Tuorein sisältö

Sony odottaa viiden miljardin tappioita

10.04.2012 klo 15.03 | Luettu: 31246 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Likimain jokainen peli- ja elektroniikkafirma tuntuu olevan viime talousvuoden osalta pulassa. Mm. Eurogamer kertoo, että Sony odottaa viime tilikaudelta noin viiden miljardin euron tappioita. Osasyy tappioihin on veromuutoksissa, mutta myös Sonyn televisiot ovat käyneet heikosti kaupaksi.

Torstain tiedotustilaisuudelta odotetaan isoja irtisanomisilmoituksia ja Kaz Hirain vakuutteluja paremmasta tulevaisuudesta.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Onko tässä pätkiä Va... Ensimmäinen Lost Pla... >

Keskustelut (44 viestiä)

duckman

10.04.2012 klo 15.34

Hätäkokous tagmanin kerhomajalla kello 18.00. Execta tuo pillimehut.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

10.04.2012 klo 15.40

duckman kirjoitti:
Hätäkokous tagmanin kerhomajalla kello 18.00. Execta tuo pillimehut.
Kiitos päivän nauruista :D Kuitenkin, tämähän oli odotettavissa. Mutta kuten saattaa huomata, ei Sony on ainoa. Nintendokin tehnyt isot tappiot vaikka se Wii myykin.
lainaa
asdasdg

10.04.2012 klo 16.55

kirjoitti:


Pitääpä käydä Alkon kautta hakee shampanjat. Japanin ylivalta tekno-bisneksessä alkaa olemaan ohi.
lainaa
sony4ever

10.04.2012 klo 16.55

Vaikkei pelipuoli ilmeisesti olekaan tappiollinen niin totuus kuitenkin on että kaikki rahat menevät yhteiseen kirstuun. Noin järjetön tappio ei voi olla näkymättä PS4:n kehityskustannuksissa. Pahaa pelkään ettei mitään järisyttävää konsolia (vrt. PS2->PS3:een) ole seuraavaksi tulossa.
lainaa
asdasdg

10.04.2012 klo 16.55

Jahas, kovat on moderoinnit...
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

10.04.2012 klo 17.11

Markkinoille on tullut älyttömästi halvempia telkkareita, jotka kuitenkin vastaavat laadultaan Sonyn tyyriimpiä. Kyllä sen arvaa, miten siinä käy.
lainaa
oh_you_bill

10.04.2012 klo 17.34

Samaan aikaan Micro$oftilla kylvetään rahassa.
lainaa
Jani86

10.04.2012 klo 18.18

Sonyn kannattaisi lopettaa tv valmistus ja myydä se jollekkin esim. kiinalaiselle valmistajalle. Kannattaisi myydä myös pelipuoli vaikka Microsoftille.
lainaa
Genious

10.04.2012 klo 18.24

Jarkko kirjoitti:
Markkinoille on tullut älyttömästi halvempia telkkareita, jotka kuitenkin vastaavat laadultaan Sonyn tyyriimpiä. Kyllä sen arvaa, miten siinä käy.


Sony laskee hintojaan?
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

10.04.2012 klo 18.28

No sony ei ainakaan rahasta vaan ottaa mielummin takkiinsa ;x
Voisi ottaa oppia EA:lta ja Activisionilta miten sitä mania oikein tehdään.

Täällä ollut aikaseminkin uutinen että sony takkiinsa ottaa, kukaan ei meidänkään tuttava piiristä ostanut sonyn laitteita kun mini-hifi järjestelmiä. LG tai samsungin TV:t jyrää täällä päin.

Mutta eikö se nykyisin playstation puoli tuota voittoa?
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

10.04.2012 klo 18.40

Betrunken kirjoitti:
No sony ei ainakaan rahasta vaan ottaa mielummin takkiinsa ;x
Voisi ottaa oppia EA:lta ja Activisionilta miten sitä mania oikein tehdään.

Täällä ollut aikaseminkin uutinen että sony takkiinsa ottaa, kukaan ei meidänkään tuttava piiristä ostanut sonyn laitteita kun mini-hifi järjestelmiä. LG tai samsungin TV:t jyrää täällä päin.

Mutta eikö se nykyisin playstation puoli tuota voittoa?


Kyllähän se nykyään tuo voittoa, peli8puoli on oikeastaan ainoa joka kukoistaa edes jotenkin.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

10.04.2012 klo 18.52

duckman kirjoitti:
Hätäkokous tagmanin kerhomajalla kello 18.00. Execta tuo pillimehut.

Ei tässä hätäkokouksia tarvita. Homma on hoidossa ja luotto Hiraihin kova. Eikun kohti uutta nousua.
lainaa
yritysJohtaja

10.04.2012 klo 19.47

Ison firman kärsii tehdä isoakin tappiota useampia vuosia, sonyllakin on puskuria sen verran että kun hiukan irtisanoo ja yksityistää niin taas porskutellaan, jos ei nyt heti plussalla niin miinusnolla toleranssilla.
lainaa
sonyFAILAAtaas

10.04.2012 klo 19.49

On vain ajan kysymys milloin PSN muuttuu maksulliseksi.
lainaa
Nauroin

10.04.2012 klo 19.56

Betrunken kirjoitti:
No sony ei ainakaan rahasta vaan ottaa mielummin takkiinsa ;x

Hohhoh, aivan joo...
lainaa
japaninNokia

10.04.2012 klo 20.01

yritysJohtaja kirjoitti:
Ison firman kärsii tehdä isoakin tappiota useampia vuosia, sonyllakin on puskuria sen verran että kun hiukan irtisanoo ja yksityistää niin taas porskutellaan, jos ei nyt heti plussalla niin miinusnolla toleranssilla.


Paitsi että Sony teki viimeeksi voittoa vuonna 2004. Jotakin tarttis tehdä...
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

10.04.2012 klo 20.40

duckman kirjoitti:
Hätäkokous tagmanin kerhomajalla kello 18.00. Execta tuo pillimehut.


Hahahah, kiitti päivän nauruista.

(Ei, tämä ei ollut sarkasmia.)
lainaa
Jakke83

10.04.2012 klo 21.29

No eipä Sonyllä mitään teekkään kun joka osalaueella muut tekee järkevämpiä tuotteita kuluttajan kannalta kokonaisuudessaan.
lainaa
Hohhoijaa

10.04.2012 klo 21.38

japaninNokia kirjoitti:
yritysJohtaja kirjoitti:
Ison firman kärsii tehdä isoakin tappiota useampia vuosia, sonyllakin on puskuria sen verran että kun hiukan irtisanoo ja yksityistää niin taas porskutellaan, jos ei nyt heti plussalla niin miinusnolla toleranssilla.


Paitsi että Sony teki viimeeksi voittoa vuonna 2004. Jotakin tarttis tehdä...


Ei pidä paikkaansa, mistä noin olet kuullut? 2009 oli ensimmäinen vuosi, jolloin Sony ei tehnyt voittoa.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

10.04.2012 klo 23.58

Yll'tys sinänsä, että jatkavat koko japanin elektroniikka teollisuus on laskussa kun korealaiset ja muut merkit nousevat ohi havemmilla hinnoillaa ja laadukkaammilla tuotteillaan
lainaa
jees

11.04.2012 klo 00.11

Sonylla ehkä vähän sitä ongelmaa, että tuotteet tuppaavat olemaan keskikastia. Telkkarit, puhelimet, läppärit jne ihan ok tavaraa, muttei niin kamalasti joukosta erotu.

Pelipuolella Sony tosin tekee loistavaa tavaraa. Tehoiltaan PS3 ja Vita ovat (kilpailujoihin verrattuna) kovaa tasoa ja Sonylla on kanssa aika monta huipputiimiä tekemässä yksinoikeuksia.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

11.04.2012 klo 01.20

jees kirjoitti:
Sonylla ehkä vähän sitä ongelmaa, että tuotteet tuppaavat olemaan keskikastia. Telkkarit, puhelimet, läppärit jne ihan ok tavaraa, muttei niin kamalasti joukosta erotu.

Pelipuolella Sony tosin tekee loistavaa tavaraa. Tehoiltaan PS3 ja Vita ovat (kilpailujoihin verrattuna) kovaa tasoa ja Sonylla on kanssa aika monta huipputiimiä tekemässä yksinoikeuksia.
sinäsä sääli, että softa puoli on täysin perseestä ainakin PS3, kun vertaa kilpailijoihin
lainaa
joppedi

11.04.2012 klo 02.23

Hohhoijaa kirjoitti:
japaninNokia kirjoitti:
yritysJohtaja kirjoitti:
Ison firman kärsii tehdä isoakin tappiota useampia vuosia, sonyllakin on puskuria sen verran että kun hiukan irtisanoo ja yksityistää niin taas porskutellaan, jos ei nyt heti plussalla niin miinusnolla toleranssilla.


Paitsi että Sony teki viimeeksi voittoa vuonna 2004. Jotakin tarttis tehdä...


Ei pidä paikkaansa, mistä noin olet kuullut? 2009 oli ensimmäinen vuosi, jolloin Sony ei tehnyt voittoa.


Ehkä kyse oli viihde/peliosastosta.
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

11.04.2012 klo 02.56

Talmunen kirjoitti:
Yll'tys sinänsä, että jatkavat koko japanin elektroniikka teollisuus on laskussa kun korealaiset ja muut merkit nousevat ohi havemmilla hinnoillaa ja laadukkaammilla tuotteillaan

OT:
Tuosta korea vs japani jutusta tulikin mieleen että kun aikoinaan 50-60 luvulla europpalaiset naureskeli japanin autoteolisuudelle ja sitten kuinka sattuikaan niin japanilaiset autot alkoi menestymää jotain vuosikymmeniä myöhemmin ja söivät lännessä europpalaisten markkinaosuutta.
Tänä vuosikymmenellä taas korealaiset autot ovat tekemässä samaa japanilaisille automerkeille.
Amerikkalainen autoteolisuus taas yrittää välttyä konkalta parhaan mukaan vaikka olivatkin 30-40v sitten cool juttu.

Tässä siis oli vain puhe siitä laatu vs hinta jutusta niin korealaiset alkavat pikkuhiljaa nostamaan päätänsä joka asiassa.

Eli jonkun vuosikymmenen päästä voitaisi tavata korealainen konsolin valmistaja ownaamassa sonya, nipaa ja xboxia?
lainaa
RRR

11.04.2012 klo 07.11

Betrunken kirjoitti:
No sony ei ainakaan rahasta vaan ottaa mielummin takkiinsa ;x
Voisi ottaa oppia EA:lta ja Activisionilta miten sitä mania oikein tehdään.

Täällä ollut aikaseminkin uutinen että sony takkiinsa ottaa, kukaan ei meidänkään tuttava piiristä ostanut sonyn laitteita kun mini-hifi järjestelmiä. LG tai samsungin TV:t jyrää täällä päin.

Mutta eikö se nykyisin playstation puoli tuota voittoa?


Sonyn muista divisioonista imuroitiin rahat, jotta pelipuoli ei olisi kaatunut PS3:n alkuvuosina. Ehkä pelipuolen olisi nyt aika kiittää ja kantaa muut Sonyn divisioonat. Voi olla, että kun muiden osastojen voitot siirreettiin PS:n tukemiseen, koko Sony on nyt tässä tilassa. Alan uskomaan siihen, että PS3 on merkittävä konsoli.
lainaa
hide

Moderaattori

Rekisteröitynyt 16.04.2007

11.04.2012 klo 11.36

Näyttää kyllä pahalta Sonyn talous, mutta uskon, että Hirai saa pulkan käännettyä vielä. Spekulaatiot 10k ihmisen irtisanomisesta on aika karua luettavaa, mutta tuskinpa moista päätöstä tehtäisiin kevyin perustein.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.04.2012 klo 11.57

Betrunken kirjoitti:
No sony ei ainakaan rahasta vaan ottaa mielummin takkiinsa ;x
Voisi ottaa oppia EA:lta ja Activisionilta miten sitä mania oikein tehdään.

Niiltä kannattaa viimiseksi ottaa mallia. Nytkin Activision on potkimassa ulos 600 työntekijää. Nuo kaksi firmaa on paisunut liian suuriksi ja ne on käytännössä riippuvaisia useista hittipeleistä per vuosi. Kun tulee hiljaisempi kausi, niin tulos kääntyy herkästi miinukselle, joka johtaa säästötoimiin ja ihmisten potkimiseen ulos.

RRR kirjoitti:

Sonyn muista divisioonista imuroitiin rahat, jotta pelipuoli ei olisi kaatunut PS3:n alkuvuosina. Ehkä pelipuolen olisi nyt aika kiittää ja kantaa muut Sonyn divisioonat. Voi olla, että kun muiden osastojen voitot siirreettiin PS:n tukemiseen, koko Sony on nyt tässä tilassa. Alan uskomaan siihen, että PS3 on merkittävä konsoli.

Ei pelipuoli vaikuta tippaakaan muiden divisioonien budjetteihin. Homma ei vaan ole toiminut tehokkaasti tappiota tahkoavissa divisioonissa.

Sonylla on esim- TV-puolella ollut hyviä tuotteita ja ideoita, mutta välillä toteutus on tuntunut jääneen puolitiehen ja hinnat ei ole ollut tarpeeksi kilpailukykyisiä.
lainaa
RRR

11.04.2012 klo 12.01

tagman kirjoitti:
Betrunken kirjoitti:
No sony ei ainakaan rahasta vaan ottaa mielummin takkiinsa ;x
Voisi ottaa oppia EA:lta ja Activisionilta miten sitä mania oikein tehdään.

Niiltä kannattaa viimiseksi ottaa mallia. Nytkin Activision on potkimassa ulos 600 työntekijää. Nuo kaksi firmaa on paisunut liian suuriksi ja ne on käytännössä riippuvaisia useista hittipeleistä per vuosi. Kun tulee hiljaisempi kausi, niin tulos kääntyy herkästi miinukselle, joka johtaa säästötoimiin ja ihmisten potkimiseen ulos.

RRR kirjoitti:

Sonyn muista divisioonista imuroitiin rahat, jotta pelipuoli ei olisi kaatunut PS3:n alkuvuosina. Ehkä pelipuolen olisi nyt aika kiittää ja kantaa muut Sonyn divisioonat. Voi olla, että kun muiden osastojen voitot siirreettiin PS:n tukemiseen, koko Sony on nyt tässä tilassa. Alan uskomaan siihen, että PS3 on merkittävä konsoli.

Ei pelipuoli vaikuta tippaakaan muiden divisioonien budjetteihin. Homma ei vaan ole toiminut tehokkaasti tappiota tahkoavissa divisioonissa.

Sonylla on esim- TV-puolella ollut hyviä tuotteita ja ideoita, mutta välillä toteutus on tuntunut jääneen puolitiehen ja hinnat ei ole ollut tarpeeksi kilpailukykyisiä.


Ei tietenkään vaikuttanut tippaakaan. Mikään ei Sonyn sisällä vaikuta mihinkään. Muutenkin kaikki mitä sä komppaat ja kehut vievät vain Sonyn jyrkempään alamäkeen.

Fakta on se, että Sonyn johtokunta kävi verisiä vääntöjä kun päätettiin tukea Playstation brandia muiden divisioonien kustannuksella.
lainaa
jees

11.04.2012 klo 12.21

Talmunen kirjoitti:
jees kirjoitti:
Sonylla ehkä vähän sitä ongelmaa, että tuotteet tuppaavat olemaan keskikastia. Telkkarit, puhelimet, läppärit jne ihan ok tavaraa, muttei niin kamalasti joukosta erotu.

Pelipuolella Sony tosin tekee loistavaa tavaraa. Tehoiltaan PS3 ja Vita ovat (kilpailujoihin verrattuna) kovaa tasoa ja Sonylla on kanssa aika monta huipputiimiä tekemässä yksinoikeuksia.
sinäsä sääli, että softa puoli on täysin perseestä ainakin PS3, kun vertaa kilpailijoihin


Niinnoh.. Jos käyttöjärjestelmistä puhutaan, niin ei PS3/Vita kyllä Wiille/3DS:lle kamalasti häviä. Boksin kohdalla Live on ehkä PSN:ää käytännöllisempi, mutta toisaalta taas maksullinen.. Oli miten oli, niin ei PS3:n softapuoli kyllä omasta mielestä "täysin perseellään" ole.
lainaa
Pakkorako

11.04.2012 klo 12.58

hide kirjoitti:
Näyttää kyllä pahalta Sonyn talous, mutta uskon, että Hirai saa pulkan käännettyä vielä. Spekulaatiot 10k ihmisen irtisanomisesta on aika karua luettavaa, mutta tuskinpa moista päätöstä tehtäisiin kevyin perustein.


Ei kevyin perustein, vaan pakon edessä. Eikä tämä ole edes ensimmäinen irtisanomiskierros.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.04.2012 klo 14.35

RRR kirjoitti:

Ei tietenkään vaikuttanut tippaakaan. Mikään ei Sonyn sisällä vaikuta mihinkään. Muutenkin kaikki mitä sä komppaat ja kehut vievät vain Sonyn jyrkempään alamäkeen.

Fakta on se, että Sonyn johtokunta kävi verisiä vääntöjä kun päätettiin tukea Playstation brandia muiden divisioonien kustannuksella.

Ei homma vaan toimi niin. Pelipuoli kuuluu Sony Networked Products and Services divisiooniin, jonka sisällä panostusta olisi voitu lisätä pleikkari puoleen. Samaan divisiooniin kuuluvien läppäri ja televisiopuolella ei tehty selviä muutoksia tai leikkauksia PS3:n julkaisun jälkeen, jotenka väitteesi ei pidä paikkansa.

jees kirjoitti:
Talmunen kirjoitti:
sinäsä sääli, että softa puoli on täysin perseestä ainakin PS3, kun vertaa kilpailijoihin


Niinnoh.. Jos käyttöjärjestelmistä puhutaan, niin ei PS3/Vita kyllä Wiille/3DS:lle kamalasti häviä. Boksin kohdalla Live on ehkä PSN:ää käytännöllisempi, mutta toisaalta taas maksullinen.. Oli miten oli, niin ei PS3:n softapuoli kyllä omasta mielestä "täysin perseellään" ole.

Talmunen nyt haukkuu aina. XO:n käyttiksestä ei juuri ole kokemusta, joten siitä en sano juuta tai jaata. PS3:n käyttis on toimiva ja sujuva käyttää. Wiin käyttis taas on melko karmeaa tuubaa. Osa ominaisuuksista saa etsimällä etsiä, verkkoa käyttävät sovellukset käynnistyy sairaan hitaasti, taustalla junnaa hissimusiikki ja valikoissa on turhia täytesivuja.
lainaa
persnettopulju

11.04.2012 klo 15.57

Ehkä Sonyn kannattaisi vetäytyä osaamisensa ydinalueille (transistoriradiot ja kasettinauhurit) ja jättää konsoli- ja pelibisnekset niille jotka sen hallitsevat.
lainaa
RRR

11.04.2012 klo 16.45

"Ei homma vaan toimi niin. Pelipuoli kuuluu Sony Networked Products and Services divisiooniin, jonka sisällä panostusta olisi voitu lisätä pleikkari puoleen. Samaan divisiooniin kuuluvien läppäri ja televisiopuolella ei tehty selviä muutoksia tai leikkauksia PS3:n julkaisun jälkeen, jotenka väitteesi ei pidä paikkansa."

Se on ihan sama kyllä mitä sinä väität. Sellaisessa hypoteettisessa tilanteessa jossa Sony kaatuisi, olisit ensimmäisenä kehumassa miten hienosti ja oikein Sony kaatui.

On täysin normaalia, että tuetaan yrityksen voittoa tekevillä osilla tappiota tekeviä. Mä en ymmärrä missä maailmassa sä elät. Ei MS:ltä olisi tullut koskaan Xboxin jälkeen XO:ta, eikä PS3:n jälkeen PS4:ää ilman tätä rutiinia.



lainaa
konkurssipulju

11.04.2012 klo 19.15

Jos koko konserni tekee 5 miljardin tappiot, niin siitä voi vetää johtopäätöksen että voittoa tekeviä osastoja ei juurikaan ole ja jos onkin, ne voitot eivät kata tappioita alkuunkaan.

lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

11.04.2012 klo 20.04

RRR kirjoitti:
"Ei homma vaan toimi niin. Pelipuoli kuuluu Sony Networked Products and Services divisiooniin, jonka sisällä panostusta olisi voitu lisätä pleikkari puoleen. Samaan divisiooniin kuuluvien läppäri ja televisiopuolella ei tehty selviä muutoksia tai leikkauksia PS3:n julkaisun jälkeen, jotenka väitteesi ei pidä paikkansa."

Se on ihan sama kyllä mitä sinä väität. Sellaisessa hypoteettisessa tilanteessa jossa Sony kaatuisi, olisit ensimmäisenä kehumassa miten hienosti ja oikein Sony kaatui.

On täysin normaalia, että tuetaan yrityksen voittoa tekevillä osilla tappiota tekeviä. Mä en ymmärrä missä maailmassa sä elät. Ei MS:ltä olisi tullut koskaan Xboxin jälkeen XO:ta, eikä PS3:n jälkeen PS4:ää ilman tätä rutiinia.


En ole itsekkään asiantuntija, mutta eikös se kuitenkin mene niin, että rahat otetaan firman varannosta ja jos sitä ei ole, niin sitten otetaan lainaa. Sonyn kokoisilla suurilla firmoilla on suuret varannot. Ei muiden osastojen budjetteja aleta sen takia laskemaan, erityisesti jos osasto tuottaa voittoa.
lainaa
sfafsa

12.04.2012 klo 00.02

Jani86 kirjoitti:
Sonyn kannattaisi lopettaa tv valmistus ja myydä se jollekkin esim. kiinalaiselle valmistajalle. Kannattaisi myydä myös pelipuoli vaikka Microsoftille.


Ja antaa konsolipelaamisen kuolla? Ei kiitos. Sony on ainoa oikea. Nintendo huhkii paska Wiinsä kanssa ja Mikkisoftan ei olisi kannattanut mukaan edes tunkea. Jotku vielä tukee sitä kuraa ostamalla Shit Boxin.

Eikä tuo ole mitenkään valtava tappio Sonylle joten en ymmärrä PS4:n kehitykseen vaikutusta
lainaa
Floppi3

12.04.2012 klo 02.37

Playstation brandi on vain varjo siitä mitä se oli 10-12 vuotta sitten ja markkinaosuuskin on kutistunut alle kolmannekseen siitä mitä se PS2:n parhaimpina aikoina oli. Eikö olisi aika kuopata koko persnettoa tuottava Playstation-brändi ja jättää hommat paremmin osaaville.
lainaa
RRR

12.04.2012 klo 09.41

tagman kirjoitti:
RRR kirjoitti:
"Ei homma vaan toimi niin. Pelipuoli kuuluu Sony Networked Products and Services divisiooniin, jonka sisällä panostusta olisi voitu lisätä pleikkari puoleen. Samaan divisiooniin kuuluvien läppäri ja televisiopuolella ei tehty selviä muutoksia tai leikkauksia PS3:n julkaisun jälkeen, jotenka väitteesi ei pidä paikkansa."

Se on ihan sama kyllä mitä sinä väität. Sellaisessa hypoteettisessa tilanteessa jossa Sony kaatuisi, olisit ensimmäisenä kehumassa miten hienosti ja oikein Sony kaatui.

On täysin normaalia, että tuetaan yrityksen voittoa tekevillä osilla tappiota tekeviä. Mä en ymmärrä missä maailmassa sä elät. Ei MS:ltä olisi tullut koskaan Xboxin jälkeen XO:ta, eikä PS3:n jälkeen PS4:ää ilman tätä rutiinia.


En ole itsekkään asiantuntija, mutta eikös se kuitenkin mene niin, että rahat otetaan firman varannosta ja jos sitä ei ole, niin sitten otetaan lainaa. Sonyn kokoisilla suurilla firmoilla on suuret varannot. Ei muiden osastojen budjetteja aleta sen takia laskemaan, erityisesti jos osasto tuottaa voittoa.


Tietty. On kuitenkin tiedossa, että Kutaragi hassasi PS2 tuotot pääosin PS3:n julkaisuun mennessä. Kannattaa muistaa minkälaisista summista puhutaan kun tehdään tätä kauppaa. Jos valmistajan täytyy saada vaikka 7 miljoonaa konsolia julkaisuun, ja se maksaa esim 500 eur per konsoli valmistajalle niin summat ovat valtavia.
Ja Sony ei ole ottanut lainaa lähellekään sitä määrää mitä Playstation on heille maksanut, joten on selvä että rahaa otetaan yhteisestä kassasta. MS:llä ei ole ongelmia asian kanssa, mutta Sonyn on otettava Nintendon linja sen sijaan että yrittävät kampittaa MS:ää heidän rahoitustyylillä.
Oletan Sonyn kassan olevan käytännössä tyhjä tämän tuloksen jälkeen. Ikävää tässä on se, ettei noista luvuista nousta plussalle välttämättä enää.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

12.04.2012 klo 13.12

Floppi3 kirjoitti:
Playstation brandi on vain varjo siitä mitä se oli 10-12 vuotta sitten ja markkinaosuuskin on kutistunut alle kolmannekseen siitä mitä se PS2:n parhaimpina aikoina oli. Eikö olisi aika kuopata koko persnettoa tuottava Playstation-brändi ja jättää hommat paremmin osaaville.

Samoin kun Nintendonkin olisi kannattanut pistää pillit pussiin SNES:in jälkeen kun pleikkari valloitti markkinat?
Muokannut: tagman 12.04.2012 klo 13.13 lainaa
Jasu

12.04.2012 klo 13.33

Kakka konsoli on vaan kakka konsoli. Ei sille mahda mitään. Go xbox!
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

12.04.2012 klo 17.05

Jasu kirjoitti:
Kakka konsoli on vaan kakka konsoli. Ei sille mahda mitään. Go xbox!
Konsolipuoli on Sonyn ainoa puoli joka oikeasti tuottaa rahaa. TV-puolella sitä rahaa menee. Go trolls!
lainaa
lol

12.04.2012 klo 22.49

Jasu kirjoitti:
Kakka konsoli on vaan kakka konsoli. Ei sille mahda mitään. Go xbox!



Jos idiootti omistat romulootan, älä sano mitään
lainaa
lulz

13.04.2012 klo 20.02

lol kirjoitti:
Jasu kirjoitti:
Kakka konsoli on vaan kakka konsoli. Ei sille mahda mitään. Go xbox!

Jos idiootti omistat romulootan, älä sano mitään

Kai olet jo lahjoittanut Hiraille viikkorahasi jotta natsi-sony ei kaatuisi? :D
lainaa
sean

14.04.2012 klo 22.51

Konsoli puolella Sonyn kulta aikaa oli PS1 ja PS2 aika kausi.Pentuna muistan kun PS1 julkaistiin paljon hyviä pelejä muutenkin peli tarjonta hakkasi mennen tullen N64 vaikka Golden Eye,Rogue Squandron ja Shadow of Empire ei julkaistukaan pleikalle mistä kaveri jolla oli N64 jaksoi aina muistuttaa.PS2 tuli kans paljon hyvää tavaraa esim GTA3 mutta PS3 ei vakuuttanut sen takia päädyin 360 koska sille on julkaistu paljon parempia pelejä ainoa miinus tulee blue rayn puuttumisesta.

Viiden miljardin tappiot eivät voi olle näkymättä PS4 kehityksessä tuskin Sony välttämättä konkkaan menee mutta Sonyn kannattaisi rauhassa kehittää PS4 antaa Nintendon ja Microsoftin julkaista uudet konsolinsa ensin koska jos PS4 on taas joku pelkkä päivitys PS3 niin ei kiitos ja jos rahat eivät riitä kunnon konsolin kehitykseen niin sitten kannattaa lopettaa koko konsolipuoli ettei käy niin kuin Segalle 90 luvulle.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi joulukisat 2024
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova