muuten ihan hauska traileri.
täytyy kokeilla, kun vaikuttaa Valkyria Chronicles tyyliseltä pelattavuudelta.
en olis uskonu pitäväni VC tapasesta pelistä, mutta siitä tuliki yksi suosikki ps3 peleistäni.
Otsikko hämäsi.. Odotan paljon enemmän sitä XCOM-fps:ää
TheÄijä
01.10.2012 klo 08.35
2
lolled kirjoitti: Otsikko hämäsi.. Odotan paljon enemmän sitä XCOM-fps:ää
Niinhän meistä useimmat. Eiköhän vaatimattomiksi jäävät myyntiluvut saa Firaxisinkin ymmärtämään, että vuoropohjaiset strategiapelit kuuluvat pelihistoriaan eivätkä nykypäivään.
mäyrä
01.10.2012 klo 11.02
2
TheÄijä kirjoitti:
lolled kirjoitti: Otsikko hämäsi.. Odotan paljon enemmän sitä XCOM-fps:ää
Niinhän meistä useimmat. Eiköhän vaatimattomiksi jäävät myyntiluvut saa Firaxisinkin ymmärtämään, että vuoropohjaiset strategiapelit kuuluvat pelihistoriaan eivätkä nykypäivään.
Lainaapa kristallipalloas joskus, mulla ainakin ois sille parempaa käyttöä kuin pelien myyntilukujen ennustelu.
Eiku peuhana, sä oletkin se sama trolli joka aina jaksaa täälläkin ulista kuinka vuoropohjaiset, isometriset yms. pelit eivät enää kiinnosta ketään. Niin tietysti, eihän tänäkään vuonna ole saatu Kickstartattua kuin Wasteland 2, Project: Eternity, Dead State, Shadowrun Returns, The Banner Saga, FTL...
TheÄijä
01.10.2012 klo 11.46
mäyrä kirjoitti: Niin tietysti, eihän tänäkään vuonna ole saatu Kickstartattua kuin Wasteland 2, Project: Eternity, Dead State, Shadowrun Returns, The Banner Saga, FTL...
Noh Kickstarter onkin noille projekteille se oikea paikka. Marginaalipelejä marginaaliyleisölle marginaalibudjetilla. XCOM: Enemy Unknown ei tietääkseni ole kuitenkaan Kickstarter-rahoitettu joten miten Kickstarter tähän liittyy?
dfdfdf
01.10.2012 klo 20.40
Pitkästä aikaa peli, jota ehkä jaksaa pelata enemmän kuin tunnin verran.
mäyrä kirjoitti: Niin tietysti, eihän tänäkään vuonna ole saatu Kickstartattua kuin Wasteland 2, Project: Eternity, Dead State, Shadowrun Returns, The Banner Saga, FTL...
Noh Kickstarter onkin noille projekteille se oikea paikka. Marginaalipelejä marginaaliyleisölle marginaalibudjetilla. XCOM: Enemy Unknown ei tietääkseni ole kuitenkaan Kickstarter-rahoitettu joten miten Kickstarter tähän liittyy?
Heitin esimerkkeinä väitteellesi että vuoropohjaisuus tai strategisuus ei olisi nykypäivää. EU:n suunnittelussa on otettu huomioon alkuperäisen fanit ja nykyiset pelaajat. Sitä ei ole tehty pienimmän yhteisen nimittäjän mukaan mutta ei myöskään 110% uskollisesti. Hankala sanoa myisikö se silti huonosti vain siksi ettei ole kuin viimeisin cowajööti FPS-putkessa hienommilla graffoilla.
KS-projekteissa kannattaa muistaa sekin ettei niiden tuotto lopu käyntiin potkaisun jälkeen, vaikea mennä niistäkään sanomaan miten paljon kiinnostavat suurempaa yleisöä julkaisunsa jälkeen. Ei se toki olekaan näissä projekteissa tarkoitus että myisivät kuin leipä, se on lähinnä plussaa.
Toisin kuin haluat uskoa, suurimmat myyntiluvut = paras tai edes hyvä peli koska jonkin asian hyvyys tai huonous on melko subjektiivista. Markkinoinnissa otetaan huomioon ensisijaisesti se mikä on suurimmalle mahdolliselle ihmismassalle menettelevää tai ok, ei se mitä jokainen näistä yksilöistä eniten fanittaa.
TheÄijä
02.10.2012 klo 15.16
1
Felsic kirjoitti: Heitin esimerkkeinä väitteellesi että vuoropohjaisuus tai strategisuus ei olisi nykypäivää. EU:n suunnittelussa on otettu huomioon alkuperäisen fanit ja nykyiset pelaajat. Sitä ei ole tehty pienimmän yhteisen nimittäjän mukaan mutta ei myöskään 110% uskollisesti. Hankala sanoa myisikö se silti huonosti vain siksi ettei ole kuin viimeisin cowajööti FPS-putkessa hienommilla graffoilla.
KS-projekteissa kannattaa muistaa sekin ettei niiden tuotto lopu käyntiin potkaisun jälkeen, vaikea mennä niistäkään sanomaan miten paljon kiinnostavat suurempaa yleisöä julkaisunsa jälkeen. Ei se toki olekaan näissä projekteissa tarkoitus että myisivät kuin leipä, se on lähinnä plussaa.
Toisin kuin haluat uskoa, suurimmat myyntiluvut = paras tai edes hyvä peli koska jonkin asian hyvyys tai huonous on melko subjektiivista. Markkinoinnissa otetaan huomioon ensisijaisesti se mikä on suurimmalle mahdolliselle ihmismassalle menettelevää tai ok, ei se mitä jokainen näistä yksilöistä eniten fanittaa.
Nostan hattua asiallisesti perustellusta vastauksesta. Olen silti eri mieltä.
Vuoropohjaisuus ja stategisuus eivät ole nykypäivää, koska suurinta osaa pelaajakunnasta ei vuoropohjaisuus ja stategisuus enää kiinnosta, sitä osoittaa mm. RTS-pelien kysynnän lasku, ja nuo vuoropohjaiset ovat pudonneet kyydistä jo aikaa sitten. Tästä päästäänkin kätevästi siihen myyntitulot vastaan hyvyys-vertailuun.
Hyvyys ja huonous ovat subjektiivisia, mutta niin kauan kun niitä pelejä tehdään siksi että niistä saataisiin oma elanto eikä pelkästä intohimosta, myynnit ohjaavat sitä mitä tehdään jatkossa enemmän ja mitä vähemmän. Siis enemmän Call of Dutyja ja vähemmän Command and Conquereita.
Noista nimekkäistä Kickstarter-projekteista yksikään ei taida olla vielä julkaistu, joten emme yhtään tiedä, paljonko kysyntää niille löytyy core audiencensa ulkopuolella jotka ovat pelin jo löytäneet. Miljoonalla tai parilla ei peliä vielä kovasti markkinoida, joten nuo jäänevät pienen piirin suosikiksi jo ihan tuntemattomuuttaan.
Project Eternity on kerännyt n. 50 tuhatta tukijaa ja on tietääkseni Kickstarterin suurin hitti. Mutta 50k ei ole kovin paljon. Kuinka moni noiden lisäksi ostaa valmiin pelin? Vaikka niitä olisi kymmenen yhtä tukijaa kohden, se olisi vain puoli miljoonaa eli vähän.
Keskustelut (9 viestiä)
29.09.2012 klo 17.45 2
Rekisteröitynyt 22.03.2012
29.09.2012 klo 19.55 2
muuten ihan hauska traileri.
täytyy kokeilla, kun vaikuttaa Valkyria Chronicles tyyliseltä pelattavuudelta.
en olis uskonu pitäväni VC tapasesta pelistä, mutta siitä tuliki yksi suosikki ps3 peleistäni.
Rekisteröitynyt 13.02.2011
30.09.2012 klo 12.05 1
01.10.2012 klo 08.35 2
Otsikko hämäsi.. Odotan paljon enemmän sitä XCOM-fps:ää
Niinhän meistä useimmat. Eiköhän vaatimattomiksi jäävät myyntiluvut saa Firaxisinkin ymmärtämään, että vuoropohjaiset strategiapelit kuuluvat pelihistoriaan eivätkä nykypäivään.
01.10.2012 klo 11.02 2
Otsikko hämäsi.. Odotan paljon enemmän sitä XCOM-fps:ää
Niinhän meistä useimmat. Eiköhän vaatimattomiksi jäävät myyntiluvut saa Firaxisinkin ymmärtämään, että vuoropohjaiset strategiapelit kuuluvat pelihistoriaan eivätkä nykypäivään.
Lainaapa kristallipalloas joskus, mulla ainakin ois sille parempaa käyttöä kuin pelien myyntilukujen ennustelu.
Eiku peuhana, sä oletkin se sama trolli joka aina jaksaa täälläkin ulista kuinka vuoropohjaiset, isometriset yms. pelit eivät enää kiinnosta ketään. Niin tietysti, eihän tänäkään vuonna ole saatu Kickstartattua kuin Wasteland 2, Project: Eternity, Dead State, Shadowrun Returns, The Banner Saga, FTL...
01.10.2012 klo 11.46
Niin tietysti, eihän tänäkään vuonna ole saatu Kickstartattua kuin Wasteland 2, Project: Eternity, Dead State, Shadowrun Returns, The Banner Saga, FTL...
Noh Kickstarter onkin noille projekteille se oikea paikka. Marginaalipelejä marginaaliyleisölle marginaalibudjetilla. XCOM: Enemy Unknown ei tietääkseni ole kuitenkaan Kickstarter-rahoitettu joten miten Kickstarter tähän liittyy?
01.10.2012 klo 20.40
Rekisteröitynyt 23.06.2010
02.10.2012 klo 13.46
Niin tietysti, eihän tänäkään vuonna ole saatu Kickstartattua kuin Wasteland 2, Project: Eternity, Dead State, Shadowrun Returns, The Banner Saga, FTL...
Noh Kickstarter onkin noille projekteille se oikea paikka. Marginaalipelejä marginaaliyleisölle marginaalibudjetilla. XCOM: Enemy Unknown ei tietääkseni ole kuitenkaan Kickstarter-rahoitettu joten miten Kickstarter tähän liittyy?
Heitin esimerkkeinä väitteellesi että vuoropohjaisuus tai strategisuus ei olisi nykypäivää. EU:n suunnittelussa on otettu huomioon alkuperäisen fanit ja nykyiset pelaajat. Sitä ei ole tehty pienimmän yhteisen nimittäjän mukaan mutta ei myöskään 110% uskollisesti. Hankala sanoa myisikö se silti huonosti vain siksi ettei ole kuin viimeisin cowajööti FPS-putkessa hienommilla graffoilla.
KS-projekteissa kannattaa muistaa sekin ettei niiden tuotto lopu käyntiin potkaisun jälkeen, vaikea mennä niistäkään sanomaan miten paljon kiinnostavat suurempaa yleisöä julkaisunsa jälkeen. Ei se toki olekaan näissä projekteissa tarkoitus että myisivät kuin leipä, se on lähinnä plussaa.
Toisin kuin haluat uskoa, suurimmat myyntiluvut = paras tai edes hyvä peli koska jonkin asian hyvyys tai huonous on melko subjektiivista. Markkinoinnissa otetaan huomioon ensisijaisesti se mikä on suurimmalle mahdolliselle ihmismassalle menettelevää tai ok, ei se mitä jokainen näistä yksilöistä eniten fanittaa.
02.10.2012 klo 15.16 1
Heitin esimerkkeinä väitteellesi että vuoropohjaisuus tai strategisuus ei olisi nykypäivää. EU:n suunnittelussa on otettu huomioon alkuperäisen fanit ja nykyiset pelaajat. Sitä ei ole tehty pienimmän yhteisen nimittäjän mukaan mutta ei myöskään 110% uskollisesti. Hankala sanoa myisikö se silti huonosti vain siksi ettei ole kuin viimeisin cowajööti FPS-putkessa hienommilla graffoilla.
KS-projekteissa kannattaa muistaa sekin ettei niiden tuotto lopu käyntiin potkaisun jälkeen, vaikea mennä niistäkään sanomaan miten paljon kiinnostavat suurempaa yleisöä julkaisunsa jälkeen. Ei se toki olekaan näissä projekteissa tarkoitus että myisivät kuin leipä, se on lähinnä plussaa.
Toisin kuin haluat uskoa, suurimmat myyntiluvut = paras tai edes hyvä peli koska jonkin asian hyvyys tai huonous on melko subjektiivista. Markkinoinnissa otetaan huomioon ensisijaisesti se mikä on suurimmalle mahdolliselle ihmismassalle menettelevää tai ok, ei se mitä jokainen näistä yksilöistä eniten fanittaa.
Nostan hattua asiallisesti perustellusta vastauksesta. Olen silti eri mieltä.
Vuoropohjaisuus ja stategisuus eivät ole nykypäivää, koska suurinta osaa pelaajakunnasta ei vuoropohjaisuus ja stategisuus enää kiinnosta, sitä osoittaa mm. RTS-pelien kysynnän lasku, ja nuo vuoropohjaiset ovat pudonneet kyydistä jo aikaa sitten. Tästä päästäänkin kätevästi siihen myyntitulot vastaan hyvyys-vertailuun.
Hyvyys ja huonous ovat subjektiivisia, mutta niin kauan kun niitä pelejä tehdään siksi että niistä saataisiin oma elanto eikä pelkästä intohimosta, myynnit ohjaavat sitä mitä tehdään jatkossa enemmän ja mitä vähemmän. Siis enemmän Call of Dutyja ja vähemmän Command and Conquereita.
Noista nimekkäistä Kickstarter-projekteista yksikään ei taida olla vielä julkaistu, joten emme yhtään tiedä, paljonko kysyntää niille löytyy core audiencensa ulkopuolella jotka ovat pelin jo löytäneet. Miljoonalla tai parilla ei peliä vielä kovasti markkinoida, joten nuo jäänevät pienen piirin suosikiksi jo ihan tuntemattomuuttaan.
Project Eternity on kerännyt n. 50 tuhatta tukijaa ja on tietääkseni Kickstarterin suurin hitti. Mutta 50k ei ole kovin paljon. Kuinka moni noiden lisäksi ostaa valmiin pelin? Vaikka niitä olisi kymmenen yhtä tukijaa kohden, se olisi vain puoli miljoonaa eli vähän.
Kirjoita kommentti