Ensimmäiset Crysis 3 -tiedot
Crysis 3:lle omistettu infolaatikko löytyi eilen vähän aikaa EA:n Origin-palvelusta, mutta katosi nopeasti. EA lupaa lisäinfoa 16. päivä, mutta IGN jo huhuilee, että peli sijoittuisi tuhoutuneeseen ja kasvillisuuden valtaamaan New Yorkiin, ollen käytännössä yhdistelmä ykkös- ja kakkospelin ympäristöjä.
Pelin kansikuvana käytetyssä kuvituksessa oli yllä olevan näköinen kuva, eli jousipyssyllä päästäneen ainakin ampumaan.
Keskustelut (27 viestiä)
Rekisteröitynyt 12.01.2011
14.04.2012 klo 13.15
Kakkonen ei toiminut kaupunkina
Miksi yhdistää kolmosesta kasvillisuuskaupunki? Olisivat vain palanneet sinne viidakkoon.
14.04.2012 klo 13.16
Rekisteröitynyt 17.01.2012
14.04.2012 klo 13.55
Rekisteröitynyt 29.09.2011
14.04.2012 klo 14.05
Rekisteröitynyt 23.04.2007
14.04.2012 klo 14.10
Crysis 1 taas oli melko nautittava, mitä nyt alien-teema vähän häiritsi loppua kohden.
14.04.2012 klo 14.17
14.04.2012 klo 14.34
14.04.2012 klo 14.44
Rekisteröitynyt 11.11.2011
14.04.2012 klo 14.51
Vaikka ykkönen ei ollutkaan liikkumista rajoittava putki, tehtävien suunnittelu teki siitä putken. Siinä oli käytännössä vain yksi järkevä reitti suorittaa tehtävät. Se, että välillä sai hyökätä vasemmalta, välillä oikealta, ei poista sitä ykkösenkään putkimaisuutta. Warheadissa oli lisäksi paljon liikkumista rajoittavia tekijöitä, jotka vielä lisäsi sitä putkimaisuutta. Vaikka warheadin maisemat onnistui paremmin piilottamaan putki-fiiliksen, ei se oikeasti ollut sen laajempi, kuin kakkonenkaan.
Herätkää pahvit!
Rekisteröitynyt 10.04.2007
14.04.2012 klo 15.15
Hyhhyhhh, putki sitä, putki tätä, napinapi...
Vaikka ykkönen ei ollutkaan liikkumista rajoittava putki, tehtävien suunnittelu teki siitä putken. Siinä oli käytännössä vain yksi järkevä reitti suorittaa tehtävät. Se, että välillä sai hyökätä vasemmalta, välillä oikealta, ei poista sitä ykkösenkään putkimaisuutta...
Muisteleppa vaikka Crysiksen Assault-kenttää ja pohdi tuota putkimaisuutta uudestaan.
EDIT: Muistin kentän nimen väärin.
14.04.2012 klo 18.14
Muisteleppa vaikka Crysiksen Assault-kenttää ja pohdi tuota putkimaisuutta uudestaan.
Putki sekin on vaikka mitä itkisi. Se että se on vähän leveämpi kuin yleisesti ei poista sitä tosiasiaa että se on putki. Crysis 2 ei yllätys yllätys kaupunkikortteleissa ollut yhtä leveä putki, mutta muuten yhtä hyvä. Vihollissotilaiden tekoäly samaa tasoa ja alienit vitutti edelleen.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
14.04.2012 klo 18.54
Muisteleppa vaikka Crysiksen Assault-kenttää ja pohdi tuota putkimaisuutta uudestaan.
Putki sekin on vaikka mitä itkisi. Se että se on vähän leveämpi kuin yleisesti ei poista sitä tosiasiaa että se on putki. Crysis 2 ei yllätys yllätys kaupunkikortteleissa ollut yhtä leveä putki, mutta muuten yhtä hyvä. Vihollissotilaiden tekoäly samaa tasoa ja alienit vitutti edelleen.
Taisit skipata ton kentän tai pelata joku putki silmien ympärillä... Se oli yks iso sandbox, jossa pysty liikkuu jalan, veneellä tai autolla, ihan mistä suunnasta halusi. Kaukana merellä toimi rajana miinat ja toisella puolella mappia vuoristo, muuten ei kulkua oltu rajattu. Koko kenttä oli siis yksi iso suorakulmainen alue. Loppupuolta en muista kunnolla, mut sielläkin oli jotain neliskanttisia satama-alueita varastorakennuksineen, joissa pysty vaeltelee minne päin tahansa. Ainoa putki tuossa kentässä oli se viemäriputki, joka oli yksi vaihtoehtoinen reitti, jota en alunperin itse edes huomannut.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
14.04.2012 klo 19.06
Rekisteröitynyt 11.11.2011
14.04.2012 klo 19.16
Pari edellistä kommnettia...
Lueppa se minun kommentti uudestaan ilman niitä putkilaseja.
Tehtävien ja maaston rakenne on sellainen, että kohteisiin mennään tietyssä järjestyksessä. Kyllä, tätäkin pystyy kiertämään melkein missä tahansa kentässä, mutta vielä, kun kerrot mitä helvetin järkeä siinä on? Se minun viittaus, "välillä sai hyökätä vasemmalta, välillä oikealta", tarkoitti että hyökkäänkö taloon ovesta vai seinän läpi, vähän isomman "areenan" vasenta tai oikeaa laitaa pitkin.
Sen assault-kentän valinnan vapaus on käytännössä sitä, että voin tapaa vihun toisella puolella kentää, palata alkuun ja tappaa siellä yhden, ja taas kävellä/ajaa/veneillä toiselle puolelle tappamaan kolmannen. Kerro minulle mitä helvetin järkeä siinäkään on? Se ei ole oikeaa valinnan vapautta. Siinä kentässä(huonon muistin takia yksityiskohtiin puttumatta) on oikeasti tasan kaksi järkevää tapaa suorittaa se. Joko tietä pitkin tai veneellä suoraan toiseen päähän kentää.
EDIT: Yksi avoin kenttä putkien keskellä ei tee pelistä avointa.
EDIT2:
Se oli yks iso sandbox, jossa pysty liikkuu jalan, veneellä tai autolla, ihan mistä suunnasta halusi.
Wow!!! "Minulla on pistooli ja rynkky. Minulla on oikeasti valinnan vapautta, miten tapan vihollisen..."
14.04.2012 klo 19.24
Taisit skipata ton kentän tai pelata joku putki silmien ympärillä...
Ai se kenttä jossa sut pudotetaan pisteeseen A josta juokset pisteeseen B (satama) tuhoten ne pari AA-vaunua matkalla? Ihan kuin käytävää juoksisi eteenpäin. Onhan siinä tietenkin kiva "sanboximainen" illuusio järvineen kaikkineen mutta ikävä kyllä kentän reunat on kokoajan näkyvissä, enkä minä ainakaan huijaa itseäni pitämään sitä minään oikeana sandboxina. Muistaakseni seuraavassa osiossa (missä mennään niillä tankerilla) putkimaisuus tulee vielä erinomaisemmin näkyviin.
Rekisteröitynyt 10.04.2007
14.04.2012 klo 20.22
Rekisteröitynyt 03.01.2008
14.04.2012 klo 20.49
Mikä sitten ei oo putki, jos Crysiskin on? On siis olemassa ainoastaan vapaan maailman GTA:t, Falloutit ja muut, ja sitten toisessa ääripäässä Call of Dutyn putki. Mitään sillä välillä ei siis ole olemassa? Täällä tyypit vinku ekana siitä, että Crysis 2 meni putkeksi, kun Crysis oli vapaampi. Sehän on pelkkä fakta - Crysis oli todellakin vapaampi ympäristöltään. Mikään open world -peli se ei ollut, eikä yrittänytkään olla, mutta Crysis 2:n kaltainen putki se ei ollut. Ja itse asiassa Crysis 2:kaan ei ole kovinkaan paha putki, jos vertaa pahempiin tapauksiin. Crysis 2:ssa oli sentään myös sellasia pienempiä alueita, joissa oli useita vaihtoehtoisia reittejä päästää viholliset päiviltään, kunnes liikuttiin putkessa seuraavalle alueelle. Ero ykköseen on silti mittava.
Mielenkiintoisinta on mielestäni se, että Crysis ykkösen aikoihin peliä haukuttiin pelkäksi teknologiademoksi ja se oli aivan paska kaikilta osin. Nyt kun Crysis 2:n on tullu ja kolmosta suunnitellaan ykkönen onkin yllättäen aivan älyttömän hyvä räiskintäpeli ja Crysis 2:n pelkkää konsolipaskaa.
Itse tykkäsin Crysiksestä aikoinaan, mutta mielestäni kakkonen on silti parempi ja viilatumpi kokonaisuus kuin ykkönen. Ei toki sisällä samanlaista vapautta kuin eka Crysis, mutta on Crysis 2:kin vapaampia kohtauksia jossa saa valita taktiikkansa. Ja mitä vikaa putkiräsikinnöissä oikein on? Esim. Metro 2033 ja Half Life 1 ja 2 ovat puhtaita putkiräiskintöjä ja mitä mainioimpia sellasia. Crysis 2:ssa sentään on yksinpeli joka kestää pidempää kuin 4h, toisin kuin suurimmassa osassa nykyräiskintöjä.
Rekisteröitynyt 11.11.2011
14.04.2012 klo 20.59
14.04.2012 klo 21.00
Mielenkiintoisinta on mielestäni se, että Crysis ykkösen aikoihin peliä haukuttiin pelkäksi teknologiademoksi ja se oli aivan paska kaikilta osin. Nyt kun Crysis 2:n on tullu ja kolmosta suunnitellaan ykkönen onkin yllättäen aivan älyttömän hyvä räiskintäpeli ja Crysis 2:n pelkkää konsolipaskaa.
Itse tykkäsin Crysiksestä aikoinaan, mutta mielestäni kakkonen on silti parempi ja viilatumpi kokonaisuus kuin ykkönen. Ei toki sisällä samanlaista vapautta kuin eka Crysis, mutta on Crysis 2:kin vapaampia kohtauksia jossa saa valita taktiikkansa. Ja mitä vikaa putkiräsikinnöissä oikein on? Esim. Metro 2033 ja Half Life 1 ja 2 ovat puhtaita putkiräiskintöjä ja mitä mainioimpia sellasia. Crysis 2:ssa sentään on yksinpeli joka kestää pidempää kuin 4h, toisin kuin suurimmassa osassa nykyräiskintöjä.
Komppaan tätä tänään.
14.04.2012 klo 23.01
Noi vitun isot pelitalot (Ea ja Activision) pitäisi laittaa pänniin, kunnes opettelevat luomaan jotain missä ei kiillä vain $$$$$$
Poneja? Onneks vähemmistöjä ei kuunnella, vitun köyhät $$$$$$$$$$$
Moderaattori
Rekisteröitynyt 10.04.2007
15.04.2012 klo 02.00
Mikä sitten ei oo putki, jos Crysiskin on? On siis olemassa ainoastaan vapaan maailman GTA:t, Falloutit ja muut, ja sitten toisessa ääripäässä Call of Dutyn putki. Mitään sillä välillä ei siis ole olemassa? Täällä tyypit vinku ekana siitä, että Crysis 2 meni putkeksi, kun Crysis oli vapaampi. Sehän on pelkkä fakta - Crysis oli todellakin vapaampi ympäristöltään. Mikään open world -peli se ei ollut, eikä yrittänytkään olla, mutta Crysis 2:n kaltainen putki se ei ollut. Ja itse asiassa Crysis 2:kaan ei ole kovinkaan paha putki, jos vertaa pahempiin tapauksiin. Crysis 2:ssa oli sentään myös sellasia pienempiä alueita, joissa oli useita vaihtoehtoisia reittejä päästää viholliset päiviltään, kunnes liikuttiin putkessa seuraavalle alueelle. Ero ykköseen on silti mittava.
Mielenkiintoisinta on mielestäni se, että Crysis ykkösen aikoihin peliä haukuttiin pelkäksi teknologiademoksi ja se oli aivan paska kaikilta osin. Nyt kun Crysis 2:n on tullu ja kolmosta suunnitellaan ykkönen onkin yllättäen aivan älyttömän hyvä räiskintäpeli ja Crysis 2:n pelkkää konsolipaskaa.
Putkiräiskinnöissä ei ole oikein muuta vikaa kuin se, että jos sitä toimintaa rajoitettaan erittäin keinotekoisesti ja uskottavuutta rikkovasti(esim. atomipommin kestävät ikkunat jne.). Sama vika voi olla, ja usein onkin, myös avoimemmissa peleissä. Näitten pelien uudelleenpeluuarvo saattaa myös olla vähän kyseenalainen.
15.04.2012 klo 10.13
15.04.2012 klo 15.54
Noi vitun isot pelitalot (Ea ja Activision) pitäisi laittaa pänniin, kunnes opettelevat luomaan jotain missä ei kiillä vain $$$$$$
Poneja? Onneks vähemmistöjä ei kuunnella, vitun köyhät $$$$$$$$$$$
ditto.
15.04.2012 klo 17.26
15.04.2012 klo 17.33
Rekisteröitynyt 16.10.2011
15.04.2012 klo 23.23
Pelin avoimuus ei tuo yhtään mitään lisää, jos juoni ei ole jo muuten kunnossa. Toki on hienoa, jos pelintekijät jaksavat nähdä sen parin päivän vaivan ja luoda useamman kuin yhden juonipolun peliinsä - sinänsä harvinaista nykyään. Ei kauheasti löydy kiinnostusta ratsastella pitkin aavikkoa vailla päämäärää, jos juoni muuten kusee.
Kyllähän se Fallout peleissä on vain hyvä asia. Ei niillä mitään mahtavia tarinoita ole, mutta ovat aivan mahtavia pelejä.
16.04.2012 klo 01.23
Se sitten onko avoimuus hyvä vai huono tunnelman kannalta riippuu pelistä. Dead Space on mahtava putkijuoksu mutta Dead Space 2 on ihan paskaa
Kirjoita kommentti