Ubisoft suosittelee: PC:nkin Assassin's Creed 3:een peliohjain
Gamespot kertoo Ubisoftin luovan johtajan Alex Hutchinsonin suosittelevan näppäimistön hylkäämistä Assassin's Creed III:n PC-versiota pelattaessa.
"Tuemme ehdottomasti PC:tä, rakastamme PC:itä, mutta luulenpa, että siinä PC:ssä tarvitsee olla peliohjain. En usko että panostamme hurjasti hiiri/näppäimistö -ohjaukseen. Jos haluat pelata PC:llä ja haluat pelata Assassin's Creedia, sinulla on oltava ohjain."
Keskustelut (55 viestiä)
Rekisteröitynyt 15.09.2008
29.03.2012 klo 11.28
Rekisteröitynyt 24.02.2011
29.03.2012 klo 11.35
AC 1 ja AC 2 toimivat ainakin ihan hyvin hiiri + näppis yhdistelmällä, joten miksi vaihtaa linjausta tässä vaiheessa? Budjetista se ei ainakaan ole kiinni.
Rekisteröitynyt 20.12.2010
29.03.2012 klo 11.37
29.03.2012 klo 11.42
Rekisteröitynyt 28.12.2007
29.03.2012 klo 11.42
Rekisteröitynyt 27.05.2007
29.03.2012 klo 11.45
Rekisteröitynyt 20.02.2010
29.03.2012 klo 11.55
Itse olen konsolipelaaja ja satunaisesti pelaan pc:llä niin aika hemetin mämmikoura mä olen joidenkin pelien kanssa pelatessa pc:llä.
Tiettyhän nää "isot" pelifirmat ovat niin raha ahneita paskiaisia että tahtovat pitää isoimman yleisön tyytyväisenä.
Tuosta tulikin mieleen että sanokaa yritys kuka tasapuolisesti kohtelee niin konsolipelaaajia kuin pc:een pelaajia?
Rekisteröitynyt 04.01.2011
29.03.2012 klo 12.02
Rekisteröitynyt 28.12.2007
29.03.2012 klo 12.04
Rekisteröitynyt 03.09.2007
29.03.2012 klo 12.11
29.03.2012 klo 12.45
29.03.2012 klo 12.47
Ja vielä ihmettelevät, kun heidän pelejään waretetaan reilusti.
AC 1 ja AC 2 toimivat ainakin ihan hyvin hiiri + näppis yhdistelmällä, joten miksi vaihtaa linjausta tässä vaiheessa? Budjetista se ei ainakaan ole kiinni.
PC-pelaajat keksivät ihan minkä tahansa tekosyyn warettamiselleen.
Teidän takianne PC:lle ei enää tehdä pääsääntöisesti mitään pelejä, koska ne eivät yksinkertaisesti tuota :)
29.03.2012 klo 13.17
Ja vielä ihmettelevät, kun heidän pelejään waretetaan reilusti.
AC 1 ja AC 2 toimivat ainakin ihan hyvin hiiri + näppis yhdistelmällä, joten miksi vaihtaa linjausta tässä vaiheessa? Budjetista se ei ainakaan ole kiinni.
PC-pelaajat keksivät ihan minkä tahansa tekosyyn warettamiselleen.
Teidän takianne PC:lle ei enää tehdä pääsääntöisesti mitään pelejä, koska ne eivät yksinkertaisesti tuota :)
>Skyrim
>Ei tuottanut PC:llä
Valitse toinen.
Hyvät pelit myyvät PC:llä aivan samanlailla kuin konsoleillakin
29.03.2012 klo 13.49
Ja vielä ihmettelevät, kun heidän pelejään waretetaan reilusti.
AC 1 ja AC 2 toimivat ainakin ihan hyvin hiiri + näppis yhdistelmällä, joten miksi vaihtaa linjausta tässä vaiheessa? Budjetista se ei ainakaan ole kiinni.
PC-pelaajat keksivät ihan minkä tahansa tekosyyn warettamiselleen.
Teidän takianne PC:lle ei enää tehdä pääsääntöisesti mitään pelejä, koska ne eivät yksinkertaisesti tuota :)
>Skyrim
>Ei tuottanut PC:llä
Valitse toinen.
Hyvät pelit myyvät PC:llä aivan samanlailla kuin konsoleillakin
Ei pidä paikkaansa, ei todellakaan myydä samoja lukuja pc:llä kuin konsoleilla. Siksi kukaan ei halua tehdä pc-yksinoikeuspelejä.
Rekisteröitynyt 12.01.2011
29.03.2012 klo 13.57
29.03.2012 klo 14.07
29.03.2012 klo 14.19
Rekisteröitynyt 22.03.2012
29.03.2012 klo 14.19
29.03.2012 klo 14.46
29.03.2012 klo 14.57
29.03.2012 klo 15.44
Ihan hyvä, etteivät käytä liikaa aikaa hiiri/näppäimistö-kontrollien hiomiseen. Hankkikaa joku xinput-gamepadi tälläisiä ja esimerkiksi tasoloikkia varten.
Ei autopeleissäkään ole järkeä yrittää tehdä huippuhyvää ohjausta näppäimistölle, koska ilman analogista kaasua, jarrua ja kääntymistä ohjaus on joka tapauksessa suolesta.
- PC pelaaja
29.03.2012 klo 15.45
29.03.2012 klo 15.48
Sonyn Dualshockin saa USB:n kanssa PC:lle kiinni, ilmaiseksi ja todennäköisesti saa X360n ohjaimen mutta siitä ei ole itellä kokemuksia. Hintaahan tuollaiseen hullutteluun kertyy se 30 euroa jos joutuu ihan ostamaan ohjaimen kaupasta, erotus jonka saa korvattua esim. yhden PC vs. PS3 -pelin hinnalla.
29.03.2012 klo 16.32
29.03.2012 klo 16.46
Kyse ei ole rahasta (Nimimerkillä GTX 680 näyttistä odotteleva henkilö) vaan periaatteesta. Jos peli julkaistaan jollekin alustalle niin sen on oltava pelattavissa sen alustan pääsääntöisellä ohjaimella/ohjausmetodilla. Piste. Jos peli tukee myös muita ohjaimia niin hienoa, se on aina plussaa, mutta pelintekijät eivät voi eikä saa olettaa sen varaan että kaikilta muita ohjaimia löytyy.
Itseasiassa jos paketissa ei ole isolla merkitty että peli vaatii ohjaimen että on pelattavissa niin tuo on käsittääkseni jo kuluttajasuojalain vastaista toimintaa.
Ei siinä että tuo minua hetkauttaisi, en ole ubisoftia tukenut rahoillani sen jälkeen kun ne tuon DRM paskan pistivät peleihinsä.
29.03.2012 klo 18.00
Te tuon paskan puolustajat, miettikäähän nyt vähän. Mitä olisitte mieltä siitä että konsolipuolella teidän täytyisi ostaa erillinen ohjain sen takia koska peli ei ole kunnolla pelattavissa konsolinne pädillä, sen vuoksi koska pelintekijät eivät viitsi panostaa peliin?
Kyse ei ole rahasta (Nimimerkillä GTX 680 näyttistä odotteleva henkilö) vaan periaatteesta. Jos peli julkaistaan jollekin alustalle niin sen on oltava pelattavissa sen alustan pääsääntöisellä ohjaimella/ohjausmetodilla. Piste. Jos peli tukee myös muita ohjaimia niin hienoa, se on aina plussaa, mutta pelintekijät eivät voi eikä saa olettaa sen varaan että kaikilta muita ohjaimia löytyy.
Itseasiassa jos paketissa ei ole isolla merkitty että peli vaatii ohjaimen että on pelattavissa niin tuo on käsittääkseni jo kuluttajasuojalain vastaista toimintaa.
Mikä tekee PAD-ohjaimesta konsoliohjaimen? Se, että PC:t yleensä myydään ilman tuollaista ohjainta? On sekin periaatteesta kiinni, että haluaisin tulostaa kuvia, mutta tulostimen ostaminen on periaatteesta kiinni joten en tue sellaisia. Ohjelmoijien pitäisi ottaa huomioon tuollainen.
Rekisteröitynyt 24.02.2011
29.03.2012 klo 18.10
Ja vielä ihmettelevät, kun heidän pelejään waretetaan reilusti.
AC 1 ja AC 2 toimivat ainakin ihan hyvin hiiri + näppis yhdistelmällä, joten miksi vaihtaa linjausta tässä vaiheessa? Budjetista se ei ainakaan ole kiinni.
PC-pelaajat keksivät ihan minkä tahansa tekosyyn warettamiselleen.
Teidän takianne PC:lle ei enää tehdä pääsääntöisesti mitään pelejä, koska ne eivät yksinkertaisesti tuota :)
>Skyrim
>Ei tuottanut PC:llä
Valitse toinen.
Hyvät pelit myyvät PC:llä aivan samanlailla kuin konsoleillakin
Ei pidä paikkaansa, ei todellakaan myydä samoja lukuja pc:llä kuin konsoleilla. Siksi kukaan ei halua tehdä pc-yksinoikeuspelejä.
Vastaukset järjestyksessä:
1) En ole warettanut yhtäkään peliä, vaikka moni muu niin tekeekin. Pelien warettamiseen vaikuttaa pelin imago, hyvää pc-peliä waretetaan vähemmän.
2) Totta, hyvät pc-pelit / hyvin tehdyt käännökset myyvät alustasta riippumatta.
3) Skyrimin Steam-myynneistä ei ole lukuja. Ne varmasti muuttaisivat noiden lukujen suhteita huomattavasti. Lisäksi Steamista ostetun pelin hinnasta 70% menee suoraan peliyhtiölle / kehittäjille yms, eli pienemmätkin myyntiluvut voivat tuottaa suuremman rahavirran pelitalolle.
Lopuksi vielä huomio hyvän pc-käännöksen kannattavuudesta: Alan Wake. Hyvin tehty käännös ja käännöskulut tulivatkin parissa päivässä takaisin. Eikö muka kannattavaa?
Tietenkin, jos käännöksen tekee huonosti (kuten uutisen lausunnost enteilevät) ja kaupanpäällisinä kusee homman omalla huonosti toimivalla DRM-sonnalla, ei piratismilukuja tarvitse ihmetellä. Keskisormen kohotukseen on turha odottaa hymyä vastaukseksi.
29.03.2012 klo 18.12
Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että h+n jätetään huomiomatta.
Assassin Creedin kaltaisissa peleissä hiiri+näppis toimii hyvin. Samaa voi sanoa kaikista peleistä joissa liikutaan kolmiulotteisissa ympäristöissä ja katsellaa paljon ympärille. Hiirellä ja näppiksellä tämä on paljon luonnollisempaa ja helpompaa.
Padilla pelaaminen on vähän kuin joutuisi menemään rullatuolilla joka paikkaan. Mieluummin kävelen sinne omilla jaloillani.
29.03.2012 klo 18.16
Te tuon paskan puolustajat, miettikäähän nyt vähän. Mitä olisitte mieltä siitä että konsolipuolella teidän täytyisi ostaa erillinen ohjain sen takia koska peli ei ole kunnolla pelattavissa konsolinne pädillä, sen vuoksi koska pelintekijät eivät viitsi panostaa peliin?
Kyse ei ole rahasta (Nimimerkillä GTX 680 näyttistä odotteleva henkilö) vaan periaatteesta. Jos peli julkaistaan jollekin alustalle niin sen on oltava pelattavissa sen alustan pääsääntöisellä ohjaimella/ohjausmetodilla. Piste. Jos peli tukee myös muita ohjaimia niin hienoa, se on aina plussaa, mutta pelintekijät eivät voi eikä saa olettaa sen varaan että kaikilta muita ohjaimia löytyy.
Itseasiassa jos paketissa ei ole isolla merkitty että peli vaatii ohjaimen että on pelattavissa niin tuo on käsittääkseni jo kuluttajasuojalain vastaista toimintaa.
Mikä tekee PAD-ohjaimesta konsoliohjaimen? Se, että PC:t yleensä myydään ilman tuollaista ohjainta? On sekin periaatteesta kiinni, että haluaisin tulostaa kuvia, mutta tulostimen ostaminen on periaatteesta kiinni joten en tue sellaisia. Ohjelmoijien pitäisi ottaa huomioon tuollainen.
Niin? Et sinä pädillä PC:tä käytä. Ja tuo tulostinvertaus.. Mitä sinä olet oikein vetänyt? Minäkin haluan sellaisia nappeja että tuo kuulostaa millään tavalla järkevältä.
29.03.2012 klo 20.40
Itseasiassa jos paketissa ei ole isolla merkitty että peli vaatii ohjaimen että on pelattavissa niin tuo on käsittääkseni jo kuluttajasuojalain vastaista toimintaa.
Arvaas vaatiiko se? No vittu ei, mikä käy kyllä selväksi jos idiootit lukisivat uutisen. Kylläpäs kyynelposket tekevät kärpäsestä härkäsen. Kyllä minäkin tätä mielummin padilla pelaan (kuten jokaista aiempaa osaa) kuin näppiksellä ja hiirellä.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
29.03.2012 klo 21.07
Te tuon paskan puolustajat, miettikäähän nyt vähän. Mitä olisitte mieltä siitä että konsolipuolella teidän täytyisi ostaa erillinen ohjain sen takia koska peli ei ole kunnolla pelattavissa konsolinne pädillä, sen vuoksi koska pelintekijät eivät viitsi panostaa peliin?
Kyse ei ole rahasta (Nimimerkillä GTX 680 näyttistä odotteleva henkilö) vaan periaatteesta. Jos peli julkaistaan jollekin alustalle niin sen on oltava pelattavissa sen alustan pääsääntöisellä ohjaimella/ohjausmetodilla. Piste. Jos peli tukee myös muita ohjaimia niin hienoa, se on aina plussaa, mutta pelintekijät eivät voi eikä saa olettaa sen varaan että kaikilta muita ohjaimia löytyy.
Itseasiassa jos paketissa ei ole isolla merkitty että peli vaatii ohjaimen että on pelattavissa niin tuo on käsittääkseni jo kuluttajasuojalain vastaista toimintaa.
Mikä tekee PAD-ohjaimesta konsoliohjaimen? Se, että PC:t yleensä myydään ilman tuollaista ohjainta? On sekin periaatteesta kiinni, että haluaisin tulostaa kuvia, mutta tulostimen ostaminen on periaatteesta kiinni joten en tue sellaisia. Ohjelmoijien pitäisi ottaa huomioon tuollainen.
Niin? Et sinä pädillä PC:tä käytä. Ja tuo tulostinvertaus.. Mitä sinä olet oikein vetänyt? Minäkin haluan sellaisia nappeja että tuo kuulostaa millään tavalla järkevältä.
Tuskin sitä aiempaa systeemiä nyt roskiin heitetään. Sanoivat että: En usko että panostamme hurjasti hiiri/näppäimistö -ohjaukseen
Tästä 2 päätelmää.
1.He eivät USKO, mikään ei siis ole varmaa.
2.He sanoivat panostavansa vähän, eivät hylkäävänsä hiiri+näppis -tukea.
Ja sen lisäksi, kyllähän esim. PC:iden ajosimut (periaatteessa) vaatii ratin, mutta missään ei niin lue. Kukaan ei valita, että ''VITTU TEHKÄÄ HYVÄ OHJAUS NÄPPIKSELLE'', vaan kaikki mukisematta ostavat sen lisälaitteen pelin pelaamiseen.
29.03.2012 klo 21.10
Itseasiassa jos paketissa ei ole isolla merkitty että peli vaatii ohjaimen että on pelattavissa niin tuo on käsittääkseni jo kuluttajasuojalain vastaista toimintaa.
Arvaas vaatiiko se? No vittu ei, mikä käy kyllä selväksi jos idiootit lukisivat uutisen. Kylläpäs kyynelposket tekevät kärpäsestä härkäsen. Kyllä minäkin tätä mielummin padilla pelaan (kuten jokaista aiempaa osaa) kuin näppiksellä ja hiirellä.
Lukaiseppa vielä kerran, pentu. Kirjoitin "..että peli vaatii ohjaimen että on pelattavissa.." viittaan esimerkiksi tähän pykälään:
7 § (29.8.2008/561)
Olennaisten tietojen antamatta jättäminen
Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa jättää antamatta sellaisia asiayhteys huomioon ottaen olennaisia tietoja, jotka kuluttaja tarvitsee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen tekemiseksi ja joiden puuttuminen on omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee päätöksen, jota hän ei olisi riittävin tiedoin tehnyt.
12 § (5.1.1994/16)
Yleinen virhesäännös
Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.
Jos muuta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee:
1) soveltua tarkoitukseen, johon sellaisia tavaroita yleensä käytetään;
5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa.
En nyt jaksa kopioida koko kuluttajasuojalakia tänne mutta tiivistettynä tuolla sanotaan että jos ostat tuotteen Y joka on tarkoitettu tarkoitukseen X, sen on toimittava niin hyvin kuin muiden vastaavien tuotteiden, eikä voida edellyttää että siihen tarvittaisiin lisäpalikka Z jollei siitä erikseen mainita tuotteessa.
"We're definitely supporting PC, we love PC, but I think it'll be PC with a controller," he said. "I don't see us investing hugely in a mouse and keyboard setup. I think if you want to play on PC and you want to play Assassin's Creed, you have a controller."
Ja tuo on tuolta lähteestä, ja tuossa sanotaan että he eivät investoi hiiri ja näppäimistö ohjaukseen, ja heidän mielestä jos pelaat PC:llä ja haluat pelata Ass Ass In's Creediä niin sinulla on pädi.
29.03.2012 klo 21.30
Ja tuo on tuolta lähteestä, ja tuossa sanotaan että he eivät investoi hiiri ja näppäimistö ohjaukseen, ja heidän mielestä jos pelaat PC:llä ja haluat pelata Ass Ass In's Creediä niin sinulla on pädi.
Kerrotko mulle missä sanotaan että padi on pakollinen? Ai ei missään? Ihanko tosi, helvetin kakara? Se että he eivät panosta pc/näppis-komboon ja haluisivat että pc-pelaajatkin pelaisivat pelinsä padilla ei todellakaan tarkoita että he unohtaisivat näppiksen kokonaan vaikka kuinka yrittäisit päteä jollain naurettavalla kuluttajansuojalailla.
29.03.2012 klo 22.16
Niin? Et sinä pädillä PC:tä käytä. Ja tuo tulostinvertaus.. Mitä sinä olet oikein vetänyt? Minäkin haluan sellaisia nappeja että tuo kuulostaa millään tavalla järkevältä.
Kyllä, minä käytän PC pelejä padilla. Miksi ihmeessä sanot etten käytä? Tarkkailetko minua? Mikäs se PC onkaan, pitää ihan nappeja varmaan kokeilla että tajuaa.
PC:llä tarkoitetaan kuitenkin pöytäkoneita, läppäreitä, tabletteja yms yms yms.. Hiiri+näppäimistö on yhtä oleellinen lisä PC:lle kuin tulostin. PC toimii kyllä ilmankin, tietyt toiminnot "vaativat" sellaisen. Kuinka monessa tabletti PC:ssä olet nähnyt hiiren ja näppäimistön tulevan mukana? Ai niin, tuskin teikäläiseltä voi olettaa mitään järkevää kommentointia, kun yrität vetää asian henkilökohtaisuuksiin noilla "nappi" jutuilla. Kertoo kyllä paljon.
Ja tuo maailman lapsellisin kuluttajasuojalain ronkkiminen.. hohhoijaa. Kyllä huomaa, että olet "lainoppinut", et vain tajua mistään mitään. Pitääkö pelipaketissa lukea, että tarvitset toimivan ja tuetun PC:n monitorilla ja windows käyttöjärjestelmällä, sähköä ja vapaata aikaa, jotta voit nauttia peleistä? Ei vai, hitto.. Ja edelleen, miksi PAD-ohjain ei olisi vaadittava PC:n osa, siinä missä hiirikin? PC toimii kuitenkin ilman hiirtä..
Rekisteröitynyt 26.10.2010
29.03.2012 klo 22.42
30.03.2012 klo 00.41
30.03.2012 klo 06.07
Niin? Et sinä pädillä PC:tä käytä. Ja tuo tulostinvertaus.. Mitä sinä olet oikein vetänyt? Minäkin haluan sellaisia nappeja että tuo kuulostaa millään tavalla järkevältä.
Kyllä, minä käytän PC pelejä padilla. Miksi ihmeessä sanot etten käytä? Tarkkailetko minua? Mikäs se PC onkaan, pitää ihan nappeja varmaan kokeilla että tajuaa.
PC:llä tarkoitetaan kuitenkin pöytäkoneita, läppäreitä, tabletteja yms yms yms.. Hiiri+näppäimistö on yhtä oleellinen lisä PC:lle kuin tulostin. PC toimii kyllä ilmankin, tietyt toiminnot "vaativat" sellaisen. Kuinka monessa tabletti PC:ssä olet nähnyt hiiren ja näppäimistön tulevan mukana? Ai niin, tuskin teikäläiseltä voi olettaa mitään järkevää kommentointia, kun yrität vetää asian henkilökohtaisuuksiin noilla "nappi" jutuilla. Kertoo kyllä paljon.
Ja tuo maailman lapsellisin kuluttajasuojalain ronkkiminen.. hohhoijaa. Kyllä huomaa, että olet "lainoppinut", et vain tajua mistään mitään. Pitääkö pelipaketissa lukea, että tarvitset toimivan ja tuetun PC:n monitorilla ja windows käyttöjärjestelmällä, sähköä ja vapaata aikaa, jotta voit nauttia peleistä? Ei vai, hitto.. Ja edelleen, miksi PAD-ohjain ei olisi vaadittava PC:n osa, siinä missä hiirikin? PC toimii kuitenkin ilman hiirtä..
Tabletti ei ole PC. Läppärissä on näppäimistö ja hiiri integroituna. Kerrohan minulle miten sinä käytät PC:tä pädillä? Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää miten ihmeessä sinä liikut työpöydällä, selailet kansioita ja nettiä ja kirjoitat PC:llä pädillä. Ehkä jotain Vistan Media Center editionia voi käyttää pädillä, mutta sillä nyt ei tee muutenkaan mitään.
Tehdään testi, ota pöytäkone jossa on puhdas kovalevy ja lykkää siihen pädi kiinni ja näppäimistö ja hiiri pois, sitten laitat sinne Windows 7 DVD sisään ja sinä näytät minulle miten hiiri ja näppäimistö ei ole pakollisia PC:n käyttämisessä. Niin.
"Pitääkö pelipaketissa lukea, että tarvitset toimivan ja tuetun PC:n monitorilla ja windows käyttöjärjestelmällä, sähköä ja vapaata aikaa, jotta voit nauttia peleistä? Ei vai, hitto.."
Kyllä, pelipaketissa pitää lukea minkä tehoisen PC:n tarvitset vähintään ja mikä on suositus sekä mitä Windows käyttöjärjestelmää peli tukee. Omistatko edes PC:tä? Vähän alkaa vaikuttamaan siltä että et..
Rekisteröitynyt 20.02.2010
30.03.2012 klo 06.46
(eniveis, AC peleissä padit hakkaa hiiri/näppis yhdistelmän 3-2)
Kuitenkin veikkaa että porukat ei ymmärrä mitää eroa on "suositellaan" ja "pakotettaan" jutuilla. Kuitenkin tätäkin peliä pystyy pelaa normisti hiiri/näppäri kombolla niin mikä lienee tässäkin ongelmana, se vai että padi on tässä pelissä parempi?
Ymmärrän kyllä vitutuksen... not
30.03.2012 klo 12.24
Rekisteröitynyt 14.07.2008
30.03.2012 klo 13.59
AC2 oli ihan hyvä ohjaus hiiri/näppäimistö -yhdistelmällä. -_-
30.03.2012 klo 15.14
Alkakaamme konsolitoverit aina vitumoinen ulina päästämään kun fps peli ei olekkaan niin hyvä konsoleilla kun se on pc:llä!
(eniveis, AC peleissä padit hakkaa hiiri/näppis yhdistelmän 3-2)
Kuitenkin veikkaa että porukat ei ymmärrä mitää eroa on "suositellaan" ja "pakotettaan" jutuilla. Kuitenkin tätäkin peliä pystyy pelaa normisti hiiri/näppäri kombolla niin mikä lienee tässäkin ongelmana, se vai että padi on tässä pelissä parempi?
Ymmärrän kyllä vitutuksen... not
"Hei me kyllä tykätään tietenkin siitä teidän pelialustasta mutta me ei millään viitsitä vääntää siihen kunnollisia kontrolleja niin että ostakaa ohjain. Niin ja muuten me ympätään siihen taas sellanen kiva DRM, me ei kyllä olla saatu sitä vieläkään kunnolla toimimaan mutta ei se varmaan haittaa vaikka peli välillä jumittaakin."
Ei siinä en ymmärrä minäkään, koska koko lafka on minulla ollut boikotissa jo pitkään. En voi käsittää minkälainen masokistinen ihminen maksaa tuon firman tuotoksista mitään..
30.03.2012 klo 16.57
En voi käsittää minkälainen masokistinen ihminen maksaa tuon firman tuotoksista mitään..
Sellainen jota resurssien keskitys ei haittaa
Itsehän haluan pelata ACtä ratilla.
30.03.2012 klo 18.29
Tabletti ei ole PC. Läppärissä on näppäimistö ja hiiri integroituna.
Kyllä, pelipaketissa pitää lukea minkä tehoisen PC:n tarvitset vähintään ja mikä on suositus sekä mitä Windows käyttöjärjestelmää peli tukee. Omistatko edes PC:tä? Vähän alkaa vaikuttamaan siltä että et..
PC, aka Personal Computer, general-purpose computer equipped with a microprocessor and designed to run especially commercial software (as a word processor or Internet browser) for an individual user. - Merriam Webster
Ja kyllä, tabletit ovat PC:ita. Vai mitä ne on, konsoleita? Puhelimia? Pesukoneita?
Nyt puhut itse jostain käyttöjärjestelmistä, mitkä ovat PC:lle asennettavia ohjelmia. Vista jne, käyttöjärjestelmä. Nyt puhuttiin PC:stä.
"Tuemme ehdottomasti PC:tä, rakastamme PC:itä, mutta luulenpa, että siinä PC:ssä tarvitsee olla peliohjain."
PC, PC, PC.. Ja kyllä on muuten hiljaisia nuo nykyajan pelit, kun missään pelipaketissa ei sanota, että ne vaativat kaiuttimet että kuulee ääniä. Kuluttajasuojalaki, where art thou!
30.03.2012 klo 19.15
vai meneekö ne sekaisin tablettien aka pillerien kanssa?
30.03.2012 klo 19.38
voisko tabletti olla tabletti
vai meneekö ne sekaisin tablettien aka pillerien kanssa?
Tai pöytätablettien. Varmaan siksi ne onkin tabletti pc:itä.
30.03.2012 klo 19.44
7 § (29.8.2008/561)
Olennaisten tietojen antamatta jättäminen
Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa jättää antamatta sellaisia asiayhteys huomioon ottaen olennaisia tietoja, jotka kuluttaja tarvitsee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen tekemiseksi ja joiden puuttuminen on omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee päätöksen, jota hän ei olisi riittävin tiedoin tehnyt.
12 § (5.1.1994/16)
Yleinen virhesäännös
Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.
Jos muuta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee:
1) soveltua tarkoitukseen, johon sellaisia tavaroita yleensä käytetään;
5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa.
Watch out, we have a lawyer over here!
31.03.2012 klo 07.37
Tabletti ei ole PC. Läppärissä on näppäimistö ja hiiri integroituna.
Kyllä, pelipaketissa pitää lukea minkä tehoisen PC:n tarvitset vähintään ja mikä on suositus sekä mitä Windows käyttöjärjestelmää peli tukee. Omistatko edes PC:tä? Vähän alkaa vaikuttamaan siltä että et..
PC, aka Personal Computer, general-purpose computer equipped with a microprocessor and designed to run especially commercial software (as a word processor or Internet browser) for an individual user. - Merriam Webster
Ja kyllä, tabletit ovat PC:ita. Vai mitä ne on, konsoleita? Puhelimia? Pesukoneita?
Nyt puhut itse jostain käyttöjärjestelmistä, mitkä ovat PC:lle asennettavia ohjelmia. Vista jne, käyttöjärjestelmä. Nyt puhuttiin PC:stä.
"Tuemme ehdottomasti PC:tä, rakastamme PC:itä, mutta luulenpa, että siinä PC:ssä tarvitsee olla peliohjain."
PC, PC, PC.. Ja kyllä on muuten hiljaisia nuo nykyajan pelit, kun missään pelipaketissa ei sanota, että ne vaativat kaiuttimet että kuulee ääniä. Kuluttajasuojalaki, where art thou!
Nyt alkaa mennä diibiksi. Tabletti on tabletti, se ei ole PC. PC:llä käsitetään pöytäkoneet ja läppärit, ei esimerkiksi älypuhelimia (Hauska nimi kun alkaa miettimään kuinka helvetin perseestä ne on) eikä tabletteja.
Käyttöjärjestelmä taas on rajapinta jonka päällä ohjelmat pyörivät, ei ohjelma itsessään. Ajattele sitä vaikka auton rattina. Voit kyllä vaihtaa uuteen sitikkaan mersun ratin jos kiinnitykset sopivat kohdalleen, mutta ei siinä kuitenkaan toimi sitikan näppäimet. Ohjelmat pyörivät rajapinnan päällä, samoin kuin auton ratissa olevat vakionopeuden säätimet sun muut.
Ja kyllä, pelipaketissa mainitaan "tavallaan" että tarvitset kaiuttimet. Siinä mainitaan että mitä kaiutin järjestelmiä peli tukee.
http://www.youtube.com/watch?v=8XaLhZbWUqI Ottakaahan syvä henkäys ja puhukaa joistain asioista joista ymmärrätte jotain. Oikeasti, että käyttöjärjestelmä olisi ohjelma ja tabletti olisi PC? Näin hyviä juttuja ei löydy edes naurunappulasta :D
31.03.2012 klo 07.44
7 § (29.8.2008/561)
Olennaisten tietojen antamatta jättäminen
Markkinoinnissa tai asiakassuhteessa ei saa jättää antamatta sellaisia asiayhteys huomioon ottaen olennaisia tietoja, jotka kuluttaja tarvitsee ostopäätöksen tai muun kulutushyödykkeeseen liittyvän päätöksen tekemiseksi ja joiden puuttuminen on omiaan johtamaan siihen, että kuluttaja tekee päätöksen, jota hän ei olisi riittävin tiedoin tehnyt.
12 § (5.1.1994/16)
Yleinen virhesäännös
Tavaran on lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan vastattava sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.
Jos muuta ei voida katsoa sovitun, tavaran tulee:
1) soveltua tarkoitukseen, johon sellaisia tavaroita yleensä käytetään;
5) kestävyydeltään ja muuten vastata sitä, mitä kuluttajalla yleensä on sellaisen tavaran kaupassa perusteltua aihetta olettaa.
Watch out, we have a lawyer over here!
http://www.youtube.com/watch?v=rWwhIjYBan0 Objection! Not a lawyer but a person who can read!
31.03.2012 klo 10.23
http://www.youtube.com/watch?v=rWwhIjYBan0 Objection! Not a lawyer but a person who can read!
Turha pätijä enemmänkin. Itke sitten kun siihen on aihetta, muuten tollasten lakipykälien linkkaileminen on vain jotenkin säälittävää.
Rekisteröitynyt 15.11.2011
31.03.2012 klo 13.00
http://www.youtube.com/watch?v=rWwhIjYBan0 Objection! Not a lawyer but a person who can read!
Turha pätijä enemmänkin. Itke sitten kun siihen on aihetta, muuten tollasten lakipykälien linkkaileminen on vain jotenkin säälittävää.
Hän on vain ihminen ketä tietää asioista enemmän kuin sinä. Ei siitä kannata ruveta inisemään. Kyllä ne koulutkin kannattaa käydä. Tai sitten käydä tulevaisuudessa.
31.03.2012 klo 14.37
Hän on vain ihminen ketä tietää asioista enemmän kuin sinä.
Aivan joo, kuluttajansuojalakien (josta tietäminen nyt lasketaan jo yleissivistykseksi) kopsaaminen suoraan jostain toisaalta tekeekin hänestä meitä muita viisaamman. :D Vieläpä vaiheessa jossa niillä ei tee hevon vittuakaan. Että istupa itse siellä pulpetin takana vielä ainakin se kuusi vuotta.
31.03.2012 klo 14.54
Hän on vain ihminen ketä tietää asioista enemmän kuin sinä.
Aivan joo, kuluttajansuojalakien (josta tietäminen nyt lasketaan jo yleissivistykseksi) kopsaaminen suoraan jostain toisaalta tekeekin hänestä meitä muita viisaamman. :D Vieläpä vaiheessa jossa niillä ei tee hevon vittuakaan. Että istupa itse siellä pulpetin takana vielä ainakin se kuusi vuotta.
Jostain toisaalta on finlexistä, suomen laista. Ja tekee niillä, jonka tulet kyllä huomaamaan kun muutat sieltä vanhempiesi luolta jokin päivä omaan asuntoon ja alat omilla rahoillasi ostamaan tavaraa.
Jos kuluttajasuojalain tunteminen lasketaan yleissivistykseen niin ei vahvasti mene suomen nuorisolla..
31.03.2012 klo 15.16
Jostain toisaalta on finlexistä, suomen laista. Ja tekee niillä, jonka tulet kyllä huomaamaan kun muutat sieltä vanhempiesi luolta jokin päivä omaan asuntoon ja alat omilla rahoillasi ostamaan tavaraa.
Jos kuluttajasuojalain tunteminen lasketaan yleissivistykseen niin ei vahvasti mene suomen nuorisolla..
1. Jostain toisaalta on jostain toisaalta, vaikka sitten finlexistä.
2. Tässä aiheessa, ja tässä vaiheessa AC3:n pc-version kontrolleista keskustellessa, ei tee yhtään mitään. Sinä vain haluat päteä jollain naurettavilla "mitä jos" -uhkakuvilla jotka ovat rehellisesti sanottuna ihan terveen, loogisen päättelykyvyn vastaisia. Oletusarvo on AC3:n voi edelleen pelata läpi näppiksellä ja hiirellä kaikkien aikaisempien Assassins Creedien tapaan ja se ei siitä finlexillä mihinkään muutu...
3. Kuluttajan oikeuksista tietäminen on jotenkin huono asia suomen nuorisolle? Sinä olet pahemmin sekaisin kuin luulinkaan.
31.03.2012 klo 19.10
Nyt alkaa mennä diibiksi. Tabletti on tabletti, se ei ole PC. PC:llä käsitetään pöytäkoneet ja läppärit, ei esimerkiksi älypuhelimia (Hauska nimi kun alkaa miettimään kuinka helvetin perseestä ne on) eikä tabletteja.
Joo, tabletti on tabletti. Eli nyt siis puhut niistä litteistä lääkeainepuristeista. Vai puhutko tabletti PC:istä? Jotka ovat PC:itä, oikeasti. Ei ole mikään salaisuus. Ne oikeasti ovat PC:itä. Tablettitietokone.
Vähän niinkuin mänty on puuta, se vain on. Turha tosiasiaa kieltää.
Ja kyllä, pelipaketissa mainitaan "tavallaan" että tarvitset kaiuttimet. Siinä mainitaan että mitä kaiutin järjestelmiä peli tukee.
Katsotaas, nopea vilkaisu tuossa pöydällä oleviin 10 pelipakettiin ja yhdessä tosiaan luki, että peli vaatii directx9 sopivan äänikortin. Samassa luki muuten myös, että vaatii näppäimistön, hiiren tai dual analogue peliohjaimen.
Missään niistä ei lukenut kaiutinjärjestelmistä mitään.
Rekisteröitynyt 07.03.2012
01.04.2012 klo 17.17
Kirjoita kommentti