Tuorein sisältö

The Witcher 3:ssa yli 300 erilaista loppua

02.04.2013 klo 13.00 | Luettu: 18616 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Joystiq uutisoi, että The Witcher 3 tarjoaa pelaajilleen huikean määrän erilaisia loppuja peliin. Varsinaisia erilaisia loppuja on 36, mutta pelaajien pelin aikana tekemät ratkaisut vaikuttavat niiden sisällä moniin asioihin, joten jossain määrin toisistaan eroavia lopetuksia on yli 300. Itse asiassa CD Projekt Red lopetti laskemisen, kun 300 ylitettiin, joten kellään ei ole tarkkaa tietoa varsinaisesta määrästä.

"Tarinassa on satoja eri haaroja ja alijuonia. Meidän täytyy summata kaikki nuo elementit pelin loppunäytöksessä. Jotkut elementit tulevat aivan pelin alusta, jotkut tarinan varrella olevista hetkistä. Kaikki sidotaan yhteen lopussa".

The Witcher 3:n läpipeluulle luvataan 50 tunnin kestoaikaa, mutta jos haluaa nähdä erilaisia loppuratkaisuja, pelattavaa riittää tolkuttomasti. Myös moninpelistä on vihjailtu.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Ensimmäinen traileri... Uusi Killer is Dead ... >

Keskustelut (29 viestiä)

apex

Rekisteröitynyt 21.12.2010

02.04.2013 klo 13.05 32 tykkää tästä

Toivotaan että loput erottuvat muutenkin kuin värifiltterillä ;)
lainaa
Kerkko

02.04.2013 klo 13.09 8 tykkää tästä

Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.
lainaa
Jage

02.04.2013 klo 13.21 1 tykkää tästä

Noituja 3: Villi Jahti!
Voi pojat!
lainaa
HCpelaaja

02.04.2013 klo 13.26 10 tykkää tästä

Kerkko kirjoitti:
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.


Casual Rotta.
lainaa
kuukerinnelli

02.04.2013 klo 13.35 6 tykkää tästä

Kerkko kirjoitti:
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.


Siis ykkösessähän oli ne sysipaskat kontrollit, mitäköhän hourailet?
lainaa
GeraldoRiviera

02.04.2013 klo 14.01 8 tykkää tästä

Kerkko kirjoitti:
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.
Ykkösen taistelut olivat pelkkää QTE:tä. Kakkosessa täytyi jo osata jotain.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

02.04.2013 klo 14.09 1 tykkää tästä

Kerkko kirjoitti:
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.


Nii, tai sitte käy niin, että ykkönen on niin umpikankea pelimekaniikaltaan, että se jää parin pelikerran jälkeen kesken ja kakkonen tulee pelattua moneenkin kertaa läpi, koska on yks parhaista miekkailupeleistä.
lainaa
Weteraani2

02.04.2013 klo 14.39 3 tykkää tästä

GeraldoRiviera kirjoitti:
Kerkko kirjoitti:
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.
Ykkösen taistelut olivat pelkkää QTE:tä. Kakkosessa täytyi jo osata jotain.

Roolipelin yksi idea on, että pelaajan ei itse tarvitse olla yhtä hyvä kun hahmonsa. Näin ainakin joskus olikin (Esim. Fallout 1&2 + moni muu) mutta nykyiset actionjonnet öyhöttävät, että jos ei sorminäppäryys, reaktionopeus ja hiirikäden tarkkuus riitä, niin tervemenoa Farmvillen pariin.
lainaa
Eteraani

02.04.2013 klo 14.53 16 tykkää tästä

Weteraani2 kirjoitti:

Roolipelin yksi idea on, että pelaajan ei itse tarvitse olla yhtä hyvä kun hahmonsa. Näin ainakin joskus olikin (Esim. Fallout 1&2 + moni muu) mutta nykyiset actionjonnet öyhöttävät, että jos ei sorminäppäryys, reaktionopeus ja hiirikäden tarkkuus riitä, niin tervemenoa Farmvillen pariin.


Kuullostaa kyllä hieman katkeralta pökkelöjonnen puheelta jonka sorminäppäryys, reaktioaika ja hiirikäden tarkkuus ovat banaanietanan tasolla. Vanhat Falloutit yms. vuoropohjaiset roolipelit ovat kyllä timanttia, mutta näin vanhemmalla iällä nautin myös pelaamisen tuomista haasteista kuten juuri tuosta sorminäppäryydestä ja reaktioajan hyödyntämisestä pelien quicktime-eventtejä lukuunottamatta. Satunnainen liikunta, ulkoilu ja terveellinen ruokavalio kun ovat pitäneet motoriikkani kunnossa vaikka olen myöskin "veteraani" eli pelannut jo 80-luvulla. Vaihda vaan suosiolla siihen Farmvilleen jos nykypelien fyysiset haasteet käy jo liikaa kunnon päälle.
lainaa
blaablaaamazing

02.04.2013 klo 15.30 1 tykkää tästä

Tässä se hypejuna taas käynnistettiin. Nyt on jo ikävä eilistä. Nykyään suoltavat silkkaa merkityksetöntä paskaa. Sanoi samantien että on 100 000 000 loppua koska jos pelaaja kuolee kohdassa A niin pelin "loppu" on periaattessa eri kuin jos kuolee kohdassa B.
lainaa
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

02.04.2013 klo 15.38 1 tykkää tästä

Kerkko kirjoitti:
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.


kunhan jättäisivät sen juomien litkimisen ennen taistelua pois.
pitäisi osata ennustaa milloin seuraava combat scenario tapahtuu, jotta voi meditoida juodakseen etukäteen muutaman sekunnin ajan auttavan potionin.
aika hölmö mekaniikka, varsinkin open world pelissä.

vaikka pidin ykkõsen taistelumekaniikasta enemmän, sillä oli hauska pelata peliä pelkällä hiirellä, niin toivoisin tähän kokonaan uutta combat systeemiä.
lainaa
blaaa

02.04.2013 klo 16.26 2 tykkää tästä

Tästä tulee mieleen Borderlandsin aikainen hypetys satojen tuhansien erilaisten aseiden määrästä, joissa erot syntyivät suurimmaksi osaksi erilaista statseista. Meinaakohan eri loput nyt jonkun yhden ylimääräisen sanan olemassaoloa viimeisessä dialogissa jne.
lainaa
Daealis

Rekisteröitynyt 27.05.2008

02.04.2013 klo 16.51

Samanlaiset lopetukset kuin Dungeon Keeper kolmosessa, missä lopussa tehdään graafinen novelli tuhannesta pienestä pätkästä, mitkä kertaavat kaikki pelin aikana tehdyt ratkaisut: "Koska et pelastanut tätä, tässä kylässä tapahtui näin... Koska annoit tämän kartanon noidille, ne tekivät siellä näin..."

Onhan se ehkä hauska tarinankerronnallinen kikkare, mutta mitäpä jos tehtäisiin lopetus, missä unohdetaan pre-renderöinti tai edes predeterminaatio ja annettaisiin taistelu- ja fysiikkamoottorin hoitaa homma kotiin? Voi olla että viimeiset eeppiset kähinät voitetaan parilla hassulla kaverilla, jotka pelastit. Toisaalta voi olla että käy huono tuuri ja kokonainen armadakin kuolee samassa taistelussa.

36 erilaista, loppuun asti mietittyä, hiottua ja uniikkia lopetusta on jo riittävä määrä pitämään yllä mielenkiintoa ja uudelleenpeluuarvoa korkealla.
lainaa
Battlefield

Rekisteröitynyt 11.07.2007

02.04.2013 klo 16.56

Daealis kirjoitti:
Samanlaiset lopetukset kuin Dungeon Keeper kolmosessa, missä lopussa tehdään graafinen novelli tuhannesta pienestä pätkästä, mitkä kertaavat kaikki pelin aikana tehdyt ratkaisut: "Koska et pelastanut tätä, tässä kylässä tapahtui näin... Koska annoit tämän kartanon noidille, ne tekivät siellä näin..."


Mistäs sinä olet Dungeon Keeper 3:sen saanut käsiisi?
lainaa
Lichi

Rekisteröitynyt 04.09.2011

02.04.2013 klo 17.00 1 tykkää tästä

Tarinahan näissä on loistava. Valitettavasti kakkosen taistelu systeemi oli kelvoton ja esti pelin pelaamisen. Toivonmukaan heittävät vanhan systeemin romukoppaan ja kopioivat mieluummin muilta, niin tosta tulisi ihan hyvä
lainaa
Lihatuomari

Rekisteröitynyt 17.01.2012

02.04.2013 klo 17.09

min5sevaan kirjoitti:

vaikka pidin ykkõsen taistelumekaniikasta enemmän, sillä oli hauska pelata peliä pelkällä hiirellä, niin toivoisin tähän kokonaan uutta combat systeemiä.

Käsittääkseni tähän tulee uusi.

Lichi kirjoitti:
Valitettavasti kakkosen taistelu systeemi oli kelvoton ja esti pelin pelaamisen.

Pöh. Sehän oli juuri hyvä sekoitus taitopohjaista ja roolipelimaista mättöä.
Muokannut: Lihatuomari 02.04.2013 klo 17.14 lainaa
tikru2

Rekisteröitynyt 04.09.2011

02.04.2013 klo 17.29 4 tykkää tästä

Omissa kirjoissa ykkönen hakkaa kakkososan käytännössä joka osa-alueella. Gameplaykin oli ykkösessä enemmän omaan makuun. Erinomainen peli toki tuo kakkonenkin, ja semmonen kutina persiissä, että kolmosesta tulee yksi kaikkien aikojen peleistä.
lainaa
min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

02.04.2013 klo 19.13 1 tykkää tästä

ainakin ympäristöt ovat nyt myös laajemmat, mikä sopii tähän loistavasti, sillä on hauskempi toimia isolla alueella hirviöden metsästäjänä & jäljittää niitä, toisin kuin toisen osan pienet alueet.

respectiä myös siitä että tarina loppuu tähän eikä ole suunnitelmia jatkaa, hienoa toimintaa että siirtyvät uusiin projekteihin eivätkä junnaa paikoillaan.
lainaa
ReMast

02.04.2013 klo 20.09

50h luvataan, helposti useimmat pelaa 20h läpi. Nää on joniin kuultuja juttuja
lainaa
Rtsrts

02.04.2013 klo 20.18 2 tykkää tästä

Itse kanssa lukeudun siihen porukkaa joka liputtaa ykkösen taistelumekaniikan puolesta. Kakkosen taistelut toi mieleen vaan Penny Hillin - ku juokset ympyrää ja toivot, että pahikset vähä erkaantuu toisistaan.
lainaa
agm

02.04.2013 klo 20.24 3 tykkää tästä

Kerkko kirjoitti:
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.

Samaa mieltä. Itsellänikin jäi kakkonen edellämainituista syistä kesken, vaikka ensimmäisen olen läpäissyt melkein 3 kertaa.

GeraldoRiviera kirjoitti:
Kerkko kirjoitti:
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.
Ykkösen taistelut olivat pelkkää QTE:tä. Kakkosessa täytyi jo osata jotain.

Se että vastustajia isketään hiiren nappia klikkailemalla ei ole yhtä kuin QTE. Olen varma että pelasit easylla ja et vaivautunut pelin alkua pidemmälle, et muuten edes tuollaista paskaa väittäisi. Ekan Witcherin taistelu oli ihan puhtaasti valmistautumista, aivojen käyttöä ja alkemiaa, sillä miten perushyökkäys toimii ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
lainaa
hehheh

02.04.2013 klo 21.15 3 tykkää tästä

agm kirjoitti:

Samaa mieltä. Itsellänikin jäi kakkonen edellämainituista syistä kesken, vaikka ensimmäisen olen läpäissyt melkein 3 kertaa.

Taitaa pelaajissa olla vika.
lainaa
Stanaldo

Rekisteröitynyt 26.08.2009

02.04.2013 klo 23.26

Onkohan yhtä hienosti toteutetut loppuratkaisut kuin Deus Ex: Human Revolutionissa?
lainaa
Weteraani2

03.04.2013 klo 09.22 1 tykkää tästä

Eteraani kirjoitti:
nautin myös pelaamisen tuomista haasteista kuten juuri tuosta sorminäppäryydestä ja reaktioajan hyödyntämisestä pelien quicktime-eventtejä lukuunottamatta.

No siis tuohan se vasta jonneilua onkin, kuvitella että sorminäppäryys ja reaktioaika on jotain "haastetta", kun päässä ei liiku mikään sitten senkään vertaa.
lainaa
Daealis

Rekisteröitynyt 27.05.2008

03.04.2013 klo 10.18

Battlefield kirjoitti:
Mistäs sinä olet Dungeon Keeper 3:sen saanut käsiisi?

Tarkoitin Dungeon Siegeä. Sivuosuma, käytännössä kyseessähän on täysin sama peli.
lainaa
Weteraani2

03.04.2013 klo 10.29

min5sevaan kirjoitti:
kunhan jättäisivät sen juomien litkimisen ennen taistelua pois. pitäisi osata ennustaa milloin seuraava combat scenario tapahtuu, jotta voi meditoida juodakseen etukäteen muutaman sekunnin ajan auttavan potionin.

Ainakin ykkösessä Quenin suojissa saattoi vedellä useammankin potskun kaikessa rauhassa.
lainaa
Choose

03.04.2013 klo 12.33 1 tykkää tästä

Stanaldo kirjoitti:
Onkohan yhtä hienosti toteutetut loppuratkaisut kuin Deus Ex: Human Revolutionissa?


300 nappulaa tai ovea olis kyllä aika mielenkiintoinen. Todennäköisesti olis niin erilaisia että ainakin huvittaisi kokeilla uudestaan. Massassa ja Deus Exässä ne ratkaisut selostettiin niin tarkkaan että tiesi jo etukäteen tismalleen mitä niissä tapahtuisi joten ei olis tarvinnut kokeillakaan. 300 ovea eivät pysty selittämään joten on pakko kokeilla.
lainaa
wartune

03.04.2013 klo 12.35 1 tykkää tästä

Weteraani2 kirjoitti:
Eteraani kirjoitti:
nautin myös pelaamisen tuomista haasteista kuten juuri tuosta sorminäppäryydestä ja reaktioajan hyödyntämisestä pelien quicktime-eventtejä lukuunottamatta.

No siis tuohan se vasta jonneilua onkin, kuvitella että sorminäppäryys ja reaktioaika on jotain "haastetta", kun päässä ei liiku mikään sitten senkään vertaa.


tässä vaaditaan kyllä molempia. kun on hankaluuksia sorminäppäryydenkin kanssa niin ilmeisesti ei pysty keskittymään siihen pääpuoleen ollenkaan
lainaa
Nikke

Rekisteröitynyt 17.09.2007

03.04.2013 klo 18.13

Daealis kirjoitti:
Battlefield kirjoitti:
Mistäs sinä olet Dungeon Keeper 3:sen saanut käsiisi?

Tarkoitin Dungeon Siegeä. Sivuosuma, käytännössä kyseessähän on täysin sama peli.

Dungeon Keeper ja Siege on täysin erilaisia pelejä.
Dungeon Sieget ovat tarina-painoitteisia ARPG-pelejä, kun taas Dungeon Keeper on taas enemmänkin RTS-peli, jossa rakennetaan omaa tukikohtaa maan alle ja puolustetaan sitä sankareilta.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova