Miksi nämä Kickstarterit epäonnistuivat?
Yleensä Kickstarterin jättimenestykset saavat otsikoita uutissivustoilla, mutta yhtä menestyjää kohti on aina useita epäonnistujia. Gamefront on kerännyt artikkeliinsa Kickstarter-projekteja, joilla olisi ollut kaikki mahdollisuudet onnistua, mutta jostain syystä näin ei käynyt. Alla listatut pelit, käykää lukemassa koko artikkeli täältä.
Wildman
Tekijänä Gas Powered Games (Dungeon Sieget, Supreme Commander)
Haettu summa: 1,1 miljoonaa dollaria
Kerättiin: 504 000 dollaria
Syitä epäonnistumiseen: studion irtisanomiset, paljon samanlaisia pelejä jo markkinoilla
The Golem
Tekijänä Moonbot Studios, taustavoimana mm. ohjaaja Guillermo del Toro
Haettu summa: 750 000 dollaria
Kerättiin: 96 000 dollaria
Syitä epäonnistumiseen: tuntematon studio, pelikuvaa ei näytetty
Worlds of Wander
Tekijänä Tom Hall’s Pieces of Fun, Tom Hall on yksi id Softwaren perustajista
Haettu summa: 400 000 dollaria
Kerättiin: 108 000 dollaria
Syitä epäonnistumiseen: osallistuminen kallista, ei päivityksiä, oudon pitkä kehitysaika
Project Awakened
Tekijänä Phosphor Games Studio, mukana mm. Strangleholdin ja Mortal Kombatin tekijöitä
Haettu summa: 500 000 dollaria
Kerättiin: 338 000 dollaria
Syitä epäonnistumiseen: liian kunnianhimoinen projekti?
Death Inc.
Tekijänä Ambient Studios, mukana LittleBigPlanetin, Fablen ja Burnoutin tekijöitä
Haettu summa: 300 000 puntaa
Kerättiin: 123 000 puntaa
Syitä epäonnistumiseen: ???
Wildman
Tekijänä Gas Powered Games (Dungeon Sieget, Supreme Commander)
Haettu summa: 1,1 miljoonaa dollaria
Kerättiin: 504 000 dollaria
Syitä epäonnistumiseen: studion irtisanomiset, paljon samanlaisia pelejä jo markkinoilla
The Golem
Tekijänä Moonbot Studios, taustavoimana mm. ohjaaja Guillermo del Toro
Haettu summa: 750 000 dollaria
Kerättiin: 96 000 dollaria
Syitä epäonnistumiseen: tuntematon studio, pelikuvaa ei näytetty
Worlds of Wander
Tekijänä Tom Hall’s Pieces of Fun, Tom Hall on yksi id Softwaren perustajista
Haettu summa: 400 000 dollaria
Kerättiin: 108 000 dollaria
Syitä epäonnistumiseen: osallistuminen kallista, ei päivityksiä, oudon pitkä kehitysaika
Project Awakened
Tekijänä Phosphor Games Studio, mukana mm. Strangleholdin ja Mortal Kombatin tekijöitä
Haettu summa: 500 000 dollaria
Kerättiin: 338 000 dollaria
Syitä epäonnistumiseen: liian kunnianhimoinen projekti?
Death Inc.
Tekijänä Ambient Studios, mukana LittleBigPlanetin, Fablen ja Burnoutin tekijöitä
Haettu summa: 300 000 puntaa
Kerättiin: 123 000 puntaa
Syitä epäonnistumiseen: ???
Keskustelut (8 viestiä)
21.04.2013 klo 15.40 11
Rekisteröitynyt 07.08.2007
21.04.2013 klo 18.49 3
Death Incin videolla ei ainakaan kerrota mikä pelin varsinainen pointti on. Siinä vaan viittaillaan eri peleihin ja hyvin ohuesti kerrotaan heidän mielestään nerokkaasta käyttöliittymästä. Not sold.
Näimpä. Videon perusteella olisi saattanut olla jotain hyvin mielenkiintoistakin, mutta henk. koht. veikkauksien pohjalle on paha mennä heittämään rahaa panokseksi. Tiedä sitten oliko itse kickstarter-sivulla peliä selitetty tarkemmin.
21.04.2013 klo 20.26 9
22.04.2013 klo 10.41
Rekisteröitynyt 20.12.2010
22.04.2013 klo 21.03
22.04.2013 klo 23.43
Siis menettääkö sijoittajat rahansa jos noi kusee?
Ei menetä, sehän tuossa Kickstarterissa hienoa onkin. Eli vain jos vaadittu summa tulee täyteen, niin lahjoittajien tilejä veloitetaan, eli noihin projekteihin voi siinä mielessä laittaa rahaa kiinni, että aika sata varmasti jos rahat saadaan kasaan saa myös jonkinlaisen pelin, tai toisaalta epäonnistuminen ei maksa mitään, joten sitä ei tarvi miettiä toteutuuko joku vai ei, vaan ihan oman mielenkiinnon mukaan voi osallistua noihin.
23.04.2013 klo 19.21 2
Siis menettääkö sijoittajat rahansa jos noi kusee?
Ei menetä, sehän tuossa Kickstarterissa hienoa onkin. Eli vain jos vaadittu summa tulee täyteen, niin lahjoittajien tilejä veloitetaan, eli noihin projekteihin voi siinä mielessä laittaa rahaa kiinni, että aika sata varmasti jos rahat saadaan kasaan saa myös jonkinlaisen pelin, tai toisaalta epäonnistuminen ei maksa mitään, joten sitä ei tarvi miettiä toteutuuko joku vai ei, vaan ihan oman mielenkiinnon mukaan voi osallistua noihin.
Onneksi olkoon. Menit kirjoittamaan noin 100 sanan vastauksen röllille
23.04.2013 klo 23.51
nyt konsoleille ja pclle ei kovin paljoa isoja pelejä tule mutta tarjonnat ovat siirtyneet tonne mobiili ja indiepuolelle. noista viidestä vikaan menneestä puolesta en ollut edes kuullut.
kaikki väittävät kehittävät jotain uutta ja mullistavan hienoa, mutta eräät eivät edes vaivaudu tiedottamaan vaikka heidän rahoituksensa on täysin kiinni siitä kuinka monta kiinnostunutta löytävät.
no ei menetetty paljoa. tollaisia pikkukivoja on kahdeksantoista tusinassa.
Kirjoita kommentti