Pelaaja hermostui netin pätkimisestä, tappoi kaksi ja poltti talon
Kotaku kertoo, että viime joulukuussa Kiinassa nimimerkillä Zhao tunnettu pelaaja hermostui paikallisen nettikahvilansa internetin katkomiseen ja lähti selvittelemään asiaa kahvilan omistajan kotiin.
Kun omistaja Ren epäili, että syynä hidasteluun voisi olla Zhaon lataama virus, syntyi nyrkkitappelu. Omistaja otti käteensä vasaran, jolloin Zhao nappasi sakset ja tappoi Renin, sekä hänen vaimonsa. Sen jälkeen hurjistunut mies vielä poltti pariskunnan talon peittääkseen tapahtuneen jäljet.
Nyt Zhao on Kiinan poliisin huostassa.
Keskustelut (25 viestiä)
Rekisteröitynyt 17.01.2012
30.01.2013 klo 00.22 37
30.01.2013 klo 00.25 49
Noh, täytyy myöntää että kiinalaisilla pelaajilla on munaa. Harva suomalainen nörtti jaksaa hädin tuskin korkata energiajuoman tai keittää kahvia, saati sitten mennä omitoimisesti ottamaan selvää pätkivästä nettiyhteydestä, sekä kermana kakun päällä haastaa palveluntarjoaja nyrkkitappeluun.
Rekisteröitynyt 28.06.2008
30.01.2013 klo 00.32 14
30.01.2013 klo 00.41 9
En edelleenkään koe, että on hirveän järkevää uutisoida tämmöisistä hyvin löyhästi peliin liittyvistä hirmuteoista tällä sivustolla. Itse peleille oli kuitenkin tässäkin varmaan mahottoman pieni virka kun tuolla ukolla ollut selvästi pää jo valmiiksi sekaisin, ja tämä netin katkeaminen oli varmaan vain kipinä asevarastossa. Tässä ikäänkuin halutaan väkisin vetää niitä aasinsiltoja pelaamisen ja väkivallan välille, vaikka tiedän että sivuston ylläpito on tämmöistä politiikkaa vastaan.
Yleensä asevarastot ovat erillään ammusvarastoista, joten huomauttaisin huonosta analogiasta. Kipinä asevarastossa tuskin tekisi yhtään vahinkoa. Muutoin olen samaa mieltä.
30.01.2013 klo 00.55 2
En edelleenkään koe, että on hirveän järkevää uutisoida tämmöisistä hyvin löyhästi peliin liittyvistä hirmuteoista tällä sivustolla. Itse peleille oli kuitenkin tässäkin varmaan mahottoman pieni virka kun tuolla ukolla ollut selvästi pää jo valmiiksi sekaisin, ja tämä netin katkeaminen oli varmaan vain kipinä asevarastossa. Tässä ikäänkuin halutaan väkisin vetää niitä aasinsiltoja pelaamisen ja väkivallan välille, vaikka tiedän että sivuston ylläpito on tämmöistä politiikkaa vastaan.
Yleensä asevarastot ovat erillään ammusvarastoista, joten huomauttaisin huonosta analogiasta. Kipinä asevarastossa tuskin tekisi yhtään vahinkoa. Muutoin olen samaa mieltä.
30.01.2013 klo 01.03 3
En edelleenkään koe, että on hirveän järkevää uutisoida tämmöisistä hyvin löyhästi peliin liittyvistä hirmuteoista tällä sivustolla. Itse peleille oli kuitenkin tässäkin varmaan mahottoman pieni virka kun tuolla ukolla ollut selvästi pää jo valmiiksi sekaisin, ja tämä netin katkeaminen oli varmaan vain kipinä asevarastossa. Tässä ikäänkuin halutaan väkisin vetää niitä aasinsiltoja pelaamisen ja väkivallan välille, vaikka tiedän että sivuston ylläpito on tämmöistä politiikkaa vastaan.
Yleensä asevarastot ovat erillään ammusvarastoista, joten huomauttaisin huonosta analogiasta. Kipinä asevarastossa tuskin tekisi yhtään vahinkoa. Muutoin olen samaa mieltä.
Pisteen, ei pilkun. Mutta kyllähän ne taitaa olla melko hyvässä kunnossa.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
30.01.2013 klo 01.09 6
En edelleenkään koe, että on hirveän järkevää uutisoida tämmöisistä hyvin löyhästi peliin liittyvistä hirmuteoista tällä sivustolla. Itse peleille oli kuitenkin tässäkin varmaan mahottoman pieni virka kun tuolla ukolla ollut selvästi pää jo valmiiksi sekaisin, ja tämä netin katkeaminen oli varmaan vain kipinä asevarastossa. Tässä ikäänkuin halutaan väkisin vetää niitä aasinsiltoja pelaamisen ja väkivallan välille, vaikka tiedän että sivuston ylläpito on tämmöistä politiikkaa vastaan.
Olen samaa mieltä. On muitakin medioita jotka uutisoi vastaavantyyppisiä IL-tason uutisia. Pelaajalehti ainakin syyllistyy siihen myös. Mutta V2.fi vielä enempi. Minusta nämä tälläiset olisi todellakin syytä jättää uutisoimatta. Ja kahdesta syystä, ensinäkin sen takia että ne ei käytännössä liity millään tavalla pelialaan tai pelikulttuuriin ja sen harrastamiseen. Toiseksi tämänkaltaiset uutiset nimenomaan inspiroivat sekopäisiä ihmisiä toteuttamaan hirmutekojaan.
Itseasiassa suosittelen ihan jokaista järkevää ihmistä boikotoimaan näitä uutisia. Älkää klikatko iltalehdissä tai täälläkään näitä. Eihän niitä sit varmaan edes uutoisoitaisi ellei klikkauksia kerry (ja sitä mukaa mainosrahaa uutisen julkaisijalle). Jääköön tämäkin nyt viimeiseksi tämän aihealueen artikkeliksi tällä sivustolla mitä klikkaan.
Ja vielä lisäyksenä pitää sanoa että ainakin omasta mielestäni uutisen tarkoitus on tarjota tietoa jostain tapahtuneesta asiasta joka on edes jollain tasolla merkittävä, ja millä on selvä vaikutus joko yhteiskunnassa/politiikassa tai tässä tapauksessa pelialan harrastajien/ammattilaisten piirissä. Näistä kouluammuskeluista ja vastaavista uutisista KUKAAN ei kostu millään tavalla. Tästä ei kukaan voi ottaa mitään opikseen tai muutakaan. Ainut hyöty on mainostulot uutistoimistolle (+ mahdollinen uutistoimiston agenda).
30.01.2013 klo 01.56 4
Rekisteröitynyt 17.01.2012
30.01.2013 klo 02.07 1
Toiseksi tämänkaltaiset uutiset nimenomaan inspiroivat sekopäisiä ihmisiä toteuttamaan hirmutekojaan.
No enpä nyt tiedä. En usko että Zhaon tarkoitus oli murhata internet-setä ja tämän vaimo, tai edes hyökätä koko jannun kimppuun. Herroilta paloi pinna, jonka jälkeen rupesivat tappelemaan, mikä johti tähän. Ei kuullosta kovin "Breivikmäiseltä" suunnitelmalta, jonka tarkoituksena on päästä koko maailman valokeilaan. Ei tällaiset uutiset muutenkaan pysy pinnalla kovinkaan kauaa että tappajasta tulisi mitenkään kuuluisa. Paitsi jossain paikallismediassa.
Samoilla linjoilla muuten, että tällainen uutisointi pitäisi jättää kusenkeltaiselle lehdistölle.
30.01.2013 klo 02.49 11
Ei sitä enää erota mikä on totta ja mikä ei, kun pelataan näitä räiskintäpelejä missä tapetaan ihmisiä ja vieläpä, kun pelisessiot venyvät aamun tunneille energiajuomien avulla.
Tämä on tätä nykyajan villitystä saada pää sekaisin ja tähän se väkivaltapelien pelaus sitten äärimmillään johtaa.
Onneksi on vielä järkeviä ihmisiä, jotka ovat huolissaan pelien aiheuttamasta väkivaltaisuuksista.
Rekisteröitynyt 11.07.2007
30.01.2013 klo 04.33
30.01.2013 klo 05.04 11
Näin siinä käy, kun pelit sekottaa pään.
Ei sitä enää erota mikä on totta ja mikä ei, kun pelataan näitä räiskintäpelejä missä tapetaan ihmisiä ja vieläpä, kun pelisessiot venyvät aamun tunneille energiajuomien avulla.
Tämä on tätä nykyajan villitystä saada pää sekaisin ja tähän se väkivaltapelien pelaus sitten äärimmillään johtaa.
Onneksi on vielä järkeviä ihmisiä, jotka ovat huolissaan pelien aiheuttamasta väkivaltaisuuksista.
Minä olen huolissani sinun järjenjuoksustasi ja kahden lapsesi kasvatuksesta. Oletko varma, että itse et nyt erota mikä on totta ja mikä ei? Vanhempana sinun pitäisi luottaa siihen, että lapset nimenomaan ymmärtävän videopelien ja tämän maailman eron.
Ja ne lapset tietävät sen eron paremmin kuin sinä.
Oletko varma, että haluat kasvattaa lapsesi sinunlaiseen vainoharhaisuuteen ja pelkoon?
Ihmiset ovat tappaneet toisiaan milloin mistäkin syystä. Ihmiset sekoaa ja listii toisiaan vähemmästä kuin netin pätkiminen.
Otathan huomioon tässä sen mitä itse sanoit.
-"kun pelataan näitä räiskintäpelejä missä tapetaan ihmisiä..."
En ole koskaan tappanut ihmistä pelissä. En ole ikinä tappanut mitään pelissä. Ei niissä mikään elä eikä kuole.
Muistappa tästä lähtien, että siinä pelatessa klikkaillaan pikseleitä ruudulla, ja lapset ymmärtävät sen myös. Sinä et.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
30.01.2013 klo 05.45
Toiseksi tämänkaltaiset uutiset nimenomaan inspiroivat sekopäisiä ihmisiä toteuttamaan hirmutekojaan.
No enpä nyt tiedä. En usko että Zhaon tarkoitus oli murhata internet-setä ja tämän vaimo, tai edes hyökätä koko jannun kimppuun. Herroilta paloi pinna, jonka jälkeen rupesivat tappelemaan, mikä johti tähän. Ei kuullosta kovin "Breivikmäiseltä" suunnitelmalta, jonka tarkoituksena on päästä koko maailman valokeilaan.
Rekisteröitynyt 13.10.2009
30.01.2013 klo 09.36
Guns and Games Don't Kill People, Lag Does.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 30.03.2007
30.01.2013 klo 09.50 14
Semminkään en näe yksiselitteisen pahana sitä, että näistä asioista uutisoi myös pelaajien lukema taho eikä pelkkä Ilta-Pulu. Yritämme mahdollisuuksien mukaan saada faktat julki oikein ja välttää öyhötystä suuntaan tai toiseen. Usein kommenteissa syntyykin ihan asiallista keskustelua, joka on usein arvokkaampaa kuin se itse tapaus.
Rekisteröitynyt 04.01.2011
30.01.2013 klo 10.30 1
30.01.2013 klo 14.35
30.01.2013 klo 15.58
Näin siinä käy, kun pelit sekottaa pään.
Ei sitä enää erota mikä on totta ja mikä ei, kun pelataan näitä räiskintäpelejä missä tapetaan ihmisiä ja vieläpä, kun pelisessiot venyvät aamun tunneille energiajuomien avulla.
Tämä on tätä nykyajan villitystä saada pää sekaisin ja tähän se väkivaltapelien pelaus sitten äärimmillään johtaa.
Onneksi on vielä järkeviä ihmisiä, jotka ovat huolissaan pelien aiheuttamasta väkivaltaisuuksista.
Olet väärässä. Se ei ole pelissä vika, jos pää menee sekaisin. Se vika on kyseisen henkilön päässä. Itse olen ollut sekaisin jo kauan ennen kuin olen pelannut Amiga 500:lla.
Ja mainitsemastasi energiajuomasta... On koomista, kun olin teini-ikäinen. Vanhempani sanoi, etten saa tupakoida. Nyt energiajuomasta sanotaan samaa.
Rekisteröitynyt 17.03.2009
30.01.2013 klo 18.17 3
30.01.2013 klo 18.49 2
30.01.2013 klo 19.01 2
Vanhempana sinun pitäisi luottaa siihen, että lapset nimenomaan ymmärtävän videopelien ja tämän maailman eron.
Ja ne lapset tietävät sen eron paremmin kuin sinä.
Mitä helvettiä? Ootko tosissas että lapsen pitää antaa määrätä koska se ymmärtää asioista enemmän? Vaikutat enemmänkin puolustuskannalla olevalta 10-vuotiaalta.
Aika löyhästi juttu silti näyttää liittyvän peleihin, mutta ei tämä ainakaan laimenna sitä pelit=väkivalta yhteyttä. Syytän silti enemmänkin mielenterveyttä ja kasvatusta (katsoo ajatteleppavähää). Tälläkin jätkällä on selvästi suurempia ongelmia kuin pelit. Silti tämä homma alkaa yhä enemmän tuntumaan samalta kuin se että aseita olisi helposti kaikkien saatavilla. Montaa ne ei hetkauttaisi, mutta tusinassa löytyy aina joku sekopää joka kuvittelee olevansa Rambo. Pitäisikö ne väkivaltapelit kuitenkin ottaa pois epävakailta riskitekijöiltä?
30.01.2013 klo 19.03 1
30.01.2013 klo 19.31
Kiinalaisista tulossa kovan tason kouluttamaton psykopaattilauma. 2020: World War 4: Kiinan Kommunistinen Koalitio vastaan Eurooppa-Venäjän -liittouma vastaan Amerikkalainen Pyhän Kristuksen Veren Imperiumi!
älä unohda rättipäitä!
31.01.2013 klo 14.37
Vanhempana sinun pitäisi luottaa siihen, että lapset nimenomaan ymmärtävän videopelien ja tämän maailman eron.
Ja ne lapset tietävät sen eron paremmin kuin sinä.
Mitä helvettiä? Ootko tosissas että lapsen pitää antaa määrätä koska se ymmärtää asioista enemmän? Vaikutat enemmänkin puolustuskannalla olevalta 10-vuotiaalta.
Ei lapsen tarvitse määrätä, mutta joskus voisi olla hyvä kysyä niiden lapsien mielipidettä.
PS. Määritteleppä ihmeessä epävakaat riskitekijät.
31.01.2013 klo 14.42 1
Lapsena mukavinta oli nakata pleikkarin sisään rallipeli ja ajaa sitä isän ja setien ja serkkujen parissa.
Älä kyseenalaista ihmisten mielenterveyttä ja kasvatusta parin tekstinpätkän perusteella.
Kirjoita kommentti