Tuorein sisältö

PS3:n teho ei riitä PES:lle?

27.11.2007 klo 14.20 | Luettu: 49606 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Pro Evolution Soccer 2008 kärsi ilmestyessään pahoista ruudunpäivitysongelmista PlayStation 3:lla. Nyt Konami on julkaissut peliin päivityksen, joka korjaa hidasteluongelmat. Monien yllätykseksi päivitys kuitenkin rumentaa peliä huomattavasti, sillä korjauspaketti yksinkertaisesti laskee pelissä olevien tekstuureiden tasoa. Verkkopelin tahmailuun päivitys ei tuo helpotusta.

Lähde: Maxconsole

V2.fi | Matti Lintula
< Elokuvatarkastamo ra... Englantilainen jalka... >

Keskustelut (43 viestiä)

Darkkis

27.11.2007 klo 14.23

Onpa taas V2:sen henkilökunta yllättänyt harvinaisen provosoivalla otsikolla.
lainaa
pal

27.11.2007 klo 14.26

Mutta eikö tuo pidä täysin paikkaansa? PS3 textuuri ongelmat tulee olemaan ikuinen piina.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.11.2007 klo 14.26

No tässä on kaksi mahdollisuutta: PS3:n teho ei yksinkertaisesti ja ihan oikeasti riitä pyörittämään PESsiä täysillä tekstuureilla tai sitten Konamin koodaajien taito ei vaan riitä tekemään sulavaa PS3-peliä. Jälkimmäistä pelitalo tuskin ihan hetkeen suostuu myöntämään.
lainaa
kernel32

27.11.2007 klo 14.26

Hyvä V2! Juuri tällaisia uutisia tänne onkin kaivattu. Lietsokaa vielä vähän lisää konsolisotaa. Kyse ei missään nimessä ole PS3:sen tehonpuutteesta, vaan ohjelmoijien puutteellisista taidoista. Jos PS3 on niin tehoton miten se sitten jaksaa pyörittää esim. Unchartedia, Heavenly Swordia, Gran Turismo 5 yms.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

27.11.2007 klo 14.34 1 tykkää tästä

Tässä kohtaa on muistettava, että PS2:n alkuaikoina pelit eivät huimanneet ulkonäöllään, sahalaidoista kärsittiin laajalti. Laite kyllä pystyi antialiasointiin, mutta sen "löytäminen" vei kehittäjiltä aikansa.
lainaa
Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

27.11.2007 klo 14.35

Ehkä kannattaisi huomioida se kysymysmerkki otsikon perässä, ja siinäkin muodossa ottaa nämä jutut aina vähän pilke silmäkulmassa.

Sitä paitsi, jos nyt tulkitaan otsikon merkitys täsmälleen: PS3:n teho ei riitä PES:lle? Se, että PES olisi huonoa koodia, mitä se luultavasti onkin, ei poista sitä tosiasiaa että PS3:n tehot eivät sitten ilmeisesti riitä tälle (huonosti koodatulle) pelille. Jos tehoja olisi tuplat siitä, mitä nyt on, varmasti pyörisi tämä "huono koodikin".

Ottakaa hommat vähän vähemmän vakavasti niin ei hieman provosoivammankaan otsikon tarvitse johtaa mihinkään tukkanuottasille. Ja jos johtavat, niin sitä varten moderaattoreilla on käytössään joukko käteviä nappuloita. :)
lainaa
Anonymous

27.11.2007 klo 14.37

Uutisen kuvitus on aiheeseen hyvin sopivaa :)
lainaa
perse-arska

27.11.2007 klo 14.43 1 tykkää tästä

kernel32 kirjoitti:
Jos PS3 on niin tehoton miten se sitten jaksaa pyörittää esim. Unchartedia, Heavenly Swordia, Gran Turismo 5 yms.

Joo V2 ei pahemmin välitä vaikka katsoisivat Unchartedia,jossa muuten on varmasti ehkä parhaimmat tekstuurit mitä vähään aikaan missään muussa pelissä.PES:sin ongelmat johtuvat vaan hutiloinnista eikä mistään muusta.Turhaa sodan lietsontaa V2:delta.
lainaa
kaze

27.11.2007 klo 14.43

zeroic kirjoitti:
No tässä on kaksi mahdollisuutta: PS3:n teho ei yksinkertaisesti ja ihan oikeasti riitä pyörittämään PESsiä täysillä tekstuureilla tai sitten Konamin koodaajien taito ei vaan riitä tekemään sulavaa PS3-peliä. Jälkimmäistä pelitalo tuskin ihan hetkeen suostuu myöntämään.


Vaikea uskoa että Konami ei osaisi koodata peliä PS3:lle kun ovat tekemässä MGS4.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.11.2007 klo 14.49

kaze kirjoitti:
Vaikea uskoa että Konami ei osaisi koodata peliä PS3:lle kun ovat tekemässä MGS4.


Konamillahan on isona firmana kuitenkin lukuisia studioita tekemässä pelejä, enkä usko, että PES:n ja MGS4:n tekijätiimeissä on juurikaan samoja nimiä.
lainaa
Joni92

Rekisteröitynyt 13.04.2007

27.11.2007 klo 14.58

Juu, tehot ei yksinkertaisesti riitä. Ihan selvähän se on kun grafiikoita joutuu laskemaan. Otsikko on oikein.
lainaa
RIP

27.11.2007 klo 14.59

Juu toimitukselle samansuuntaisia terveisiä kuin muiltakin jo kommentoineilta...
Uutisten tarkoitus on uutisoida ei kuvastaa toimituksen omia asiattomia mielipiteitä...
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

27.11.2007 klo 15.04

RIP kirjoitti:

Uutisten tarkoitus on uutisoida ei kuvastaa toimituksen omia asiattomia mielipiteitä...


Voin päätoimittajan ominaisuudessa ilmoittaa, että tämä uutinen ei sisällä kenenkään "omia mielipiteitä", vaan se dokumentoi mitä maailmalla on kerrottu. Jos ostat pelin joka tahmailee ja se korjataan huonontamalla ulkonäköä, on vikaa ihan varmasti jossain, ja asia on syytä myös uutisoida.

Pelaamme toimituksessa PS3:lla ihan siinä missä muillakin koneilla, ja kuten joku jo aiemmin kommenteissa totesikin, fanitamme ainoastaan Dreamcastia.
lainaa
xdr

27.11.2007 klo 15.06

Hieman nämä meidän pleikkaripojat vetää helposti herneen nenään..
lainaa
Tero

27.11.2007 klo 15.10

"Voin päätoimittajan ominaisuudessa ilmoittaa, että tämä uutinen ei sisällä kenenkään "omia mielipiteitä", vaan se dokumentoi mitä maailmalla on kerrottu."

Ei varmaankaan omia mielipiteitä, vaan koko toimituksen mielipidettä. Kyllä näistä V2:sen uutisista todellakin saa selvän kuvan, minkä valmistajan konsoleita V2 yleisesti kannattaa.
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

27.11.2007 klo 15.12

Tero kirjoitti:
Kyllä näistä V2:sen uutisista todellakin saa selvän kuvan, minkä valmistajan konsoleita V2 yleisesti kannattaa.


Kiva, kerrotko minullekin mikä se on? Tuntuu aina uutisesta riippuen vaihtelevan. Ja itsehän olen fanipojista pahin, sillä lienen ainoa pelijournalisti, jota on saman jutun (Xbox-testi) perusteella moitittu sekä Microsoft-, Sega-, Nintendo- että Sony-fanipojaksi.
lainaa
Miika

27.11.2007 klo 15.25

taitaa olla kyse laiskasta ohjelmoinista/koodauksesta eikä tehoista!. koska kauniimatkin pelit pyörii ps3:lla mitä joku PES =D.
lainaa
Ana

27.11.2007 klo 15.42

Vähän kuten täällä on jo todettu niin kyllä sen pasianssinkin saa varmaan niin tehtyä että tehot ei riitä millään koneella siihen. Otsikosta on turha vetää herneet nenään. Nykyään ei löydä mistään asiallisia otsikoita vaan kaikessa pitää olla vähintään pientä skandaalin hakuisuutta.
lainaa
Devian

Rekisteröitynyt 20.08.2007

27.11.2007 klo 15.46

Kyllä täällä nyt selkeesti uutisoinnista valittaa PS3:n ostajat, jotka maksoivat itsensä kipeäksi tähän asti vielä melko surkeasta konsolista, jossa pelitarjonta on erittäin heikko kilpailijoihin ja nyt ottaa pattiin kun vielä tulee lisää negatiivista. PS3 on useiden pelitekijöiden mukaan erittäin hankala alusta tehdä pelejä verrattuna esim xbox360:een. Tehoista en sano mitään, mutta en ihmettele vaikka olisi mennyt siinäkin pieleen.
lainaa
olligainen

27.11.2007 klo 16.28

itsellä on ps3 ja useita pelejä, mutta kaikki pölyttyvät nurkassa. ps3 ei edes ole enää kiinni telkussa. wii on puolestaan ahkerassa käytössä. toivottavasti ps3lle tulis edes joskus jokin aidosti uusi ja innovatiivinen peli.
lainaa
pelle

27.11.2007 klo 16.29

Voi helvetti...jos vähän ketuttaa pleikkarifanboyt, niin purkakaa se johonkin muuhun kun otsikosta valittamiseen. Todennäköistä on että vika on PES:ssä, mutta EDES mahtava PS3 ei ole täydellinen...
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

27.11.2007 klo 16.37

Haha. Tää oli jo jo sen verran hyvin otsikoitu, että meinasin melkein jättää kommentoimatta. Onneksi kyseessä on täysin turha jalkapallopeli.

Devianin kommenttiin vielä... Ei se PS3 välttämättä sen hankalampi ole alustana, todennäköisesti kyseessä on vain uuden ja erilaisen oppimisen hankaluus laiskoilla kodareilla. Alusta on varmasti parempi kuin xbox360 tai mikään muukaan vastaava, sen verran hyvä porukka ollut suunnittelemassa. Ei muutakuin odotellaan sitä, että peliohjelmoijat pääsevät sen todellisista mahdollisuuksista perille.
lainaa
hahhah

27.11.2007 klo 16.47

Pleikkaripoikien kootut selitykset
lainaa
Make

27.11.2007 klo 16.48

Enpä olisi V2:sta uskonut. :/
Täytyy varmaan etsiä joku uusi puolueeton pelilehti.
lainaa
Laakkonen

27.11.2007 klo 16.53

Ammattitasoista uutisointia. Turha on jälkikäteen selitellä, että otsikko on vähän huumoripitoinen. Itse en huomannut mitään vakavia tekstuuri ongelmia. Lisäksi lause "Verkkopelin tahmailuun päivitys ei tuo helpotusta." on väärä. Kyllä se tuo helpotusta. Ei jaksaisi lukea nätiä lapsellisia uutisia joka sivulta. Asiat voi muotoilla vähemmän provosoivasti.
lainaa
Laakkonen

27.11.2007 klo 16.56

Sen verran vielä, että vaikka Konami taistelee todella ihmeellisten ongelmien kanssa, niin tämä on silti jo toinen peli xboxille. Ensimmäinen ps3:lle.

...viimeinen kirjoitus tälle sivulle.
lainaa
Stancist

27.11.2007 klo 17.15

Ihmiset, tämä on jo naurettavaa!
Asia on kuten Rams sen ilmaisi aikaisemmin: PS3:n teho ei riitä huonosti koodatulle pelille. Onko tällainen kevyt huumori nyt tosiaan mikään syy vetää herne nenään?

Ja kaikkien näiden "Mä lopetan täällä käymisen"-tyyppien tasapainoksi taidankin itse rekisteröityä
lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

27.11.2007 klo 17.23

Laakkonen kirjoitti:
Sen verran vielä, että vaikka Konami taistelee todella ihmeellisten ongelmien kanssa, niin tämä on silti jo toinen peli xboxille. Ensimmäinen ps3:lle.


Ja jos Xbox 360:lle olisi ilmestynyt peliä rumentava päivitys ensimmäisenä, olisimme uutisoineet sen. Emme me näitä otsikoita vasiten valitse kenellekään myönteiseksi tai kielteiseksi.
lainaa
BlueStorm

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.11.2007 klo 17.38

Make kirjoitti:
Enpä olisi V2:sta uskonut. :/
Täytyy varmaan etsiä joku uusi puolueeton pelilehti.


Outoa, sinänsä V2.fi ei ole pelilehti :) btw, onnea vain.

Ja muutenkin, miksi te syytätte V2.fi:tä? Sivustohan ainoastaan suomensi englanninkielisen version samasta uutisesta, valittakaa mielummin http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=23095 heille
lainaa
oopee

Rekisteröitynyt 18.04.2007

27.11.2007 klo 17.42

Raflaavan otsikon tarkoitus on herättää huomiota.. Kyllä näitä kärjistettyjä otsikoita muualtakin löytyy. Mitä itse uutiseen tulee, niin eiköhän se vika ole koodaajissa/ps3 on vaikea alusta ohjelmoijien kannalta.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

27.11.2007 klo 17.44

C'mon ihmiset. Ostakaa väljemmät alushousut, niin ei kiristä niin paljoa. Itse suosin mustia Man Basic-boksereita.
lainaa
RavenX

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

27.11.2007 klo 17.48

Kylläpäs sitä nyt otetaan herkästi käpysiä ahteriin. Jos hieman ottaa ajatusta mukaan, niin otsikko ei todellakaan ole toteamus suuntaan tai toiseen, eikä konsolia myöskään varsinaisessa uutisessa parjata. Jos muuta asiassa näkee, niin sitten kyllä mielikuvitus laukkaa hieman turhan haipakkaa.

Konamilla on selvästi tehty PS3:n versio mentaliteetillä "koneessa on tehoja, kyllä se pyörittää" ja isketty koodi kasaan ilman turhia optimointeja - tulos on sitten tässä, kun huonoa koodia yritetään paikata huonoilla kompromisseilla. Samoja ongelmia on ilmeisesti kalankin versiossa, mutta kukaan ei ole älähtänyt, kun vastaavaa päivitystä ei ole sille tehty.

PS2:n versio pelistä taitaa olla se toimivin ja paras, kun kehitysympäristö on tuttu ja rajat on tiedossa justiin, eikä melkein.
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.11.2007 klo 18.46

Hauskasti otsikoitu. Kyllä minäkin saan vaikka tetriksen nykykoneilla pätkimään, muutama turha lenkki ja hops, peli vie 10x tehoja.
lainaa
X360

27.11.2007 klo 18.47

Hahah! saipas ps3:sen ego kivan pikku kolauksen :))
lainaa
Salu-Pertti

Rekisteröitynyt 10.04.2007

27.11.2007 klo 19.24

Laakkonen kirjoitti:
Ammattitasoista uutisointia. Turha on jälkikäteen selitellä, että otsikko on vähän huumoripitoinen. Itse en huomannut mitään vakavia tekstuuri ongelmia.

No se nyt vaan _oli_ huumorilla tehty.

Uutistoimittajan irc-kanavalle heti kirjoittamasta selviää varsin hyvin, mitä hän itse ajatteli, ja miltä suunnalta kannattaa hakea syypäitä pelin ongelmiin.
[14:23] < zeroic> http://www.v2.fi/uutiset/pelit/1638/PS3n-teho-ei-riita-PE
[14:24] < zeroic> Vaihtoehtoisesti Konamin koodaajien taito ei riitä PS3:lle :)
lainaa
pelle

27.11.2007 klo 20.06

Epäilen, että otsikko ei olisi saanut lähellekkään näin monta lukijaa, jos se olisi ollut esim. "Konamin PES-päivityksessä pienenpieniä ongelmia";)
lainaa
jARPPA

28.11.2007 klo 11.58

"Mitä itse uutiseen tulee, niin eiköhän se vika ole koodaajissa/ps3 on vaikea alusta ohjelmoijien kannalta."

Kyllä, juuri näin. Vika on AINA koodaajissa. Me kaikki tiedämme että on teoreettinen mahdottomuus että SONY tekisi virheen raudan arkitehtuurin kanssa. SONY, maailman upein firma!!!
lainaa
kernel32

28.11.2007 klo 12.48

"Kyllä, juuri näin. Vika on AINA koodaajissa. Me kaikki tiedämme että on teoreettinen mahdottomuus että SONY tekisi virheen raudan arkitehtuurin kanssa. SONY, maailman upein firma!!!"

Ylivoimaisesti paras firma on Microsoft! Kaikki varmasti muistavat miten huippulaadukkaita Windowsit ja Xbox360:set ovat. Microsoft ei tee KOSKAAN virheitä! Jos käyttäjällä on ongelmia MS:n tuotteiden kanssa, on se automaattisesti käyttäjän vika.
lainaa
jARPPA

28.11.2007 klo 14.04

"Ylivoimaisesti paras firma on Microsoft!"
Ai jaa, en näistä niin tiedä mutta voi olla. Tämä kyllä selittäisi miksi MS jyrää konsolillaan Sonyn vastaavan 6-0 joka käänteessä.
lainaa
Ilomieli

Rekisteröitynyt 10.04.2007

28.11.2007 klo 15.55

Ei jumala mitä tiukkapipoja täällä on 8DDDD
Ynnätkää otsikko ja uutisen kuva yhteen ja saatte ainaki hymyn huulille. Ei sitä tarvitse kaikkea ottaa niin tosissaan ja elää täysin konsolisodan ja sen lietsomista välttämisen ehdoilla.
Pitääkö sitä jokaisesta saitista ja lehdestä tehdä jonkin firman tai konsolin kannattaja oikein väkisin. "IGN on sitä ja tätä", "Gamespothan on tunnetusti tätä ja sitä", "Kyllä näkee mitä V2.fi:n toimitus kannattaa :evil: :evil: :evil:"
Vinkujat, :crymeariver:

Kernel32, sulje selain 8|
lainaa
niisku

28.11.2007 klo 16.42

sony kusee pahasti, vaikka vika olsikin koodaajissa. Ei tolla kosolilla tehä mitään viel pariin vuotee, jos sillonka...
lainaa
azor

28.11.2007 klo 17.18

kolmekuuskymppiselle tullu eka pessi ei vakuuttanut, mutta 2008 vaikuttaisi mainiolta, siltä laadulta mitä pelisarjalta odottaa. Historia olisi toistamassa itseään, ja näin ollen seuraava version PS3 pessistä voisi olla toimivampi. Tätä ennen kehoitan pelaamaan xbox360 versiota ja lähettämään heikkotehoiset PS3:set minulle.
lainaa
kepe-5

Rekisteröitynyt 04.04.2007

29.11.2007 klo 17.35

RavenX kirjoitti:
Samoja ongelmia on ilmeisesti kalankin versiossa, mutta kukaan ei ole älähtänyt, kun vastaavaa päivitystä ei ole sille tehty.


Jep. Etenkin ensimmäisillä pelikerroilla uusinnat pätkivät suoraan sanottuna helvetisti. Sittemmin olen joko tottunut rivakkaan nykimiseen tai peli on vaan oppinut talon tavoille.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova