Wii U jää ilman monia EA:n pelejä
Gamesindustry kertoo, että ainakin 15 EA:n peliä jäänee näkemättä Wii U:lla, sillä Frostbite 3 -pelimoottoria ei kyseiselle laitteelle ole tehty.
Frostbite 3 on moottorina ainakin Battlefield 4:lle, Command and Conquer Generalsille, Dragon Age 3:lle ja tulevalle Star Wars -pelille.
"Frostbite 3 ei ole koskaan pyörinyt Wii U:lla. Teimme joitain testejä Frostbite 2:lla, eivätkä tulokset olleet luvpaavia, joten päätimme olla kulkematta sitä polkua", kertoi DICE:n tekninen johtaja Johan Andersson Twitterissä.
Muutenkaan Wii U ei nauti pelistudioiden suosiota tällä hetkellä - Kotakun mukaan ainakin Avalanche -pelistudiolla kehityslaitteet ovat keränneet vain pölyä. Syyksi studiolta kerrottiin, ettei Wii U -pelaajia ole tarpeeksi.
Keskustelut (35 viestiä)
Rekisteröitynyt 13.02.2011
09.05.2013 klo 17.42 7
Rekisteröitynyt 04.04.2008
09.05.2013 klo 18.29 11
09.05.2013 klo 18.45 24
09.05.2013 klo 19.02 28
09.05.2013 klo 19.23 9
09.05.2013 klo 19.30 24
Rekisteröitynyt 12.02.2013
09.05.2013 klo 19.49 12
Ei lasten konsoli muutenkaan tartte mitään sotapelejä tms.
Kun muutakaan sanottavaa teini ei keksi.
Minusta hienoa, että Nintendoa inhoavat käyvät niin innokkasti näitä N-uutisia kommentoimassa ;)
Mutta eipä ainakaan minua henk.koht haittaa pätkääkään, ja minä kyllä epäilen et EA on herneet vetänyt nokkaan jostakin muusta...
Mutta Wii U:n pelitarjonta on kyllä ollut surkeaa, esim. 3DSlle pukkaa mahtavaa peliä toisensa jälkeen. Ehkä syksy on sitten Wii Un
09.05.2013 klo 20.46 5
Ei kannata ihmetellä miksi PS4 ja XboxLoopkin jäävät hyllyyn kaikesta anomisesta huolimatta.
09.05.2013 klo 20.47 9
09.05.2013 klo 21.14 8
09.05.2013 klo 21.22 6
Tässä nähdään taas se pelaajien omahyväinen ulina. Monta vuotta on porattu uusia konsoleita ja sitten kun niitä tulee niin ei kelpaa. Ihan samoin kuin Capcom julkaisi Darkstalkerin hirveän itkun jälkeen ja myynnit jäi olemattomiksi.
Ei kannata ihmetellä miksi PS4 ja XboxLoopkin jäävät hyllyyn kaikesta anomisesta huolimatta.
Mitä helvettiä sää nyt sekoilet? Uutisessa ei mainittu ollenkaan PS4 tai Xboxia. Nyt oikeesti, mitä helvettiä?
Rekisteröitynyt 05.07.2012
09.05.2013 klo 21.39 4
Rekisteröitynyt 07.08.2007
09.05.2013 klo 22.13 9
EA ei tahdo optimoida pelejä Nintendon laitteistolle. Syynä lienee edelleen menneiden aikojen välirikot. Itseäni ei henkilökohtaisesti harmita tippaakaan, sillä yksikään EA:n peli ei kiinnosta.
Tai sitten se todellinen syy eli Wii U:n rauta on paskaa ja pelaajia ei ole.
Jälkimmäinen ei ehkä yleensä ole EA:n kaltaista jättiläistä estänyt kun yleensä on ollut jonkinlainen luotto konsolin tulevaisuuteen. Wii U:n kohdalla se on veitsenterällä ja kaiken lisäksi EA on vetänyt sen verran paskaa tulosta, että ehkä enää ei ole vara katsoa läpi sormien ihan kaikenlaista.
09.05.2013 klo 22.25
Noh, onneksii jää paljon sontaa Wii U:lta pois ja toivottavasti nähdään Monolithin uusi X-projekti pian. Onneksi sentään Ubisoft on julkaisemassa tulevia isoja julkaisuja (watch dogs, Assassins creed IV ja Black List) Nintendon konsolille. Kyllä itse täytyy PC-pelaajana sanoa, kokeiltuani kaikkia nyky-konsoleita Wii U on se minkä onnistuin hankkimaan innovatiivisuutensa ja paremman raudan suhteen. Totta PS4 ja 720 ovat tehokkaampia mutta ne ovat vain tehottomia PC-alustoja kun taas Wii U:ssa on oikeat integroidut konsolille suunnitellut komponentit. Ja PS720 kombossa on amd-paskaa sisällä
Joo WiiU on konsoleista ainoa jolle on erikseen suunnitellut komponentit, näistä esimerkkinä AMD Radeon "Latte". Taisin troolautua...
09.05.2013 klo 22.37 4
EA ei tahdo optimoida pelejä Nintendon laitteistolle. Syynä lienee edelleen menneiden aikojen välirikot. Itseäni ei henkilökohtaisesti harmita tippaakaan, sillä yksikään EA:n peli ei kiinnosta.
Tai sitten se todellinen syy eli Wii U:n rauta on paskaa ja pelaajia ei ole.
Jälkimmäinen ei ehkä yleensä ole EA:n kaltaista jättiläistä estänyt kun yleensä on ollut jonkinlainen luotto konsolin tulevaisuuteen. Wii U:n kohdalla se on veitsenterällä ja kaiken lisäksi EA on vetänyt sen verran paskaa tulosta, että ehkä enää ei ole vara katsoa läpi sormien ihan kaikenlaista.
frostbite pyörii hyvin kuitenkin ps3:lla ja xboxilla, mutta ei wii uulla...?
Rekisteröitynyt 05.07.2012
09.05.2013 klo 22.43 8
EA ei tahdo optimoida pelejä Nintendon laitteistolle. Syynä lienee edelleen menneiden aikojen välirikot. Itseäni ei henkilökohtaisesti harmita tippaakaan, sillä yksikään EA:n peli ei kiinnosta.
Tai sitten se todellinen syy eli Wii U:n rauta on paskaa ja pelaajia ei ole.
Jälkimmäinen ei ehkä yleensä ole EA:n kaltaista jättiläistä estänyt kun yleensä on ollut jonkinlainen luotto konsolin tulevaisuuteen. Wii U:n kohdalla se on veitsenterällä ja kaiken lisäksi EA on vetänyt sen verran paskaa tulosta, että ehkä enää ei ole vara katsoa läpi sormien ihan kaikenlaista.
Raudassa ei ole mitään vikaa, kunhan tietää mitä tekee, ja viittii vähän nähdä vaivaa. EA kun on massatuotantopelitalo, eli sitä tottakai kiinnostaa vain ne markkinat missä on suurimmat volyymit. Wii U on myös gamepadin takia hieman työläämpi multiplatform alusta, eikä ylimääräistä aikaa haluta käyttää pelien tekemiseen, koska konsoleita on myyty alle tavoitteen.
JA jos tahtotilaa löytyy niin moottorin kuin moottorin saa skaalattua vaikka mobiililaitteille jne. Ei se mahdotonta pitäisi olla.
09.05.2013 klo 22.52 2
Ei kannata ihmetellä miksi PS4 ja XboxLoopkin jäävät hyllyyn kaikesta anomisesta huolimatta.
Sanoo herra kristallipallo...
09.05.2013 klo 23.17
EA ei tahdo optimoida pelejä Nintendon laitteistolle. Syynä lienee edelleen menneiden aikojen välirikot. Itseäni ei henkilökohtaisesti harmita tippaakaan, sillä yksikään EA:n peli ei kiinnosta.
kaiken lisäksi EA on vetänyt sen verran paskaa tulosta, että ehkä enää ei ole vara katsoa läpi sormien ihan kaikenlaista.
Paskaa tulosta? Mitenniin?
Rekisteröitynyt 26.09.2007
09.05.2013 klo 23.26 1
Tässä nähdään taas se pelaajien omahyväinen ulina. Monta vuotta on porattu uusia konsoleita ja sitten kun niitä tulee niin ei kelpaa. Ihan samoin kuin Capcom julkaisi Darkstalkerin hirveän itkun jälkeen ja myynnit jäi olemattomiksi.
Ei kannata ihmetellä miksi PS4 ja XboxLoopkin jäävät hyllyyn kaikesta anomisesta huolimatta.
Tarkoitatko sitä darkstalkers resurrectionia? En ihmettele miksi myynnit ovat olemattomat kun katsoo tätä screenshottia: http://images.vg247.com/current//2013/02/darkstalkers-res
Kuitenkin on olemassa NÄYTTÄVIÄ 2D-tappelupelejä kuten Guilty Gearit, uudet KOFit ja sitten Blaz Blue. Tuollaista pikselisuttua kukaan jaksa nykypäivänä enää katsella.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
10.05.2013 klo 04.07 9
frostbite pyörii hyvin kuitenkin ps3:lla ja xboxilla, mutta ei wii uulla...?
Jep. Kertoo ehkä siitä, että jotain on oikeasti teknillisesti vituillaan tämän vekottimen kanssa jos jo Frostbite 2:lla tehdyt testit saivat firman perääntymään.
Raudassa ei ole mitään vikaa, kunhan tietää mitä tekee, ja viittii vähän nähdä vaivaa. EA kun on massatuotantopelitalo, eli sitä tottakai kiinnostaa vain ne markkinat missä on suurimmat volyymit. Wii U on myös gamepadin takia hieman työläämpi multiplatform alusta, eikä ylimääräistä aikaa haluta käyttää pelien tekemiseen, koska konsoleita on myyty alle tavoitteen.
JA jos tahtotilaa löytyy niin moottorin kuin moottorin saa skaalattua vaikka mobiililaitteille jne. Ei se mahdotonta pitäisi olla.
"Optimointi" tai "vaiva" on sanana toki helppo lausua, mutta se ei ole pelkästään sitä, että koodaaja heiluttaa sormiaan näppäimistön päällä ja yhtäkkiä maagisesti Crysis 3 pyörii full settingseillä tasasella 60FPS:llä iPhone 3:lla.
Kun miettii EA:n resursseja ja edellä olevien pelitalojen kokemusta niin on päivänselvää että jos esim. DICE:n tekninen toteamus pitää paikkansa niin silloin Frostbite ei ole kohtuullisella vaivalla käännettävissä Wii U:lle. 20v superkoodausoptimointi yksittäiselle pelille ei välttämättä ole aina se kannattavin vaihtoehto kun pelikonsolin ikä on yleensä se 5-10v. Pääsee polkupyörälläkin Atlantin yli jos jaksaa uida ja kiskoa pyörää perässä, mutta sanotaanko että laivalla tai lentokoneella matka saattaa taittua "hiukan" helpommin.
Ja kyllähän Wii U:n rauta on jo releasessa ihan antiikkia. Ongelma on siinä, että Nintendo on suunnitellut koko Wii U -ekosysteemin 100% sille vanhalle casual-porukalle joka teki Wii:stä suositun.
1. Konsoliin tungetaan vanhaa rautaa, josta seuraa...
2. ...hinta matalaksi, jotta kynnys ostaa myös madaltuu
3. Ei huolta julkaisupeleistä tai tulevistakaan peleistä, koska ei Wiitäkään peleillä myyty vaan Wiimote-innovaatolla, joka sitten markkinoinnilla tehostettiin 10 000-kertaa paremmaksi kuin se oikeasti oli. Jengi pelasi sen tunnin pari Wii sportsia ja jätti laitteen hyllylle.
Nyt kun ei ole enää "innovaatiota" tai sellaista joka casuaalia enää kiinnostaisi niin koko systeemi romahtaa kerralla.
Paskaa tulosta? Mitenniin?
Myyntiennusteet jäivät selkeästi alemmaksi ennusteista ja laskua on ollut jo pidemmän aikaa 2008 lamasta alkaneen romahduksen jälkeen, josta firma ei ole palautunut. Juuri tästä syystä vaja pari kk sitten EA:n entinen toimitusjohtaja Richitello potkaistiin pihalle.
http://www.bbc.co.uk/news/22443602
http://kotaku.com/5991181/ea-ceo-john-riccitiello-steps-d
Rekisteröitynyt 05.07.2012
10.05.2013 klo 07.47 5
10.05.2013 klo 09.16 5
Nintendon omistajat eivät edelleenkään osta kolmennen osapuolen pelejä vaikka ne tarjoaisivat parasta versiota Nintendon koneille. Tee siinä sitten bisnestä.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
10.05.2013 klo 09.43 6
Joopajoo, miksi sen enginen pitäisi pyöriä edes 60fps ja full detaileilla? Enginen skaalaus tarkoittaa sitä että se kehitetään järkeväksi tietylle alustalle ja sopivaksi sen resursseille. Eihän PS4:nkaan pyöritä UE4:sta full asetuksilla, vaan karsittuna. EA:n politiikka johtuu vaan siitä että analyytikot sanelee mitä kannattaa tehdä ja mitä ei.
Se oli vähän niin kuin esimerki. Skaalaaminen enginelle oikeasti pätevien alustojen välillä on juuri kuten sanoit: "se kehitetään järkeväksi tietylle alustalle ja sopivaksi sen resursseille" ja kun engineä lähdetään joissain tapauksissa skaalaamaan alaspäin niin johonkin se raja on vedettävä. Tietyssä vaiheessa enginestä joudutaan oikeasti karsimaan sellaisia ominaisuuksia, jotka ovat ihan sen ydinominaisuuksia ja sen jälkeen jäljellä on enää heikosti purkkaliimattu läjä paskaa.
Siitä syystä joskus on vain yksinkertaisesti kieltäydyttävä.
Jos PSVitan Need for Speed: Most Wanted myy kymmenkertaisesti sen mitä WiiU versio myi, niin ei siinä paljoa analyytikkoja tarvita neuvomaan mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. EA ei saanut 20k myynneillä edes omiaan takaisin käännöksestä. Ja tähän versioon oli sentään nähty jopa vaivaa sillä se oli paras kaikista julkaistuista sekä tuki tablettiohjainta hyvin. Mutta kun ei kelpaa puritisteille niin ei kelpaa...
Nintendon omistajat eivät edelleenkään osta kolmennen osapuolen pelejä vaikka ne tarjoaisivat parasta versiota Nintendon koneille. Tee siinä sitten bisnestä.
Näimpä juuri. Ehkä kaikkein radikaalein esimerkki tästä on GTA: Chinatown Wars.
Arvosteluissa kiistatta Nintendo DS paras peli hakaten kaikki Nintendon omat pelitkin ja oli jopa GTA sarjan sisäisestikin hyvin innovatiivinen ja uudenlainen näkemys, mutta myynnit menivät totaalisen katastrofin puolelle.
Ongelma on siinä, että ne jotka oikeasti näitä top-pelejä pelaavat eivät omista Nintendon laitteita samassa määrin kuin esimerkiksi Sonyn ja MS:n konsoleita eikä Nintendoa ole juurikaan N64 aikojen jälkeen edes kiinnostanut muuttaa tilannetta. Vaikka suurimman yleisön hylkiminen jo GC:n kohdalla näyttikin miten kävi kun laite yhtäkkiä meni 99€ pilkkahintaan. Yksi GTA:han ei tilannetta muuta vaan näyttää lähinnä sen miten käy kun antaa helmiä sioille.
Rekisteröitynyt 05.07.2012
10.05.2013 klo 11.00 4
Mutta loppujenlopuksi Nintendon valttikortti on luonnollisesti ne omat saagat, jotka ovat myyneet jo lähes 30 vuotta. Ehkäpä sitten kun Nintendo veteraanit alkavat pikkuhiljaa katoamaan, ehkäpä päättyy myös Nintendon valtakausi maailman menestyneimpänä konsoli- ja pelivalmistajana ja yhtiö siirtyy Segan tavoin tekemään pelejä muille alustoille.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
10.05.2013 klo 16.04 3
Mutta loppujenlopuksi Nintendon valttikortti on luonnollisesti ne omat saagat, jotka ovat myyneet jo lähes 30 vuotta. Ehkäpä sitten kun Nintendo veteraanit alkavat pikkuhiljaa katoamaan, ehkäpä päättyy myös Nintendon valtakausi maailman menestyneimpänä konsoli- ja pelivalmistajana ja yhtiö siirtyy Segan tavoin tekemään pelejä muille alustoille.
Täytyy toivoa, että kun Shigeru ja muut Nintendon vanhat parrat menee eläkkeelle, niin tilalle tulee tyyppejä jotka on kykeneväisiä uudistamaan ja nykyaikaistamaan Nintendoa. Olen sitä mieltä, että WiiU:n kanssa mokattiin raskaasti. Jos Nintendo olisi uhrannut innovatiivisen näyttöhohjaimen ja satsannut tehoihin, Nintendo olisi jo voittanut seuraavan sukupolven ja ollut kaukana edellä kun muut vasta tulee mukaan.
10.05.2013 klo 16.06 3
10.05.2013 klo 17.17 4
oikeat video pelien pelaajat tietää, että EA:lla on peli alan parhaat pelit ;DD pakko olla kun ihmiset ostaa samoja pelejä joka vuosi eri tittelillä
Varsikin kun ihmiset ostavat niitä "vuosipäivityksiä" vapaaehtoisesti, täysin omasta tahdostaan ja ilman minkäänlaista pakkoa.
10.05.2013 klo 17.19 2
Tässä nähdään taas se pelaajien omahyväinen ulina. Monta vuotta on porattu uusia konsoleita ja sitten kun niitä tulee niin ei kelpaa. Ihan samoin kuin Capcom julkaisi Darkstalkerin hirveän itkun jälkeen ja myynnit jäi olemattomiksi.
Ei kannata ihmetellä miksi PS4 ja XboxLoopkin jäävät hyllyyn kaikesta anomisesta huolimatta.
Mitä helvettiä sää nyt sekoilet? Uutisessa ei mainittu ollenkaan PS4 tai Xboxia. Nyt oikeesti, mitä helvettiä?
Sama asia, ei pelaajien luonne muutu miksikään. Helvetinmoinen ulina ihan kaikesta. Uusia konsoleita halutaan muttei osteta, originaaleja pelejä halutaan muttei osteta...
10.05.2013 klo 17.21 9
Mutta loppujenlopuksi Nintendon valttikortti on luonnollisesti ne omat saagat, jotka ovat myyneet jo lähes 30 vuotta. Ehkäpä sitten kun Nintendo veteraanit alkavat pikkuhiljaa katoamaan, ehkäpä päättyy myös Nintendon valtakausi maailman menestyneimpänä konsoli- ja pelivalmistajana ja yhtiö siirtyy Segan tavoin tekemään pelejä muille alustoille.
Täytyy toivoa, että kun Shigeru ja muut Nintendon vanhat parrat menee eläkkeelle, niin tilalle tulee tyyppejä jotka on kykeneväisiä uudistamaan ja nykyaikaistamaan Nintendoa. Olen sitä mieltä, että WiiU:n kanssa mokattiin raskaasti. Jos Nintendo olisi uhrannut innovatiivisen näyttöhohjaimen ja satsannut tehoihin, Nintendo olisi jo voittanut seuraavan sukupolven ja ollut kaukana edellä kun muut vasta tulee mukaan.
Herra Playstation on sitä mieltä että joku muu firma mokasi - mikä yllätys.
Rekisteröitynyt 07.08.2007
10.05.2013 klo 17.51 6
EA on yksinkertaisesti epäonnistunut pelivalikoimansa kanssa Wii U:lla. Ubisoftilla asiat ovat huomattavasti paremmin, ja selvästi näkee että Ubisoft panostaa konsoliin enemmän ja myös hype on korkeammalla tasolla. Myös Square Enixillä taitaa olla positiivisempi asenne Wii U:ta kohtaan.
Kaikki siellä ovat ihan samallalailla epäonnistuneet, kun Nintendo-pelit eivät ihmisiä kiinnosta ja siten laite ei ole myynyt. En nyt ehkä kauheana olisi syyttämässä EA:ta siitä, että se ymmärtää aloittaa evakoimaan miehiä uppoavasta laivasta ajoissa.
Ubisoftilla on vähintään yhtä kovat facepalmit vedetty, josta hyvänä esimerkkinä on esim. Rayman exclusiven menetys.
Mutta loppujenlopuksi Nintendon valttikortti on luonnollisesti ne omat saagat, jotka ovat myyneet jo lähes 30 vuotta. Ehkäpä sitten kun Nintendo veteraanit alkavat pikkuhiljaa katoamaan, ehkäpä päättyy myös Nintendon valtakausi maailman menestyneimpänä konsoli- ja pelivalmistajana ja yhtiö siirtyy Segan tavoin tekemään pelejä muille alustoille.
Kyllä kait ne myy sen 30v kun Nintendo on ainoa yhtiö, joka kehtaa kierrättää samoja pelejä ne 30v. Kun miettii kuinka monia ihmisiä oikeasti kiinnostaa pelata Nintendon pelejä niin kyseessä on aika helvetin pieni scene koko maailman markkinoista. Kiva juttu toki, mutta sen varaan on aika paha rakentaa pelikonsolia.
Milläköhän mittapuulla Nintendo on maailman menestynein peli- tai konsolivalmistaja?
Ja mitä valtakauteen tulee niin se oli viimeksi Nintendolla SNES:n aikana jonka Playstation siltä vei. Wii teki tässä välissä toki casuaalipiikin, mutta kuten tilanne antaa ymmärtää niin ei kauhean kestävästä johdosta ollut kyse, sillä jos tilanne ei jollain tapaa radikaalisti muutu ennen PS4 tai Nextboxin julkaisua niin Wii U jää ankarasti kilpailijoiden jyrän alle.
Siinä ei tosiaan jäädä mitään "sceneveteraanien vaipumista" odottelemaan jos tämä sukupolvi tosiaan kusee ihan kunnolla. Voi hyvinkin käydä jo nyt, että Nintendo vetää dreamcastit ja Wii U jää firman viimeiseksi laitteeksi.
Rekisteröitynyt 04.11.2007
10.05.2013 klo 18.11 3
Herra Playstation on sitä mieltä että joku muu firma mokasi - mikä yllätys.
Herra Playstation omistaa WiiU:n ja on kykenevä puolueettomiin analyyseihin. Myyntiluvut ja pelintekijöiden kiinnostus laitetta kohtaan puhuu sen puolesta, että valinnat ei menneet ihan nappiin.
10.05.2013 klo 18.44 2
Herra Playstation on sitä mieltä että joku muu firma mokasi - mikä yllätys.
Herra Playstation omistaa WiiU:n ja on kykenevä puolueettomiin analyyseihin. Myyntiluvut ja pelintekijöiden kiinnostus laitetta kohtaan puhuu sen puolesta, että valinnat ei menneet ihan nappiin.
Mutta kun Sonylle käy (kävi) sama niin jotenkin se vaan onnistutaan kääntämään positiiviseksi asiaksi :)
"Playstation is too damn expensive... Cell is so tough hardware to code on..."
Rekisteröitynyt 04.11.2007
10.05.2013 klo 21.56 3
Mutta kun Sonylle käy (kävi) sama niin jotenkin se vaan onnistutaan kääntämään positiiviseksi asiaksi :)
"Playstation is too damn expensive... Cell is so tough hardware to code on..."
Vaikka PS3 kärsi myös heikosta startista, niin oli sen tilanne täysin erilainen. PS3:ssa oli tulevaisuuden potentiaalia, koska se oli rakennettu turhankin future proofiksi, jonka vuoksi se oli julkaisussa liian kallis massoille. Kun hinta saatiin tarpeeksi alas, alkoi se kiinnostaa ihmisiä.
10.05.2013 klo 22.45 4
Mutta kun Sonylle käy (kävi) sama niin jotenkin se vaan onnistutaan kääntämään positiiviseksi asiaksi :)
"Playstation is too damn expensive... Cell is so tough hardware to code on..."
Vaikka PS3 kärsi myös heikosta startista, niin oli sen tilanne täysin erilainen. PS3:ssa oli tulevaisuuden potentiaalia, koska se oli rakennettu turhankin future proofiksi, jonka vuoksi se oli julkaisussa liian kallis massoille. Kun hinta saatiin tarpeeksi alas, alkoi se kiinnostaa ihmisiä.
Niin ennalta-arvattavaa...
Mistä tiedät ettei Wiipadin kosketusnäyttö-ominaisuudet ole future proofia jonka potentiaali tajutaan vasta hetken päästä? Ja mielestäni tässäkin uutisessa ulistaan ihan samaa että vaikea alusta jolla ei ole tällä hetkellä käyttäjiä. Vai oletko sitä mieltä että "Heikot grafiikat - GTFO!"?
Rekisteröitynyt 07.08.2007
11.05.2013 klo 06.14 4
Mutta kun Sonylle käy (kävi) sama niin jotenkin se vaan onnistutaan kääntämään positiiviseksi asiaksi :)
"Playstation is too damn expensive... Cell is so tough hardware to code on..."
Vaikka PS3 kärsi myös heikosta startista, niin oli sen tilanne täysin erilainen. PS3:ssa oli tulevaisuuden potentiaalia, koska se oli rakennettu turhankin future proofiksi, jonka vuoksi se oli julkaisussa liian kallis massoille. Kun hinta saatiin tarpeeksi alas, alkoi se kiinnostaa ihmisiä.
Niin ennalta-arvattavaa...
Mistä tiedät ettei Wiipadin kosketusnäyttö-ominaisuudet ole future proofia jonka potentiaali tajutaan vasta hetken päästä? Ja mielestäni tässäkin uutisessa ulistaan ihan samaa että vaikea alusta jolla ei ole tällä hetkellä käyttäjiä. Vai oletko sitä mieltä että "Heikot grafiikat - GTFO!"?
Ei hän varmaan tiedäkään vaan arvioi ja ihan hyvä arvio kun miettii miten helvetin turhasta ylimääräistä työtä vaativasta räpellyksestä Wii U:n ohjaimessa on kyse.
Toinen vaihtoehto nousta on pelit, mutta Nintendon asenteella siitä ei näytä olevan pelkoa ja mitä tehoihin tulee niin siinäkin se ongelma piilee, että vaikka Nintendo saisikin sovittua studioiden kanssa multiplättäreistä Wii U:lle niin se juuri tehojen takia tulisi aina olemaan sen huonoin versio markkinoilla olevista.
Kirjoita kommentti