Pieniä lisätiedon jyviä Playstation 4:stä
Osa näistä on mainittu aiemminkin ainakin sivulauseessa, mutta IGN on kerännyt yhteen tiedonmurusia, joita Sonyn edustajat kertoivat GDC-tapahtumassa Playstation 4:stä.
- PSN-ystäviä voi olla yli 100
- jokaisessa konsolissa on 'hyvin suuri' kiintolevy
- ristiohjain ja toimintonäppäimet eivät ole enää analogisia
- touchpadin resoluutio on 1920x900
- PS4:n ohjaimia voi ladata, vaikka konsoli olisi lepotilassa
- jokaisen konsolin mukana tulee kuuloke-mikrofoni-setti
- PS4 Eye -kameralle on konsolissa aivan oma liitäntänsä
- Mikäli PSN:n kytkee johonkin sosiaaliseen mediaan (esim. Facebook), voi käyttää oikeaa nimeään. Halutessaan voi valita, ketkä näkevät oikean nimen ja ketkä eivät
- Jokainen peli tukee videoiden nauhoitusta ja jakamista, sillä ominaisuus on suoraan konsolissa, eikä pelintekijöiden tarvitse sitä peleihinsä erikseen lisätä
- Remote Playn voi aloittaa koska tahansa ja Vitan ruudulla näkyy aina vähintään pelikuva kopiona
- Pelaajia ei eroteta enää numeroin, vaan ykköspelaajalla on sininen valo, toisella pelaajalla punainen, kolmannella vihreä ja neljännellä pinkki. Ohjaimen valo voi välkähdellä myös esimerkiksi pelissä aseella ammuttaessa
Keskustelut (34 viestiä)
28.03.2013 klo 21.42 15
28.03.2013 klo 21.49 40
28.03.2013 klo 21.52 3
28.03.2013 klo 21.53 1
28.03.2013 klo 22.05 3
mielestäni järjestyksen pitäisi kyllä olla sin, pink, gre, red koska tärkeysjärjestys on X, neliö, kolmio ja turhimpana ympyrä
Rekisteröitynyt 27.07.2012
28.03.2013 klo 22.06 1
28.03.2013 klo 22.26 13
Rekisteröitynyt 12.04.2007
28.03.2013 klo 22.27 1
Mitä tämä nyt käytännössä tarkoittaa?
28.03.2013 klo 22.48
"ristiohjain ja toimintonäppäimet eivät ole enää analogisia"
Mitä tämä nyt käytännössä tarkoittaa?
ne ovat 0,2% tarkempia.
Muistan kyllä miten jo PS1 aikana Dual Shockin mainostettiin omaavan analogiset tatit ja digitaalisen ristiohjaimen. Ehkä sekin ominaisus poistettiin jossain kohtaa?
Rekisteröitynyt 03.09.2007
28.03.2013 klo 22.55
"ristiohjain ja toimintonäppäimet eivät ole enää analogisia"
Mitä tämä nyt käytännössä tarkoittaa?
Tarkoittaa, että ohjain ei enää tunnista painalluksen voimakkuutta vaan nappia joko painaa tai ei paina mutta sitä ei voi painaa eri voimakkuuksilla. Näppäinten analogisuus tuli mukaan Dualshock 2:n mukana, joten tällä voi näppärästi perustella ainakin osittain PS2- ja PS3-yhteensopivuuden puuttumisen (vaikkakin PS3-yhteensopivuuden puuttumiseen on isompiakin perusteita).
Rekisteröitynyt 28.02.2011
28.03.2013 klo 23.04 11
28.03.2013 klo 23.15
28.03.2013 klo 23.20 22
Rekisteröitynyt 20.12.2010
28.03.2013 klo 23.58 3
- ristiohjain ja toimintonäppäimet eivät ole enää analogisia
- jokaisen konsolin mukana tulee kuuloke-mikrofoni-setti
2000-luvulle pääseminen kesti 13-vuotta
Rekisteröitynyt 16.08.2011
29.03.2013 klo 00.01 3
turhimpana ympyrä
Mä en tiedä mimmonen mies oot, mutta mulle reikä on kaikkein tärkein (on muuten punainen vielä väriltään ohjaimessa).
Rekisteröitynyt 11.04.2007
29.03.2013 klo 00.37
Olisi hyvä jos pelien seivit tallentuisi käyttäjään, eikä kiintolevyyn. Siten voisi pelata ihan missä vaan pelkällä käyttäjätunnuksella. Ja sitten jos vielä voisi kirjautua sisään eri konsolilla pelkällä sisäänkirjautumisella ilman, että tekee aina erikseen uuden käyttäjän.
29.03.2013 klo 00.49 23
- PSN-ystäviä voi olla yli 100
- ristiohjain ja toimintonäppäimet eivät ole enää analogisia
- jokaisen konsolin mukana tulee kuuloke-mikrofoni-setti
2000-luvulle pääseminen kesti 13-vuotta
Implikoi että Talmusella olisi ystäviä.
Rekisteröitynyt 22.11.2009
29.03.2013 klo 01.11
Näillä näkymin konsoli on tarkoitettu ainoastaan sosiaalisen median ja oman egon pönkittämiseen. Kaikki jaetaan ja kerrotaan kavereille kuinka nyt käynnistin pleikkarin ja nyt katson pornoa konsolilla ja kohta pelaan vähän facebookissa ennen kuin laitan kalsarit pesuun ja sitten striimaan kaikkien nähtäville kuinka pelaan pumpumpam-peliä kolmetuntia ja sitten syön makkaraa ennen kuin sammutan konsolin ja menen nukkumaan. Ja sitten voin kuvitella kuinka ihmisiä muka kiinnostaa mun merkityksetön elämäni ja vielä merkityksettömämpi pelikonsoli.
Facebook OS - Dedicated stalking 24/7
No nyt minunkin liittimessäni on simaa.
29.03.2013 klo 02.11
turhimpana ympyrä
Mä en tiedä mimmonen mies oot, mutta mulle reikä on kaikkein tärkein (on muuten punainen vielä väriltään ohjaimessa).
X on tiukempi ja kolmio puristaa oikeita paikoista mutta jos löysä lahna ei haittaa niin kai se reikäkin käy
Rekisteröitynyt 03.09.2007
29.03.2013 klo 05.36 2
- PSN-ystäviä voi olla yli 100
- ristiohjain ja toimintonäppäimet eivät ole enää analogisia
- jokaisen konsolin mukana tulee kuuloke-mikrofoni-setti
2000-luvulle pääseminen kesti 13-vuotta
Hauskasti kommentoit asioita, joista et tiedä yhtään mitään. Näppäinten analogisuus oli nimittäin hyvä juttu: analogiset näppäimet tunnistavat nimittäin painalluksen voimakkuuden, mutta oletettavasti uudet näppäimet eivät (koska analogisuuden idea oli juuri sen painalluksen voimakkuuden tunnistaminen).
29.03.2013 klo 07.27 8
29.03.2013 klo 11.35 2
Rekisteröitynyt 26.01.2011
29.03.2013 klo 11.53 1
Rekisteröitynyt 04.11.2007
29.03.2013 klo 13.03 2
Miksi analogisuus pitää poistaa? Autopeleissä ja heavy rain:issa oli kiva pelata sillä.
Syyksi ilmoitettiin ettei pelintekijät ole niitä juurikaan käyttäneet. Heavy Rainia en ole pelanut, mutta ei kyllä tule yhtään pelaamani PS3-peliä mieleen jossa olisi noiden näppäinten analogisuutta käytetty. Olkanapit ja tatit pysyvät edelleen analogisina ja autopeleissäkin käytetään usein olkanappeja.
Rekisteröitynyt 30.11.2010
29.03.2013 klo 14.24 1
Saa sitten hihitellä ja ihastella pinkkiä väriä ja vähän vielä söpöillä :)
Sitten kaverit kysyvät että mikä vittu mun ongelma on ja lähtevät pois ja mä jään sitten yksin ohjaimeni kanssa, jossa palaa pinkki valo:)
29.03.2013 klo 15.56
- PSN-ystäviä voi olla yli 100
- ristiohjain ja toimintonäppäimet eivät ole enää analogisia
- jokaisen konsolin mukana tulee kuuloke-mikrofoni-setti
2000-luvulle pääseminen kesti 13-vuotta
Hauskasti kommentoit asioita, joista et tiedä yhtään mitään. Näppäinten analogisuus oli nimittäin hyvä juttu: analogiset näppäimet tunnistavat nimittäin painalluksen voimakkuuden, mutta oletettavasti uudet näppäimet eivät (koska analogisuuden idea oli juuri sen painalluksen voimakkuuden tunnistaminen).
Monessako pelissä painalluksen voimalla on mitään väliä?
29.03.2013 klo 16.18
- PSN-ystäviä voi olla yli 100
- ristiohjain ja toimintonäppäimet eivät ole enää analogisia
- jokaisen konsolin mukana tulee kuuloke-mikrofoni-setti
2000-luvulle pääseminen kesti 13-vuotta
Hauskasti kommentoit asioita, joista et tiedä yhtään mitään. Näppäinten analogisuus oli nimittäin hyvä juttu: analogiset näppäimet tunnistavat nimittäin painalluksen voimakkuuden, mutta oletettavasti uudet näppäimet eivät (koska analogisuuden idea oli juuri sen painalluksen voimakkuuden tunnistaminen).
Monessako pelissä painalluksen voimalla on mitään väliä?
Kannattaisko vaikka kokeilla väkivaltaisen rämpytyksen sijasta?
Rekisteröitynyt 13.08.2007
29.03.2013 klo 16.20 2
- PSN-ystäviä voi olla yli 100
- ristiohjain ja toimintonäppäimet eivät ole enää analogisia
- jokaisen konsolin mukana tulee kuuloke-mikrofoni-setti
2000-luvulle pääseminen kesti 13-vuotta
Hauskasti kommentoit asioita, joista et tiedä yhtään mitään. Näppäinten analogisuus oli nimittäin hyvä juttu: analogiset näppäimet tunnistavat nimittäin painalluksen voimakkuuden, mutta oletettavasti uudet näppäimet eivät (koska analogisuuden idea oli juuri sen painalluksen voimakkuuden tunnistaminen).
Monessako pelissä painalluksen voimalla on mitään väliä?
Itse muistelisin vain Mgs2:ssa ja 3:ssa olleen ja sekään ei kovinkaan miellyttävä ollut.
29.03.2013 klo 17.48 5
Jee nyt voi sitten aina sanoa kavereille että minä haluan olla pelaaja numero 4 :)
Saa sitten hihitellä ja ihastella pinkkiä väriä ja vähän vielä söpöillä :)
Sitten kaverit kysyvät että mikä vittu mun ongelma on ja lähtevät pois ja mä jään sitten yksin ohjaimeni kanssa, jossa palaa pinkki valo:)
No xboxilla jäit yksin vaikka paloi punainen valo.
29.03.2013 klo 18.21 1
"ristiohjain ja toimintonäppäimet eivät ole enää analogisia"
Mitä tämä nyt käytännössä tarkoittaa?
ne ovat 0,2% tarkempia.
Muistan kyllä miten jo PS1 aikana Dual Shockin mainostettiin omaavan analogiset tatit ja digitaalisen ristiohjaimen. Ehkä sekin ominaisus poistettiin jossain kohtaa?
PS2:ssa ja PS3:ssa nuolinäppäimet ja toimintonäppäimet(X, O, neliö, R1, L1, jne.) olivat analogisia jolloin ohjain tunnisti kuinka kovasti pelaaja painoi noita nappeja. Eli esim. PS2:n Gran Turismo 4:ssä jos kaasu oli asetettu X napille ja painoit X:ää kevyesti, sillon auto liikkui pelissä hitaasti.
PS3 peleissä tuota paineentunnistusta ei enää juurikaan perusnäppäimien kohdalla hyödynnetty. Ainoastaa tattien ja R2 ja L2 nappien kohdalla.
Eli kun PS4:llä nuo napit ovat digitaaliset, se tarkoittaa että ne ovat vaan On - Off nappeja.
29.03.2013 klo 20.36
- PSN-ystäviä voi olla yli 100
- ristiohjain ja toimintonäppäimet eivät ole enää analogisia
- jokaisen konsolin mukana tulee kuuloke-mikrofoni-setti
2000-luvulle pääseminen kesti 13-vuotta
Hauskasti kommentoit asioita, joista et tiedä yhtään mitään. Näppäinten analogisuus oli nimittäin hyvä juttu: analogiset näppäimet tunnistavat nimittäin painalluksen voimakkuuden, mutta oletettavasti uudet näppäimet eivät (koska analogisuuden idea oli juuri sen painalluksen voimakkuuden tunnistaminen).
Monessako pelissä painalluksen voimalla on mitään väliä?
Kannattaisko vaikka kokeilla väkivaltaisen rämpytyksen sijasta?
Voisitko vastata kysymykseen typeryyksien laukomisen sijaan? Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää analogisten näppäinten hyödyt.
29.03.2013 klo 21.04
Voisitko vastata kysymykseen typeryyksien laukomisen sijaan? Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää analogisten näppäinten hyödyt.
Eipä niitä juurikaan ole. Ainoa mitä keksin on autopeli tai joku muu missä pitää ohjata jotain härveliä + pelaaja joka jostain syystä ei tykkää sellaisissa peleissä käyttää analog stickejä ja liipaisimia.
29.03.2013 klo 21.14
Voisitko vastata kysymykseen typeryyksien laukomisen sijaan? Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää analogisten näppäinten hyödyt.
Eipä niitä juurikaan ole. Ainoa mitä keksin on autopeli tai joku muu missä pitää ohjata jotain härveliä + pelaaja joka jostain syystä ei tykkää sellaisissa peleissä käyttää analog stickejä ja liipaisimia.
Onko sinulla autossa digitaalinen kaasu, eli kaasu on joko talla pohjassa tai ylhäällä? Ei, ei ole.
29.03.2013 klo 21.45
Onko sinulla autossa digitaalinen kaasu, eli kaasu on joko talla pohjassa tai ylhäällä? Ei, ei ole.
Kirjoita kommentti