The Witcher 3:ssa yli 300 erilaista loppua
Joystiq uutisoi, että The Witcher 3 tarjoaa pelaajilleen huikean määrän erilaisia loppuja peliin. Varsinaisia erilaisia loppuja on 36, mutta pelaajien pelin aikana tekemät ratkaisut vaikuttavat niiden sisällä moniin asioihin, joten jossain määrin toisistaan eroavia lopetuksia on yli 300. Itse asiassa CD Projekt Red lopetti laskemisen, kun 300 ylitettiin, joten kellään ei ole tarkkaa tietoa varsinaisesta määrästä.
"Tarinassa on satoja eri haaroja ja alijuonia. Meidän täytyy summata kaikki nuo elementit pelin loppunäytöksessä. Jotkut elementit tulevat aivan pelin alusta, jotkut tarinan varrella olevista hetkistä. Kaikki sidotaan yhteen lopussa".
The Witcher 3:n läpipeluulle luvataan 50 tunnin kestoaikaa, mutta jos haluaa nähdä erilaisia loppuratkaisuja, pelattavaa riittää tolkuttomasti. Myös moninpelistä on vihjailtu.
Keskustelut (29 viestiä)
Rekisteröitynyt 21.12.2010
02.04.2013 klo 13.05 32
02.04.2013 klo 13.09 8
02.04.2013 klo 13.21 1
Voi pojat!
02.04.2013 klo 13.26 10
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.
Casual Rotta.
02.04.2013 klo 13.35 6
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.
Siis ykkösessähän oli ne sysipaskat kontrollit, mitäköhän hourailet?
02.04.2013 klo 14.01 8
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
02.04.2013 klo 14.09 1
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.
Nii, tai sitte käy niin, että ykkönen on niin umpikankea pelimekaniikaltaan, että se jää parin pelikerran jälkeen kesken ja kakkonen tulee pelattua moneenkin kertaa läpi, koska on yks parhaista miekkailupeleistä.
02.04.2013 klo 14.39 3
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.
Roolipelin yksi idea on, että pelaajan ei itse tarvitse olla yhtä hyvä kun hahmonsa. Näin ainakin joskus olikin (Esim. Fallout 1&2 + moni muu) mutta nykyiset actionjonnet öyhöttävät, että jos ei sorminäppäryys, reaktionopeus ja hiirikäden tarkkuus riitä, niin tervemenoa Farmvillen pariin.
02.04.2013 klo 14.53 16
Roolipelin yksi idea on, että pelaajan ei itse tarvitse olla yhtä hyvä kun hahmonsa. Näin ainakin joskus olikin (Esim. Fallout 1&2 + moni muu) mutta nykyiset actionjonnet öyhöttävät, että jos ei sorminäppäryys, reaktionopeus ja hiirikäden tarkkuus riitä, niin tervemenoa Farmvillen pariin.
Kuullostaa kyllä hieman katkeralta pökkelöjonnen puheelta jonka sorminäppäryys, reaktioaika ja hiirikäden tarkkuus ovat banaanietanan tasolla. Vanhat Falloutit yms. vuoropohjaiset roolipelit ovat kyllä timanttia, mutta näin vanhemmalla iällä nautin myös pelaamisen tuomista haasteista kuten juuri tuosta sorminäppäryydestä ja reaktioajan hyödyntämisestä pelien quicktime-eventtejä lukuunottamatta. Satunnainen liikunta, ulkoilu ja terveellinen ruokavalio kun ovat pitäneet motoriikkani kunnossa vaikka olen myöskin "veteraani" eli pelannut jo 80-luvulla. Vaihda vaan suosiolla siihen Farmvilleen jos nykypelien fyysiset haasteet käy jo liikaa kunnon päälle.
02.04.2013 klo 15.30 1
Rekisteröitynyt 22.03.2012
02.04.2013 klo 15.38 1
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.
kunhan jättäisivät sen juomien litkimisen ennen taistelua pois.
pitäisi osata ennustaa milloin seuraava combat scenario tapahtuu, jotta voi meditoida juodakseen etukäteen muutaman sekunnin ajan auttavan potionin.
aika hölmö mekaniikka, varsinkin open world pelissä.
vaikka pidin ykkõsen taistelumekaniikasta enemmän, sillä oli hauska pelata peliä pelkällä hiirellä, niin toivoisin tähän kokonaan uutta combat systeemiä.
02.04.2013 klo 16.26 2
Rekisteröitynyt 27.05.2008
02.04.2013 klo 16.51
Onhan se ehkä hauska tarinankerronnallinen kikkare, mutta mitäpä jos tehtäisiin lopetus, missä unohdetaan pre-renderöinti tai edes predeterminaatio ja annettaisiin taistelu- ja fysiikkamoottorin hoitaa homma kotiin? Voi olla että viimeiset eeppiset kähinät voitetaan parilla hassulla kaverilla, jotka pelastit. Toisaalta voi olla että käy huono tuuri ja kokonainen armadakin kuolee samassa taistelussa.
36 erilaista, loppuun asti mietittyä, hiottua ja uniikkia lopetusta on jo riittävä määrä pitämään yllä mielenkiintoa ja uudelleenpeluuarvoa korkealla.
Rekisteröitynyt 11.07.2007
02.04.2013 klo 16.56
Samanlaiset lopetukset kuin Dungeon Keeper kolmosessa, missä lopussa tehdään graafinen novelli tuhannesta pienestä pätkästä, mitkä kertaavat kaikki pelin aikana tehdyt ratkaisut: "Koska et pelastanut tätä, tässä kylässä tapahtui näin... Koska annoit tämän kartanon noidille, ne tekivät siellä näin..."
Mistäs sinä olet Dungeon Keeper 3:sen saanut käsiisi?
Rekisteröitynyt 04.09.2011
02.04.2013 klo 17.00 1
Rekisteröitynyt 17.01.2012
02.04.2013 klo 17.09
vaikka pidin ykkõsen taistelumekaniikasta enemmän, sillä oli hauska pelata peliä pelkällä hiirellä, niin toivoisin tähän kokonaan uutta combat systeemiä.
Käsittääkseni tähän tulee uusi.
Valitettavasti kakkosen taistelu systeemi oli kelvoton ja esti pelin pelaamisen.
Pöh. Sehän oli juuri hyvä sekoitus taitopohjaista ja roolipelimaista mättöä.
Rekisteröitynyt 04.09.2011
02.04.2013 klo 17.29 4
Rekisteröitynyt 22.03.2012
02.04.2013 klo 19.13 1
respectiä myös siitä että tarina loppuu tähän eikä ole suunnitelmia jatkaa, hienoa toimintaa että siirtyvät uusiin projekteihin eivätkä junnaa paikoillaan.
02.04.2013 klo 20.09
02.04.2013 klo 20.18 2
02.04.2013 klo 20.24 3
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.
Samaa mieltä. Itsellänikin jäi kakkonen edellämainituista syistä kesken, vaikka ensimmäisen olen läpäissyt melkein 3 kertaa.
Ja toivotaan että peli olisi jotenkuten pelattavakin. Kakkonen oli umpisurkea liikkumisen ja taistelun suhteen, hermot meni samantien ja peli jäi pelaamatta. Ykkönen kyllä tuli tahkottua pariin kertaan läpi.
Se että vastustajia isketään hiiren nappia klikkailemalla ei ole yhtä kuin QTE. Olen varma että pelasit easylla ja et vaivautunut pelin alkua pidemmälle, et muuten edes tuollaista paskaa väittäisi. Ekan Witcherin taistelu oli ihan puhtaasti valmistautumista, aivojen käyttöä ja alkemiaa, sillä miten perushyökkäys toimii ei ole tämän kanssa mitään tekemistä.
02.04.2013 klo 21.15 3
Samaa mieltä. Itsellänikin jäi kakkonen edellämainituista syistä kesken, vaikka ensimmäisen olen läpäissyt melkein 3 kertaa.
Taitaa pelaajissa olla vika.
Rekisteröitynyt 26.08.2009
02.04.2013 klo 23.26
03.04.2013 klo 09.22 1
nautin myös pelaamisen tuomista haasteista kuten juuri tuosta sorminäppäryydestä ja reaktioajan hyödyntämisestä pelien quicktime-eventtejä lukuunottamatta.
No siis tuohan se vasta jonneilua onkin, kuvitella että sorminäppäryys ja reaktioaika on jotain "haastetta", kun päässä ei liiku mikään sitten senkään vertaa.
Rekisteröitynyt 27.05.2008
03.04.2013 klo 10.18
Mistäs sinä olet Dungeon Keeper 3:sen saanut käsiisi?
Tarkoitin Dungeon Siegeä. Sivuosuma, käytännössä kyseessähän on täysin sama peli.
03.04.2013 klo 10.29
kunhan jättäisivät sen juomien litkimisen ennen taistelua pois. pitäisi osata ennustaa milloin seuraava combat scenario tapahtuu, jotta voi meditoida juodakseen etukäteen muutaman sekunnin ajan auttavan potionin.
Ainakin ykkösessä Quenin suojissa saattoi vedellä useammankin potskun kaikessa rauhassa.
03.04.2013 klo 12.33 1
Onkohan yhtä hienosti toteutetut loppuratkaisut kuin Deus Ex: Human Revolutionissa?
300 nappulaa tai ovea olis kyllä aika mielenkiintoinen. Todennäköisesti olis niin erilaisia että ainakin huvittaisi kokeilla uudestaan. Massassa ja Deus Exässä ne ratkaisut selostettiin niin tarkkaan että tiesi jo etukäteen tismalleen mitä niissä tapahtuisi joten ei olis tarvinnut kokeillakaan. 300 ovea eivät pysty selittämään joten on pakko kokeilla.
03.04.2013 klo 12.35 1
nautin myös pelaamisen tuomista haasteista kuten juuri tuosta sorminäppäryydestä ja reaktioajan hyödyntämisestä pelien quicktime-eventtejä lukuunottamatta.
No siis tuohan se vasta jonneilua onkin, kuvitella että sorminäppäryys ja reaktioaika on jotain "haastetta", kun päässä ei liiku mikään sitten senkään vertaa.
tässä vaaditaan kyllä molempia. kun on hankaluuksia sorminäppäryydenkin kanssa niin ilmeisesti ei pysty keskittymään siihen pääpuoleen ollenkaan
Rekisteröitynyt 17.09.2007
03.04.2013 klo 18.13
Mistäs sinä olet Dungeon Keeper 3:sen saanut käsiisi?
Tarkoitin Dungeon Siegeä. Sivuosuma, käytännössä kyseessähän on täysin sama peli.
Dungeon Keeper ja Siege on täysin erilaisia pelejä.
Dungeon Sieget ovat tarina-painoitteisia ARPG-pelejä, kun taas Dungeon Keeper on taas enemmänkin RTS-peli, jossa rakennetaan omaa tukikohtaa maan alle ja puolustetaan sitä sankareilta.
Kirjoita kommentti