Tuorein sisältö

Burnout Paradise 2 on tekeillä?

26.01.2013 klo 15.00 | Luettu: 10370 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Ylläoleva twiittaus Criterion Gamesin päämies Alex Wardilta viittaisi vahvasti siihen, että jatkoa Burnout Paradiselle on tulossa. Faneilta kysellään toiveita pelin sisällöksi ja fanejahan pelillä riitti, joten jatko-osa oli odotettavissa. Tosin Criterionin Need for Speed -versiointi maistui sekin jo vahvasti Burnoutilta.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Johdanto Slyn uusiin... Gray Fox mukana Euro... >

Keskustelut (14 viestiä)

MitVit

26.01.2013 klo 15.16

Miten niin mitä siinä pitäisi olla sisältönä? Lisää musiikkia vaikka ja isompi mappi öhööhö miten nyt yleensä jatko osassa parannetaan kaikkea.
lainaa
HeDuXe

Rekisteröitynyt 12.01.2011

26.01.2013 klo 15.23 3 tykkää tästä

Viimeinkin jotain vinkkiä jatko-osaan!

Helvetin helvetti. Minulla on jo lista asioista, jotka toivottavasti osuvat kakkososaan, mm. Moottoripyörille boostit ja temput, drag racet eli samalla manuaalivaihteisto, driftikisat, enemmän+monipuolisemmat online-challenget, etu-ja takaperivoltit, myös seinillä reunustetut circuit-kisat, CRASH MODE, CRASH REPLAYT, aggression-boostityypistä jotain iloa, enemmän pelaajia per session... hhhnnnngGGGHHHHHHHH! Kunhan ajotuntumaan ei kosketa, niin pelistä pitäisi tulla hyvää viihdettä.
Muokannut: HeDuXe 26.01.2013 klo 15.32 lainaa
Kakkuonhyvaa

Rekisteröitynyt 26.01.2011

26.01.2013 klo 15.34

Most Wanted?
lainaa
Jonezi

Rekisteröitynyt 23.04.2007

26.01.2013 klo 15.52 3 tykkää tästä

Burnout Paradise 3*

e: Mutta tosiaan, Burnout 3:n Crash Mode takaisin.
Muokannut: Jonezi 26.01.2013 klo 15.53 lainaa
Jantsa

Rekisteröitynyt 14.12.2011

26.01.2013 klo 15.59

Jonezi kirjoitti:
Burnout Paradise 3*

e: Mutta tosiaan, Burnout 3:n Crash Mode takaisin.


eikös showtime ollut paradisessakin?

itse kaipaan lähinnä lisää takedowneja. liian monesti paradisessa olisin saanut ainakin 2 autoa pois pelistä kerralla, mutta kankean systeemin takia toinen pääsi aina karkuun
lainaa
Jonezi

Rekisteröitynyt 23.04.2007

26.01.2013 klo 16.47

Jantsa kirjoitti:
Jonezi kirjoitti:
Burnout Paradise 3*

e: Mutta tosiaan, Burnout 3:n Crash Mode takaisin.


eikös showtime ollut paradisessakin?


Showtime ei ole sama asia kuin Crash Mode.
Muokannut: Jonezi 26.01.2013 klo 16.47 lainaa
AxlRose

26.01.2013 klo 17.02 11 tykkää tästä

TEIKMIDAUNTOTÖPÄRÄDAISSITII HNGGHHH Yes please
lainaa
kamo

27.01.2013 klo 03.21 1 tykkää tästä

HeDuXe kirjoitti:
Viimeinkin jotain vinkkiä jatko-osaan!

Helvetin helvetti. Minulla on jo lista asioista, jotka toivottavasti osuvat kakkososaan, mm. Moottoripyörille boostit ja temput, drag racet eli samalla manuaalivaihteisto, driftikisat, enemmän+monipuolisemmat online-challenget, etu-ja takaperivoltit, myös seinillä reunustetut circuit-kisat, CRASH MODE, CRASH REPLAYT, aggression-boostityypistä jotain iloa, enemmän pelaajia per session... hhhnnnngGGGHHHHHHHH! Kunhan ajotuntumaan ei kosketa, niin pelistä pitäisi tulla hyvää viihdettä.


Aika tarkalleen tämä!
lainaa
WelcomeToTheLazyTown

27.01.2013 klo 11.32

Burnout 0.6?

Paradise oli sellaista järjetöntä paskaa että ei ei ei. Jos on pakko niin tuokaa takaisin 2,3,Revengestä tuttu tiivis ja edes vähän vaivaa nähty ajelu.

Paradisen "tässä on teille kökkö random-map, 100 copypaste kisaa ja kasa autoja, tehkää mitä tykkäätte" on kyllä suurinta pelaajien aliarviointia ja tekijöiden laiskuutta mitä pelikoneessani on ollut. Ainoa positiivinen asia on miten hyvin Guns and Roses ennusti tämän pelin tulon tekemällä sille tunnusbiisin jo aikoja sitten
lainaa
HeDuXe

Rekisteröitynyt 12.01.2011

27.01.2013 klo 14.26

WelcomeToTheLazyTown kirjoitti:
Burnout 0.6?

Paradise oli sellaista järjetöntä paskaa että ei ei ei. Jos on pakko niin tuokaa takaisin 2,3,Revengestä tuttu tiivis ja edes vähän vaivaa nähty ajelu.

Paradisen "tässä on teille kökkö random-map, 100 copypaste kisaa ja kasa autoja, tehkää mitä tykkäätte" on kyllä suurinta pelaajien aliarviointia ja tekijöiden laiskuutta mitä pelikoneessani on ollut. Ainoa positiivinen asia on miten hyvin Guns and Roses ennusti tämän pelin tulon tekemällä sille tunnusbiisin jo aikoja sitten

Revengen ja kolmosen välillä uutta ei juuri muuta ollut kuin hiukan hyppyjä ja vitun typerä "aja 200kmh auton perään, keilaa sillä tuhat muuta autoa ja jatka matkaasi", mikä suorastaan oksetti vahvempaakin pelaajaa. Joten jos joku burnout on heikko suoritus, on se Revenge.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

27.01.2013 klo 17.51

Ajopelit on paskaa, kun Suomessakin voi ajaa ihan oikealla autolla -.-
lainaa
Shaq

27.01.2013 klo 21.01 6 tykkää tästä

Talmunen kirjoitti:
Ajopelit on paskaa, kun Suomessakin voi ajaa ihan oikealla autolla -.-


Meneppä nyt vaikka runkkailemaan niille sun poneille. Kukaan ei tee sun mielipiteellä yhtään mitään.
lainaa
fdsjkkd

28.01.2013 klo 09.23

WelcomeToTheLazyTown kirjoitti:
Burnout 0.6?

Paradise oli sellaista järjetöntä paskaa että ei ei ei. Jos on pakko niin tuokaa takaisin 2,3,Revengestä tuttu tiivis ja edes vähän vaivaa nähty ajelu.

Paradisen "tässä on teille kökkö random-map, 100 copypaste kisaa ja kasa autoja, tehkää mitä tykkäätte" on kyllä suurinta pelaajien aliarviointia ja tekijöiden laiskuutta mitä pelikoneessani on ollut. Ainoa positiivinen asia on miten hyvin Guns and Roses ennusti tämän pelin tulon tekemällä sille tunnusbiisin jo aikoja sitten


Revengestä en ehkä ole ihan samaa mieltä, mutta muuten aivan samaa mieltä, että heivaisivat suosiolla pois sen avoimen maailman ja noi kunnolla suunnitellut eventit takaisin, niin raha lentäisi suoraan studion taskuun. Pidän henkilökohtaisesti Burnout 3:sta edelleen kaikkien aikojen parhaana arcade-kaahailuna, ja vieläpä helposti.
lainaa
Daealis

Rekisteröitynyt 27.05.2008

28.01.2013 klo 14.22 2 tykkää tästä

Revengestä takaisin pelin parasta antia, eli Crash Mode. Showtime ei ollut yhtä antoisa moodina, oman auton pompottelu välillä useita kilometrejä eteenpäin tiellä ei tuonut sitä samaa immersiota, samaa kolarin tuntua mikä crash modessa oli. En väitä että sekään realistinen oli, mutta crash mode oli parempi ratkaisu, imo.

Avoin kartta oli erikoinen ratkaisu, enkä oikein osaa päättää kumpi oli parempi. Toisaalta suljettu rata toi hallitumpaa kaaosta ajamiseen, pystyt luukuttamaan kaasu pohjassa ja keskittyä rymistelyyn. Vain ralliin osallistuvien autojen pakotus reitille toki toi mukanaan äärimmäisen paskamaisia kolareja, kun pienellä väistöliikkeellä olisit voinut väistää rallireitiltä poistuvaa siviiliautoa, mutta ralliin osallistujia rajoittava seinä ohjaa armotta siviilin kylkeen.

Toisaalta kun kerran ajetaan kuin mielipuolet kadulla liikenteen seassa muutenkin, on ehkä loogisempaa, ettei rataa ole neonkeltaisilla pseudoseinillä rajoitettu. Omalla tavallaan pelin immersio kasvaa aivan toisenlaisiin sfääreihin kaikella sillä vapaudella. Miinuksena joudut sitten kaahailun ohella keskittymään kartan opetteluun ja ellet muista nopeinta reittiä ulkoa, saattaa kuudenkin suunnan risteys vilahtaa ohi alle sekunnissa, ja keskimmäinen risteyskyltti välkähti kertaalleen merkiksi siitä, että sinne olisi pitänyt mennä. Kun kerran pelaajalle näytetään alkeellinen "navigaattori" lyhimmän reitin tiekyltin välähdyksinä, miksi ei samantien lainata vanhaa hyväksitodettua metodia, "julmetun suuri vihreä nuoli"?

Ehkä siis paras ratkaisu olisi vaihtoehdot. Avoin kartta toi omaa viehätysvoimaansa, mutta ehkäpä tässä pelissä kaupunginisät ovat huomanneet, ettei näitä hulluja mihinkään teiltä saa, joten osa kilpailuista voisi olla spontaaneja avoimia ralleja, toiset suljetuilla radoilla(betoniporsailla väliaikaisesti suljettuja ratoja?)

Karttasuunnittelussa on samoin hyvät ja huonot puolensa. Täytyy olla paljon reittejä, että pelaajalla säilyisi illuusio vapaasta maailmasta ja "realistisesta" kaupungista(missä vartin sisään löytyy kaikki tusina modernin maailman ihmettä ja vaihdutaan ruraalikylän pelloista metropolismaisiin pilvenpiirtäjiin ja korotettuihin moottoriteihin), mutta mitä nopeampiin luokkiin siirryttiin, sitä mahdottomammaksi kartan navigointi muuttui. Ellet pelaa peliä siihen pisteeseen että muistat ulkoa minne mennä ja miten sinne mennään nopeiten, hyvän reitin arpominen karttaa selailemalla oli turhauttava häiriötekijä kesken rallin. Satunnaispelaaja on helimässä kartan kanssa, kun edellä mainittu reittinavigaattori ei pysy risteysten perässä alkuunkaan.

Itse ajomallinnus ei pelisarjan edetessä ole juuri huonommaksi muuttunut, peli tuntuu järkyttävän nopealta, toiseen autoon törmätessä pelti rutistuu ja aggressiivisempi auto määrää minne törmäyksen jälkeen ajaudutaan. Pelisarjan toisesta osasta asti turhauttavat ja lähes mahdottoman täydellisyyden vaativat haasteet ovat olleet osa peliä, eikä niistä ole vieläkään tingitty, mikä on vain hyvä asia.

Että mitä siihen voi enää sanoa? Vaihtoehtojakin kehitykselle on. Voidaan lähteä luomaan vieläkin mielenkiintoisempaa avointa maailmaa, poliiseineen jotka lähtevät jahtaamaan sakkolappu kourassa ja häiriköivät rallejakin jos sattuvat kisan tielle. Tai siirrytään takaisin arcademaisiin suljettuihin ratoihin, mitä en jaksa uskoa, koska avoimeen maailmaan käytettiin paljon aikaa ja systeemi on suht hiotun oloinen. Kuten aiemmin ehdotin, näiden amalgaami avoimella maailmalla sekä suljetulla arcaderadalla.

Haastelista, mikä säästäisi sen vaivan että ajelet pitkin kaupunkia hakemassa kisoja(vanhan mallin kisalista). Mutta kuitenkin säilytettäisiin Paradisen uusien autojen metsästys kaupungilta. Sen sijaan ne voisi kaikki pitää kaupungissa alusta lähtien, tehtäisiin vain paremmista autoista niin hyviä, että niitä ei yksinkertaisesti pysty ottamaan kiinni liian huonolla autolla. Paradisen tipoittain kaupunkiin ilmestyvät paremmat autot olivat varmasti jonkun mielestä hyvä tapa jarruttaa pelaajan etenemistä, mutta kun ehkä ne kaikista tappavimmat pelit laitetaan kisojen palkinnoiksi, ja kaupungilta löytyvät menopelit ovat vain ne keinot joilla kilpailuja voi voittaa helpommin?
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova