Tuorein sisältö

Miksi nämä Kickstarterit epäonnistuivat?

21.04.2013 klo 14.50 | Luettu: 11221 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Yleensä Kickstarterin jättimenestykset saavat otsikoita uutissivustoilla, mutta yhtä menestyjää kohti on aina useita epäonnistujia. Gamefront on kerännyt artikkeliinsa Kickstarter-projekteja, joilla olisi ollut kaikki mahdollisuudet onnistua, mutta jostain syystä näin ei käynyt. Alla listatut pelit, käykää lukemassa koko artikkeli täältä.

Wildman
Tekijänä Gas Powered Games (Dungeon Sieget, Supreme Commander)
Haettu summa: 1,1 miljoonaa dollaria
Kerättiin: 504 000 dollaria
Syitä epäonnistumiseen: studion irtisanomiset, paljon samanlaisia pelejä jo markkinoilla

The Golem
Tekijänä Moonbot Studios, taustavoimana mm. ohjaaja Guillermo del Toro
Haettu summa: 750 000 dollaria
Kerättiin: 96 000 dollaria
Syitä epäonnistumiseen: tuntematon studio, pelikuvaa ei näytetty

Worlds of Wander
Tekijänä Tom Hall’s Pieces of Fun, Tom Hall on yksi id Softwaren perustajista
Haettu summa: 400 000 dollaria
Kerättiin: 108 000 dollaria
Syitä epäonnistumiseen: osallistuminen kallista, ei päivityksiä, oudon pitkä kehitysaika

Project Awakened
Tekijänä Phosphor Games Studio, mukana mm. Strangleholdin ja Mortal Kombatin tekijöitä
Haettu summa: 500 000 dollaria
Kerättiin: 338 000 dollaria
Syitä epäonnistumiseen: liian kunnianhimoinen projekti?

Death Inc.
Tekijänä Ambient Studios, mukana LittleBigPlanetin, Fablen ja Burnoutin tekijöitä
Haettu summa: 300 000 puntaa
Kerättiin: 123 000 puntaa
Syitä epäonnistumiseen: ???



V2.fi | Manu Pärssinen
< Uusin video Star Tre... Live long and prospe... >

Keskustelut (8 viestiä)

Juan

21.04.2013 klo 15.40 11 tykkää tästä

Death Incin videolla ei ainakaan kerrota mikä pelin varsinainen pointti on. Siinä vaan viittaillaan eri peleihin ja hyvin ohuesti kerrotaan heidän mielestään nerokkaasta käyttöliittymästä. Not sold.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

21.04.2013 klo 18.49 3 tykkää tästä

Juan kirjoitti:
Death Incin videolla ei ainakaan kerrota mikä pelin varsinainen pointti on. Siinä vaan viittaillaan eri peleihin ja hyvin ohuesti kerrotaan heidän mielestään nerokkaasta käyttöliittymästä. Not sold.

Näimpä. Videon perusteella olisi saattanut olla jotain hyvin mielenkiintoistakin, mutta henk. koht. veikkauksien pohjalle on paha mennä heittämään rahaa panokseksi. Tiedä sitten oliko itse kickstarter-sivulla peliä selitetty tarkemmin.
lainaa
ebionPalvelija

21.04.2013 klo 20.26 9 tykkää tästä

Kaikki epäonnistu koska ne on pelkkää ylhäältä kuvattua paskaa.
lainaa
not_so_jonne

22.04.2013 klo 10.41

Project Awakened oli tosi mielenkiintonen projekti, harmi ettei onnistunut. Videoissa animaatiot ei näyttäneet täydelliseltä mutta pelin ajatus miellytti.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

22.04.2013 klo 21.03

Siis menettääkö sijoittajat rahansa jos noi kusee?
lainaa
makro

22.04.2013 klo 23.43

Talmunen kirjoitti:
Siis menettääkö sijoittajat rahansa jos noi kusee?


Ei menetä, sehän tuossa Kickstarterissa hienoa onkin. Eli vain jos vaadittu summa tulee täyteen, niin lahjoittajien tilejä veloitetaan, eli noihin projekteihin voi siinä mielessä laittaa rahaa kiinni, että aika sata varmasti jos rahat saadaan kasaan saa myös jonkinlaisen pelin, tai toisaalta epäonnistuminen ei maksa mitään, joten sitä ei tarvi miettiä toteutuuko joku vai ei, vaan ihan oman mielenkiinnon mukaan voi osallistua noihin.
lainaa
ainakinajantuhlausta

23.04.2013 klo 19.21 2 tykkää tästä

makro kirjoitti:
Talmunen kirjoitti:
Siis menettääkö sijoittajat rahansa jos noi kusee?


Ei menetä, sehän tuossa Kickstarterissa hienoa onkin. Eli vain jos vaadittu summa tulee täyteen, niin lahjoittajien tilejä veloitetaan, eli noihin projekteihin voi siinä mielessä laittaa rahaa kiinni, että aika sata varmasti jos rahat saadaan kasaan saa myös jonkinlaisen pelin, tai toisaalta epäonnistuminen ei maksa mitään, joten sitä ei tarvi miettiä toteutuuko joku vai ei, vaan ihan oman mielenkiinnon mukaan voi osallistua noihin.


Onneksi olkoon. Menit kirjoittamaan noin 100 sanan vastauksen röllille
lainaa
molynöö

23.04.2013 klo 23.51

olisko se puhuttu oversaturaatio mitään? ennen tätä mobiilibuumia valitettiin että samantyylisiä konsoli ja pc pelejä tulee aivan liikaa kysyntään nähden.

nyt konsoleille ja pclle ei kovin paljoa isoja pelejä tule mutta tarjonnat ovat siirtyneet tonne mobiili ja indiepuolelle. noista viidestä vikaan menneestä puolesta en ollut edes kuullut.

kaikki väittävät kehittävät jotain uutta ja mullistavan hienoa, mutta eräät eivät edes vaivaudu tiedottamaan vaikka heidän rahoituksensa on täysin kiinni siitä kuinka monta kiinnostunutta löytävät.

no ei menetetty paljoa. tollaisia pikkukivoja on kahdeksantoista tusinassa.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova