Vihjailua Fallout 4:stä
Erik Todd Dellums, joka toimi Fallout 3:ssa DJ Three Dogin äänenä, on twiitannut, että hänen hahmonsa saattaa palata lähitulevaisuudessa. Miekkonen oli saanut virallisen luvan vihjailla Fallout-uutisella. Lisätietoja ei ole kuulunut virallisista lähteistä, mutta Fallout 4 vaikuttaa todennäköiseltä syypäältä Dellumsin paluuseen rooliin.
Keskustelut (32 viestiä)
09.01.2013 klo 20.10 18
09.01.2013 klo 20.14 14
Ei vain jaksa innostua, Bethesda on jo monesti todistanut etteivät he osaa tehdä muuta kuin massiivisia bugifestivaaleja kuolleella(heh) maailmalla. Puhumattakaan miten heillä tuntuu olevan pahana taipumuksena luoda pelihistorian epäuskottavimmat sekä ärsyttävimmät lapset joita ei edes voi tappaa.
kuolemattomat lapset > ei lapsia ollenkaan
kuinka monessa pelissä yleensäkään on lapsia
Rekisteröitynyt 21.01.2008
09.01.2013 klo 20.29 3
Ei vain jaksa innostua, Bethesda on jo monesti todistanut etteivät he osaa tehdä muuta kuin massiivisia bugifestivaaleja kuolleella(heh) maailmalla. Puhumattakaan miten heillä tuntuu olevan pahana taipumuksena luoda pelihistorian epäuskottavimmat sekä ärsyttävimmät lapset joita ei edes voi tappaa.
kuolemattomat lapset > ei lapsia ollenkaan
kuinka monessa pelissä yleensäkään on lapsia
Mw3:ssa Tapettiin lapsi :D
Mutta juu uutiseen, Itse ainakin odotan peliä innolla, Fallout3 ei ollut aivan nii hyvä kuin new vegas joka on edelleen suosikki bethesdan julkaisema peli.
Skyrimi rupes aika nopsaan kyllästyttään mutta new vegas on tullu pelattua läpi 3kertaa
09.01.2013 klo 20.44 22
09.01.2013 klo 20.51 12
Onko minussa jotain vikaa, kun tuntuu, että olen ainut joka piti enemmän 3:sta kuin NV:sta? New Vegaskin oli kova, mutta 3 iski jotenkin enemmän...
Täysin samaa mieltä.
Rekisteröitynyt 21.01.2008
09.01.2013 klo 20.55
Onko minussa jotain vikaa, kun tuntuu, että olen ainut joka piti enemmän 3:sta kuin NV:sta? New Vegaskin oli kova, mutta 3 iski jotenkin enemmän...
Fallout3 oli tarinnallisesti omasta mielestä parempi mutta pidin enemmän new vegasin vapaasta maailmasta (sandbox) Fallout 3:ssa oli enemmän rajattua aluetta ja muutenkin enemmän putkea, ei oikeen päässy minne halusi
09.01.2013 klo 21.01
Onko minussa jotain vikaa, kun tuntuu, että olen ainut joka piti enemmän 3:sta kuin NV:sta? New Vegaskin oli kova, mutta 3 iski jotenkin enemmän...
Mahdollisesti et ole pelannut kahta ensimmäistä Fallouttia? Näillä asioilla vaikuttaa olevan yhteistä mieltymysten kanssa.
Voin tosin allekirjoittaa sen, miten F3:ssa ensimmäinen vilkaisu ulkomaailmaan oli varsin upea kokemus.
09.01.2013 klo 21.14 11
09.01.2013 klo 22.05 5
Ei vain jaksa innostua, Bethesda on jo monesti todistanut etteivät he osaa tehdä muuta kuin massiivisia bugifestivaaleja kuolleella(heh) maailmalla. Puhumattakaan miten heillä tuntuu olevan pahana taipumuksena luoda pelihistorian epäuskottavimmat sekä ärsyttävimmät lapset joita ei edes voi tappaa.
Itse ainakin lataan aina semmoiset modit että voi tehdä lapsille mitä haluaa.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
09.01.2013 klo 23.00 1
kuolemattomat lapset > ei lapsia ollenkaan
No ei todellakaan. Kuka muka pitää lapsista peleissä? Kaiken pelimaailmassa pitäisi toimia samojen sääntöjen mukaan. Toki Bethesdan peleissä nykyään joka toinen hahmo on kuolematon, eli kaipa ne lapset istuvat joukkoon ihan hyvin. Sama pätee myös epäuskottavuuteen ja ärsyttävyyteen.
kuinka monessa pelissä yleensäkään on lapsia
No ainakin yksi F:llä alkava tulee mieleen, ja siinä niitä pystyi laittamaan kilon palasiksi, jos siltä tuntui. Tästä toki myös rangaistiin pelaajaa asiaan kuuluvalla tavalla.
Fallout3 oli tarinnallisesti omasta mielestä parempi...
Radioaktiivisuuden voi poistaa vedestä ihan tavallisella hiekalla. Eli se siitä tarinasta.
FO3 oli rikos ihmisyyttä vastaan, mutta toivottavasti Obsidian tekee tälle jonkun kelvollisen Fallout-maailmaan sijoittuvan lisärin. New Vegas oli loistava, vaikka ei pystynytkään korjaamaan FO3:n pelimoottorin ja pelimekaniikan pahimpia puutteita.
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
09.01.2013 klo 23.00 16
Itse ainakin lataan aina semmoiset modit että voi tehdä lapsille mitä haluaa.
Kyttäjuttu.
10.01.2013 klo 00.22 2
Itse ainakin lataan aina semmoiset modit että voi tehdä lapsille mitä haluaa.
Kyttäjuttu.
Jep, laitetaas samantien ne kaikki muutkin kymmenet tuhannet Skyrimin "killable children" modin ladannutta kiven sisään. Omasta mielestä olisi parempi jos penskoja ei peleissä olisikaan jos ne ovat vain immersiota rikkomassa. Varsinkin kun Skyrimissä on vielä tuo todistajasysteemi ja se yksi siinä dark brotherhoodin ensimmäisessä questissa on aivan selkeästi paha. Yllättävää kyllä kukaan ei ole vielä tajunnut tehdä modia joka poistaisi ne pelistä tai muuttaisi ne aikuisiksi.
Rekisteröitynyt 17.01.2012
10.01.2013 klo 02.01
New Vegas oli loistava, vaikka ei pystynytkään korjaamaan FO3:n pelimoottorin ja pelimekaniikan pahimpia puutteita.
Tohdin epäillä Obsidianin astuvan enää puikkoihin. Jättihän se Bethesdan väen kylmäksi metacriticin keskiarvon mukaan.
Rekisteröitynyt 15.09.2008
10.01.2013 klo 02.24 2
Itse ainakin lataan aina semmoiset modit että voi tehdä lapsille mitä haluaa.
Kyttäjuttu.
Jep, laitetaas samantien ne kaikki muutkin kymmenet tuhannet Skyrimin "killable children" modin ladannutta kiven sisään.
Ehkä kyse olikin tuosta "voi tehdä lapsille MITÄ HALUAA"-kohdasta, ei siitä, että niitä voi tappaa. Itellekään ei nyt ihan ekana tullu mieleen "killable children"-modit jos joku sanoo noin...
New Vegas oli loistava, vaikka ei pystynytkään korjaamaan FO3:n pelimoottorin ja pelimekaniikan pahimpia puutteita.
Tohdin epäillä Obsidianin astuvan enää puikkoihin. Jättihän se Bethesdan väen kylmäksi metacriticin keskiarvon mukaan.
Toivottavasti ei tee vaan tekisivät jotain omaa, eikä muilta tilattua. Jotenki harmittaa, että Obsidian vaan joutuu tekemään "isoille ropefirmoille" jatko-osia ja kuitenkaan monet eivät sitä edes muista. Esimerkkeinä KOTOR2, NWN2. Toisaalta mieluummin ne ois voinu Biowarelle niitä jatko-osia tehdä ku Bethesdalle. Mmm... Obsidianilta Mass Effectiä...
10.01.2013 klo 05.11 1
Itse ainakin lataan aina semmoiset modit että voi tehdä lapsille mitä haluaa.
Kyttäjuttu.
Melko erikoisväkeä tällä sivustolla moderaattorina, kun ruvetaan uhkailemaan poliisilla keskulteltaessa pelin modista.
10.01.2013 klo 05.48 5
Itse ainakin lataan aina semmoiset modit että voi tehdä lapsille mitä haluaa.
Kyttäjuttu.
Melko erikoisväkeä tällä sivustolla moderaattorina, kun ruvetaan uhkailemaan poliisilla keskulteltaessa pelin modista.
Eikös moderaattorien just pidä ilmottaa pedobeareista.
10.01.2013 klo 07.43 2
Itse ainakin lataan aina semmoiset modit että voi tehdä lapsille mitä haluaa.
Kyttäjuttu.
Melko erikoisväkeä tällä sivustolla moderaattorina, kun ruvetaan uhkailemaan poliisilla keskulteltaessa pelin modista.
Ei todellakaan tule mikään modi mieleen tosta että "voi tehdä mitä haluaa!"
10.01.2013 klo 07.45
10.01.2013 klo 10.15
10.01.2013 klo 11.30 8
Itse uutiseen: odotan kuin kuuta valkeaa. Fallout 4 samalla enginellä kuin Skyrim = ei voisi paljoa parempaa toivoa. Vielä kun Bethesda oppisi kirjoittamaan kuin NV:n kontentit tehneet jätkät Obsidianilla, niin homma olisi aikalailla täydellinen.
10.01.2013 klo 12.28 3
Jälleen täysin samaa mieltä.
PS: Joku tuolla aiemmin kirjoitti että kolmonen oli liikkumiselta rajoitetumpi, mutta mielestäni new vegasissa oli rajoitettu liikkumista näkymättömillä seinillä, kun yritti oikaista jonkun kallion päältä. näitä ei mielestäni kolomolosessa.
10.01.2013 klo 14.54 2
Niinkuin joku sanoi nykyään puolet Bethesdan NPCstä ovat kuolemattomia joten ei ongelmaa. Kunpa tekisivät seuraavaan osaan vielä vihuistakin kuolemattomia niin saataisiin vähän jännitystä. Kun lähdet kylästä ja kohtaat vihun niin "JUOKSE SAATANA!". Siinä olis kunnon post-apokalyptistä fiilistä.
10.01.2013 klo 15.38 3
Onko minussa jotain vikaa, kun tuntuu, että olen ainut joka piti enemmän 3:sta kuin NV:sta? New Vegaskin oli kova, mutta 3 iski jotenkin enemmän...
Fallout3 oli tarinnallisesti omasta mielestä parempi mutta pidin enemmän new vegasin vapaasta maailmasta (sandbox) Fallout 3:ssa oli enemmän rajattua aluetta ja muutenkin enemmän putkea, ei oikeen päässy minne halusi
Nyt olet kyllä hakoteillä. Ainakin itselleni NV tuntui kolmosen jälkeen ärsyttävän rajatulta, koska kaikkialla oli ylipääsemättömiä vuoria tai näkymättömiä esteitä. Olivat kolmosen metrotunnelitkin toki ärsyttäviä. Tarinaltaan NV oli paljon parempi ja siihen pystyi vaikuttamaan enemmän.
Kuolemattomista lapsista vinkuminen on kuitenkin naurettavaa. Minkä takia lasten tappaminen pelissä on niin tärkeää? Nykyään siitä saataisiin vain revittyä skandaaliotsikoita mediaan. Vanhat Falloutit olivat sellaisia marginaalipelejä, ettei samaa ongelmaa ollut.
Naurettavia ovat myös ihmiset, jotka haukkuvat kolmosta ja ylistävät Vegasia. Pelit ovat kuitenkin hyvin samankaltaisia. Muutama juttu tehtiin paremmin Vegasissa, mutta kolmosessakin oli jotain tehty paremmin.
10.01.2013 klo 15.58
Itse ainakin lataan aina semmoiset modit että voi tehdä lapsille mitä haluaa.
Kyttäjuttu.
Melko erikoisväkeä tällä sivustolla moderaattorina, kun ruvetaan uhkailemaan poliisilla keskulteltaessa pelin modista.
Eikös moderaattorien just pidä ilmottaa pedobeareista.
Ehkä jos ne petogarhut levittävät oikeaa lapsipornoa tai käyttävät alaikäisiä hyväkseen, mutta en tiedä miksi se noin muuten on vahingoksi kellekään vaikka joku hakkaisi tattiaan/hiplaisi koloaan pikkulapsia ajatellen jos se ei kuitenkaan koskaan aio ryhtyä tuumasta toimeen (ei sitä tietenkään voi kenestäkään mitään 100% varmuudella päätellä, mutta ei todellakaan kaikki pedofiliafantasioita elättelevät paina nappuloita).
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
10.01.2013 klo 16.51 6
Rekisteröitynyt 17.01.2012
10.01.2013 klo 17.14
Tohdin epäillä Obsidianin astuvan enää puikkoihin. Jättihän se Bethesdan väen kylmäksi metacriticin keskiarvon mukaan.
Toivottavasti ei tee vaan tekisivät jotain omaa, eikä muilta tilattua. Jotenki harmittaa, että Obsidian vaan joutuu tekemään "isoille ropefirmoille" jatko-osia ja kuitenkaan monet eivät sitä edes muista. Esimerkkeinä KOTOR2, NWN2. Toisaalta mieluummin ne ois voinu Biowarelle niitä jatko-osia tehdä ku Bethesdalle. Mmm... Obsidianilta Mass Effectiä...
No Fallout on enemmänkin Obsidianin kuin Bethesdan. Itse en niinkään välitä Mass Effectin maailmasta, joten se siitä.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
10.01.2013 klo 17.56 4
Naurettavia ovat myös ihmiset, jotka haukkuvat kolmosta ja ylistävät Vegasia. Pelit ovat kuitenkin hyvin samankaltaisia. Muutama juttu tehtiin paremmin Vegasissa, mutta kolmosessakin oli jotain tehty paremmin.
Noin hatusta heittämällä New Vegas on parempi, koska
- Fallout-maailman kiinnostavat piirteet ja osapuolet säilytetty
- monipuoliset ja epälineaariset questit, jotka vaikuttavat toisiinsa ja pelimaailmaan ja sisältävät useita erilaisia ratkaisutapoja
- käsikirjoittajat osaavat kirjoittaa
- pelissä ja pelimaailmassa on jotain logiikkaa
- faction-systeemi eräs parhaista peleissä nähdyistä
- epälineaarinen pääjuoni
- tsiljoona erilaista loppua
- valtava määrä valintoja ja seurauksia
- parempi hahmonkehityssysteemi: sekä S.P.E.C.I.A.L että taitosysteemi kymmenen kertaa Fallout 3:a parempia, joskin ensiksi mainittu edelleen selvästi alkuperäisiä Fallouteja huonompi
- mahdollisuus pelata pasifistia
- ylipäätään mahdollisuus pelata täysin erilaisia hahmoja erilaisine vahvuuksineen ja pelityyleineen
- tasapainoisempi ja monella tavoin parannettu taistelusysteemi (damage threshold!)
- Chris Avellone
Fallout 3 puolestaan on huonompi, koska
- vampyyrejä, puhuva Harold-puu, kuolemattomien lasten perustama kylä, Transformers-robotti, Moira Brown, Three Dog jne.
- merkityksetön hahmonkehityssysteemi; supermutantti kuolee pistoolilla vaikka heti tutoriaalin jälkeen
- huonointa ja pelaajan älykkyyttä eniten aliarvioivaa dialogia sitten Oblivionin ("I'm looking for my father, a middle-aged guy, have you seen him?")
- tietokone, joka tekee itsemurhan noin viidentoista sekunnin argumentoinnin jälkeen ("When will it end?" ei minusta ole kovin hyvä tai pysäyttävä argumentti)
- Enclaven, Brotherhood of Steelin ja supermutanttien mukaan tunkeminen ihan vain siksi, että peli voisi esittää olevansa Fallout-peli, ja kaikkien mainittujen osapuolien totaalinen raiskaaminen itse pelissä
- umpilineaarinen ja paska juoni, joka olettaa, että pelaajaa kiinnostaa persoonattomien perheenjäsentensä tekemiset, ja joka kierrättää Fallout 1:n ja 2:n elementtejä ihan vain siksi, että peli voisi esittää olevansa Fallout-peli
- paskat hahmot, jotka ovat lisäksi poikkeuksetta täysin mielenvikaisia
- pelimaailma on rakennettu huvipuistotyyliin, eli tunkemalla sinne kaikki se, mikä on tekijöiden mielestä "siistiä", sopi se pelin universumiin tai ei
- paskaa kolmetoistavuotiaille suunnattua slapstick-huumoria
- ydinsodan totaalinen trivialisoiminen Fat Manillä, räjähtävillä autoilla ja Megatonin "kaupungilla", joka posautetaan ilmaan ihan vain siksi, että se pilaa jonkun maiseman
- Fallout-lore raiskattu raskaalla kädellä edestä ja takaa
- pelimaailma, joka näyttää siltä, kuin se olisi pommitettu maan tasalle edellisellä viikolla, vaikka sodasta on 200 vuotta
- V.A.T.S. on käytännössä kuolemattomuuskoodi
Jos on joskus pelannut Falloutia ja osaa nähdä sen pelimoottorin taakse, niin huomaa kyllä, että pelit eivät juuri voisi olla kauempana toisistaan. Fallout 3 yrittää huonolla menestyksellä kopioida kahta ekaa Falloutia, New Vegas luo uutta tarinaa säilyttäen silti vanhan pohjan. Fallout 3 on surkeasti kirjoitettu huono toimintapeli huonolla pelimekaniikalla täysin järjettömässä pelimaailmassa. New Vegas taas on huonosta pelimoottorista kärsivä kunnianhimoinen roolipeli, joka sisältää valtavan määrän valinnanmahdollisuuksia ja erään vuorovaikutteisimmista pelimaailmoista, mitä roolipeleissä on nähty.
10.01.2013 klo 21.03 1
Itse ainakin lataan aina semmoiset modit että voi tehdä lapsille mitä haluaa.
Kyttäjuttu.
Melko erikoisväkeä tällä sivustolla moderaattorina, kun ruvetaan uhkailemaan poliisilla keskulteltaessa pelin modista.
Ei todellakaan tule mikään modi mieleen tosta että "voi tehdä mitä haluaa!"
See that children? You can do anything with it.
10.01.2013 klo 21.08
Muokkausnappulan puuttuminen saa nimimerkkini tuntumaan oikein oivalta.
12.01.2013 klo 17.53 1
Noin hatusta heittämällä New Vegas on parempi, koska
- epälineaarinen pääjuoni
Siis, miten? Sehän on lineaarinen millä tavalla tahansa pelaten.
- tsiljoona erilaista loppua
tsiljoona? Siis 5, todellisuudessa.
- parempi hahmonkehityssysteemi: sekä S.P.E.C.I.A.L että taitosysteemi kymmenen kertaa Fallout 3:a parempia
Ei niissä ollut nimeksikään eroa.
- mahdollisuus pelata pasifistia
Kuten myös Fallout 3:ssa. Ei eroa mitenkään.
- ylipäätään mahdollisuus pelata täysin erilaisia hahmoja erilaisine vahvuuksineen ja pelityyleineen
Nyt taisi teikäläiseltäkin jo loppua ideat..
Fallout 3 puolestaan on huonompi, koska
- merkityksetön hahmonkehityssysteemi; supermutantti kuolee pistoolilla vaikka heti tutoriaalin jälkeen
Just just..
- ydinsodan totaalinen trivialisoiminen Fat Manillä, räjähtävillä autoilla ja Megatonin "kaupungilla", joka posautetaan ilmaan ihan vain siksi, että se pilaa jonkun maiseman
Jep jep.. Fat Man oli myös Vegasissa, räjähtävät autot oli Vegasissa..
Muut kohdat olikin sellaista ruikuttamista, että tuskin kukaan jaksaa niitä lukea.
Rekisteröitynyt 11.04.2007
12.01.2013 klo 20.58
Siis, miten? Sehän on lineaarinen millä tavalla tahansa pelaten.
Katso sanakirjasta, mitä "lineaarinen" tarkoittaa.
tsiljoona? Siis 5, todellisuudessa.
Yksittäisillä hahmoilla ja kaupungeilla on jokaisella noin viisi eri loppua. Kaikki permutaatiot laskemalla varsinaisen pelin loppuja tulee muutama sata. Fallout 3:ssa loppuja on muistaakseni tasan kaksi, mutta en mene vannomaan.
Ei niissä ollut nimeksikään eroa.
Käytännössä koko säännöt oli pistetty uusiksi. En tiedä, miten sitä voi olla huomaamatta.
Kuten myös Fallout 3:ssa. Ei eroa mitenkään.
Fallout 3:ssa joutuu tappamaan torakan jo tutoriaalissa. New Vegasin voi läpäistä tappamatta ketään.
Jep jep.. Fat Man oli myös Vegasissa, räjähtävät autot oli Vegasissa..
Joo, mutta ne oli yritetty tällä kertaa piilottaa. FO3:ssa niitä oli joka paikassa.
Rekisteröitynyt 22.03.2012
13.01.2013 klo 07.10
Kirjoita kommentti