käytetä tai ettei mitään ylimääräistä dataa karkaa nettiin.
Kinectin kohdalla on kuitenkin muutama erittäin vakava yksityiskohta:
- Kamera on aina olohuoneessa jatkuvasti kuvaamassa esim. sohvaa toisin kuin käynnykkä joka vain joskus tulee käyttäjän kasvojen eteen
- Kinectin kamera on erttäin tarkka. Kykenee ymmärtämään englannin kieltä ja tunnistamaan ihmisten määrän, yksilöimään ihmiset kasvojen tunnistamisella, tunnistaa ilmeet, sydämen sykkeet, eleet jne.
- Microsoft on hehkuttanut useaan otteeseen kuinka tarkkaa tietoa pelaajista Kinectillä voi onkia
- Microsoft on tehnyt useita patentteja mm. tekijänoikeuksien valvomiseen, ihmisten kotiin tunkeutumiseen kameran kautta viranomaisten näin vaatiessa. jne.
- Ja nyt...kaikkein naurettavin juttu. Microsoft on kehittänyt kaikenlaiset kinectin disablointi ja pause featuret, mutta ei perustele edelleenkään miksi Kinectiä ei voi vain vetää irti konsolista ja sillä selvä. Käytännössä 100% todiste siitä, että MS pystyy ja haluaa vakoilla.
- Tagman tuossa edellä mainitsi jo Xbox 360 kohdalla kinect vakoilun alkaneen

mursumaki kirjoitti:

Minulle ainakin boxin ohjanin istuu paremmin käteen kuin pleikkarin.
Pleikkarilla ei ole Forzaa, Haloa, Fablea, Gear of Warsia, ja Quantum Break tulee vain Xbox Onelle. Ja ennen kuin joku tulee itkemään että pleikalla on Kilzone ja Uncharted, niin kumpaakin olen pelannut useastikkin kaverin kanssa, mutta minuun ne eivät ole tehnyt mitään suurta vaikutusta.

Sekä Xbox Onen, että PS4:n ohjaimet ovat uudistettuja. Näistä PS4:n ohjain on saanut eniten uudistuksia ja mitä kuvista voi päätellä niin juurikin käteenistuvuuden kannalta.
Muokannut: Bladekill 08.06.2013 klo 06.39 lainaa
Hohhoijaa

08.06.2013 klo 07.40 3 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Maksullinen verkkopalvelu, tehojen tuhlaaminen turhiin taustaprosesseihin ja pelien käyttöoikeuksien rajoitus ei paina tippaakaan vaakakupissa?

En sanonut ettenkö ostaisi pleikkaria jos sitä murehdit :D Boksilla on tässä sukupolvessa jo loistavia pelejä enkä usko että meiniki loppuu seuraavassakaan. Ja ei, meikäläiselle yksikään mainitsemistasi nitpickingeistä ei vaikuta juuri pätkäkään, eniten ehkä käytettyjen pelien ostaminen, niitä tulee kuitenkin silloin tällöin osteltua. Mutta sekin asia on nyt julkaisijoiden harteilla, ei MS:n. Ja jos Microsoftia oikeasti kiinnostaa minkäväriset verhot olohuoneessani roikkuvat niin pällistelkööt vaan. Tietenkin jos dashboardille rupeaa pomppimaan mainoksia erivärisistä verhoista niin sitten saatan suutahtaa.

Ihan mielenkiinnosta; mitäs se Sony on jo tehnyt että on saanut tuollaiset "fuck yeah" asenteet osakseen? Laitteesta ei tiedetä mitään muuta varmaa kuin raudan specsit, ohjain ja pari peliä?
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

08.06.2013 klo 09.38 5 tykkää tästä

Hohhoijaa kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Maksullinen verkkopalvelu, tehojen tuhlaaminen turhiin taustaprosesseihin ja pelien käyttöoikeuksien rajoitus ei paina tippaakaan vaakakupissa?

Ihan mielenkiinnosta; mitäs se Sony on jo tehnyt että on saanut tuollaiset "fuck yeah" asenteet osakseen? Laitteesta ei tiedetä mitään muuta varmaa kuin raudan specsit, ohjain ja pari peliä?

Ei kait Sonylla ole mitään erityistä asennetta vaan pelaajilla ylipäätään. Sehän tässä surkuhupaisaa onkin, että Sonyn ei oikeasti tarvitse edes tehdä mitään. Tärkeintä ettei toista ainoatakaan temppua jonka MS on tehnyt, niin Sony on käytännössä automaattinen voittaja.

Ennen sitä arvostettiin joka tarjosi asiakkailleen parasta, nyt sitä arvostetaan joka ei terrorisoi asiakkaitaan. Ajat ovat todellakin muuttuneet.
Muokannut: Bladekill 08.06.2013 klo 09.39 lainaa
Tillu

Rekisteröitynyt 30.03.2007

08.06.2013 klo 09.39 4 tykkää tästä

Nakke79 kirjoitti:
Tää on kyllä sellane trolli palsta ettei paremmasta väliä!!! Moderoinnista ei ilmeisesti tietookaan.
Olen poistellut tässä muutaman päivän aikana aika roimakaupalla näitä pahimpia viestejä mitä on tullut vastaan. Oot kyllä oikeassa että viime päivinä on taas sellaista aivopierua leijunut ilmassa, mihin on kyllä ollut pakko tarttua. Siis muistakaahan lapset että sellaiset viestit, joissa haukutaan toista osapuolta, käytetään asiatonta kieltä tai muuten vaan koitetaan aiheuttaa mielipahaa, päätyvät bittiavaruuteen.

Asiattomista viesteistä voi muuten ilmoitella tuolta sivuston oikean yläkulman palaute-napin kautta.

Kytäjuttu.
lainaa
xxx

08.06.2013 klo 11.42 1 tykkää tästä

Foliohattu kirjoitti:
Tony kirjoitti:
Paljastuihan just äskettäin laaja puhelinten salakuuntelukampanja Amerikassa. Onhan se aika naiivia elää uskossa, etteivät ne uutta xboxia ja sen video-ominaisuuksia käyttäisi. Ainakin jossain vaiheessa. Eli enää nakupelailua.

No se ei ole kovin vaikea analysoida, mitä dataa Xbox lähettää verkkoa pitkin eteen päin. Jos Kinetic alkais lähettää keräämänsä datan eteen päin MS:n palvelimille, niin se kyllä jäis kiinni siitä todella nopeasti. Jos kärsii vainoharhasta, niin ei faktat kyllä siinä vaihein auta. Tosin silloin kannattaa olla koskematta Sonyn touchpadiin, koska se voi siirtää sormenjälkesi suoraan Sonyn tietokantaan.


Kyllä sitä yhtälailla luulisi puhelinyhtiöiden olevan heti tietoisia salakuunteluista.
lainaa
SeeYouSucker

08.06.2013 klo 11.52 8 tykkää tästä

NoProblem kirjoitti:
Mikään noista ei tuota minulle ongelmaa.
- minulla on kaikki laitteet netissä silloin kun käytän niitä, pelikonsolit mukaan lukien
- hankin pelini laillisesti, en wareta, eikä huomaamatta tapahtuva aitoustarkastus rassaa minua millään tavalla
- En usko että ketään oikeasti kiinnostaa katsella minua pelaamassa tai katsomassa telkkaria, eikä minulla ole muutenkaan mitään salattavaa olohuoneessani.

Xbox One menee hankintaan ilman muuta.


Asenna sitten kotiisi muutenkin kamerat ja streamaa niitä livenä nettiin. Ei pitäisi olla ongelma, sillä sinullahan ei ole mitään salattavaa.

Ei vittu, että ihmiset voi olla tyhmiä.
lainaa
oletTäysinPihalla

08.06.2013 klo 16.27 2 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:

mm...ei.
Mitä läppäreihin ja avoimiin alustoihin tulee kuten esim. Androidiin niin jokainen voi ihan itse pitää huolta ettei heidän kameroita tai mikrofoneja käytetä tai ettei mitään ylimääräistä dataa karkaa nettiin.
Kinectin kohdalla on kuitenkin muutama erittäin vakava yksityiskohta:
- Kamera on aina olohuoneessa jatkuvasti kuvaamassa esim. sohvaa toisin kuin käynnykkä joka vain joskus tulee käyttäjän kasvojen eteen
- Kinectin kamera on erttäin tarkka. Kykenee ymmärtämään englannin kieltä ja tunnistamaan ihmisten määrän, yksilöimään ihmiset kasvojen tunnistamisella, tunnistaa ilmeet, sydämen sykkeet, eleet jne.
- Microsoft on hehkuttanut useaan otteeseen kuinka tarkkaa tietoa pelaajista Kinectillä voi onkia
- Microsoft on tehnyt useita patentteja mm. tekijänoikeuksien valvomiseen, ihmisten kotiin tunkeutumiseen kameran kautta viranomaisten näin vaatiessa. jne.
- Ja nyt...kaikkein naurettavin juttu. Microsoft on kehittänyt kaikenlaiset kinectin disablointi ja pause featuret, mutta ei perustele edelleenkään miksi Kinectiä ei voi vain vetää irti konsolista ja sillä selvä. Käytännössä 100% todiste siitä, että MS pystyy ja haluaa vakoilla.


Pötyä. Xbox Onen kameran ja mikrofonin voi kytkeä pois päältä aivan kuten matkapuhelimissa tietokoneissa ym. mobiililaitteissakin. Kodin tietoverkkoon liitetyn laitteen tietoliikenteen seuraaminen on äärimmäisen helppoa. Mikäli boksi lähettäisi dataa nettiin silloin kun se on esim. sammutettuna, sen huomaisi välittömästi. Matkapuhelinverkkoon liitetyn puhelimen, tabletin tai tietokoneen ylimääräisen dataliikenteen havaitseminen onkin sitten jo kertaluokkaa vaikeampi homma.

Toisekseen, kotisohvallaan telkkaria katsovan katselu ei varmastikaan tarjoa mitään sellaista arvokasta tiedusteludataa, josta kukaan olisi oikeasti kiinnostunut. Saatika, että jossakin keskusvalvomossa riittäisi henkilökuntaa kymmenien miljoonien kotisohvillaan istuvien pällistelemiseen ja kuunteluun kaikilla mahdollisilla kielillä. Mobiililaitteen tietoliikenne, sijainti (GPS) ja puhelujen metadata sekä puhelujen sisältö sen sijaan tarjoavat tarpeen vaatiessa hyvinkin paljon tietoa henkilön tekemisistä ja ne voidaan tilaajatietojen perusteella yhdistää täsmälleen oikeaan henkilöön, siihen joka laitetta käyttää, ilman että tarvitsisi arvailla onko käyttäjä isä, poika, serkku vaiko naapurin Jonne.

lainaa
heiTonokki

08.06.2013 klo 16.32 7 tykkää tästä

SeeYouSucker kirjoitti:
NoProblem kirjoitti:
Mikään noista ei tuota minulle ongelmaa.
- minulla on kaikki laitteet netissä silloin kun käytän niitä, pelikonsolit mukaan lukien
- hankin pelini laillisesti, en wareta, eikä huomaamatta tapahtuva aitoustarkastus rassaa minua millään tavalla
- En usko että ketään oikeasti kiinnostaa katsella minua pelaamassa tai katsomassa telkkaria, eikä minulla ole muutenkaan mitään salattavaa olohuoneessani.

Xbox One menee hankintaan ilman muuta.


Asenna sitten kotiisi muutenkin kamerat ja streamaa niitä livenä nettiin. Ei pitäisi olla ongelma, sillä sinullahan ei ole mitään salattavaa.

Ei vittu, että ihmiset voi olla tyhmiä.


Oluhuoneestani löytyy Kinect. Lisäksi kaikissa matkapuhelimissani, tietokoneissani ja tableteissani on mikrofoni ja 1-2 kameraa. Tervetuloa vaan katselemaan, jos pystyt.
lainaa
kohtalentäämälli

08.06.2013 klo 16.42 9 tykkää tästä

Ai että kuinka mä nautin kun warepojat jäävät tulevassa konsolisukupolvessa nuolemaan näppejään ja wannabekräkkereiden vaivalla ja kalliilla modatut laitteet muuttuvat napin painalluksella elektroniikkajätteeksi, jolla ei pelata yhtään mitään.
lainaa
just

08.06.2013 klo 16.54 2 tykkää tästä

SpyVSs kirjoitti:

Jos totta puhutaan niin Kinect on "hyvä" peliohjain, kun on ympäripäissään, muuten sillä voi heittää vesilintua.


...koska kaikki tietävät että Kinectiä on pakko käyttää ja laitteen mukana toimitettu pädi on vain koriste. Millainen syrjäytynyt luuseri muutenkaan pelaa kännissä pelikonsolilla?
lainaa
JoopaJoo

08.06.2013 klo 17.17 3 tykkää tästä

...koska kaikki tietävät että Kinectiä on pakko käyttää ja laitteen mukana toimitettu pädi on vain koriste. Millainen syrjäytynyt luuseri muutenkaan pelaa kännissä pelikonsolilla?
---
Varmasti on "pakko käyttää", jos Kinect (2.0) peleinä on jotaki urheilupelejä/seurapeleja.

Et ole tainnut ikinä juoda Pepsiä vahvempaa joten jätä viinasta puhuminen /trollailu aikuisille... luuletko, että kukaan yksinään vetelee viinaa ja pelailee jollaki Kinectillä.

Kommentin perusteella et ole tainnut edes 18v täyttää vielä.
lainaa
tagmaninPalvelija

08.06.2013 klo 17.32 9 tykkää tästä

kohtalentäämälli kirjoitti:
Ai että kuinka mä nautin kun warepojat jäävät tulevassa konsolisukupolvessa nuolemaan näppejään ja wannabekräkkereiden vaivalla ja kalliilla modatut laitteet muuttuvat napin painalluksella elektroniikkajätteeksi, jolla ei pelata yhtään mitään.


Nyt on kyllä ihan pakko olla samaa mieltä +1
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

08.06.2013 klo 18.13 7 tykkää tästä

oletTäysinPihalla kirjoitti:

Pötyä. Xbox Onen kameran ja mikrofonin voi kytkeä pois päältä aivan kuten matkapuhelimissa tietokoneissa ym. mobiililaitteissakin. Kodin tietoverkkoon liitetyn laitteen tietoliikenteen seuraaminen on äärimmäisen helppoa. Mikäli boksi lähettäisi dataa nettiin silloin kun se on esim. sammutettuna, sen huomaisi välittömästi. Matkapuhelinverkkoon liitetyn puhelimen, tabletin tai tietokoneen ylimääräisen dataliikenteen havaitseminen onkin sitten jo kertaluokkaa vaikeampi homma.


Kannattaakohan alkaa puhumaan tekniikasta, jos ei selvästikään tajua windowsin käynnistä-valikkoa ja facebook.com:ia enempää?
Kuten totesin aikaisemmin niin avoimissa järjestelmissä käyttäjä voi oikeasti itse selvittää käyttääkö kone esim. web-kameraa/mikrofonia ilman lupaasi, mikä prosessi sitä käyttää, milloin etc. ja lähettääkö se dataa nettiin + mitä dataa se lähettää.
Xbox One on suljettu ympäristö jossa voit vain luottaa/olla luottamatta Microsoftin sanaan siitä, että Kinect ei ole käytössä. Kumma vain Microsoft jo Xbox 360:n käyttöehdoissa (tämä on se kohta jonka ovelasti poistit edellisestä viestistäni) toteaa vakoilevansa ja on hakenut useita patentteja ihmisten kyyläämiseen Kinectin kautta. Luonnollisesti jos ja kun Xbox One lähettää vakoiludataa palvelimmilleen niin se on kryptattua ja edelleen voit vain luottaa MS:n sanaan. Ainoa keino saada X1:stä edes etäisesti turvallinen laite on silloin kuin ko. loota on hakkeroitu ja siihen saa mahd. custom OS:n ja järjestelmän toimintaan pääsee käsiksi.

oletTäysinPihalla kirjoitti:

Toisekseen, kotisohvallaan telkkaria katsovan katselu ei varmastikaan tarjoa mitään sellaista arvokasta tiedusteludataa, josta kukaan olisi oikeasti kiinnostunut. Saatika, että jossakin keskusvalvomossa riittäisi henkilökuntaa kymmenien miljoonien kotisohvillaan istuvien pällistelemiseen ja kuunteluun kaikilla mahdollisilla kielillä. Mobiililaitteen tietoliikenne, sijainti (GPS) ja puhelujen metadata sekä puhelujen sisältö sen sijaan tarjoavat tarpeen vaatiessa hyvinkin paljon tietoa henkilön tekemisistä ja ne voidaan tilaajatietojen perusteella yhdistää täsmälleen oikeaan henkilöön, siihen joka laitetta käyttää, ilman että tarvitsisi arvailla onko käyttäjä isä, poika, serkku vaiko naapurin Jonne.


Tarjoaa aika helvetisti markkinointitietoa, mahdollisuuksia rajoittaa laitteen käyttöä jne. Varsinkin Kinectin tasoisella laitteella joka hakkaa tarkkuudessaan kaikki webcamit ja vastaavat. Tästä voit lukea MS:n hakemista patenteista ja jo edellä mainitsemastani tagmanin viestissä olevasta linkistä jonka poistit. Ei se vakoilu silmät sulkemalla lopu. Mitään keskusvalvomoa ei todellakaan tarvitse. Emme elä 1960-lukua enää.

On tullut n. 8v tutkittua ja kehitettyä softaa ja suunniteltua tietoturvaan liittyviä asioita + muutama vuosi työskenneltyä tietoturvayhtiössä joten saattaa olla "hiukan" kokemusta aiheesta.
mm. useita markkinoilla olevia tuotteita kuten iPhonea, Androidia, PS3:sta, Smart TV:tä etc. on tullut tutkittua ja niiden liikennettä on tullut seurattua testilaboratiossa.
lainaa
voitaivas

08.06.2013 klo 19.57 12 tykkää tästä

Bladefail taas tapansa mukaan failaa amatöörimäisesti. Mikäli hänellä olisi vähääkään teknistä osaamista ja ennen kaikkea tietoa, hän kyllä tajuaisi kuinka tavattoman helppoa verkkoliikenteen analysointi on. Luvaton video- ja äänidatan lähettäminen nettiin paljastuisi alta aikayksikön.

No selittäköön vaan puutaheinää, hyvät naurut tuosta ainakin irtoaa.
lainaa
V2_ylläpito_herätkää

08.06.2013 klo 22.38 1 tykkää tästä

Tänne pitäisi saada moderointi kommentteihin, alaikäiset penikat käy kirjoittamassa paskaa kommentit täyteen.
lainaa
tagmaninPalvelija

08.06.2013 klo 22.39 4 tykkää tästä

V2_ylläpito_herätkää kirjoitti:
Tänne pitäisi saada moderointi kommentteihin, alaikäiset penikat käy kirjoittamassa paskaa kommentit täyteen.


Se tekeekin tästä sivustosta niin hauskan :D
lainaa
xboxfanboy

08.06.2013 klo 23.03 3 tykkää tästä

arvoisat pelaajat nämä asiat, joita mikcrosoft lopulta paljasti ja vahvisti rajoittavat meidän pelaajien oikeudet! älkää nyt ihmeessä menkö mukaan! microsoft ei lopeta tähän vaan tulevaisuudessa tulee lisää rajoitukset! älkää ostako xbox one! kun emme osta lopulta ne luovuttavat! me maksetaan heidän palkkoja! peli konsolit eivät ole tietokone vaan peli konsoli! miksi pitää tehdä pelaamisesta niin vaikeeta kaikeilla ärsyttävillä ja säälittävillä rajoituksilla! herätkää nyt pelaajat!
lainaa
asdasdasd

08.06.2013 klo 23.12 6 tykkää tästä

SeeYouSucker kirjoitti:

Asenna sitten kotiisi muutenkin kamerat ja streamaa niitä livenä nettiin. Ei pitäisi olla ongelma, sillä sinullahan ei ole mitään salattavaa.

Oletko oikeasti noin tyhmä vai ajatteletko muuten vain kuin 12-vuotias? Ei herranjestas...
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

09.06.2013 klo 01.56 7 tykkää tästä

voitaivas kirjoitti:
Bladefail taas tapansa mukaan failaa amatöörimäisesti. Mikäli hänellä olisi vähääkään teknistä osaamista ja ennen kaikkea tietoa, hän kyllä tajuaisi kuinka tavattoman helppoa verkkoliikenteen analysointi on. Luvaton video- ja äänidatan lähettäminen nettiin paljastuisi alta aikayksikön.

No selittäköön vaan puutaheinää, hyvät naurut tuosta ainakin irtoaa.

Sinulla käy edes mielessä, että Xbox One ylipäätää lähettäisi vakoilutietojaan ääni tai video -datana nettiin ja sitten tulet puhumaan muille teknisestä osaamisesta. Eiköhän tuo kertonut kaiken olennaisen.
Ei sillä, että sitä tietoa sen kummemmin multimediadatasta kuin mistään muustakaan pystyisi selvittämään kryptauksen jälkeen, mutta järki käteen...

Jos asia tosiaan näin on niin sitten varmaankin voit selittää kuinka toteutat tuon eikä mitään "nyhyy...en tykkää kun oot oikeassa homo" paskaa vaan teknisesti pätevä selitys. Aivan, et pysty siihen eikä kukaan muukaan.
Muokannut: Bladekill 09.06.2013 klo 02.06 lainaa
xboxfanboy

09.06.2013 klo 10.04 1 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
voitaivas kirjoitti:
Bladefail taas tapansa mukaan failaa amatöörimäisesti. Mikäli hänellä olisi vähääkään teknistä osaamista ja ennen kaikkea tietoa, hän kyllä tajuaisi kuinka tavattoman helppoa verkkoliikenteen analysointi on. Luvaton video- ja äänidatan lähettäminen nettiin paljastuisi alta aikayksikön.

No selittäköön vaan puutaheinää, hyvät naurut tuosta ainakin irtoaa.

Sinulla käy edes mielessä, että Xbox One ylipäätää lähettäisi vakoilutietojaan ääni tai video -datana nettiin ja sitten tulet puhumaan muille teknisestä osaamisesta. Eiköhän tuo kertonut kaiken olennaisen.
Ei sillä, että sitä tietoa sen kummemmin multimediadatasta kuin mistään muustakaan pystyisi selvittämään kryptauksen jälkeen, mutta järki käteen...

Jos asia tosiaan näin on niin sitten varmaankin voit selittää kuinka toteutat tuon eikä mitään "nyhyy...en tykkää kun oot oikeassa homo" paskaa vaan teknisesti pätevä selitys. Aivan, et pysty siihen eikä kukaan muukaan.


kyllä microsoft ehdottomasti aikoo vakoilla! tiesitkö, että microsoft ohjelmoi miehittämättömiä lentokoneita ja on mukana monessa armeijan projecteissa? suurin osa ihmisistä ei halua kinectiä pakollisena, mutta microsoft ei suostu poistamaan kinectiä xbox one ( pakko osto ) listalta. just pari päivää sittenkin vuosi tieto, että usa hallitus niin sanotusti salakuuntelee kaikki jenkkiläisiä terrorismin varalta, niinpä tämäkin asiaa selvisi näin! vakoilua vakoilua ja vakoilua! ota pääsi pois p...stäsi ja kato ympärillesi mitä tapahdu! miksi ihmeessä pelistä josta maksan 70 euroa niin en saa tehdä sillä mitä haluan?!! anta tai myydä jollekin? se on vittu mun omaisuus!
lainaa
surkuhupaisaa

09.06.2013 klo 14.13 1 tykkää tästä

itseäni kiinnostaa erityisesti miten näitä viimeaikojen juttuja NSAt ja Obamat yms ovat kommentoineet sanomalla että ulkomaalaisia tarkkaillaan jenkkilän suojelemiseksi. aika härskiä että kaikkia rajojen ulkopuolella pidetään uhkana ja se sanotaan näin avoimesti. että se siitä suvaitsevaisuudesta ja avoimuudesta, maassa jonka väestö on käytännössä täysin kolmannen tai neljännen polven ulkomaalaisia.

aika helvetinmoinen masiina "Saat pelata tätä awesumxxx peliä kunhan hyväksyt tämän valvonnan ja tarkkailun". odotan innolla jo niitä uutisia "Mies huusi pelille haluavansa tappaa pelintekijän, mies on karkotettu maasta"
lainaa
teräsmies

09.06.2013 klo 15.21

tässä kun ei ole vaihtoehtoja, kuluttajalla kun kaksi riistolaatikkoa samoilla systeemeillä tulee markkinoille ni pelaa tai ole pelaamatta mutta aivan uskomatonta ahneutta osoittaa tämä systeemi, mietitäämpä elokuva bisnestä siinä ollaan nöyrinä kun leffoja saa ilmaseks mistä vaan eli piratismi on kaiken pelastaja :) sillä muuten hinnat revitään ylös jos ei olis vaihtoehtoja eli toivotaan et joku keksii jotain modi juttuu ni rupeis tulee nöyryyttä noihinkin ahneisiin riistäjiin joille mikään ei tunnu riitävän ja floppais koko paska mut aina riittää varakkaampia jotka ostaa moisen eikä siellä välitetä pinempi tuloisten pelaamisessta pätkääkään
lainaa
failaatTaas

09.06.2013 klo 16.35 6 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
voitaivas kirjoitti:
Bladefail taas tapansa mukaan failaa amatöörimäisesti. Mikäli hänellä olisi vähääkään teknistä osaamista ja ennen kaikkea tietoa, hän kyllä tajuaisi kuinka tavattoman helppoa verkkoliikenteen analysointi on. Luvaton video- ja äänidatan lähettäminen nettiin paljastuisi alta aikayksikön.

No selittäköön vaan puutaheinää, hyvät naurut tuosta ainakin irtoaa.

Sinulla käy edes mielessä, että Xbox One ylipäätää lähettäisi vakoilutietojaan ääni tai video -datana nettiin ja sitten tulet puhumaan muille teknisestä osaamisesta. Eiköhän tuo kertonut kaiken olennaisen.
Ei sillä, että sitä tietoa sen kummemmin multimediadatasta kuin mistään muustakaan pystyisi selvittämään kryptauksen jälkeen, mutta järki käteen...

Jos asia tosiaan näin on niin sitten varmaankin voit selittää kuinka toteutat tuon eikä mitään "nyhyy...en tykkää kun oot oikeassa homo" paskaa vaan teknisesti pätevä selitys. Aivan, et pysty siihen eikä kukaan muukaan.


Etkö BladeFail tajua, että vaikka tietoliikenteen sisältö olisikin salattu, sen määrä, alkuperä ja vastaanottaja on helposti selvitettävissä ihan kotikonsteinkin. Jos boksi lähettäisi jatkuvaa A/V -striimiä silloin kun kamerat ja mikit on kytketty pois päältä tai kun laite on sammutettu, paljastuisi se välittömästi.

Ja itsekin olet jo viikkokausia riekkunut kuinka kaikki salaukset puretaan helposti. Siispä sinun ulinasi perusteella myös tietoliikenteen salaus on helposti purettavissa.

Toisin sanoen, olet väärässä kuten aina, homo. Ammattilainen muka... LOL!
lainaa
naurettavaa

09.06.2013 klo 16.38 2 tykkää tästä

surkuhupaisaa kirjoitti:
itseäni kiinnostaa erityisesti miten näitä viimeaikojen juttuja NSAt ja Obamat yms ovat kommentoineet sanomalla että ulkomaalaisia tarkkaillaan jenkkilän suojelemiseksi. aika härskiä että kaikkia rajojen ulkopuolella pidetään uhkana ja se sanotaan näin avoimesti. että se siitä suvaitsevaisuudesta ja avoimuudesta, maassa jonka väestö on käytännössä täysin kolmannen tai neljännen polven ulkomaalaisia.

aika helvetinmoinen masiina "Saat pelata tätä awesumxxx peliä kunhan hyväksyt tämän valvonnan ja tarkkailun". odotan innolla jo niitä uutisia "Mies huusi pelille haluavansa tappaa pelintekijän, mies on karkotettu maasta"


Huijui!! Painahan poju nyt vaan foliohattua syvemmälle korvillesi.
lainaa
kinectonpaha

09.06.2013 klo 18.24 1 tykkää tästä

Odotellaan playstationin kaltaista tietomurtoa ja katsotaan montako ihmistä kusee housuihinsa. Kaiken paskan jälkeen ei ole ihmekkään jos hakkerit kävisivät microsoftin kimppuun.
lainaa
tagmaninPalvelija

09.06.2013 klo 18.25 1 tykkää tästä

Talmunen kirjoitti:
Se ei ole vika, se on ominaisuus


Paska ominaisuus
lainaa
woot

09.06.2013 klo 20.12

100. viesti!
lainaa
apuva

09.06.2013 klo 20.14

kinectonpaha kirjoitti:
Odotellaan playstationin kaltaista tietomurtoa ja katsotaan montako ihmistä kusee housuihinsa. Kaiken paskan jälkeen ei ole ihmekkään jos hakkerit kävisivät microsoftin kimppuun.

Ei hakkereita kiinnosta tuollainen paska. Vasta sitten jos jokin heitä miellyttävä ominaisuus heitetään jorpakkoon niin voi käydä huonosti, kuten other-os.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

09.06.2013 klo 20.26

failaatTaas kirjoitti:

Etkö BladeFail tajua, että vaikka tietoliikenteen sisältö olisikin salattu, sen määrä, alkuperä ja vastaanottaja on helposti selvitettävissä ihan kotikonsteinkin. Jos boksi lähettäisi jatkuvaa A/V -striimiä silloin kun kamerat ja mikit on kytketty pois päältä tai kun laite on sammutettu, paljastuisi se välittömästi.

Et tainnut ottaa huomioon, että boxi tekee sammutettuna päivitystarkistuksia ja latauksia, sekä ilmeisesti tarkistaa myös pelien käyttöoikeuksia. Eli dataa tulee ajoittain liikkumaan laitteen ollessa kinnikkin.
lainaa
järjenkäyttösallittu

09.06.2013 klo 20.44 3 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
failaatTaas kirjoitti:

Etkö BladeFail tajua, että vaikka tietoliikenteen sisältö olisikin salattu, sen määrä, alkuperä ja vastaanottaja on helposti selvitettävissä ihan kotikonsteinkin. Jos boksi lähettäisi jatkuvaa A/V -striimiä silloin kun kamerat ja mikit on kytketty pois päältä tai kun laite on sammutettu, paljastuisi se välittömästi.

Et tainnut ottaa huomioon, että boxi tekee sammutettuna päivitystarkistuksia ja latauksia, sekä ilmeisesti tarkistaa myös pelien käyttöoikeuksia. Eli dataa tulee ajoittain liikkumaan laitteen ollessa kinnikkin.


Et tainnut ottaa huomioon että aitoustarkistus tehdään kerran vuorokaudessa ja vain silloin kun konsoli on käynnissä. Et myöskään taida käsittää video- ja audiostriimin vaativan sen verran paljon kaistaa, ettei sitä voi millään tehdä huomaamatta.
lainaa
hurrdurr

09.06.2013 klo 21.05 3 tykkää tästä

WiiUn gamepadissa on kamera - ketään ei kiinnosta;
Xboxin mukana tulee kamera - OMG THEY ARE SPYINK US
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

09.06.2013 klo 22.50 2 tykkää tästä

järjenkäyttösallittu kirjoitti:

Et tainnut ottaa huomioon että aitoustarkistus tehdään kerran vuorokaudessa ja vain silloin kun konsoli on käynnissä. Et myöskään taida käsittää video- ja audiostriimin vaativan sen verran paljon kaistaa, ettei sitä voi millään tehdä huomaamatta.

Vaikkei X1 tekisikään aitoustarkistuksia laitteen ollessa kiinni, niin päivityksiä voi tehdä. Ja ainoastaan paranoidimmat uskoo laitteen salakuuntelevan ja tarkkailevan käyttäjää kokoajan. Kuten aikasemmin sanoin, niin pidän mahdollisena että kinectillä kerätään käyttäjästä dataa mm.kohdistettua markkinointia varten silloin kun laite on päällä. Eikä videon ja audion lähetys vie kaistaa paljon mitään, ellei haluta lähettää jotain HD-tason matskua pakkaamattomana.
lainaa
otanhatunkunluet

09.06.2013 klo 23.47

naurettavaa kirjoitti:
surkuhupaisaa kirjoitti:
itseäni kiinnostaa erityisesti miten näitä viimeaikojen juttuja NSAt ja Obamat yms ovat kommentoineet sanomalla että ulkomaalaisia tarkkaillaan jenkkilän suojelemiseksi. aika härskiä että kaikkia rajojen ulkopuolella pidetään uhkana ja se sanotaan näin avoimesti. että se siitä suvaitsevaisuudesta ja avoimuudesta, maassa jonka väestö on käytännössä täysin kolmannen tai neljännen polven ulkomaalaisia.

aika helvetinmoinen masiina "Saat pelata tätä awesumxxx peliä kunhan hyväksyt tämän valvonnan ja tarkkailun". odotan innolla jo niitä uutisia "Mies huusi pelille haluavansa tappaa pelintekijän, mies on karkotettu maasta"


Huijui!! Painahan poju nyt vaan foliohattua syvemmälle korvillesi.


Ihan perusuutisista selviää että väärin tulkitut kommentit twitterissä ovat aiheuttaneet ihan järjettömiä seurauksia. Ja että USAn hallinto on sanonut yllä kuvatusti.

Jos et seuraa uutisia ollenkaan niin ihmettelen mitä teet edes täällä.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

10.06.2013 klo 03.00 4 tykkää tästä

failaatTaas kirjoitti:


Etkö BladeFail tajua, että vaikka tietoliikenteen sisältö olisikin salattu, sen määrä, alkuperä ja vastaanottaja on helposti selvitettävissä ihan kotikonsteinkin.

Niin on, mutta mitä helvetin väliä niillä on?
Alkuperä = Xbox One (ainoa mahdollinen vaihtoehto, ei todista mitään)
Vastaanottaja = esim. Microsoft (99% Xbox Onen liikenteestä tod. näk. menee juurikin Microsoftin palvelimille, joten edelleenkään ei todista mitään)
Määrä = mitä tahansa (jos on kryptattuna niin kaikkea voi epäillä, muttei mitään voi edelleenkään todistaa.)

failaatTaas kirjoitti:

Jos boksi lähettäisi jatkuvaa A/V -striimiä silloin kun kamerat ja mikit on kytketty pois päältä tai kun laite on sammutettu, paljastuisi se välittömästi.

1. Se EI paljastuisi, mutta verkkoanalyysillä sitä voisi vahasti epällä.
2. Väänsin jo tätä rautalangasta aikaisemmin, mutta oletko aivan saatanan tyhmä vai miksi ihmeessä EDELLEENKIN kuvittelet Microsoftin lähettävän verkkoon jotain helvetin raskasta A/V-streamia? Ja minne? Sinne heidän 60-luvun valvontakeskukseen jossa jokaista Xbox Onen kameraa seuraa pari Microsoftin työntekijää? :D Häpäiset evoluution näillä jutuillasi.

Ottaen vielä huomioon, että Xbox Onen Kinect 2 on erittäin tarkka kamera, jolla pystytää mittaamaan sykettä, ilmeitä, eleitä, rakentamaan 3D-malleja jne. voi vähempi järkisempikin henkilö tajuta, että Xbox One itsessään seuraa kameran kautta tapahtumia ja tekee niistä anaalyysiä jota sitten lähettää Microsoftin palvelimille oli se sitten tietoja sykkeestäsi, ilmeestäsi elokuvan aikana, t-paidastasi, limukkatölkistäsi, muista henkilöistä ja heidän tekemisistään. Ei siis videona vaan esim. tekstidatana. En olisi yllättynyt jos vaikka joskus jotain still-kuvia tai videoitakin siellä liikkuisi, mutta se ei varmasti ole päätarkoitus tuolle.

failaatTaas kirjoitti:

Ja itsekin olet jo viikkokausia riekkunut kuinka kaikki salaukset puretaan helposti.

Öö...en?

failaatTaas kirjoitti:

Toisin sanoen, olen väärässä kuten aina!

Jep.

järjenkäyttösallittu kirjoitti:

Et tainnut ottaa huomioon että aitoustarkistus tehdään kerran vuorokaudessa ja vain silloin kun konsoli on käynnissä. Et myöskään taida käsittää video- ja audiostriimin vaativan sen verran paljon kaistaa, ettei sitä voi millään tehdä huomaamatta.

Väärin.
Jos nyt "aitoustakistuksella" viittasit tuohon Xbox Onen always-onlineen niin sitähän EI tehdä kerran vuorokaudessa vaan kokoajan, mutta jos olet poissa netistä kauemmin kuin 24h niin konsoli ei ainakaan osittain toimi.
Mikä tilanne olisi tuo mainitsemasi ja aitoustarkastus tehtäisiin vaikkapa joka ilta 20.00 ja päivänä x, nettisi katkeaa 19.59. Voisit käyttää Xbox Onea tarkalleen minuutin ilman nettiä ennen sen lukkiutumista vaikka puhe on ollut 24h.
Muokannut: Bladekill 10.06.2013 klo 04.00 lainaa
FAAAAAIIIILLLL

10.06.2013 klo 07.27 2 tykkää tästä

Bladefaililta on ilmeisesti jäänyt uutinen lukematta, jossa selvin sanakääntein kerrotaan, ettei mitään always-onlinea ole. Heikoissa kantimissa näyttää tiedot ja taidot olevan muiltakin osin klovnipojulla.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

10.06.2013 klo 09.45 4 tykkää tästä

FAAAAAIIIILLLL kirjoitti:
Bladefaililta on ilmeisesti jäänyt uutinen lukematta, jossa selvin sanakääntein kerrotaan, ettei mitään always-onlinea ole. Heikoissa kantimissa näyttää tiedot ja taidot olevan muiltakin osin klovnipojulla.

Hahah. Menipä juniori hiljaiseksi kun tajusi olleensa väärässä. :D
Kuten sanoin viestissäni ja uutisessakin mainitaan niin Xbox haluaa kokoajan verkkoyhteyttä, mutta 24h on maksimiaika minkä voi olla pois netistä. Tuota kerran vuorokaudessa suoritettavaa tarkastushetkeä ei tyhminkään yritys implementoisi konsoliinsa.
lainaa
FailasitItse

10.06.2013 klo 12.29 4 tykkää tästä

FAAAAAIIIILLLL kirjoitti:
Bladefaililta on ilmeisesti jäänyt uutinen lukematta, jossa selvin sanakääntein kerrotaan, ettei mitään always-onlinea ole. Heikoissa kantimissa näyttää tiedot ja taidot olevan muiltakin osin klovnipojulla.


Ja sinulta on ilmeisesti jäänyt lukemasi uutinen ymmärtämättä. No mitäpä muuta voisi odottaakaan kun kommentointisi perusteella ikääkään ei ole kuin 10 vuotta. Ei olla koulussa vielä ehditty luetun ymmärtämistä harjoitella tarpeeksi. Jäipä sinulta vielä bladenkin viesti ymmärtämättä.
lainaa
hihhahhee

10.06.2013 klo 15.29 4 tykkää tästä

Jopa on hilpeää seurata kuinka Bladekill kiemurtelee hädissään, kun hänen huikean vakoilusalaliittoteoriansa kaikki pointit on yksi toisensa jälkeen kumottu faktatiedolla :D

lainaa
Fisu

10.06.2013 klo 16.10 1 tykkää tästä

hihhahhee kirjoitti:
Jopa on hilpeää seurata kuinka Bladekill kiemurtelee hädissään, kun hänen huikean vakoilusalaliittoteoriansa kaikki pointit on yksi toisensa jälkeen kumottu faktatiedolla :D


Ei voi muuta sanoa, että täältä ei löydä faktaa, vaikak kuinka kaivaisi. Osa kyllä osaa pistää show:n pystyy...
lainaa
PS4

10.06.2013 klo 17.26

TURPA KII TROLLIJONNET!!!!!!
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova