Tuorein sisältö

Palikkabatman hallitsee Suomen pelilistaa

31.07.2012 klo 15.40 | Luettu: 16802 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Sama ykköspeli hallitsee Suomen myydyimpien pelien listaa jo toista viikkoa, nimittäin Lego Batman 2. Mm. Briteissä sama peli on kiikkunut listan kärjessä jo huomattavasti kauemmin. Ainoa uusi tulokas kymmenen sakissa tällä kertaa on London 2012, jonka arvostelu löytyy täältä.


01 Lego Batman 2: DC Super Heroes
V2.fi -arvostelu tulossa


02 Battlefield 3
V2.fi:n arvostelu


03 Diablo III
V2.fi:n arvostelu


04 Call Of Duty Black Ops
V2.fi:n arvostelu


05 NHL 12
V2.fi:n artikkeli


06 The Elder Scrolls V: Skyrim
V2.fi:n arvostelu


07 Max Payne 3
V2.fi:n arvostelu


08 London 2012
V2.fi:n arvostelu


09 Lego Star Wars III: Clone Wars


10 The Sims 3: Lemmikit (Electronic Arts)
V2.fi:n arvostelu



Päälistan ulkopuolelta voidaan mainita 3DS:n kärkeen noussut Kingdom Hearts Dream Drop Distance, jonka arvostelu on myös tulossa V2.fi:hin jossain vaiheessa.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Ouya-konsoli sai iso... Bethesda osti STALKE... >

Keskustelut (28 viestiä)

Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

31.07.2012 klo 16.03

2kk päästä siellä on Pandarian usvat
lainaa
lopetaseheti

31.07.2012 klo 17.17

Blops listalla? Missä MW3
lainaa
noenlopeta

31.07.2012 klo 17.30

lopetaseheti kirjoitti:
Blops listalla? Missä MW3
Blops on parempi.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

31.07.2012 klo 17.55 1 tykkää tästä

Uppmas kirjoitti:
noenlopeta kirjoitti:
lopetaseheti kirjoitti:
Blops listalla? Missä MW3
Blops on parempi.

Ja milloin viimeksi laadulla on ollut jotain tekemistä myyntien kanssa :/


Aika useesti siitä voi päätellä massojen mieltymyksen. Tämä taas perspektiivistä riippuen voidaan yhdistää hyvään peliin. Yhden ihmisen mielipide ei ole kaikkien mielipide.
lainaa
Raven

31.07.2012 klo 18.15

2kk ni dishonored ja bioshock infite saapuu \;;/
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

31.07.2012 klo 18.24

Raven kirjoitti:
2kk ni dishonored ja bioshock infite saapuu \;;/

Bioshock infinite tulee vasta 2013 keväällä.
lainaa
February26

31.07.2012 klo 18.27

Raven kirjoitti:
2kk ni dishonored ja bioshock infite saapuu \;;/
Raven kirjoitti:
2kk ni dishonored ja bioshock infite saapuu \;;/
BioShock Infinite? Siihen on kyllä n. 7kk.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

31.07.2012 klo 18.29

Appe kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
noenlopeta kirjoitti:
lopetaseheti kirjoitti:
Blops listalla? Missä MW3
Blops on parempi.

Ja milloin viimeksi laadulla on ollut jotain tekemistä myyntien kanssa :/


Aika useesti siitä voi päätellä massojen mieltymyksen. Tämä taas perspektiivistä riippuen voidaan yhdistää hyvään peliin. Yhden ihmisen mielipide ei ole kaikkien mielipide.

Kyllähän massojen mieltymyksen tietää...
Mutta laatuarvo ei ole mielipide.
lainaa
Hohhoijaa

31.07.2012 klo 19.47

Uppmas kirjoitti:
Jaaa argumentti päättyi siihen.

No sun ei ole koskaan alkanutkaan...
lainaa
MyChildhood

31.07.2012 klo 20.00

Kuka enää jaksaa noita palikoita? Jokaista olen pelannut ja se joka syyttää CODia vuosipäivitykseksi ei varmasti ikinä ole nähnyt miten hirvittävää Legoilu on
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

31.07.2012 klo 21.13 2 tykkää tästä

Uppmas on kyllä hyvä esimerkki siitä, miten väitteen "mielipiteistä ei voi väitellä" todenpitävyys todistetaan. Yleisestihän se ei pidä paikkaansa, koska mielipiteistä nimenomaan pitää kiistellä, kun faktoista kiisteleminen on vain tyhmää. Mutta omien mielipiteiden esittäminen faktana on se kaikkein paras asia mitä voi tehdä. Varsinkin internetissä.
lainaa
evoevohelohelo

31.07.2012 klo 21.21

Ei mielipiteistäkään voi väitellä. Kun sanon että Barbie's Little Adventure on maailman paras peli niin et voi kumota sitä.

Uskomuksista ja luuloista voi kiistellä. Luulo on että Kreikka kaatuu tai että PS4 julkaistaan elokuussa.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

31.07.2012 klo 21.36

Appe kirjoitti:
Uppmas on kyllä hyvä esimerkki siitä, miten väitteen "mielipiteistä ei voi väitellä" todenpitävyys todistetaan. Yleisestihän se ei pidä paikkaansa, koska mielipiteistä nimenomaan pitää kiistellä, kun faktoista kiisteleminen on vain tyhmää. Mutta omien mielipiteiden esittäminen faktana on se kaikkein paras asia mitä voi tehdä. Varsinkin internetissä.

Mielipiteistä kiisteleminen on yhtä päähän seinään hakkaamista.
Juuri sen takia, koska ne ovat mielipiteitä.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

31.07.2012 klo 22.22

Ei perimmäisistä/pohjimmaisista mielipiteistä voi kiistellä, mutta voi niitä silti perustella.
lainaa
Fdsa

01.08.2012 klo 00.15

Uppmas kirjoitti:
Mielipiteistä kiisteleminen on yhtä päähän seinään hakkaamista.
Juuri sen takia, koska ne ovat mielipiteitä.


Väität, että Sims 3, Call of Duty: Black Ops, NHL 2012 ja Battlefield 3 eivät ole "laatua nähneetkään".

Suosittelen selvittämään tuon laatu-sanan merkitystä. Vinkki: McDonals on useimpien kuvausten mukaan ehkä maailman laadukkain ravintola, eikä laatu ole aina subjektiivista.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

01.08.2012 klo 11.10

Fdsa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Mielipiteistä kiisteleminen on yhtä päähän seinään hakkaamista.
Juuri sen takia, koska ne ovat mielipiteitä.


Väität, että Sims 3, Call of Duty: Black Ops, NHL 2012 ja Battlefield 3 eivät ole "laatua nähneetkään".

Suosittelen selvittämään tuon laatu-sanan merkitystä. Vinkki: McDonals on useimpien kuvausten mukaan ehkä maailman laadukkain ravintola, eikä laatu ole aina subjektiivista.


Anna sitten kattava esitelmä omasta käsityksestäsi käsitteestä ''laatu''.
Olkoot minun puheeni mutuiliua, mutta niin on sinunkin.
Muokannut: Uppmas 01.08.2012 klo 13.02 lainaa
Hohhoijaa

01.08.2012 klo 19.03

Uppmas kirjoitti:
Anna sitten kattava esitelmä omasta käsityksestäsi käsitteestä ''laatu''.

Tai ehkä sinun pitäisi yksinkertaisesti perustella miksi mainitut pelit eivät olisi laatua, kuten annat koko ajan olettaa vailla minkäänlaisia perusteluja.

Minä voin heittää vastavuoroisesti "pelit ovat laatua" -argumentin puolesta sellaista faktatietoa jokaisesta neljästä esimerkin pelistä kuten miljoonamyynnit, suuret tuotantoarvot ja näyttääpi kaikkien neljän MC-keskiarvokin olevan 86/100 tai yli. Pistä paremmaksi.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

01.08.2012 klo 19.40

Hohhoijaa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Anna sitten kattava esitelmä omasta käsityksestäsi käsitteestä ''laatu''.

Tai ehkä sinun pitäisi yksinkertaisesti perustella miksi mainitut pelit eivät olisi laatua, kuten annat koko ajan olettaa vailla minkäänlaisia perusteluja.

Minä voin heittää vastavuoroisesti "pelit ovat laatua" -argumentin puolesta sellaista faktatietoa jokaisesta neljästä esimerkin pelistä kuten miljoonamyynnit, suuret tuotantoarvot ja näyttääpi kaikkien neljän MC-keskiarvokin olevan 86/100 tai yli. Pistä paremmaksi.


Myynnit eivät edelleenkään merkkaa laatua, koska suurin osa massasta on typeriä, eivätkä perusta valintojaan laatuun, vaan toisiin, enemmän tai vähemmän rationaalisiin syihin. Ja joo isot tuotantoarvot... Joskus ihan huvikseni mietin, että mihin ne rahat syydetään, kun ainakaan peleissä se ei näy. CoD:eillakin menee rahaa enemmän markkinointiin kun itse pelin kehittämiseen. Ehkä Battlefieldissä tuotantoarvo näkyy, mutta muissa juuri ei. Kriitikkot vasta korruptoituneita ovatkin, tai ihan vain pelosta jakelevat hyviä arvosanoja.

Ja nyt siihen puoltamiseen, CoD:n ja NHL:n tapauksessa on kyseessä simppelisti laatuarvon puute vrt. edellisiin osiin. Yhdellä sanalla selitettynä ''vuosipäivitykset''. Sims 3: lemmikit ongelmana on sisällön puute verrattuna hintaan. BF3 on mukana lähinnä mielipiteellisesti, mutta sanottakoon DLC-manifesti, BF Premiumin kusetus vain näin esimerkkinä.

Ja haluaisin siis kuulla jotain pointteja jotka tekevät pelistä LAADUKKAAN, en pointteja jotka tekevät pelistä menestyneen. Enkä halua kuulla tuotantoarvoista, koska rahalla ei saa laadukasta peliä. Laatu ei ole menestystä eikä menestys laatua.
lainaa
Hohhoijaa

01.08.2012 klo 20.45

Uppmas kirjoitti:

Myynnit eivät edelleenkään merkkaa laatua

Merkkaavatpas. Toisin väittäminen on vain tätä naurettavaa ja perusteetonta "massat ostaa" hipsteri-itkua. Omien kokemusten perusteella massojen ostopäätöksiä kammoksuvat ihmiset juuri niitä paskimpia ja laaduttomimpia pelejä pelaavatkin. Ihmiset ostavat minkä katsovat mielenkiintoiseksi, hyväksi, rahojensa arvoiseksi, laadukkaaksi. Se että ostajia on miljoonia vrt pariin sataan ei meinaa laadun puolesta välttämättä yhtään mitään.
Lainaus:

Ja joo isot tuotantoarvot...

Kyllä ne vaan tuppaa näkymään peleissä vaikka mitä itkisit. Ei ne rahat pelkkään markkinointiin mene. Sävellykset, ääninäyttelijät, lisenssit yms vievät kanssa sitä rahaa. Ne eivät ehkä tee peliä mutta tekevät siitä laadukkaamman ainakin. AAA-pelejä jos vertaat joihinkin puolen pennin indieroskiin niin ero on päivänselvä.
Lainaus:

Kriitikkot vasta korruptoituneita ovatkin, tai ihan vain pelosta jakelevat hyviä arvosanoja.

"Maksetut arvostelijat" kortti pelattu! Löytyykö jotain konkreettisempaa kuin pelkkää foliohattuilua?
Lainaus:

CoD:n ja NHL:n tapauksessa on kyseessä simppelisti laatuarvon puute vrt. edellisiin osiin.

Ei ole mitään puutetta, siellä se on edelleen vaikka olisikin pienemmässä määrin edellisiin osiin verrattuna. Ja mites esim verrattuna johonkin aivan toiseen peliin?
Lainaus:

Yhdellä sanalla selitettynä ''vuosipäivitykset''.

Ei ole mikään peruste.
Lainaus:

BF3 on mukana lähinnä mielipiteellisesti, mutta sanottakoon DLC-manifesti, BF Premiumin kusetus vain näin esimerkkinä.

Eivät muuta itse pelin laatunäkökulmaa mihinkään, kertovat lähinnä EA:n rahastus-politiikasta. Todella kehnosti osasit mielipidettäsi perustella, et edes antanut esimerkkejä niistä mielestäsi "laadukkaista" peleistä. Jos nämä eivät mielestäsi ole sitä, sitten pitäisi kertoa jostain joka on, ja perustella että miksi.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

01.08.2012 klo 20.58

Hohhoijaa kirjoitti:
Aivan liikaa paskapuhetta.

Tämä oli sitten tässä. Ei idiootin kanssa voi argumentoida. Itsellä on muukin elämä, niin en mieti tunteja jotain nasevan paskaa vastausta.
Itsekin annat vain katteettomia, surkeita perusteita. Monet ostavat pelin markkinoinnin takia, sen takia koska kovat tyypit pelaa sitä, tai jonkun muun totaalisen epärationaalisen syuyn takia.
Miten selität esim. sen, että CoD käyttää edellen 15v vanhaa pelimoottoria? Jos on iso tuotantoarvo, niin tuollaiseen ei tarvitse sortua.
Miten selität sen, että CoD yleisestikin on suosituin FPS? Logiikkasi mukaan
laadukkain myy eniten, miksi sitten yksi todella kaukana laadukkaimmasta on kärkinimi? Miksi Flatout 3 haukutaan pystyyn pelillistä virheistä, mutta CoD ei?
Tiuedän, että sorrun paskaan trolliin, mutta ei ole mainetta jota menettää ja aikaa on.
lainaa
Hohhoijaa

01.08.2012 klo 21.23

Uppmas kirjoitti:
Itsekin annat vain katteettomia, surkeita perusteita.

Ei, minä annan perusteita omaa näkökulmaani tukemaan, mutta sinulla Samuli ei ole yhtäkään kunnolla perusteltua argumenttia tukemaan tätä "laaduttomia pelejä" PASKAPUHETTASI.
Lainaus:

Miten selität sen, että CoD yleisestikin on suosituin FPS?

Koska se on pohjimmiltaan hyvä, laadukas, helposti lähestyttävä FPS jota ainoastaan kaikki sunkaltaiset vitun säälittävät hipsterit vihaa vain ja ainoastaan sen takia että se on niin suosittu?
Lainaus:

Miksi Flatout 3 haukutaan pystyyn pelillistä virheistä, mutta CoD ei?

http://www.metacritic.com/game/pc/fallout-3

Ei kai noin naurettavalta kakaralta voi mitään järjellistä argumentointia odottaakaan...
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

01.08.2012 klo 21.44 1 tykkää tästä

Hohhoijaa kirjoitti:

Ei, minä annan perusteita omaa näkökulmaani tukemaan, mutta sinulla Samuli ei ole yhtäkään kunnolla perusteltua argumenttia tukemaan tätä "laaduttomia pelejä" PASKAPUHETTASI.

Kyse lähinnä siitä, etten alennu tukemaan argumenttiani paskalla, toisin kuin sinä. Ja, jos tunnet minut oikeassa elämässä, ota toki yhteyttä, jätetään sekin paskapuhe pois täältä uutissivulta.
Hohhoijaa kirjoitti:
Koska se on pohjimmiltaan hyvä, laadukas, helposti lähestyttävä FPS jota ainoastaan kaikki sunkaltaiset vitun säälittävät hipsterit vihaa vain ja ainoastaan sen takia että se on niin suosittu?

Ja joka on täynnä pelillisiä virheitä, jotka oman kokemukseni mukaan vain lisääntyvät osa osalta aina pahempaan suuntaan. Ja jostain kumman syystä vastasit vain siihen pointtiin, mihin voit heittää tuon perusteettoman mukafaktan. Eli siis, koeta vastata seuraavaan kysymykseen: Miten selität. sen, että CoD käyttää edellen 15v vanhaa pelimoottoria? Isolla tuotantoarvolla tuohon ei ryhdytä. Voisin myös sanoa yhden pointin. Muistan vielä sen ajan, kun CoD oikeasti oli hyvä. Ei enää.

Hohhoijaa kirjoitti:
http://www.metacritic.com/game/pc/fallout-3

Ei kai noin naurettavalta kakaralta voi mitään järjellistä argumentointia odottaakaan...


Se on Flatout, F-l-a-t-o-u-t. Ei mikään Fallout. Eli opetteles lukemaan ''naurettava kakara''.
lainaa
Hohhoijaa

01.08.2012 klo 22.04

Uppmas kirjoitti:

Kyse lähinnä siitä, etten alennu tukemaan argumenttiani paskalla, toisin kuin sinä.

Sinä et tue argumenttiasi yhtään mitenkään. Ilmeisesti et vain pysty.
Lainaus:

Ja joka on täynnä pelillisiä virheitä

Kuten? Eipä näytä niin vakavia virheitä olevan että jengi ei seuraavaa osaa ostaisi.
Lainaus:

Miten selität. sen, että CoD käyttää edellen 15v vanhaa pelimoottoria?

Miten olis vaikka sellaiset mukavat pointit kuin että se toimii, näyttää hyvältä ja se pyörii keveästi (konsoleilla varsinkin)?
Lainaus:

Muistan vielä sen ajan, kun CoD oikeasti oli hyvä.

CoDit ovat aina olleet tuotantoarvoiltaan laadukkaita pelejä. Joten lopeta turha ikenien läpsytys.
Lainaus:

Se on Flatout, F-l-a-t-o-u-t.

Oho, nythän tuossa itkemisessäsi on vähän enemmän järkeä...

...tai sitten ei: http://www.metacritic.com/game/pc/flatout-3-chaos-destruc
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

01.08.2012 klo 22.24

Hohhoijaa kirjoitti:

Sinä et tue argumenttiasi yhtään mitenkään. Ilmeisesti et vain pysty.

Vaikea tätä on tukea kummaltakaan puolelta yhtään millään...
Paitsi paskapuheilla, tietty.

Hohhoijaa kirjoitti:
Kuten? Eipä näytä niin vakavia virheitä olevan että jengi ei seuraavaa osaa ostaisi.

Kuten lag compensaatio, huonot kartat, deathstreakit, epätasapainotetut aseet, epätasapainotetut perkit, yatta yatta mitä muita nyt on.
Ja kyllä, ihmettelen itsekin, että miten tämä selviää. Kai turha toivo vain myy...

Hohhoijaa kirjoitti:
Miten olis vaikka sellaiset mukavat pointit kuin että se toimii, näyttää hyvältä ja se pyörii keveästi (konsoleilla varsinkin)?

Hyvin pelit pärjää ilman superkuuluisia ääninäyttelijöitä ja superkuuluisia muusikoitakin. Nyt ei olekaan kyse pärjäämisestä, vaan hyvän tuotantoarvon peleissä se rahan kulutus näkyy... eiks je... eli se näkyy myös pelimoottorissa... eikös juu?
Hohhoijaa kirjoitti:
Oho, nythän tuossa itkemisessäsi on vähän enemmän järkeä...
...tai sitten ei: http://www.metacritic.com/game/pc/flatout-3-chaos-destruc


Kyse onkin juuri siitä, että tuo peli on haukuttu syystä, joka ilmenee myös uusimmissa CoDeissa. Peli on rikki sisimmäisistään.
Ja jos et saa järkevää argumenttia tehdyksi, niin sanon vain hyvät yöt.
Ainakin yritin.
Muokannut: Uppmas 01.08.2012 klo 22.36 lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

01.08.2012 klo 22.32

Myyntiluvut ei tosiaan kerro laadusta muuta kuin sen, että peli ei ole laadullisesti täysin ala-arvoinen. Laadullisesti keskitasoa oleva pelikin myy kevyeesti, kunhan markkinointikoneisto pelaa ja massoja kosiskellaan riskittömällä genrellä ja tyylillä.

lainaa
PaveMaijanen

Rekisteröitynyt 27.06.2010

02.08.2012 klo 01.39

Uppmas on ehdottomasti veekakkosen noloin kommentoija ja se on paljon se sanottu :DD
lainaa
Hohhoijaa

02.08.2012 klo 18.07

Uppmas kirjoitti:
Vaikea tätä on tukea kummaltakaan puolelta yhtään millään...

On olemassa perusteltuja mielipiteitä ja perustelematonta paskanjauhantaa. Minä edustan ensimmäistä ja sinä toista...
Lainaus:

Kuten lag compensaatio, huonot kartat, deathstreakit, epätasapainotetut aseet, epätasapainotetut perkit, yatta yatta mitä muita nyt on.

Jos joku näistä olisi oikeasti vakava virhe tai laadun puutetta niin BO ei tälläkään hetkellä varmana keikkuisi (esimerkiksi) Liven kolmanneksi pelatuimpana pelinä. Menee sinne "toiset tykkää tyttäristä ja toiset äideistä" -osastolle.
Lainaus:

Nyt ei olekaan kyse pärjäämisestä, vaan hyvän tuotantoarvon peleissä se rahan kulutus näkyy... eiks je... eli se näkyy myös pelimoottorissa... eikös juu?

No ei välttämättä. En ymmärrä miksi pitäisi? Tuolla moottorilla pelin saa sujuvasti pyörimään konsoleilla tasaisella ja tarpeeksi suurella frameratella, ja se näyttää vielä ihan ok:lta. Turhaan tartut noin hanakasti tasan yhteen osa-alueeseen, jonka kehittymättömyydelle on hyvät syyt. Lyöpä MW3 koneeseen ja väitä ettei tuotantoarvot näy tai kuulu missään.

Et ole vieläkään tarjonnut minkäänlaista argumenttia kyseisten pelien laaduttomuuden puolesta.
Lainaus:

Peli on rikki sisimmäisistään.

Miksi kyselet jos ymmärrät tämän jo etukäteen? Peli on RIKKI. Se ei toimi, se ei ole hyvä peli, se ei ole laatua, se on paskaa, roskaa, pelaajien kiusaamista. Surkeutensa tähden sillä voi olla joku viihdearvo, mutta toimivaa peliä siitä ei saa. Mitään noista ei voi sanoa CoDista. Bugbearin aikana se oli vielä erittäin toimiva laatukaahailu, ei enää.
Lainaus:

Myyntiluvut ei tosiaan kerro laadusta muuta kuin sen, että peli ei ole laadullisesti täysin ala-arvoinen.

Eli kertoo sittenkin.
lainaa
hehe

03.08.2012 klo 15.46

Haista vittu uppmas
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova